Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari 31, 2013, 12:43:07
overigens zie ik dat AA te groningen ook eigen voedingen heedt voor Naim. Heeft iemand hier ervaring mee. ( begint nu toch wel te jeuken) Ik bedoel dat de Nd 5 xs hier staat.

Tip: staat de switch op de achterkant op 'floating'? Dit aangezien je ook een Naim CD-speler in je systeem aangesloten hebt staan...

Dr.Bedlo

Garmtz,

Op dit moment staat de ND 5 xs er nog niet, word pas in de loop van de volgende week. Zal er wel special op letten. Thx.

Handig lijkt mij ook dat je de afstandbediening van de 5xs kunt doorlussen en zodoende nog maar 1 nodig heeft. Is misschien het gedoe met de Pana/Humaz ook voorbij.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op januari 31, 2013, 12:43:07
overigens zie ik dat AA te groningen ook eigen voedingen heedt voor Naim. Heeft iemand hier ervaring mee. ( begint nu toch wel te jeuken) Ik bedoel dat de Nd 5 xs hier staat.

Maken ze die voedingen zelf Fred heb je er een linkje van?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Klinkt als een zogenaamde 'never connected' voeding van Trichord Research.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari 31, 2013, 14:20:20
Garmtz,

Op dit moment staat de ND 5 xs er nog niet, word pas in de loop van de volgende week. Zal er wel special op letten. Thx.

Handig lijkt mij ook dat je de afstandbediening van de 5xs kunt doorlussen en zodoende nog maar 1 nodig heeft. Is misschien het gedoe met de Pana/Humaz ook voorbij.

En de iPad kan naast de versterker ook de CD-speler bedienen met een tweede touwtje!

Dr.Bedlo

Ook handig.

Ik kan meen ik de flatcap XS niet op de nd5xs aansluiten?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op februari  1, 2013, 11:29:24
Ook handig.

Ik kan meen ik de flatcap XS niet op de nd5xs aansluiten?

Nee, je hebt iets nodig met een Brundy, dus XP5XS

ivdz

Forumleden,

Ik overweeg een PSU voor mijn ND5XS. Nu zie ik op Hifi.nl een XPS (non DR) staan aan €1950. Hoe schatten jullie die in vergeleken met een nieuwe XP5XS.

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Dr.Bedlo

Moeilijk te zeggen maar denk dat de xp5xs beter harmoniseerd met de nd5xs. Ze komen tenslotte uit de zelfde serie. Hoe bevalt je ND5xs overigens. Die van mij komt in de loop van de aanstaande week.
Quad vintage.

ivdz

Dag Fred,

Wellicht hebt u gelijk en zal de XPXS wat beter passen; bovendien vind ik het ook best belangrijk dat mijn apparaten in dezelfde behuizing zitten. Ik heb ooit eens een uitgebreide demo gehoord van de ND5XS met XP5XS en was erg onder de indruk. Tijdens die sessie heb ik ook een vergelijk kunnen maken tussen een "stand-alone" nDac en de combinatie ND5XS/XP5XS en had een voorkeur voor de laatste combinatie. Prachtig.

De ND5XS heb ik nu bijna een jaar en ik ben er ongelofelijk blij mee. Fantastisch klinkende machine die feilloos (!) werkt. Heel warme en open klank en een heleboel detail. Op andere fora heb ik wel eens gelezen over problemen met firmware-upgrades, maar ook dat verliep bij mij allemaal prima. Daarnaast is de nStream app heel "mature" en werkt prima; en biedt ook nog eens heel veel informatie. De ND5XS hangt overigens aan een bedraad netwerk en is verbonden met een QNAP Nas en een pc met Assett UpnP.

Voor mij is er maar 1 nadeel aan de ND5XS (een groot nadeel), en dat zijn het beperkt aantal digitale aansluitingen. Er zitten er 3 op: 1 Toslink en 2 Coax. De muziek files komen via de ethernet aansluiting, maar ik heb nog een aantal andere apparaten (Dune, Airport Express, Telenet TV Decoder ...) die allemaal digitale uitgangen hebben, maar die hebben allemaal een Tosslink aansluiting op de ND5XS nodig !! Weten jullie hier een oplossing voor ? Ik heb op het web eens een apparaatje gekocht dat Tosslink naar Coax omzet (opdat ik de Coax inputs op de NDXS kon gebruiken), maar die bleken helemaal niet te werken. Bestaan er goede "converters", en waar koop ik die ?

Vriendelijke groet,
Iver

ivdz

overigens heb ik de vraag ook eens op het Naim forum gesteld, en daar werd mij toen onderstaand aangeraden. Ik heb die evenwel nog niet gekocht. Was benieuwd naar de mening van "jullie deskundigen" om te horen of die converters bijvoorbeeld kwaliteitsverlies genereren:

•CYP AU-D21 2 Way Digital Optical Audio Switcher
•CYP AU-D41 4 Way Optical Audio Switcher
•CYP AU-D2 Digital Audio Coaxial/Optical Converter

garmtz

Leuke set met de Eposjes! :)

ivdz

"Leuke set met de Eposjes!" ........die gaan eruit; u zult mij binnenkort wel eens zien .... ben op zoek naar monitoren zoals bijvoorbeeld Harbeth

garmtz

Citaat van: ivdz op februari  2, 2013, 14:32:53
"Leuke set met de Eposjes!" ........die gaan eruit; u zult mij binnenkort wel eens zien .... ben op zoek naar monitoren zoals bijvoorbeeld Harbeth

Nog veel mooier inderdaad... ;)

Jumping Jack

Chord Cobra VEE 3 RCA - DIN is besteld voor tussen de phonopré en de SU, samen met een RCA - RCA tussen de draaitafel en de phonopré...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: ivdz op februari  2, 2013, 14:32:53

K wou er niks van zeggen maar omdat je er zelf over begint. Vind de eposjes er niet mooi bij matchen. Harbeth is een geweldige match met NAIM maar zijn dan ook een beetje duurder, maar dan heb je ook wat.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Al bijna 2 weken zonder muziek AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH

Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 12:03:14
Al bijna 2 weken zonder muziek AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH

Hoe kan dat nou??????????????

Componenten verkocht of kapot?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee hoor. De nd5xs komt volgende week binnen en de cdspeler heb ik verkocht want die had ik sowieso niet meer nodig  en dan heb ik alleen nog maar een versterker en de flatcap en daar komt zo zonder bron ff helemaal niks uit.De rega p3 is nog zonder pre. en die doet het dus ook ff niet op dit moment.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 12:13:52
Nee hoor. De nd5xs komt volgende week binnen en de cdspeler heb ik verkocht want die had ik sowieso niet meer nodig  en dan heb ik alleen nog maar een versterker en de flatcap en daar komt zo zonder bron ff helemaal niks uit.De rega p3 is nog zonder pre. en die doet het dus ook ff niet op dit moment.

Dat zijn dan tijden van afzien Fred!

Heb je stands uit Polen al binnen?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee, duurt allemaal nog. Ach...we overleven het wel weer. Kan natuuurlijk wel mijn gitaar proberen in de xs te pluggen maar of dat verstandig is. ;D ;)

Overigens Martin had jij nog verdere info in gewonnen betreffende de AA voedingen?
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari  3, 2013, 12:19:36
Nee, duurt allemaal nog. Ach...we overleven het wel weer. Kan natuuurlijk wel mijn gitaar proberen in de xs te pluggen maar of dat verstandig is. ;D ;)

Overigens Martin had jij nog verdere info in gewonnen betreffende de AA voedingen?

Zou zonde zijn als die mooie Gretsch schade opliep inderdaad.

Nee, ik heb de info betreffende de AA voedingen even ter kennisname aangenomen en ga me er later nog is verdiepen.....
mainly British stuff

Alco

CiteerAl bijna 2 weken zonder muziek AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH
Ahum,...(zie onderstaand)  :police: :tongue2:

CiteerDe rega p3 is nog zonder pre. en die doet het dus ook ff niet op dit moment.
Aangezien je Rega dealer praktisch bij je om de hoek zit, had je dus binnen een uur weer muziek kunnen luisteren.
Effe een phono-versterkertje lenen bij A-A en klaar is Fredje. :smile: (of evt een ingeruilde CD-speler)

CiteerZou zonde zijn als die mooie Gretsch schade opliep inderdaad
Wow Fred... ik geloof dat m'n geheugen me ff in de steek laat... je hebt een Gretsch ?!?
:worship: :happy: :worship: Al was 't alleen al om de looks zou ik wel een Gretsch in de woonkamer willen hebben staan.  8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ja ik heb een Gretsch met een VOX Combi.

Ook nog een Fender en een Les Paul overigens. Als de ND5xs en de stands binnen zijn en de rommel is opgeruimd maak ik van de hele sjebeng wel een paar pikjes.
Quad vintage.