Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

sebassie

heb m dat ook verteld. en heb m gezegd dat-ie voor advies maar ns contact moet opnemen met jullie in h'sum...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dr.Bedlo

Elektrostaten zijn goed voor klassieke muziek.
Quad vintage.

Martin!!!

Fred komt vandaag de ND5 XS?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Ik hoop het, ik hoopt het werkelijk. De kans is niet zo groot. De AA is gesloten op Dinsdag. Zal morgen wel worden.
Quad vintage.

Martin!!!

je hebt dus nog geen afspraak hierover met AA? Nou goed in ieder geval deze week dan!  :thumbs-up:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Zodra hij er is zou E bellen, en volgens Latham zou uitlevering aan E gisteren moeten zijn.
Quad vintage.

BuSpu

Citaat van: garmtz op februari 18, 2013, 21:54:53
Ik vind Naim niet de meest voor de hand liggende keuze voor een klassiek-liefhebber nee...
Ik heb je inschatting hoog zitten Garmt maar toch vind ik dat raar. Apparatuur hoort toch soort van neutraal te zijn? Ik begrijp dat Naim ietwat upfront klinkt maar dat kan prima met klassiek, dat is volgens mij meer een smaakding. Of valt Naim door de mand bij akoestische muziek?

Jumping Jack

Akoestische muziek doet het hier uitstekend  ;D. En ook klassiek klinkt hier erg lekker, zelfs met een dt die er ook niet voor geschikt zou zijn... Zoals je zegt: smaakkwestie...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik zeg niet dat Naim ONGESCHIKT is voor klassiek! Er zijn namelijk nogal veel verschillende soorten klassiek. Echter, de ultieme nuance die veel klassieke muziek een meerwaarde geeft, kan door een Naim set 'over het hoofd' worden gezien. De kracht van Naim is om 'de grote lijn' in de muziek te vinden: de timing, de dynamiek, de beat... En juist het invullen van de details vind ik klassieke muziek vaak iets boeiends geven. Overigens net zo goed als ik bij sommige rock muziek weer wat kan missen bij bijvoorbeeld Linn.

Akoestische muziek kan overigens met Naim heel mooi zijn, omdat die juist een enorme dynamiek kan hebben, wat door de Naim vol wordt uitgespeeld. Hier kunnen echter ook de laatste details wel eens worden 'weggelaten'. En juist het weglaten van sommige details kan voor sommige luisteraars helpen de essentie van de muziek meer te benaderen.

BuSpu

Mmmm, ik snap je maar dan lijkt het mij meer een karakter smaakkwestie dan een muziek gerelateerde kwestie, als je me kan volgen.

garmtz

Beide wat mij betreft...

BuSpu

Mmmm dan kom ik zelf wel een keer bij juliie luisteren  ;D

garmtz

Citaat van: BuSpu op februari 19, 2013, 20:58:16
Mmmm dan kom ik zelf wel een keer bij juliie luisteren  ;D

Dat is verstandig ja... Mijn mening is ook maar een mening... ;)

Dr.Bedlo

Uit het Naim forum.

The revised SU2 will be launched next month. It will have Naim's new DAC beating the NDS for SQ. Amplification will surpass 252/300. That's not all though, AFAIK RRP will be 30% lower and the SU3 launch is scheduled for end of Q4 together with the Uniti3 and DAC V1.5 and NAP 101.

Quad vintage.

Jumping Jack

Hmm, benieuwd of er iets van aan is van dat gerucht...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

We zullen zien.

Overigens gaan ze bij NAIM nu eindelijk het probleem ook inventariseren ( en hopelijk een oplossing aanbieden) dat de versterkers vastlopen. Die van mij doet dat ongeveer 2 keer in de week. En dat is ronduit vervelend

Btw Still Waiting
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 20, 2013, 11:59:12
We zullen zien.

Overigens gaan ze bij NAIM nu eindelijk het probleem ook inventariseren ( en hopelijk een oplossing aanbieden) dat de versterkers vastlopen. Die van mij doet dat ongeveer 2 keer in de week. En dat is ronduit vervelend

Btw Still Waiting

de Nait XS loopt 2x per week vast?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 20, 2013, 12:18:52
Ja gemiddeld wel

vervelend natuurlijk. Ik heb hier diverse AB's pc's e.d. en mijn Nait XS is nog nooit vastgelopen. De Nait 5i-2 hiervoor wel diverse malen.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Met de Nait 5-2 had ik er ook geen last van maar nu met de Nait XS dus wel. Ik heb de Remote van de Pana een paar dagen aan de kant gelegd en ook toen een vast loper. Ik denk eerder dat het een geisoleerd probleem is en niet zo veel van doen heeft met de RC. Alhoewel? De enigste rc die ik nu nog kan bedenken is mijn mijn Humax.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Shitt...

Nog weer een week wachten. Naim kan de vraag niet aan.
Quad vintage.

Jumping Jack

Pff, zuur man. Ik heb gelukkig maar een paar dagen moeten wachten op mijn SU... Sterkte Fred!
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ja ja..

Overigens zag ik de je gebruikt maakt van een SSC solo base? Werkt dat een beetje, en kun je verschil horen met of zonder deze base. Geeft het wel een meer exclusief tintje.
Quad vintage.

ZeRoo

Hoe vinden jullie hier op het forum eigenlijk de match Naim met de Rega RP3?
Of is de Clearaudio Emotion dan wellicht een betere match?
Tot nu toe heb ik alleen de Rega RP3 nog maar 1x kort horen spelen.

Jumping Jack

Ik had die nog liggen en vond het er wel leuk uitzien. Maar ik heb nog geen verschillen gehoord... Mss moet ik de base wel eens terug wegnemen om te horen wat het doet  ;D.
Jumping Jack's set
Discogs