Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 12:35:48
Björn,
Kan ik ook van een minijack > 2rca slechts 1 RCA gebruiken? En maakt dan uit welke?

Het beste is deze kabel even apart te laten maken. Want ik weet niet zeker hoe de kabel met 2 x RCA gemaakt is...

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Gewoon even testen. Meen dat ik ergens heb gelezen dat het wel kan. Anders even in het Naim forum vragen.
Quad vintage.

sebassie

3,5mm > single rca blijkt nogal een exotisch kabeltje... zowel radio rotor als muco op de bilderdijkstraat hier in a'dam hebben het niet op voorraad! heb nu een verloopstekkertje 3,5mm > rca meegenomen die ik ga aansluiten op mn 3,5mm > 3,5mm kabeltje. dat moet toch ook lukken, niet dan? :-\
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dr.Bedlo

Houd je wel ff je garantie bewijs in de buurt ;)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 13:25:42
3,5mm > single rca blijkt nogal een exotisch kabeltje... zowel radio rotor als muco op de bilderdijkstraat hier in a'dam hebben het niet op voorraad! heb nu een verloopstekkertje 3,5mm > rca meegenomen die ik ga aansluiten op mn 3,5mm > 3,5mm kabeltje. dat moet toch ook lukken, niet dan? :-\

Dat zal wel werken... En natuurlijk is het exotisch..., maar zoals gezegd werkt het wel.
Overigens had je het gewoon bij ons kunnen bestellen hoor, solderen wij het voor je.

Groet,

Bjorn

sebassie

niet bij stil gestaan dat dat natuurlijk ook een optie was...

maar goed, ik heb de kabel aangesloten. vervolgens de 4 pagina tellende system automation manual van naim erbij gehaald en de volgende stappen uitgevoerd: in instellingen menu naar 'sys automatiseren' > 'voorversterker' > 'ingeschakeld: ja'. vervolgens in menu 'sys automatiseren' naar 'streamer audio' > 'gebruikte ingang: voorversterker 1'. nu zie ik linksboven in m'n ipad app 3 luidspreker symbooltjes. maar als ik ze aanraak, gebeurt er niets... enig idee wat ik fout doe?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Heb je de apparaten opnieuw opgestart?

Groet,

Bjorn

fireman

Citaat van: fred19633 op maart 13, 2013, 12:28:12
Het is misschien een beetje domme vraag, daar basic. Maar is de SNAIC interlink nu een andere ( en daardoor betere) kabel ( interlink) dan die kabel die standaard is bijgepakt bij NAIM?

SNAIC is toch tevens met spanning er in? (naast het audio signaal)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sebassie

Citaat van: bmateijsen op maart 13, 2013, 16:16:19
Heb je de apparaten opnieuw opgestart?

Groet,

Bjorn

Ja, zowel de nd5xs als de 202 zijn van de stroom geweest... Moet ik in t menu soms ook sys aut aanzetten voor de cd?

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op maart 13, 2013, 16:41:32
SNAIC is toch tevens met spanning er in? (naast het audio signaal)

Geloof dat je Snaic 5 en 4 pins din hebt en de Din 5 voor de voedingen gebruikt wordt?
Quad vintage.

sebassie

heb alles opnieuw geprobeerd, maar t lukt niet! kan het feit dat ik n teddy xps heb er iets mee te maken hebben?

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 18:43:01
heb alles opnieuw geprobeerd, maar t lukt niet! kan het feit dat ik n teddy xps heb er iets mee te maken hebben?

Nee, dat kan er niets mee te maken hebben. De ND5XS stuurt gewoon een 12v signaal uit naar de 202 remote in, meer is het niet.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Maar het zou kunnen dat de variant die je nu gekozen hebt met mini-jack naar RCA omvormer gewoon niet werkt.

sebassie

Maar is t dan logisch dat de volume icoontjes wel verschijnen in de app??

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 18:58:05
Maar is t dan logisch dat de volume icoontjes wel verschijnen in de app??

Ja, want de ND5XS daarin heb je geselecteerd dat de automation aan moet staan. De app synchroniseert met de ND5XS.

Dr.Bedlo

Sebas,

Reageerd de AB vab de versterker wel ormaal op commandos? En dan met name het volume niveau.

heb je het stekkertje er goed in gestoken. Anders even de fabrieksinstellingen activeren en opnieuw proberen. Maar het is niet zo eenvoudig daar de menu structuur nogal moeilijk is te snappen en dan zit een foutje zo in de lucht. Zit nog steeds met 7 pre-amps op mijn Nstream display. Maar het werkt verder wel goed.
Quad vintage.

sebassie

godsamme, het stekkertje zat er inderdaad niet goed in :wacko:
hij doet t; thanks, fred (en bjorn voor het geduldig reageren op al mn berichtjes)

Dr.Bedlo

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 19:31:24
hij doet t; thanks, fred (en bjorn voor het geduldig reageren op al mn berichtjes)
;D
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Alco,

Mijn aandelen stijgen nog niet echt. Had je al enige actiiviteiten ontplooid betreffende je nieuwe audio aankopen.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 19:31:24

Mooi dat het alsnog gelukt is... stekkertje.. tja, ik ging er vanuit dat je er die goed stevig had ingedaan ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op maart 14, 2013, 10:04:40
Alco,

Mijn aandelen stijgen nog niet echt. Had je al enige actiiviteiten ontplooid betreffende je nieuwe audio aankopen.

En nu maar hopen dat Alco een beetje is bijgekomen van de schrik. ???
Quad vintage.

Dr.Bedlo

System pic
Quad vintage.

Jumping Jack

Ziet er goed uit! En toch nog een hang naar een cd-speler  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Vind je ze echt het mooist als de P3 bijna recht staat??

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2013, 15:57:25
Ziet er goed uit! En toch nog een hang naar een cd-speler  ;D

Nee..hoor die is foetsie.
Quad vintage.