Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Fireman op januari 15, 2013, 16:20:45
Streaming solution met iPhone app :) want dat staat als een huis ( die ervaring had ik met de de SU )

Kan ook met Meridian of Linn... En waarschijnlijk wel 10 andere merken... Een Naim bron komt pas tot zijn recht in een naim set. Echt! :)

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

Leuke uitdaging om "de beste"  streaming solution te vinden.

Mooiste zou ik vinden:

Ik sluit streaming solution "X" aan op ingang 1 van mijn Pass Labs XP-10 voorversterker. Het volume op de pass labs stel ik in op zeg maar 11:00. Dan via een app op mijn iPhone/iPod touch de iRadio radio, muziek bibliotheek EN volume kunnen bedienen.

Wat komt daarvoor in aanmerking?? Merk/type ??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: LPlover op januari 15, 2013, 16:27:01
ook RCA naar Din?

Beter dan RCA --> RCA is de algemene opinie.

garmtz

Citaat van: Fireman op januari 15, 2013, 16:29:41
Leuke uitdaging om "de beste"  streaming solution te vinden.

Mooiste zou ik vinden:

Ik sluit streaming solution "X" aan op ingang 1 van mijn Pass Labs XP-10 voorversterker. Het volume op de pass labs stel ik in op zeg maar 11:00. Dan via een app op mijn iPhone/iPod touch de iRadio radio, muziek bibliotheek EN volume kunnen bedienen.

Wat komt daarvoor in aanmerking?? Merk/type ??

Linn Akurate/Majik DSM! :)  Of Meridian MS600...

bmateijsen

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 16:40:44
Linn Akurate/Majik DSM! :)  Of Meridian MS600...

DS denk ik.... toch? (of wil Fireman ook nog HDMI, digitale ingangen, etc)

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op januari 14, 2013, 16:29:31
Panasonic TV? Dat los je niet op met een programmeerbare AB. Maar de importeur heeft er wel een oplossing voor! Check dus even met je dealer.

Helaas hadden ze bij Latham geen pasklare oplossing.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Lion of Judah op januari 14, 2013, 18:27:44
Laat me raden: je hebt weer een ND5XS in huis gehaald :D

Ehh...Je mag nooit meer raden. Ja inderdaad.( nog niet binnen overigens)  Dat moet toch lukken en anders mag de dealer het doen. Zucht.

En de Rega dac staat nu op MP voor de liefhebbers.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: bmateijsen op januari 15, 2013, 17:17:41
DS denk ik.... toch? (of wil Fireman ook nog HDMI, digitale ingangen, etc)

Omdat hij volumeregeling wil... Kan ook wel met een DS, dat is waar... Als je maar niet teveel terugregelt (liefst volume ruim boven de 60).

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari 15, 2013, 18:30:19
Ehh...Je mag nooit meer raden. Ja inderdaad.( nog niet binnen overigens)  Dat moet toch lukken en anders mag de dealer het doen. Zucht.

En de Rega dac staat nu op MP voor de liefhebbers.

Ik zou het omdraaien, dat moet de dealer doen..... Je mag hem bij ons bestellen, dan kom ik het voor je doen. ;)

bmateijsen

Citaat van: bmateijsen op januari 15, 2013, 18:59:44
Ik zou het omdraaien, dat moet de dealer doen..... Je mag hem bij ons bestellen, dan kom ik het voor je doen. ;)

Oh ja.. en dan doe ik gelijk de luidspreker setup....

Martin!!!

Citaat van: bmateijsen op januari 15, 2013, 19:01:05
Oh ja.. en dan doe ik gelijk de luidspreker setup....

Dat scheelt mij dan weer een middagje amateuristich schuiven zoals in het Harbeth topic aangeboden....  ;D
mainly British stuff

garmtz

Tja, zou mijn eer te na zijn NIET speakers goed te zetten en een XP5XS fatsoenlijk spelend achter te laten... En oh ja, de Naim set nog even kosteloos te tunen/advies te geven.

Aan de andere kant, Fred is toch eigenwijs en wil het zelf uitzoeken, toch Fred? :)

BuSpu

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 16:24:41
Kan ook met Meridian of Linn... En waarschijnlijk wel 10 andere merken... Een Naim bron komt pas tot zijn recht in een naim set. Echt! :)

Is dat echt zo strikt? Betekent dat bijvoorbeeld dat jullie eigenlijk alleen maar Naim streamers leveren aan mensen  met een Naim setup (tenzij de klant natuurlijk pertinent iets anders wil)?
Ik vind het een fraaie lijn van Naim maar heb verder geen Naim spullen, dus er dan maar vanaf zien?

bmateijsen

Citaat van: BuSpu op januari 15, 2013, 19:27:48
Is dat echt zo strikt? Betekent dat bijvoorbeeld dat jullie eigenlijk alleen maar Naim streamers leveren aan mensen  met een Naim setup (tenzij de klant natuurlijk pertinent iets anders wil)?
Ik vind het een fraaie lijn van Naim maar heb verder geen Naim spullen, dus er dan maar vanaf zien?

Het advies is vrijwel altijd zelf luisteren....., maar Naim streamers in een Naim systeem klinken daar gewoon het best!

BuSpu

Citaat van: bmateijsen op januari 15, 2013, 19:28:58
Het advies is vrijwel altijd zelf luisteren....., maar Naim streamers in een Naim systeem klinken daar gewoon het best!

Maar dat is toch apart want als je het dan mooi vindt knaagt er toch in je achterhoofd iets dat het toch niet optimaal is.

Martin!!!

Citaat van: BuSpu op januari 15, 2013, 19:32:00
Maar dat is toch apart want als je het dan mooi vindt knaagt er toch in je achterhoofd iets dat het toch niet optimaal is.

Tsja dan moet je rustig doorsparen om je set rustig te NAIMen.  :inlove:
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: BuSpu op januari 15, 2013, 19:32:00

Het advies zal altijd zijn zelf te luisteren, er zijn echt wel situaties waar een Naim streamer goed kan werken. Maar luister dan wel in vergelijking met iets anders. En wat is optimaal... alles met gereproduceerde muziek is toch een compromis ;)

BuSpu

Wijze woorden zo op de dinsdagavond  :)

Martin!!!

Citaat van: BuSpu op januari 15, 2013, 19:40:40
Wijze woorden zo op de dinsdagavond  :)

Dank je, al zal deze uitspraak vast niet voor mij bedoeld zijn  8)

Wat is je huidige set-up BuSpu?  Of heb ik dat ergens gemist?
mainly British stuff

sebassie

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 16:39:03
Beter dan RCA --> RCA is de algemene opinie.

Surfend over het web op zoek naar een interlink tussen mn phonotrap en de voorversterker komt het op me over dat er een verschil is tussen 2RCA naar 5DIN en 5DIN naar 2RCA... Is dat écht zo? En kun je - behalve aan de beschrijving van het product - ook aan de kabel zien welke versie het is?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Martin!!!

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 19:54:08
Surfend over het web op zoek naar een interlink tussen mn phonotrap en de voorversterker komt het op me over dat er een verschil is tussen 2RCA naar 5DIN en 5DIN naar 2RCA... Is dat écht zo? En kun je - behalve aan de beschrijving van het product - ook aan de kabel zien welke versie het is?

Ik verwacht zo een zelfbouw-tip van ene LPlover......
mainly British stuff

BuSpu

Citaat van: Martin!!! op januari 15, 2013, 19:44:42
Dank je, al zal deze uitspraak vast niet voor mij bedoeld zijn  8)

Wat is je huidige set-up BuSpu?  Of heb ik dat ergens gemist?

Nee hoor je hebt niks gemist. Mijn setup is een beetje slapende. Ik speel nu met Avalon monitors op een Lexicon RV8. Bron een Meridian 508.24.

Verder staan in de slaapkamer in dozen  :blush: een Spectral DMC-12  pre en een DMA-90 poweramp en een MIT 350 shotgun interlink  :blush: .

Heeft een beetje met het gezinsleven te maken. De Lexicon doet alles, muziek en film met remote, best goed eigenlijk en vooral gemakkelijk. Langzaam kom ik echter weer een beetje in wat rustiger vaarwater en zijn de kinderhandjes wat getrained. Ondertussen heb ik natuurlijk wel braaf deelgenomen aan het forum om nog iets te doen. Daarnaast werk ik met muziek dus was ik al die tijd niet geheel verstoken.
Het streamen lijkt me wel geweldig vooral omdat ik denk ik weer lekker door m'n CD verzameling kan struinen wat nu eigenlijk nooit gebeurt omdat ik dan niet kan vinden wat ik zoek etc etc. Hires lijkt me erg leuk omdat ik uit ervaring weet wat het kan maar ben ook een beetje sceptisch want de artiest gaat toch wel voor de bitstream zogezegd. Ofwel ik wil niets draaien alleen omdathet Hires is, eerst moet ik het mooie muziek vinden.

Zo dus en beetje.

garmtz

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 19:54:08

Zou volgens mij niets uit moeten maken... Ik denk dat die personen het hebben over de directionaliteit van de kabel, dus 'hoe de pijltjes staan'. Maak je daar maar geen zorgen om...

Punt is, een DIN connector heeft een 'common ground'. Bij RCA hebben de 2 kanalen een afzonderlijke 'ground'. Op de DIN komen die twee 'nul'-geleiders van links en rechts op 1 pin uit. Het maakt echter niet uit hoe het 'signaal' loopt.