Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

@Fred.  met Vuze (www.vuze.com kun je ook muziek downloaden, al weet je dan niet altijd in welk formaat.
Soms maar 128kb mp3, soms/regelmatig ook 320kb en soms ook in Flac)

Het is in ieder geval een supersimpel, gratis programmaatje en heb op die manier veel nieuwe albums ontdekt. :)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: bmateijsen op januari 29, 2013, 17:38:02
Element en phono pre moeten altijd goed matchen ;), zowel op voltage als klankmatig.

En niet te vergeten afsluitweerstand en capaciteit!

Jumping Jack

Dan kan een instelbare, flexibele phonopré wonderen doen  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op januari 29, 2013, 20:21:56
Dan kan een instelbare, flexibele phonopré wonderen doen  ;)

ja en nee. mijn ervaring is dat een phonopre met 1 vaste instelling (uiteraard moet deze wel matchen met het element) over het algemeen beter klinkt dan een met vele instelmogelijkheden. Daarom kun je wat mij betreft technisch gezien weinig fout doen als je kiest voor een MM of high output MC. Deze typen sluit je altijd aan op een MM phonotrap met een genormeerde afsluitweerstand van 47000 ohm en tussen de 36-46 dB versterking. Daarnaast voor MM liefst een zo laag mogelijke input capaciteit (100 pF ten hoogste). 

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Daar heb je wss wel een punt ja..'

Iets anders: iemand ervaring met de app 'Musicflow'? Daarmee zou je bv spotify kunnen streamen naar de SuperUniti (of elk ander upnp-apparaat)...
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ook ervaringen met / meningen over de kabels van flashbacksales.co.uk zijn welkom  8)
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Jumping Jack op januari 29, 2013, 21:11:40
Daar heb je wss wel een punt ja..'

Iets anders: iemand ervaring met de app 'Musicflow'? Daarmee zou je bv spotify kunnen streamen naar de SuperUniti (of elk ander upnp-apparaat)...

Gewoon proberen, toch? Of is deze extreem duur?

bmateijsen

Citaat van: Jumping Jack op januari 29, 2013, 21:39:57
Ook ervaringen met / meningen over de kabels van flashbacksales.co.uk zijn welkom  8)

Welke kabel zoek je eigenlijk gewoon DIN ->RCA?

Jumping Jack

Die app is zo'n 2,5€. Niet echt extreem duur dus  ;D. Vroeg mij gewoon af of er iemand al ervaring mee had want het zou toch een handige toevoeging zijn in afwachting van AirPlay-functionaliteit voor de uniti's...

En ik zoek idd een degelijke doch betaalbare DIN-Rca om mijn phonopré aan te sluiten (gebruik nu een kimber Hero, volgens Garmt is de DIN-aansluiting superieur).
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: LPlover op januari 29, 2013, 17:40:35
De Stageline is een zeikerd, typisch Naim :D

Daar heb ik toch heel andere ervaringen mee en ik heb toch nog echt steeds de Stageline die ik van jou bekomen heb. Down to earth brother............. dat helpt echt!  :sleepy:
mainly British stuff

musfed

CiteerDe Stageline is een zeikerd, typisch Naim
Naim kan eigenwijs zijn (din, ondermeer) maar met reden (vanaf begin jaren '70 min of meer dezelfde weg bewandeld). Altijd een eigen weg kiezen is ook een keuze... Of een start...

Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op januari 29, 2013, 23:49:27
Daar heb ik toch heel andere ervaringen mee en ik heb toch nog echt steeds de Stageline die ik van jou bekomen heb. Down to earth brother............. dat helpt echt!  :sleepy:

ik weet dat jij er veel muzikaalplezier van hebt :). Ik zeg niks negatiefs meer over de Stageline. 

Dr.Bedlo

Spotify aan de gang gekregen maar je hebt er verder weinig aan. Je kunt niets downloaden.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari 30, 2013, 10:49:42
Spotify aan de gang gekregen maar je hebt er verder weinig aan. Je kunt niets downloaden.

Spotify is met Premium gelimiteerd tot 320 KBPS dat wil je toch niet kopen?

Dr.Bedlo

Oh ik dacht dat die ook Hi res bestanden hadden en dat je die kon downloaden? Niet dus. Waar krijg ik dan nu die hi res bestanden of althans minimaal cd kwaliteit downloads vandaan?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op januari 30, 2013, 08:56:41
ik weet dat jij er veel muzikaalplezier van hebt :). Ik zeg niks negatiefs meer over de Stageline.

Das mooi.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Had ik toch bijna de unity serve gekocht inplaats van de Nd5xs. Had ik die mooi niet op mijn nait xs kunnen aansluiten. Mist namelijk analoge uitgangen. Het is natuurlijk wel een mooie oplossing om deze op de nd 5xs aan te sluiten. Heb je wel een mooie ripper. maar dat is misschien dan wel overkill.
Quad vintage.

Jumping Jack

De UnitiServe heeft geen DAC aan boord, vandaar geen analoge uitgangen...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Daar was ik ook achter gekomen.
Quad vintage.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 30, 2013, 14:18:11
Daar was ik ook achter gekomen.

Welke phonotrap heb je nu op het oog?

Dr.Bedlo

Stageline. Ga voor Naim. Kom ik wat dat aangaat ook niet voor verassingen te staan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 31, 2013, 08:48:29
Stageline. Ga voor Naim. Kom ik wat dat aangaat ook niet voor verassingen te staan.

of juist wel :D

Dr.Bedlo

Ja maakt het ff ingewikkelder dan het al is
Quad vintage.

Dr.Bedlo

overigens zie ik dat AA te groningen ook eigen voedingen heedt voor Naim. Heeft iemand hier ervaring mee. ( begint nu toch wel te jeuken) Ik bedoel dat de Nd 5 xs hier staat.
Quad vintage.