Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Net de naca5 weer vervangen door de Ocos... Die laatste bevalt me beter, minder nadrukkelijk in het midlaag en overall wat verfijnder.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Citaat van: fred19633 op maart 12, 2013, 12:01:11
...direct vergelijk kan ik niet meer maken daar ik inmiddels.... de cd5xs niet meer heb...

Tja, echt jammer hoor, want algemeenheden of herinneringen, daar kan je niet echt van op aan   :(
Andere muziek(uitvoering), ander amp/ls systeem, andere ruimte, andere kabeltjes, andere stemming...  :unsure:

Had graag je mening willen horen; gewoon recht-toe-recht-aan vergelijking(na inspelen vd ND5xs) En dan bedoel ik zeker niet alleen minuutje de een en minuutje de ander vergelijken, maar ook na wat langer en vaker luisteren naar die 2 resultaten op beide apparaten in dezelfde setup/ruimte etc.

Jammer.................... :sadlike:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart 12, 2013, 12:46:43
Ik vind de CD spelers vaak wat rauwer in het hoog en wolliger in het laag en minder 'vloeiend' dan de streamers. Ik vind de streamers gewoon neutraler en minder gekleurd. Wat je dan mooier vindt, is een tweede...

mijn voorkeur zou dan de cd zijn!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart 12, 2013, 13:24:14
mijn voorkeur zou dan de cd zijn!

Denk ik ook. De CD geeft een meer Live idee. Nu is het zo dat het verschil nu niet zo groot is maar het is anders.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op maart 12, 2013, 13:10:00
Tja, echt jammer hoor, want algemeenheden of herinneringen, daar kan je niet echt van op aan   :(
Andere muziek(uitvoering), ander amp/ls systeem, andere ruimte, andere kabeltjes, andere stemming...  :unsure:

Had graag je mening willen horen; gewoon recht-toe-recht-aan vergelijking(na inspelen vd ND5xs) En dan bedoel ik zeker niet alleen minuutje de een en minuutje de ander vergelijken, maar ook na wat langer en vaker luisteren naar die 2 resultaten op beide apparaten in dezelfde setup/ruimte etc.

Jammer.................... :sadlike:

Valt mee...Donderdag avond komt mijn 2de ex bij mij luisteren naar de ND5xs en laat zij nu mijn cd5xs hebben! Neemt zij wel mee en dan kunnen wij saampjes gezellig op de bank met een bordeautje eigens voor u een direct vergelijk maken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 12, 2013, 13:48:25
Valt mee...Donderdag avond komt mijn 2de ex bij mij luisteren naar de ND5xs en laat zij nu mijn cd5xs hebben! Neemt zij wel mee en dan kunnen wij saampjes gezellig op de bank met een bordeautje eigens voor u een direct vergelijk maken.

een ex op bezoek en dan alleen voor je nieuwe stereo, je lijkt wel een puber :D

Nosferatu

Fred is 'on listening terms' met z'n ex-en.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart 12, 2013, 15:10:54
een ex op bezoek en dan alleen voor je nieuwe stereo, je lijkt wel een puber :D
Daarom is het ook z'n ex LPlover... :P (Kan je wel tegen, toch Fred?)

Citaat van: Nosferatu op maart 12, 2013, 15:19:50
Fred is 'on listening terms' met z'n ex-en.  ;D
:worship:

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Fred, jouw vrees dat je op dag een naim kan kopen in de mediamarkt is uitgekomen!!!

Ik heb net een lp op het Naïm-label gekocht in de MM, Huey and the New Yorkers - Say it to my face  :D.
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 12, 2013, 15:27:40
Fred, jouw vrees dat je op dag een naim kan kopen in de mediamarkt is uitgekomen!!!

Ik heb net een lp op het Naïm-label gekocht in de MM, Huey and the New Yorkers - Say it to my face  :D.

:D :D :D

Cyreg

Citaat van: fred19633 op maart 12, 2013, 13:48:25

Nou Fred, dan horen we vrijdag wel van je hoe het klankverschil was en wat je beter vond  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Die Fred met z'n exzen, ik vind het wel aandoenlijk :D Zou het bij luisteren en een wijntje drinken blijven? :D

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op maart 12, 2013, 17:46:36
Met dat behangetje van jou aan de muur denk ik niet  :P

:devil: :D

Ik ben nog steeds live getrouwd :D 

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart 12, 2013, 18:02:20
:devil: :D

Ik ben nog steeds live getrouwd :D
Bofkont. Mijn huwelijk is een herhaling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nosferatu

Citaat van: Bas Akkerman op maart 12, 2013, 19:37:48
Bofkont. Mijn huwelijk is een herhaling.
De mijne een sprookje........ :-X
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Dr.Bedlo

Goed....Nadat men zich druk heeft gemaakt om mijn exxen! ;D

Ik heb even een vraag voor diegene die bekend zijn met de ND5xs. Ik krijg het niet voorelkaar om een song zoals dat met de cd speler wel kan te fastforwarden. Overspringen naar een volgende track kan wel, maar fastforwarden niet. Kan dit sowieso niet of doe ik iets verkeerd?

En ja the SQ ...Dat verbeterd toch wel met de dag. Nu kan ik met een gerust hart zeggen dat de ND5XS de CD5XS voor bij is gestreefd. De presentatie is anders en niet iedereen zal het kunnen waaarderen maar ik ben er nu zeer Happy mee. Smaakt wederom naar een major upgrade. Nadeel vind ik wel dat de AB geen lichtjes heeft, blijft een beetje klungelen in het donker. En soms stopt mijn  netwerkje ermee, ach....

Quad vintage.

Jumping Jack

Dat kan inderdaad (nog) niet met de n-stream app. Het kan wel voor de Qute en Lite (dacht ik), dus wss middels een firmware update in de toekomst ook voor de overige streamers...
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Citaat van: fred19633 op maart 12, 2013, 09:09:44
Nee zo simpel is het. Overigens gaat de ND5xs kwa sound de CD5xs nu voorbij.Heeft Garmtz dus wel gelijk in.

ik kom er niet uit hoe ik system automation moet activeren tussen mn nd5xs en 202...
ik dacht dat ik een 3,5mm > 3,5mm minijack moest installeren tussen 'remote out1' van de nd5xs en 'rc5 in' van de 202, maar volgens mij is het een 3,5mm > rca. kan iemand me precies uitleggen hoe t moet?
gr
sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Citaat van: sebassie op maart 13, 2013, 12:06:13

ik kom er niet uit hoe ik system automation moet activeren tussen mn nd5xs en 202...
ik dacht dat ik een 3,5mm > 3,5mm minijack moest installeren tussen 'remote out1' van de nd5xs en 'rc5 in' van de 202, maar volgens mij is het een 3,5mm > rca. kan iemand me precies uitleggen hoe t moet?
gr
sebas

3,5mm -> RCA. Bij de 202 op de achterkant heb je geen mini-jack.

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

We kunnen elkaar de hand geven. Kom er ook niet uit. Zit nog steeds met zeven pre-amps. Ach. Komt wel.
Quad vintage.

Alco

CiteerIk krijg het niet voorelkaar om een song zoals dat met de cd speler wel kan te fastforwarden. Overspringen naar een volgende track kan wel, maar fastforwarden niet. Kan dit sowieso (nog) niet of doe ik iets verkeerd?
Klopt, dit kan nog niet met de ND5xs. Ik begrijp 't niet hoor... zo'n basic-functie die elke goedkope CD-speler en streamer wel heeft, maar een peperdure Naim streamer nog niet !
(voor sommigen wellicht geen gemis, maar juist die nieuwe toeters en bellen functies die de n-Stream app erbij heeftgekregen (meer info over artiest/album, reviews, e.d.) vind ik dan weer overbodig)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

sebassie

thanx.
ga maar ns ff zo'n kabeltje halen...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dr.Bedlo

Het is misschien een beetje domme vraag, daar basic. Maar is de SNAIC interlink nu een andere ( en daardoor betere) kabel ( interlink) dan die kabel die standaard is bijgepakt bij NAIM?
Quad vintage.

sebassie

Citaat van: bmateijsen op maart 13, 2013, 12:10:59
3,5mm -> RCA. Bij de 202 op de achterkant heb je geen mini-jack.

Groet,

Bjorn

Björn,
Kan ik ook van een minijack > 2rca slechts 1 RCA gebruiken? En maakt dan uit welke?