Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerAlco, heb jij de Guru junior al op proef?
Ff op de site gekeken, zien er strak uit!

Hoi Musfed,

A.s. dinsdagavond komen de Guru's op visite voor een luistertest. 8) (en zullen dan de strijd aangaan met de Neat Petite SX)
Ik vond ze er eerst niet zo bijzonder uitzien. (maar wel stukken beter dan hun veel duurdere voorganger, de QM10)
Nu ik ze in 't eggie gezien heb vallen ze me erg mee.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

En Alco, hebben we al een tussenstand?
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerEn Alco, hebben we al een tussenstand ?

Helaas... de auditie is nog even uitgesteld tot nader order! er is echter een goede reden voor... :sigh:
Ondanks dat ik wel nieuwsgierig was, heb ik zelf verzocht om 't nog een poosje uit te stellen, en Naim dealer Edwin was 't er helemaal mee eens.

Als ik vanavond de Guru's en de Neat's zou beluisteren, dan zou ik ze namelijk beoordelen op een set die niet helemaal overeenkomt met de set waarin ze straks (mogelijk) hun kunsten moeten vertonen. (ook bleken de Guru's nog zo splinterniew te zijn dat die wellicht ook nog niet volledig laten horen wat ze kunnen)

Ik heb vrijdag j.l. namelijk besloten om m'n zwakste schakel aan te pakken en van m'n knijpdoosje te upgraden naar de ideale partner voor m'n Nait XS, de....(paukengeroffel op de achtergrond :D) Naim ND5xs

Al was ik voor de bescheiden prijs van de SB Touch erg tevreden over de klank, het kan beter en visueel is de ND5xs uiteraard ook een veel mooiere match (SBT lijkt meer op een goedkoop digi-fotolijstje) en de mogelijkheid om simpelweg vanaf USB-sticks te kunnen afspelen spreekt mij ook aan.

Aangezien de Nait XS me gewoon prima bevalt, leek me deze source-first stap uiteindelijk de meest logische. :) 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Lijkt mij een goede zet Alco!  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Alco op maart 19, 2013, 21:20:15

Helaas... de auditie is nog even uitgesteld tot nader order! er is echter een goede reden voor... :sigh:
Ondanks dat ik wel nieuwsgierig was, heb ik zelf verzocht om 't nog een poosje uit te stellen, en Naim dealer Edwin was 't er helemaal mee eens.

Als ik vanavond de Guru's en de Neat's zou beluisteren, dan zou ik ze namelijk beoordelen op een set die niet helemaal overeenkomt met de set waarin ze straks (mogelijk) hun kunsten moeten vertonen. (ook bleken de Guru's nog zo splinterniew te zijn dat die wellicht ook nog niet volledig laten horen wat ze kunnen)

Ik heb vrijdag j.l. namelijk besloten om m'n zwakste schakel aan te pakken en van m'n knijpdoosje te upgraden naar de ideale partner voor m'n Nait XS, de....(paukengeroffel op de achtergrond :D) Naim ND5xs

Al was ik voor de bescheiden prijs van de SB Touch erg tevreden over de klank, het kan uiteraard beter en visueel is 't ook een veel mooiere match (SBT lijkt meer op een goedkoop digi-fotolijstje) en de mogelijkheid om simpelweg vanaf USB-sticks te kunnen afspelen spreekt mij ook aan.

Aangezien de Nait XS me gewoon prima bevalt, leek me deze source-first stap uiteindelijk de meest logische. :)
:thumbs-up:

musfed

Goede reden. En altijd source first.... ;)
Dan ben ik wel benieuwd of je nieuwe speeltje veel beter is dan de SB/nDac die je ook wel eens beluisterd hebt thuis.
Niet in de laatste plaats trouwens omdat dat mijn combo is (sb/tp voeding/nDac that is)  ;D

edit voeding op SB vergeten te vermelden...
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerDan ben ik wel benieuwd of je nieuwe speeltje veel beter is dan de SB/nDac die je ook wel eens beluisterd hebt thuis.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet Musfed, maar dat hoeft voor mij ook niet.  Als 't (vrijwel) net zo goed ben ik tevreden. :sigh:
Toen ik eind 2010 de ndac even thuis had, had ik nog niet de Nait XS, maar de Nait 5i-2, misschien dat dat ook nog iets uitmaakte.

Het idee van zowel de streamer + dac in 1 apparaat van Naim spreekt me ook aan.
(zou de SBT evt nog via de interne dac van de ND5xs kunnen laten lopen, maar zie daar 't nut niet zo van in)

De ND5xs kost meer dan de (2e hands) nDac die ik heb kunnen proberen, maar aangezien ik nog wat geld had liggen van onlangs gedane HiFi-verkopen (o.a. Nait 2), dacht ik nu:"What the heck...let's do it!" 8)
En als ik de SB Touch + BoTW voeding dan ook verkoop, kan ik dat bedrag er ook weer van aftrekken.

'Zo komt Splinter door deze (veel te lang durende) winter'.  ;D

corry

.

Martin!!!

Citaat van: Alco op maart 19, 2013, 22:26:12
En als ik de SB Touch + BoTW voeding dan ook verkoop, kan ik dat bedrag er ook weer van aftrekken.

Ga je de ND5 XS nog wel vergelijken met de SB Touch + BoTW voeding en je huidige DAC?
mainly British stuff

bmateijsen

Ik dacht dat je het nooit zou doen..... ;D

Alco

CiteerGa je de ND5 XS nog wel vergelijken met de SB Touch + BoTW voeding en je huidige DAC?
Ik gebruik geen externe DAC op m'n SB Touch. Alleen de SB Touch + BoTW voeding dus. 
Als de ND5xs eenmaal goed is ingepeeld is zal ik de SBT waarschijnlijk nog wel even vergelijken met de ND5xs.

CiteerIk dacht dat je het nooit zou doen..... ;D
Dat dacht ik een goede week geleden ook nog. :D

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op maart 20, 2013, 14:26:27
Ik dacht dat je het nooit zou doen..... ;D

nu nog mooie zuilluidsprekers voor wat bas :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeernu nog mooie zuilluidsprekers voor wat bas :D
Mwaa,...'k heb voldoende bas zo.  Ben niet zo'n basfreak.

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op maart 20, 2013, 15:59:03
Gelukkig maar... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Haha,....ja, dat was een mooi inkopppertje, Bas. :laugh:

Robiwan

Citaat van: Alco op maart 20, 2013, 15:59:03

de ene bas is de andere bas niet ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op maart 20, 2013, 16:05:11
Haha,....ja, dat was een mooi inkopppertje, Bas. :laugh:
Lol, inderdaad.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op maart 19, 2013, 21:20:15

Al was ik voor de bescheiden prijs van de SB Touch erg tevreden over de klank, het kan beter en visueel is de ND5xs uiteraard ook een veel mooiere match (SBT lijkt meer op een goedkoop digi-fotolijstje) en de mogelijkheid om simpelweg vanaf USB-sticks te kunnen afspelen spreekt mij ook aan.

Als dat maar goed gaat zei Fred vanuit zijn hospitaal bedje ( don"t worry niks ernstigs)
Quad vintage.

Jumping Jack

Was LPLover zo moegetergd door jouw grapjes over zijn behang dat hij je iets heeft aangedaan?  :o  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Heeft iemand de nieuwe Naim CD5si al gehoord. Hij schijnt erg goed te zijn. Zie bijgevoegde test op Fair Audio.

http://www.fairaudio.de/test/cd-player/2013/naim-cd-5-si-cd-player-test-4.html

Ik heb de Naim CD5 ooit gehad. Wat ik echter over de CD5si lees, zou dat wel eens kunnen zijn wat ik zoek in een cd speler.

Erwin B

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 21, 2013, 12:01:12
Was LPLover zo moegetergd door jouw grapjes over zijn behang dat hij je iets heeft aangedaan?  :o  ;)

ik heb dat eigenwijze Drentse karakter er helemaal uitgeslagen :D

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart 21, 2013, 21:13:21
ik heb dat eigenwijze Drentse karakter er helemaal uitgeslagen :D
Zo, jij bent genaim, eh, gemeen! :sadlike:

Alco

'eigenwijze Drentse karakter' ?  Oens Freddie komt uut Grunn'n! ;D
(of bist 'n geboor'n en getoog'n Drentie, die nou as Grunniger deur 't leev'n giet, Fred ?) ;)

@Erwin,

Heb de CD5si nog niet gehoord, maar geloof graag dat ie erg goed klinkt. :)
Tot nu heb ik 4 Naim CD-spelers gehad door de jaren heen, en was over allemaal erg goed te spreken.
(CD3.5, CDX, CD5x en CD5i-2) Ik zie wel opvallend vaak CD-5i's te koop staan de laatste tijd.
Niet omdat ze niet goed zijn lijkt me, maar denk dat 't meer komt door de toenemende populariteit van streaming.

Oud lid

@Alco. Ik denk inderdaad dat het komt door het streamen. Ik ben niet zo van het streamen. Vandaar dat ik nog naar cd spelers kijk.

Erwin B

Alco

Kan ik me ook best voorstellen Erwin. Ik zou in principe ook nog prima met een CD-speler kunnen leven.
(qua bediening heef 't zelfs nog een lichte voorkeur. Ik bedoel dan een IR afstandsbediening, t.o.v. Ipad/pod/phone)

Het is dat ik zo'n 3 jaar geleden al m'n CD-doosjes heb vervangen door zachte, plastic hoesjes, omdat dat veel ruimte scheelde en ik toch alleen nog maar streamde.  Heb een tijdje terug nog wel overwogen om alsnog weer alles terug te draaien en weer een CD-speler aan te schaffen, maar dat zag ik uiteindelijk niet meer zitten. (honderden CD jewel-cases terug kopen, al het werk van die hoesjes terug stoppen, weer nieuwe CD-rekken kopen, etc,etc.

Vooral met Naim CD-speler vind ik dat handmatige 'swingdoor' CD mechanisme wel iets hebben.