Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op maart 14, 2013, 16:00:17
Vind je ze echt het mooist als de P3 bijna recht staat??

Ja...Ik en een vrind van mij de hele dag aan het experimenteren geweest en dit is in mijn kamer en met mijn akoestiek voorlopig de beste opstelling.Wat niet wil zeggen dat ik het zo laat.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2013, 15:57:25
Ziet er goed uit! En toch nog een hang naar een cd-speler  ;D

Ohh,,nu snap ik hem vanwege het plaatje! 8)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 14, 2013, 16:02:42
Ja...Ik en een vrind van mij de hele dag aan het experimenteren geweest en dit is in mijn kamer en met mijn akoestiek voorlopig de beste opstelling.Wat niet wil zeggen dat ik het zo laat.

En waarom vind je dit de beste opstelling? Mis je niet een beetje focus zo?

Groet,

Bjorn

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op maart 14, 2013, 16:09:39
En waarom vind je dit de beste opstelling? Mis je niet een beetje focus zo?

Groet,

Bjorn

Bjorn,

Nee, kan niet zeggen dat ik focus mis . Ik vond met de verschillende toe ins de gecontroleerheid afnemen, het werd te direct. Kan persoonlijk zijn en is uiteraard van de kamer afhankelijk. Ik heb geen vierkante doos kamer  , maar meer  een soort puntzak. Achter de gordijnen is een raam in panorama vorm en dat zal ook debet zijn aan deze door mij gefrefereerde opstelling.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 14, 2013, 16:15:50
Bjorn,

Nee, kan niet zeggen dat ik focus mis . Ik vond met de verschillende toe ins de gecontroleerheid afnemen, het werd te direct. Kan persoonlijk zijn en is uiteraard van de kamer afhankelijk. Ik heb geen vierkante doos kamer  , maar meer  een soort puntzak. Achter de gordijnen is een raam in panorama vorm en dat zal ook debet zijn aan deze door mij gefrefereerde opstelling.

Wat bedoel je precies met te direct en in welke mate neemt de controle af als je toe in geeft?

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Oeps. Geluid en hoe je het ervaart is moeilijk. Maar wat ik bedoel en waarneem is dat het allemaal een beetje te veel gericht word naar mij toe.Ik heb daardoor het idee dat het stereobeeld in de breedte afneemt, en daardoor meer een rommelpotje ontstaat. Maar dat kan nogmaals aan mij liggen en aan de akoestiek. Kan ook de stemming of de muziek van het moment zijn. Ik zal als de nieuwe speaker stelten er zijn nogmaals Bas ( nee niet van het forum) charteren voor een experiment. Wie weet word het dan wederom anders.
Quad vintage.

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

corry

.

fireman

Citaat van: corry op maart 14, 2013, 19:16:38
De plasma tussen de speakers is een reflecterend oppervlak welke als een soort centerspeaker kan werken. Niet optimaal natuurlijk en het zou beter zijn deze weg te  halen. Dit is in een woonomgeving niet altijd mogelijk, maar het zou e.e.a. kunnen verklaren m.b.t. plaatsing, focus en toe in.

Hoe zou je dit ander tegen kunnen gaan? Frontjes voor je speakers? ( Heeft Fred al )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

BuSpu

Nee frontje voor je plasma ! ;)

corry

.

Alco

Daar zit wel wat in, wat betreft die TV. (afgezien van dat ik 't persoonlijk niet echt mooi vind om te zien, een TV tussen de speakers, en de HiFi set, maar goed...soms kan 't niet/moeilijk anders)

Ik kwam er een keer bij toeval achter hoe het geluid opknapte. Ik had eerst geruime tijd aan de muur tussen m'n speakers een ingelijst schilderij met glas ervoor. Toen ik een keer een interieur verander bui had, heb ik een groter schilderij (met grof relïef geschilderd op doek, zonder lijst) tussen de speakers gehangen en het schilderij met de glasplaat ervoor ergens anders.

Doordat het canvas schilderij aanzienlijk groter was kwam 't ook wat lager te hangen en deels nog net op tweeterhoogte.
Dit zorgde voor een betere plaatsing en (daardoor ?) een rustiger geluidsbeeld. 
Het met glas ingelijste schilderij is denk ik wel vergelijkbaar met een TV qua reflecties.

Btw Fred... al toegekomen aan 't proberen van de voeding voor je ND5xs ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart 14, 2013, 18:07:57
wat een afschuwelijke gordijnen :crazy: :D

Een voordeel. Als je de gordijnen open doet zie je er niets meer van. Zie ik met behang niet zo snel gebeuren!
Quad vintage.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Zo...Was gister avond een gezellige avond en wij hebben  netjes met de handjes boven tafel in principe de hele avond geluisterd naar zowel de ND5XS alsmede de CD5XS en daar is nog wel het een en ander over te verhalen maar dat ga ik in het weekend op papier zetten en hier melden. Heb nu geen tijd en moet nog even wat andere dingetjes regelen.

Ja...De tv (LCD overigens) ergert mij ook wel tussen de speakers en zal ongetwijfeld een ander CQ verslechtering van het geluidsbeeld geven, maar helaas ik zie geen andere mogelijkheid dus deze situatie blijft bestaan. Het is niet anders.

Alco,

Nee ik heb die voeding nog niet op de ND5xs aangesloten. Daar heb ik voor het weekend vrij voor gemaakt. Ben er wel nieuwsgierig naar. Deel ik wel mede in het forum hoe het bevalt. Ben ook wel benieuwd hoe de Gurus bevallen met de Nait XS.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Garmtz,

Het zit Alan wel hoog! :eh:
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 15, 2013, 08:54:11
Een voordeel. Als je de gordijnen open doet zie je er niets meer van. Zie ik met behang niet zo snel gebeuren!

:D :D :D

Bas Akkerman

Fred, ik weet niet of het al geopperd is, maar is een deken of iets dergelijks over de tv een idee als je aan het luisteren bent?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Interessante gedachte. Ga ik zeker in het weekend eens uitproberen.Thx.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart 15, 2013, 10:50:54
Fred, ik weet niet of het al geopperd is, maar is een deken of iets dergelijks over de tv een idee als je aan het luisteren bent?

jazeker, kan de tv niet meer reflecteren en zou in principe een scherper stereobeeld moeten opleveren.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op maart 15, 2013, 10:55:01
Interessante gedachte. Ga ik zeker in het weekend eens uitproberen.Thx.
Succes, wie weet is het wat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Ronan

Sinds twee weken ben ik een een trotse bezitter van de Naim SuperUniti.
Toen ik het apparaat ging ophalen zei de dealer nog wel dat het geluid me
in het begin zou tegenvallen, ik moest niet schrikken. De SU vraagt om een
zekere inspeeltijd. Ook in de handleiding las ik dat dit enige tijd in beslag zal
nemen. Het geluid is in elk geval na 2 weken nog niet 'je van het'.
Kunnen de SU-eigenaren aangeven hoe het geluid zich ontwikkelt na verloop
van tijd ?  Bijv. meer bass o.i.d. En hoeveel geduld moet daarbij betracht ?
Naim SuperUniti -- Sonus Faber Domus Concerto — Velodyne DD10+
-- AudioQuest speakerkabel Castle Rock

Jumping Jack

Ik heb nooit veel verschil ervaren eerlijk gezegd...
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV