Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op januari 16, 2013, 11:48:13
Of de huidige Harbeth's p3esr'tjes naar de slaapkamer en in de woonkamer een setje Harbeth M30.1 ook mooi!

Succes met je verdere zoektocht enne je houdt ons op hoogte hier hé  :pompom:

Ja. Dat is een punt van overweging. Alhoewel. Ik meen te hebben gelezen dat de M30.1 nog meer direct zijn dan de Combi Naim en Harbeths. En dat is nu juist dat mij in de woonkamer mog wel eens tegenstaat.Het directe. Ik mis een beetje warmte zoals ik dat vroeger in marantz en Harman kardon wel vond. Ik weet niet of dit is op te lossen met een stel andere luidsprekers. We zullen zien.Zehadden hier bij de AA nog een stel penn audios staan maar hoe die uitpakken met Naim ..?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op januari 16, 2013, 12:46:57
O ? serieus ?  :blink: Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.. :sigh:

Goh,...dus de Brio-R en je RP3 heb je ook niet meer ? (wou je nog vragen of/hoe de RP3 bevalt, maar die kan ik dus van mijn things-to-do-lijstje schrappen) ;)
Je hebt je Totem's nog nooit op je Naim set aangesloten ? (niet nieuwsgierig naar geweest?)  Totem schijnt wel goed te combineren met Naim, dus dat komt vast wel goed. :)

Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor dat streaming weerstand oproept. Ik heb 't ook wel.
Het feit dat je (grotendeels) afhankelijk bent van een ander om muziek uit een nieuw apparaat te krijgen staat mij soms ook tegen.
Een CD-speler kan iedereen installeren, maar bij een streamer komt toch wel wat meer kijken. (wel eenmalig als 't goed is)

Ja serieus. Hij is Revalidatietechnicus en heeft wel meer vreemde dingen gedaan. Maak er wel ff een fototje van als het klaar is.

Nee ik heb geen mix gemaakt van Rega totem en naim. En ja dat kun je dus schrappen. Scheelt weer

Ja. Ik ben er veel te bang voor. Bang dat het qua geluid verkeerd uitpakt. Misschien wel onterecht Waar ik dan vooral mijn wenkbrauwen bij frons is dat je een dure cd speler koopt van enkele duizenden euros en dan zoals ik het zie dat ook lukt met een flut spelertje van een paar tientjes. Omdenken dus. Heeft ook jaren geduurd voordat ik van een  Thorens platendraaiertje naar een CD speler overging. Spannend is het allemaal wel natuurlijk. Mijn exxen zitten al wederom handenwrijvend de handen op te houden. Veel van het spul gaat die richting wel weer op.

Maar ik ben nu wel van het idee afgestapt om het allemaal in eigen beheer te doen, iets meer vertrouwen in de dealer mag wel. iets minder vertrouwen in eigen kunnen is misschien ook niet geheel onverstandig.

Hoe denken wij overigens als Noordelingen er over om eens bijelkaar te komen onder het genot van een drankje en een hapje? Elkaar fysiek eens te ontmoeten lijkt mij wel leuk.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 16, 2013, 14:58:46
Ja serieus. Hij is Revalidatietechnicus en heeft wel meer vreemde dingen gedaan. Maak er wel ff een fototje van als het klaar is.

Nee ik heb geen mix gemaakt van Rega totem en naim. En ja dat kun je dus schrappen. Scheelt weer

Ja. Ik ben er veel te bang voor. Bang dat het qua geluid verkeerd uitpakt. Misschien wel onterecht Waar ik dan vooral mijn wenkbrauwen bij frons is dat je een dure cd speler koopt van enkele duizenden euros en dan zoals ik het zie dat ook lukt met een flut spelertje van een paar tientjes. Omdenken dus. Heeft ook jaren geduurd voordat ik van een  Thorens platendraaiertje naar een CD speler overging. Spannend is het allemaal wel natuurlijk. Mijn exxen zitten al wederom handenwrijvend de handen op te houden. Veel van het spul gaat die richting wel weer op.

Maar ik ben nu wel van het idee afgestapt om het allemaal in eigen beheer te doen, iets meer vertrouwen in de dealer mag wel. iets minder vertrouwen in eigen kunnen is misschien ook niet geheel onverstandig.

Hoe denken wij overigens als Noordelingen er over om eens bijelkaar te komen onder het genot van een drankje en een hapje? Elkaar fysiek eens te ontmoeten lijkt mij wel leuk.

wat heb jij toch met je exxen? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nou ik houd best nog wel van ze. (moet ook wel in verband met de allimentatie ::)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 16, 2013, 19:08:38
Nou ik houd best nog wel van ze. (moet ook wel in verband met de allimentatie ::)

wat lief ::)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Ik hou ook nog van 1ex van mij. (maar m'n oude HiFi-spullen krijgen ze niet... dan hadden ze inmiddels wel een HiFi-occasions winkeltje kunnen beginnen) :D

Om 't nog enigszins op Naim te betrekken... lang geleden kwam er eens een vriendin bij me over de vloer toen ik net een Nait 2 had gekocht en opeens zei ze:"Hey, wa's dat voor ding ?!", gevolgd door 'Wat een cuty!' :wub:
(het begrip 'cute' hoor ik zelden m.b.t HiFi, maar lijkt me zondermeer een bonuspunt als een vrouw dat zegt)  :laugh: ;D ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Zeker bijzonder omdat de Uni(C)ute er toen nog niet eens was :D

Alco

CiteerZeker bijzonder omdat de Uni(C)ute er toen nog niet eens was
;D Inderdaad, Twani.  De UnitiCute heeft ook wel iets cutes.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Voor zij die hun analoge front-end willen upgraden: er staat op Hifi.nl zowel een SuperLine als een HiCap...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Alco op januari 17, 2013, 07:15:48
;D Inderdaad, Twani.  De UnitiCute heeft ook wel iets cutes.

Het is overigens Qute, en UnitiQute ;)

Alco

CiteerHet is overigens Qute, en UnitiQute ;)
O,ja...je hebt gelijk!  Ik haal dat vaker door elkaar. :blush:

twani

Citaat van: bmateijsen op januari 17, 2013, 13:03:34
Het is overigens Qute, en UnitiQute ;)
Mmmm, een HAVO diploma zegt ook niet alles dus :D

Dr.Bedlo

2x Drs maar dat Engels leer ik nooit.
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op januari 17, 2013, 19:10:57
2x Drs maar dat Engels leer ik nooit.
Ik ook maar Qute heeft niets met Engels te maken hoor. Qute is wat je krijgt als de afdeling marketing een naam moet verzinnen en de juiste spelling ('cute' dus) te gewoontjes vindt.

Ik vind Naim overigens 'very cute'!
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

ZeRoo

Citaat van: Jumping Jack op januari 17, 2013, 13:00:40
Voor zij die hun analoge front-end willen upgraden: er staat op Hifi.nl zowel een SuperLine als een HiCap...
De HiCap is inmiddels weg, die staat nu bij mij  ;D

Martin!!!

Citaat van: ZeRoo op januari 18, 2013, 17:43:33
De HiCap is inmiddels weg, die staat nu bij mij  ;D

Daar ga je veel plezier aan beleven, wat gaat de HiCap voeden bij jou?
mainly British stuff

ZeRoo

Citaat van: Martin!!! op januari 18, 2013, 22:24:13
Daar ga je veel plezier aan belelven, wat gaat de HiCap voeden bij jou?
De 200/202 combi in samenwerking met de ndx. Verschil is nu al behoorlijk en dat in positieve zin :-)

garmtz

NAP SC is ook een must in die combinatie!

bmateijsen

Ahum.... we adverteren hem niet echt, maar we hebben nog een hi-cap staan demo ;).

ZeRoo

De Nap Sc staat idd ook nog in de planning. En vervolgens de lp speler rega rp3.. je moet toch wat hebben om naar uit te kijken :-))

sebassie

ik heb mn chord phono kabel (rca > din) binnen!
klopt t dat die in poort 5 of 6 moet van mn nac202?
gr
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Citaat van: sebassie op januari 19, 2013, 14:51:47
ik heb mn chord phono kabel (rca > din) binnen!
klopt t dat die in poort 5 of 6 moet van mn nac202?
gr

Als je een phono-pre hebt, dan is het gewoon een normale stereo bron en kan je iedere input gebruiken.

Dr.Bedlo

Het wordt tijd voor een kwaliteits label voor audio zaken. Het kaf van het koren scheiden zogezegd. of is deze er al.
Quad vintage.

Alco

CiteerZehadden hier bij de AA nog een stel penn audios staan maar hoe die uitpakken met Naim ..?
Ik heb onlangs nog een setje PENaudio's in huis gehad. De Charisma's. (>€3000,- p.p.)

Het was een tweedehands setje, die iemand bij AA als demo-modellen had gekocht.
De Charisma is één van de mooist klinkende kleine speakers die ik ken!
Op de Nait XS klonk het afschuwelijk, i.c.m de De Groef kabel (hard/schel,dun), maar beslist niet verkeerd i.c.m Naca5.
(logisch/niet verassend zal menigeen nu denken, maar met m'n Diapason's is het verschil tussen beide kabels bijna verwaarloosbaar, vandaar dat ik er toch wel van opkeek)

Penaudio's klinken heel ruimtelijk, dynamisch, supergedetailleerd en open.
Je moet ze wel behoorlijk vrij opstellen (min. >50cm van achterwand) en vrij ver indraaien, maar als aan alle 'eisen' is voldaan zijn ze erg goed in de verdwijntruc. Ze klinken alles behalve warm, smooth. Eerder analytisch en helder.

Zoals Naim een perfecte synergy heeft met bijvoorbeeld Harbeth en Neat, zo is PENaudio + Sonneteer DE match made in heaven!
De Charisma's (worden nu niet meer gemaakt) klonken fraai op de Nait XS, maar toch iets minder dan met Sonneteer.

De Penaudio's die bij AA nu staan is waarschijnlijk het goedkopere broertje van de Charisma, de Rebel3. (circa € 1500,- )
Daar heeft Edwin als 't goed is net weer een paar van bij besteld.

CiteerDat is nu juist dat mij in de woonkamer mog wel eens tegenstaat.Het directe. Ik mis een beetje warmte zoals ik dat vroeger in marantz en Harman kardon wel vond
Dan vermoed ik dat Penaudio niet echt je cup o' tea zal zijn. (hoewel i.c.m een Sonneteer Alabaster misschien nog wel)

bezoeker

Jammer Alco! Heb je ze al weer verkocht?
Ik vond destijds de combi ook niet zo geweldig zoals je weet. Dus ik kan het me wel voorstellen. Daarom ben ik over gestapt op sonneteer omdat ik wel graag bij de Pens wilde blijven