Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Nosferatu

Gelukkig.  ;D
Nou ja, het rippen van CD's is behoorlijk tijdsintensief. Het door de CD/DVD speler van je PC inlezen valt nog wel mee maar het controleren van alle metadata..... daar zit verreweg de meeste tijd in. Zelf had ik destijds stapeltjes van 20-30 CD's klaarliggen die ik er dan 's avonds achter elkaar doorheen jaagde. Dan komt er langzaamaan een eind aan de lange CDstapeltunnel.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Dr.Bedlo

Hmm...Gemiddeld 2 minuten met kloppende meta gegevens. Dus dat calt eigenlijk nog wel mee vind ik. Stel je voor dat je dat 1 op 1 moet kopieren dan ben je nog wel ff bezig.
Quad vintage.

Nosferatu

Ik heb alles in iTunes en foutcorrectie aanstaan. Ben maximaal 8 minuten per CD bezig, meestal korter. Maar goed, detail. Wat ik met iTunes heb is dat ik wel graag de metadata op mijn manier en eenduidig in m'n bibliotheek wil hebben. Een dubbel CD moet dan niet als <naam>[CD1] en <naam>[CD2] maar alleen met <naam> erin komen. iTunes ziet ze in het eerste geval dan namelijk als 2 verschillende albums en da's niet wat ik wil.  :D

Weet ook niet hoeveel CD's je nog moet rippen Fred maar in mijn geval waren het destijds toch een dikke 600. Intussen is de bibliotheek nog groter gegroeid en er komt wekelijks meer bij...... In ieder geval is het rippen tegenwoordig zo'n beetje het eerste wat ik doe als er weer wat nieuwe CD's binnenkomen. Achteraf alles bijwerken is veel tijdsintensiever en word vaak uitgesteld.....
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Martin!!!

Fred19633 vertel................ hoe bevalt het echte streamen nu?

De ND5XS is toch wel gekomen vandaag zeker?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

ehh..je mag niet meer raden hoor....NJETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Quad vintage.

Martin!!!

mainly British stuff

Dr.Bedlo

HEHEHEHEHEHEHE Het feest kan eindelijk beginnen
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Wordt ie voor je geïnstalleerd of ga je het zelf doen Fred?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Half om Half. Ik heb hem alvast meegenomen en ga eens kijken hoever ik kom. Edwin heeft volgende week pas tijd en komt dan langs zie dan wel of het gelukt is en of er nog vragen en andere zaken zijn die geregeld moeten worden. Aan de andere kant lees mij al weken in in de ND5xs en zo moeilijk zal het nu toch wel niet zijn. Anders hebben we het forum ook nog.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

X l opgelost stond in de manuel.
Quad vintage.

musfed

Citeerstond in de manuel

Ben niet zo'n lezer van handleidingen maar in dit geval zou ik daar ook rustig mee beginnen. Kan een hoop frustratie schelen later...
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Vette Mus,

Valt mee hoor. Overigens is er geen dik boek meer bijgepakt maar een in het Nederlands vertaalde snel start gids. En die was eigenlijk ook niet nodig. Binnen 2 minuten was het up en running . Dacht dat ik allerlei codes van servers en dergelijke moest invoeren maar dat doet de ND5xs uit zich zelf al wel. Echt een fluitje van een cent allemaal. Zelfs ALCO zal het moeten kunnen ( No offence) De angst voor die aansluiterij is werkelijk geheel ongegrond gebleken. En dan nu de SQ in zoverre dat bij een nog niet ingespeelde NAIM al te beooordelen is:

Het is wennen. Het stereobeeld is in de breedte flink toegenomen maar helaas wat vlakker geworden in de diepte. Vind ook dat er iets minder controle te bespeuren is. Het is de wat meer beheerstere weergave. Maar wel beter dan de CD5i die wat meer opdringeriger was. De cd5xs word benaderd maar niet gehaald. Een ander idee is dat er meer zit in de combi maar dat de Harbethjes aan de limiet spelen van wat ze kunnen weergeven. Maar dat is een idee Ben G zal er wel een gefundeerde mening over hebben en die hoor ik dan graag. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen zeket met de op stapel staande unityserve en de 555 psx oid.
Quad vintage.

Alco

CiteerBinnen 2 minuten was het up en running.
Huh ?!  :blink:  Wow...da's snel! :)   

CiteerZelfs ALCO zal het moeten kunnen ( No offence) De angst voor die aansluiterij is werkelijk geheel ongegrond gebleken.
Ik weet niks van zo'n 'snelstartgids'. Heb een half jaartje oid geleden een UnitiQute mogen proberen.
Kreeg het streaming gedeelte met geen mogelijkheid aan de praat, ook niet met de handleiding erbij.  :unsure:

CiteerDe cd5xs word benaderd maar niet gehaald
O, da's opvallend... over 't algemeen lees ik dat de ND5xs de CD5xs klankmatig voorbij streeft.
Misschien toch nog een inspeelkwestie..
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

CiteerDe cd5xs word benaderd maar niet gehaald

Ben wel benieuwd wat je er over enige weken van vindt.
Naast de inspeeltijd moet je soms even wennen aan een iets ander geluid wat je al dan niet bevalt.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Alco op maart  7, 2013, 20:21:01
Huh ?!  :blink:  Wow...da's snel! :happy:   
Ik weet niks van zo'n 'snelstartgids'. Heb een half jaartje oid geleden een UnitiQute mogen proberen.
Kreeg het streaming gedeelte met geen mogelijkheid aan de praat, ook niet met de handleiding erbij.  :unsure:
O, da's opvallend... over 't algemeen lees ik dat de ND5xs de CD5xs klankmatig voorbij streeft.
Misschien toch nog een inspeelkwestie..

waarom zou de ND5XS de CD5XS voorbij moeten spelen? De streamer moet dan van hele goede huizen komen ;).
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerwaarom zou de ND5XS de CD5XS voorbij moeten spelen? De streamer moet dan van hele goede huizen komen
Geen idee, het is alleen wat ik weleens heb gelezen op forums (weet zo ff niet meer waar) dat de ND5xs net iets 'beter' klinkt dan de CD5xs.  Blijft ook een persoonlijke smaak kwestie denk ik.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Cyreg

Hallo Fred, bedoel je dat je al 'n CD-tje hebt geript en toen die rip qua klank/geluid hebt vergeleken met hetzelfde CD-tje in de CDspeler  :huh2:

Want dat is hetgeen waarnaar ik wel zeer benieuwd ben  :devil:

Ook zijn de CD speler en de streamer vd zelfde prijsklasse, meen ik  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

musfed

ho ho, laat 'm nou even wennen aan zijn nieuwe spullen. Het heeft even tijd nodig om er achter te komen of het bevalt of niet.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Ik ontdekte gisteravond bij toeval dat luidspreker merk Guru net een nieuwe model uit heeft gebracht.
Normaliter zou dat niet echt mijn interesse wekken, aangezien ik het tot nu altijd spuuglelijke speakers vond.
(voornamelijk doordat ze veel breder dan diep zijn)

Het nieuwste model (de Junior) wekte wel mijn aandacht, en is wellicht ook interessant voor andere Naim liefhebbers die (ook) graag een speaker zien die eens niet 'midden in de kamer' hoeft te staan om optimaal te klinken.

De Guru Junior heeft enkele voordelen:

1. Het merk heeft de reputatie uitstekend te matchen met Naim! :) (wordt vaak ook i.c.m gedemonstreerd)
2. Is betaalbaar. (€ 1000,- p.p.) 
3. Is makkelijk aanstuurbaar.
4. Is makkelijk qua plaatsing.

De Guru Junior heeft wat meer traditionele vormen, vergeleken met z'n voorgangers.
Persoonlijk vind ik 'm aan de ene kant wat saai/seventies, maar tegelijk spreekt het strakke, simpele me ook wel aan.
(in wit, zwart of noten uitvoering leverbaar)

Hierbij een link met diverse bevindingen en foto's: http://www.guruaudio.co.uk/Junior-bristol-Show.html

Nadeel is misschien... vind maar eens een dealer in Nederland. (zijn er volgens mij erg weinig)

Jumping Jack

Forumsponsor Hifisupply is guru-dealer  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ZeRoo

Stomme vraag, maar wat is er allemaal nodig om een platenspeler op een naim set aan te sluiten? Is dat alleen de stageline? Of nog meer...

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op maart  7, 2013, 14:13:15
HEHEHEHEHEHEHE Het feest kan eindelijk beginnen

Veel plezier na het lange wachten....  :thumbs-up: :pompom:
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: ZeRoo op maart  7, 2013, 23:20:14
Stomme vraag, maar wat is er allemaal nodig om een platenspeler op een naim set aan te sluiten? Is dat alleen de stageline? Of nog meer...

Of een willekeurige andere phonoversterker. Let op de phonoversterker moet wel gevoed worden (van stroom) worden voorzien De Stageline wordt o.a. door de XS5 en SuperNait van stroom voorzien.
mainly British stuff

musfed

CiteerHet nieuwste model (de Junior) wekte wel mijn aandacht

Nou Alco, het wordt ook weer eens tijd voor een nieuw setje, de huidige heb je al weer veel te lang  ;)
Deze kleine Guru's zien er veelbelovend uit. Mooi setje. Die brede kleine Guru's vind ik zelf ook niet zo mooi.
Dutch & Dutch 8c's