Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerNou Alco, het wordt ook weer eens tijd voor een nieuw setje, de huidige heb je al weer veel te lang  ;)
Precies,... m'n speakers gaan hier al hun 4e jaar in en zo kan ik ook mijn steentje bijdragen aan het herstel van de economie. :D ;)
Geld moet rollen.  (al zou er weinig geld hoeven te rollen als die Guru's maar € 995,- p.p. kosten)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Potjandorie...Ga nu eens die Harbethjes beluisteren. Van Guru word je denk ik niet echt gelukkiger.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Alco op maart  7, 2013, 22:29:13
Ik ontdekte gisteravond bij toeval dat luidspreker merk Guru net een nieuwe model uit heeft gebracht.
Normaliter zou dat niet echt mijn interesse wekken, aangezien ik het tot nu altijd spuuglelijke speakers vond.
(voornamelijk doordat ze veel breder dan diep zijn)

Het nieuwste model (de Junior) wekte wel mijn aandacht, en is wellicht ook interessant voor andere Naim liefhebbers die (ook) graag een speaker zien die eens niet 'midden in de kamer' hoeft te staan om optimaal te klinken.

De Guru Junior heeft enkele voordelen:

1. Het merk heeft de reputatie uitstekend te matchen met Naim! :) (wordt vaak ook i.c.m gedemonstreerd)
2. Is betaalbaar. (€ 1000,- p.p.) 
3. Is makkelijk aanstuurbaar.
4. Is makkelijk qua plaatsing.

De Guru Junior heeft wat meer traditionele vormen, vergeleken met z'n voorgangers.
Persoonlijk vind ik 'm aan de ene kant wat saai/seventies, maar tegelijk spreekt het strakke, simpele me ook wel aan.
(in wit, zwart of noten uitvoering leverbaar)

Hierbij een link met diverse bevindingen en foto's: http://www.guruaudio.co.uk/Junior-bristol-Show.html

Nadeel is misschien... vind maar eens een dealer in Nederland. (zijn er volgens mij erg weinig)

koop nou gewoon die neat Motive 2, krijg je geen spijt van!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Alco,

Dhr E.L. van AA te Groningen is Guru dealer.
Quad vintage.

Alco

CiteerVan Guru word je denk ik niet echt gelukkiger.
En waarom niet, denk je ?  (niet dat ik klankmatig echt iets anders zoek op speakergebied btw)
Ze worden vaak gedemonstreerd i.c.m Naim, dus zou een goede synergy moeten opleveren.

Citeerkoop nou gewoon die Neat Motive 2, krijg je geen spijt van!
Bij 2e hands aankopen van iets wat je niet kent, blijft dat een gok.
Heb die zin iets te vaak gehoord bij 2e hands aankopen, waarbij soms als snel het tegenover gestelde bleek.

Ik wil daarom alleen nog 2e hands kopen als de prijs naar mijn idee 'risk-proof' is.
M.a.w. dusdanig vriendelijk geprijsd dat ik er geen buil aan val bij evt verkoop als het tegen mocht vallen.

De verkoper gaf zelf ook nog aan dat de Neat's wel flink wat ruimte achter zich willen, om teveel laag te voorkomen.
(ondanks dat de baspoort aan de onderzijde zit)

CiteerAlco,

Dhr E.L. van AA te Groningen is Guru dealer.
I know Fred :) Maar ik denk dat Dhr. E.L. van AA te Grunn'n, de Junior's (nog) niet heeft.
Ze zijn nog maar net uit, en staan nog niet eens op de site van Guru vermeld.
(mijn opmerking van 'vind maar eens een dealer', was meer bedoeld voor anderen die wellicht nieuwsgierig zijn geworden.
Landelijk gezien zijn er dan maar weinig Guru dealers volgens mij.   
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ehh..De juniors staan er hoor. Wel heel erg petieterig voor mijn smaak.
Quad vintage.

Alco

CiteerEhh..De juniors staan er hoor
O, dat had ik niet verwacht! 

CiteerWel heel erg petieterig voor mijn smaak.
Als je daarmee klein bedoeld...  heb zojuist de afmetingen gevonden: 180× 290× 230 mm.
(niet kleiner dan de Harbeth P3's of mijn Diapasons dus) Zal binnenkort weer 'ns een bezoekje brengen aan A-A.

garmtz

AbZ

Ik heb niets met Naim dus heb op "heel bijzonder" gestemd vanwege het bloemetjesbehang.

Robiwan

Citaat van: AbZ op maart  9, 2013, 00:04:03
Ik heb niets met Naim dus heb op "heel bijzonder" gestemd vanwege het bloemetjesbehang.

:D :D :D :D Ik had de muur eerst rood geverfd maar dat zag er werkelijk niet uit. toen hebben we besloten te behangen maar moest wel rood zijn :D.

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart  8, 2013, 23:19:35
Set van Robin (LPLover) uitgelicht op hifi.nl... :)

http://my.hifi.nl/index.php?user=13818#DesetvanRobinLiebrechts.html

Wat is de bedoeling van de link naar mijn set? :D

Speel inmiddels al 3 weken met de Clearaudio Smartfono phonoversterker.

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart  9, 2013, 08:13:10

Speel inmiddels al 3 weken met de Clearaudio Smartfono phonoversterker.
Ik denk dat hij het gewoon aardig bedoelde dat jouw set eruit gepikt is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart  9, 2013, 08:19:47
Ik denk dat hij het gewoon aardig bedoelde dat jouw set eruit gepikt is.

het ging denk ik om de Neat Motive 2 speakers :wub:

garmtz

Citaat van: LPlover op maart  9, 2013, 08:13:10

Dit is het Naim topic en jij draait met Naim en staat op de voorpagina van hifi.nl? :)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op maart  8, 2013, 19:00:18

O, dat had ik niet verwacht! 
Als je daarmee klein bedoeld...  heb zojuist de afmetingen gevonden: 180× 290× 230 mm.
(niet kleiner dan de Harbeth P3's of mijn Diapasons dus) Zal binnenkort weer 'ns een bezoekje brengen aan A-A.

Alco,

Ze stonden boven op een hoge kast misschien dat ze daardoor wel kleiner leken dan dat ze in werkelijkheid waren.

NEAT! Ik heb voor een tweetal jaren geleden de motives 2 beluisterd bij Durk in Twijzelerheide en dat sprak mij niet zo aan, vond ze wat donker en grauw overkomen. Maar dat kan aan de luister ruimte hebben gelegen, en vergeet ook niet dat ik toen al een dik uut naar de harbethjes had geluisterd, en dan plots een totaal andere speaker. Dat kan uiteraard roet in het eten gooien.

Er vond gisteren bij AA een luistersessie van Naim plaats op uitnodiging en daar was ik oook bij aanwezig. ( verslag volgt indien gewenst) wat mij sterk opviel was dat er in de entree bij AA zacht op de achtergrond een stel mooie speakertjes stonden te spelen. Mooi,  en ja dat waren ook speakers van Neat. De pettite Xs en ik moet eerlijk bekennen dat deze wel heel erg mooi klonken, misschien tevens een overweging waard om die ook eens te gaan beluisteren ( wat ze kosten weet ik zo ff niet) Succes Alco
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2013, 10:38:16
Alco,

Ze stonden boven op een hoge kast misschien dat ze daardoor wel kleiner leken dan dat ze in werkelijkheid waren.

NEAT! Ik heb voor een tweetal jaren geleden de motives 2 beluisterd bij Durk in Twijzelerheide en dat sprak mij niet zo aan, vond ze wat donker en grauw overkomen. Maar dat kan aan de luister ruimte hebben gelegen, en vergeet ook niet dat ik toen al een dik uut naar de harbethjes had geluisterd, en dan plots een totaal andere speaker. Dat kan uiteraard roet in het eten gooien.

Er vond gisteren bij AA een luistersessie van Naim plaats op uitnodiging en daar was ik oook bij aanwezig. ( verslag volgt indien gewenst) wat mij sterk opviel was dat er in de entree bij AA zacht op de achtergrond een stel mooie speakertjes stonden te spelen. Mooi,  en ja dat waren ook speakers van Neat. De pettite Xs en ik moet eerlijk bekennen dat deze wel heel erg mooi klonken, misschien tevens een overweging waard om die ook eens te gaan beluisteren ( wat ze kosten weet ik zo ff niet) Succes Alco

jij hebt gewoon een voorkeur voor kleine monitor achtige speakers. Dat snap ik helemaal want die klinken vaak als een klok. Mooi helder en verfijnd :)

Dr.Bedlo

In principe heb je gelijk mede gezien de luisterruimte van Ikke die nogal klein is. Aan de andere kant gisteren bij AA de Ovators 400  van Naim kunnen beluisteren in een luisterruimte die nog kleiner is dan mijn hokje en ik was daar toch wel zeer van onder de indruk, zowel op fluisterniveau als een wat meer luidere weergave. Ik ga er dan vanuit dat deze alhoewel vloerstaanders best niet zouden misstaan. Merk een beetje ( maar dat kan veranderen in de loop van de opwarm periode van de ND5xs die toch weer anders gaat klinken dan een 2 dagen terug , koud uit de doos) dat de Harbethjes aan hun limiet komen van wat ze kunnen weergeven. Het enigste nadeel is dat je op avators geen glas karnemelk kunt zetten die dondert er gegarandeerd vanaf.!
Quad vintage.

Alco

CiteerEr vond gisteren bij AA een luistersessie van Naim plaats op uitnodiging en daar was ik ook bij aanwezig. (verslag volgt indien gewenst)
Gaarne :)  Altijd interessant.

Thanx for the tip, Fred. Ik moet toegeven dat die Neat Petite SX er best appetijtelijk uitziet. http://www.neat.co.uk/p_pages/petite.php  (en...leverbaar in light-oak, my favorite)

Klankmatig ben ik eigenlijk best tevreden met m'n speakers, vandaar dat ik tot nu ook nog niks beluisterd heb.
Ik ben wel nieuwsgierig naar enkele modellen, waarvan ik weet dat ze goed matchen met o.a. Naim.
Alleen qua looks zou ik weleens iets anders willen, dan m'n Diapason's. (iets strakker/moderner)

Maar heb geen haast...

Dr.Bedlo

Ok..Dan doen de Neat ( de petite) kwa looks jouw wel opvrolijken. Harbeth is regelrecht uit de jaren zeventig geplukt. En ja het oog wil ook wat.Zal van het weekend een verslag doen volgen. Had ik de Heren van Naim ook beloofd en belofte maakt schuld toch.

Ik ben er nu ook achter waarom bij de ND5XS die ik enige tijd geleden uit Engeland had meegenomen dat aansluiten niet ging! Dom maar ik dacht dat je de NAS rechtstreeks op de ND moest aansluiten :withstupid: Dat wil dus eventjes helemaal niet lukken. met de usb stick ging wel maar dan stonden achteraf verkeerd geripte MP 3 files op. En dat klonk van geen meter. Nou ja, nu is het allemaal wonderwel gelukt.
Quad vintage.

Alco

Ben wel nieuwsgierig Fred, als je een flink aantal geripte CD's op een USB-stickje zou zetten en deze in de ND5xs prikt, hoe snel deze herkent worden, en worden deze albums dan op dezelfde manier getoond als bij streamen vanaf NAS/PC ? (neem aan van wel)

Had/heb je al een Ipod/pad/phone om 't te bedienen ?

Ben je (of wellicht een andere forumgenoot) vanmiddag nog naar de Naim streaming show geweest bij Audio-Artistiek ?
Helaas lukte 't mij niet om op 't laatste moment iets anders af te zeggen, anders was ik wel even wezen kijken.

Robiwan

Vandaag naar een tweetal Linn LP12'sss mogen luisteren bij Arts Excellence en dat klonk behoorlijk swingend. Maar ja die prijs he, de goedkoopste nieuwe met nog niet eens een Linn arm kost al 3200 euro :o :o

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op maart  9, 2013, 16:56:52
Ben wel nieuwsgierig Fred, als je een flink aantal geripte CD's op een USB-stickje zou zetten en deze in de ND5xs prikt, hoe snel deze herkent worden, en worden deze albums dan op dezelfde manier getoond als bij streamen vanaf NAS/PC ? (neem aan van wel)

Had/heb je al een Ipod/pad/phone om 't te bedienen ?

Ben je (of wellicht een andere forumgenoot) vanmiddag nog naar de Naim streaming show geweest bij Audio-Artistiek ?
Helaas lukte 't mij niet om op 't laatste moment iets anders af te zeggen, anders was ik wel even wezen kijken.

Alco,

Of je nu de muziek van een stick of via de Nas afspeelt maakt kwa snelheid niets uit. ook kwa sound maakt het niets uit. En de mappen structuur cq interface zowel weergegeven via het display van de nd5xs of de interface van de ipod touch of i Pad ( heb nu beide) blijft dezelfde via de nas of via de stick gespeeld.

Ja..Was gisteren op uitnodiging al de hele middag wezen luisteren naar de verschillende streamers en voedingen en tevens bekabeling. Was wel onthullend.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart  9, 2013, 18:09:34
Vandaag naar een tweetal Linn LP12'sss mogen luisteren bij Arts Excellence en dat klonk behoorlijk swingend. Maar ja die prijs he, de goedkoopste nieuwe met nog niet eens een Linn arm kost al 3200 euro :o :o

Bij de Naim show stonden ze te spelen met een well tempered platen speler met shumiko element en lehmann pre....Sorry maar vond het een afknapper.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2013, 18:34:08
Bij de Naim show stonden ze te spelen met een well tempered platen speler met shumiko element en lehmann pre....Sorry maar vond het een afknapper.

in welk opzicht?

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart  9, 2013, 08:11:46
:D :D :D :D Ik had de muur eerst rood geverfd maar dat zag er werkelijk niet uit. toen hebben we besloten te behangen maar moest wel rood zijn :D.

En dat vind je wel beter er uit zien ;)
Quad vintage.