Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Qute is 1600 euro ipv 1825 ... De 96/24 versie is niet meer beschikbaar.

Alco

Aha ok,.. bedankt voor de info Bjorn. Dat wist ik nog niet.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Overigens is onze Nait Xs demo geprijsd op 1450 euro ;).

Groet Bjorn

Jumping Jack

Citaat van: LPlover op januari 23, 2013, 15:27:33
ik heb nog steeds de voorkeur voor de Siltech mxt paris RCa-RCA boven de Chord cobra 2 RCA-din voor de phonoversterker. Klinkt strakker, rytmischer en iets minder 'donker' dan de Chord.

Ik heb de verkoper van de Chord Cobra 3 RCA - DIN op hifi.nl maar even een mailtje gestuurd... Voor dat geld het proberen waard.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Michel8 op januari 27, 2013, 18:02:23
Ja klopt. Alleen is dat de 96k versie en niet de 192k. En nu heb ik het verschil nog niet gehoord. Het weerhoudt me nu toch. Terecht of niet?

De 24/192 is de enige die ook met een software update direct AirPlay zal gaan ondersteunen. Met de 'oude' versies moet dat met hulp van een AirPort express.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op januari 28, 2013, 11:04:39
Ik heb de verkoper van de Chord Cobra 3 RCA - DIN op hifi.nl maar even een mailtje gestuurd... Voor dat geld het proberen waard.

Bummer, de kabel is te kort voor mij (heb 1,5m nodig)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jeriko

.....
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Dr.Bedlo

Ja vertel mij wat. Wacht ook nog lijdzaam af.
Quad vintage.

Alco

CiteerJa vertel mij wat. Wacht ook nog lijdzaam af.
Ik zou dan in de tussentijd een phonoversterkertje bij Edwin halen, om de Rega RP3 alvast te proberen.  ::)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Dat zou kunnen maar 1st maar eens de nd5xs aan de gang en genieten ( I hope) dan langzaam en met iets meer beleid naar het volgende project.

Overigens zijn er meer download sites dan Spotify en Maim die muziek aanbieden?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 29, 2013, 10:30:56
Ik zou dan in de tussentijd een phonoversterkertje bij Edwin halen, om de Rega RP3 alvast te proberen.  ::)

precies, ik zou zo lang niet kunnen wachten :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jeriko

Heeft iemand al ervaring met de hicap DR?
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op januari 29, 2013, 12:22:31
precies, ik zou zo lang niet kunnen wachten :D

Ben net even langsgegaan. Hij was gelukkig aanwezig.Zit niks anders op. De ND5xs komt pas volgende week binnen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 29, 2013, 15:54:35
Ben net even langsgegaan. Hij was gelukkig aanwezig.Zit niks anders op. De ND5xs komt pas volgende week binnen.

wachten dus? :D

Dr.Bedlo

Zit niks anders op he!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 29, 2013, 16:39:11
Zit niks anders op he!

voor welk merk en type phonoversterker ga je dan?

Alco

Citeervoor welk merk en type phonoversterker ga je dan?
Een Naim Stageline zou eigenlijk 't meest voor de hand liggen.
Die kan dan gevoed worden door de Flatcap XS. (ook door de Nait XS zelf toch, als ik me niet vergis ?)

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 29, 2013, 17:21:31
Een Naim Stageline zou eigenlijk 't meest voor de hand liggen.
Die kan dan gevoed worden door de Flatcap XS. (ook door de Nait XS zelf toch, als ik me niet vergis ?)

klopt. ligt aan de combi met element of het dan lekker klinkt? Ik zou zelf de stageline niet (nooit) meer aanschaffen ;)

Alco

CiteerIk zou zelf de stageline niet (nooit) meer aanschaffen ;)
Om klankmatige reden niet ?  Of...(if memory serves me well) was 't niet zo dat de uitgangsspanning nogal laag was ?
Waardoor de volumeknop dus wel erg ver open moest ?

bmateijsen

Citaat van: Alco op januari 29, 2013, 17:35:16
Om klankmatige reden niet ?  Of...(if memory serves me well) was 't niet zo dat de uitgangsspanning nogal laag was ?

Element en phono pre moeten altijd goed matchen ;), zowel op voltage als klankmatig.

Robiwan

Citaat van: Alco op januari 29, 2013, 17:35:16

klopt, maar ook dan klonk het enigzins donker en mat vergeleken met cd. Wellicht klinkt het met een heel helder element wel aardig. Rega fono mm, Graham slee, Pro-ject, clearaudio enz. lijkt me een betere keuze.

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op januari 29, 2013, 17:38:02
Element en phono pre moeten altijd goed matchen ;), zowel op voltage als klankmatig.

klopt, maar een beetje phonotrap trekt zich daar niet zoveel van aan. De Stageline is een zeikerd, typisch Naim :D

bmateijsen

Citaat van: LPlover op januari 29, 2013, 17:40:35
klopt, maar een beetje phonotrap trekt zich daar niet zoveel van aan. De Stageline is een zeikerd, typisch Naim :D

Met welk element heb je de stageline gebruikt? En stond het element echt goed ingesteld?

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op januari 29, 2013, 17:49:35
Met welk element heb je de stageline gebruikt? En stond het element echt goed ingesteld?

met een clearaudio maestro, rega exact, sumiko blackbird. afstelling was met alle elementen oke. De stageline is erg goed in het middengebied en strak en droog in het laag, maar terughoudend in het hoog met een smalle soundstage. Het klinkt alsof de muzikanten er geen zin in  hebben. daarnaast is de versterking met 36 dB, Stageline N, erg mager. Maar goed, er zijn genoeg Naim liefhebbers die de Stageline wel fraai vinden.

Dr.Bedlo

K ga voor de stageline . Ga niet liggen kloten met elementjes. Maar 1st de nd 5XS en dan zien we wel verder.Edwin komt het persoonlijk aansluiten dus dat komt wel goed. Heb al enige free downloads van Naimnet , behalve spotify krijg ik niet aan de gang. Hij dondert mij er steeds uit.
Quad vintage.