Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op februari 15, 2013, 16:32:56
Dat zal het vast wel zijn, maar goed dat je niet standaard een geaard stopkontakt hebt dan, kun je het losse geel/groene draadje gewoon weer los peuteren uit je meterkast...........  :withstupid:

zal wel te maken hebben dat alle flatwoningen hier geschakeld zijn, alle shit krijg je dan ook binnen? :butbut:

Trouwens de Stageline N staat nu 3 dagen continue aan het sap en hij bevalt me prima met de Dynavector 10x5 :) De 1e paar uur zo koud uit de doos, hij voelde zowat bevroren aan, nog wat terughoudend en vlakjes, maar nu toch lekker spontaan met het Naim geluid. Wat me ook opvalt is het schone hoog. Geen gesis of geslis.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Liefhebber van zwart vinyl.

Had je al eens een Powerigel er tussen gehad? Aan de andere kant heb ik ook vaak dat de set soms niet goed lijkt te klinken zonder dat daar een aanwijsbare oorzaak voor is te vinden. Enige tijd later kan he allemaal weer prachtig klinken, ik maak mij er niet meer druk om.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 15, 2013, 20:01:47
Liefhebber van zwart vinyl.

Had je al eens een Powerigel er tussen gehad? Aan de andere kant heb ik ook vaak dat de set soms niet goed lijkt te klinken zonder dat daar een aanwijsbare oorzaak voor is te vinden. Enige tijd later kan he allemaal weer prachtig klinken, ik maak mij er niet meer druk om.

ik koop never nooit zo'n egel van 700 euro. 

Dr.Bedlo

Dan moet je het zelf ook maar weten!
Quad vintage.

Robiwan

plaatsing van de stageline lijkt toch iets uit te maken voor de klank, ja das typisch voor Naim, of mijn oren :D.

In het midden op de cd5x, waarbij wel min of meer geprofiteerd wordt van het fraimlite meubel, maar met als nadeel vlakbij de trafo en weinig ruimte voor de snaic 5 kabel, klinkt minder fraai dan plaatsing op het ikea meubel onder de draaitafel. Er is nu voldoende afstand tot trafo's en ook kan de snaic 5 nu vrij "hangen". tis toch wat kan dat weer een hoofdbreker zijn ??? :D

Dr.Bedlo

Tip: meer luisteren met je gevoel, en niet met je gehoor. Wil nog wel eens helpen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Zo..

Het zal morgen of overmorgen wel zo ver zijn. Dan is de ND5xs gearriveerd. In de tussen tijd besloten om de heleboel maar eens van de grond af op te gaan bouwen. De XS en de Flatcap aangesloten en uitelkaar gezet. De kabels in gedraaid en dan weer een halve slag terug in verband met de ontkoppeling. Speciaal gelet op het groene stickertje op de kabels en die aan de signaal kant gemonteerd.

De stekker poling . De stekkers aan de achterkant losgehaald en met de spanningzoeker er op gelet dat het lampje gaat branden rechsonder. De speakers uitgelijnd en rechtgezet en de kabels goed gelegd en in de juiste richting gemonteerd. Veel geluisterd en veel getweaked met een goede test cd ( die van Mutrox echt een aanrader.
Computer in de format c gedonderd en de volgende min of meer cd rippers geinstallleerd. I tunes. I tunes met Bitperfect. Db poweramp. En Eac. Dan maar uitvogelen welke het beste werkt.

Verder een besluit genomen om de platen speler niet meer te gebruiken en aan te sluiten. Als ik lees hoeveel gedoe met elementjes en voor versterkertjes LPLover al heeft gehad en hoe hij daar nu nog onzeker over is. Nee, daar heb ik geen zin meer in. Verder goed geluisterd met vrienden of ik enig verschil hoorde tussen een Normaal Naims stekker blok en de powerigel. Niks..Dus die heb ik weer te gelde gemaakt.

Druk gehad dus. En verder to toe of niet to toe. gelukkig misbruik kunnen maken van een vrind van mij. Blijkt dat het recht toe recht aan het beste werkt in mijn akoestiek. Dus dat ook maar aangehouden.

We wachten dus maar af.

Verder nagedacht over de upgrades. Ben ik nog niet uit. Ben een beetje bang dat ik de cd speler toch ga missen maar aangezien er binnenkort een cd transport schijnt aan te komen van Naim, zal dit een optie kunnen zijn. Als het rippen mij te omlachtig wordt kan een unity serve uiteraard ook dan hb je tevens weer een cd speler ter beschikking. Voor volgende weel wel een audioentie om de verschillende voedingen eens aan het gehoor te leggen. En verder....We will see .
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 12:26:22
Verder een besluit genomen om de platen speler niet meer te gebruiken en aan te sluiten. Als ik lees hoeveel gedoe met elementjes en voor versterkertjes LPLover al heeft gehad en hoe hij daar nu nog onzeker over is. Nee, daar heb ik geen zin meer in.

valt wel mee toch :D flikker gewoon een dynavecor in die RP3 en koop een Rega Fono of Stageline, klaar is Fred. Hoeveel lp's heb je eigenlijk?

gr,

lplover

Alco

CiteerVerder een besluit genomen om de platen speler niet meer te gebruiken en aan te sluiten.
Ik had al zo'n vermoeden dat dat er niet van zou komen... ::)  ;) Ik dacht btw dat er al een element in zat... :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Ik zou lplover nou niet meteen als norm nemen Fred  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gebruiker 003

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 12:26:22
Verder een besluit genomen om de platen speler niet meer te gebruiken en aan te sluiten. Als ik lees hoeveel gedoe met elementjes en voor versterkertjes LPLover al heeft gehad en hoe hij daar nu nog onzeker over is. Nee, daar heb ik geen zin meer in. Verder goed geluisterd met vrienden of ik enig verschil hoorde tussen een Normaal Naims stekker blok en de powerigel. Niks..Dus die heb ik weer te gelde gemaakt.

Dat is toch zonde hoor. Weergave van vinyl heeft toch iets bijzonders. Je moet wel iets zoeken dat de dingen doet die jou aanspreken. Ik vind een draaitafelweergave gemakkelijker goed te krijgen dan digitaal.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op februari 17, 2013, 13:04:20
Ik zou lplover nou niet meteen als norm nemen Fred  ;).

:D :D :D Blijkbaar ben ik toch heeeeeel belangrijk hier ;)

gr,

lplover

Dr.Bedlo

Ja ja onderschat je niet. Overigens nog een tip die niks kost. Vervang je behang. Een rustiger wallpapertje kan al veel doen.

Goed Ik loop al jaren mee in dit wereldje en ken mij zelf een beetje. Voordat ik het weet zit ik weer jarenlang te klooien met elementjes en naaldjes, druk metertjes, stroboscoopjes, preetjes enz en uiteindelijk word je daar nu niet vrolijker van. En dat het nu allemaal zoveel beter klinkt als CD? Ok, de emotionele beleving is anders. Kan in principe ook mooier klinken maar in de praktijk. Nee hoor mijn besluit staat vast Geen Grammofoontje meer. Zoveel platen heb ik nu ook weer niet. En Alco zit een Elsys element in.

Nog wat: Andere tijden vanavond gaat over de CD. Lijkt mij wel aardig.
Quad vintage.

Alco

CiteerOverigens nog een tip die niks kost. Vervang je behang.
Ik vermoed dat die tip meer kost dan je denkt Fred... (niet zozeer in geld, maar evt 'onenigheid' met SWMBO) :D ;)

Wel zonde Fred, nu moet je de RP3 weer (met verlies neem ik aan) verkopen dus...  :unsure:

De RP3 zou een mooie combi vormen met de Nait 2, die ik na lang aarzelen zojuist toch maar te koop heb gezet. ::)
(ik blijf 't één van de meest muzikale versterkers vinden die ik ken, maar hij staat hier al tijden niks te doen en de kans dat ik 'm ooit nog weer 'ns dagelijks zal gebruiken is (te) klein)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 16:40:33
Ja ja onderschat je niet. Overigens nog een tip die niks kost. Vervang je behang. Een rustiger wallpapertje kan al veel doen.

Goed Ik loop al jaren mee in dit wereldje en ken mij zelf een beetje. Voordat ik het weet zit ik weer jarenlang te klooien met elementjes en naaldjes, druk metertjes, stroboscoopjes, preetjes enz en uiteindelijk word je daar nu niet vrolijker van. En dat het nu allemaal zoveel beter klinkt als CD? Ok, de emotionele beleving is anders. Kan in principe ook mooier klinken maar in de praktijk. Nee hoor mijn besluit staat vast Geen Grammofoontje meer. Zoveel platen heb ik nu ook weer niet. En Alco zit een Elsys element in.

hallo, behang zit er nog geen 7 maanden op en bevalt me prima :D Helemaal niet druk. Nee jij hebt een lekker audio meubel en al dat stof op je Naim spulletjes :D Tja een Rega Elys element is nou niet wat je zegt zo he das een goeie ;).

Maar heb je veel platen?

Robiwan

Citaat van: Alco op februari 17, 2013, 16:52:56
Ik vermoed dat die tip meer kost dan je denkt Fred... (niet zozeer in geld, maar evt 'onenigheid' met SWMBO) :D ;)

Wel zonde Fred, nu moet je de RP3 weer (met verlies neem ik aan) verkopen dus...  :unsure:

niks voor jou dan die RP3?

Alco

Citeerniks voor jou dan die RP3?
Hmm, mjaa....misschien... (heb Fred zojuist een PM gestuurt, om topic verder schoon te houden)  :lookaround:

edit: het blijkt niet om een RP3 te gaan maar een P3-24. (juiste typenummers en Fred matchen niet zo goed)  ;)

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 16:40:33

Mooie kijktip Fred  :thumbs-up:
mainly British stuff

sebassie

ik had t weekend een vriend op bezoek en die was erg onder de indruk van mijn set. zodanig dat hij overwoog om bij hem thuis ook ns iets van naim uit te proberen. maar, hij draait uitsluitend klassieke muziek (en ik heb dat nooit op staan). op de een of andere manier vind ik dat (puur gevoelsmatig) niet of minder bij naim passen... zijn er meerderen die dat hebben? ervaringen?

gr
sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Lion of Judah

Citaat van: sebassie op februari 18, 2013, 13:50:04
ik had t weekend een vriend op bezoek en die was erg onder de indruk van mijn set. zodanig dat hij overwoog om bij hem thuis ook ns iets van naim uit te proberen. maar, hij draait uitsluitend klassieke muziek (en ik heb dat nooit op staan). op de een of andere manier vind ik dat (puur gevoelsmatig) niet of minder bij naim passen... zijn er meerderen die dat hebben? ervaringen?

gr
sebas

Dat heb ik ook hoor. Zal er ook wel een beetje aan liggen met welke speakers je combineert maar in de basis vind ik Naim ook niet het meeste geschikte hardware voor klassiek.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op februari 17, 2013, 18:46:51
Mooie kijktip Fred  :thumbs-up:

was een goede docu. Hennie Vrienten vond het CD geluid maar niks :D

Lion of Judah

Ik vond alleen zijn argumentatie niet zo sterk.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

musfed

Wij draaien wel klassiek met Naim, bevalt meer dan goed. Lekker dynamisch!
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op februari 18, 2013, 19:05:56
Ik vond alleen zijn argumentatie niet zo sterk.

hij vond het laag van de plaat gewoon fraaier omdat dit lekker versmolt en met de cd was alles zo clean en gescheiden, prima persoonlijke argumentatie :D

garmtz

Citaat van: sebassie op februari 18, 2013, 13:50:04

Ik vind Naim niet de meest voor de hand liggende keuze voor een klassiek-liefhebber nee...