Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ja inderdaad een Panasonic tv. Welke importeur? Die van Pana of Naim?
Quad vintage.

sebassie

Citaat van: Alco op januari 13, 2013, 13:59:52
Grappig...ik zie opeens dat jij ook Diapason speakers hebt i.c.m Naim, Sebassie.

(nu nog 'n mooie systempic ::)...tenzij die al ergens staat en ik achter loop :blush: :D )

Btw, effe nieuwsgierig... hoe zou je je ND5xs klankmatig omschrijven, t.o.v. je Rega P7 ?

Ja, die Diapasons gebruik ik zolang we nog in deze kleinere 'tussenwoning' zitten. Maar ik kan niet wachten om m'n AudioNote speakers weer tevoorschijn te halen als we verhuisd zijn. Ik heb deze AN's gehoord i.c.m. een SuperUniti en dat klonk toch wel erg lekker!

Ik ben supertevreden met m'n ND5XS zowel qua bedieningsgemak als geluid. Maar als ik de tijd heb en er echt voor wil gaan zitten, dan zet ik toch een plaat op! Dat klinkt toch allemaal een stuk makkelijker, directer en echter. Vind het moeilijk om goed te omschrijven, maar een plaat vult de ruimte met een ander gevoel, een andere atmosfeer, dan een streamer of cd... Aan de andere kant: wie weet wil ik dat gewoon ook wel horen omdat ik hou van de charme en het ritueel van een plaat opzetten houd...

Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op januari 14, 2013, 16:23:54

En verder. Ik heb het roer omgegooid en ja wel bij naim gebleven maar dan ff anders ( ik maak nog niet bekend van hoe of wat zo een pestjurk ben ik dan ook wel weer)

Laat me raden: je hebt weer een ND5XS in huis gehaald :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Alco

CiteerHeeft er iemand ervaring met een logitech programeerbare ab en zo ja is het probleem dan opgelost. ?
Heb er wel ervaring mee, maar alleen maar negatieve.  Heb onlangs mijn Logitech Harmony verkocht en een veel goedkopere van Ziggo gekocht, die stukken beter presteerd.

Ik heb ook een Panasonic TV maar nog nooit problemen ondervonden i.c.m m'n Naimpies. :unsure:

@Sebassie:  Ahaa,..Audio-Note...ja, kan me goed voorstellen dat je daar ook van onder de indruk was.
Ondanks dat ik 't vaak lelijke, lompe bakken vind, is 't één van de meest indrukwekkende merken die ik ken, zowel op gebied van apparatuur als speakers. :)

Maar,... kun je de volumeknop nog wel enigszins gebruiken dan, i.c.m AudioNote ?
(ik bedoel vanwege het hoge rendement van de speakers)

Je ervaring van LP/draaitafel vs digitaal/streamer kan ik me wel wat bij voorstellen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari 14, 2013, 16:39:57
Ja inderdaad een Panasonic tv. Welke importeur? Die van Pana of Naim?

Naim....

sebassie

Citaat van: Alco op januari 14, 2013, 19:25:12

@Sebassie:  Ahaa,..Audio-Note...ja, kan me goed voorstellen dat je daar ook van onder de indruk was.
Ondanks dat ik 't vaak lelijke, lompe bakken vind, is 't één van de meest indrukwekkende merken die ik ken, zowel op gebied van apparatuur als speakers. :)

Maar,... kun je de volumeknop nog wel enigszins gebruiken dan, i.c.m AudioNote ?
(ik bedoel vanwege het hoge rendement van de speakers)

Je ervaring van LP/draaitafel vs digitaal/streamer kan ik me wel wat bij voorstellen.

Ik vond de AN's in t begin ook lelijk. Maar nu vind ik ze supermooi. Ik hou wel van t strakke design; meer dan van ronde, organische lijnen...

Wat betreft de volumeknop: dat was ook mijn grootste zorg. Sterker nog: het was de reden dat ik deze combi niet eerder heb gekocht. Het volume van mn vorige versterkers (Meishu en Pass INT150) was uiterst nauwkeurig in te stellen. Dat is met de Naïm wat moeilijker. Het hoge rendement van de AN's is geen issue...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 13:38:19
Ik vond de AN's in t begin ook lelijk. Maar nu vind ik ze supermooi. Ik hou wel van t strakke design; meer dan van ronde, organische lijnen...

Wat betreft de volumeknop: dat was ook mijn grootste zorg. Sterker nog: het was de reden dat ik deze combi niet eerder heb gekocht. Het volume van mn vorige versterkers (Meishu en Pass INT150) was uiterst nauwkeurig in te stellen. Dat is met de Naïm wat moeilijker. Het hoge rendement van de AN's is geen issue...

Je hebt de mooiste combi voor een ND5XS gekocht die ik ken voor normaal geld....

sebassie

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 13:53:40
Je hebt de mooiste combi voor een ND5XS gekocht die ik ken voor normaal geld....

Dank Garmt!
Enne, je hebt gelijk gekregen vwb de Pass  ;D; was toch te kil en afstandelijk voor mij! En nu hoop ik 'klaar' te zijn met dat gezoek van de afgelopen 3/4 jaar...
Sebas

Jumping Jack

Hoi Sebassie, ik zie dat jij ook een Lehmann Decade hebt. Zijn bij die van jou de woorden "Capacity" en "impedance" op de sticker boven de dip-switches ook omgewisseld of heb ik een uniek exemplaar in handen?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 14:31:18
Dank Garmt!
Enne, je hebt gelijk gekregen vwb de Pass  ;D; was toch te kil en afstandelijk voor mij! En nu hoop ik 'klaar' te zijn met dat gezoek van de afgelopen 3/4 jaar...
Sebas

Ik heb (bijna) altijd gelijk... Heb je de versterkers 2e hands?

sebassie

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 14:41:27
Ik heb (bijna) altijd gelijk... Heb je de versterkers 2e hands?

ja, maar t zijn wel heel jonge exemplaren: medio 2011 en begin 2012. dat geldt ook voor de hicap, teddy en napsc...

garmtz

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 14:44:07
ja, maar t zijn wel heel jonge exemplaren: medio 2011 en begin 2012. dat geldt ook voor de hicap, teddy en napsc...

Nice...

sebassie

Citaat van: Jumping Jack op januari 15, 2013, 14:36:44
Hoi Sebassie, ik zie dat jij ook een Lehmann Decade hebt. Zijn bij die van jou de woorden "Capacity" en "impedance" op de sticker boven de dip-switches ook omgewisseld of heb ik een uniek exemplaar in handen?  ;D

Geen idee... Moet ik eens nakijken...
Hoe heb jij trouwens de Decade aangesloten op je SU? RCA > RCA of RCA > DIN? En heb je daar nog mee geëxperimenteerd?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

RCA-RCA met een Kimber Hero... Ik heb er nog niet mee geëxperimenteerd, mss dat Garmt kan vertellen of dat veel uitmaakt?
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Want de ene interlink is te kort en van de ander zijn de connectoren te dik... Ga dus op zoek naar iets anders. Hoe zijn die HiLine kabels van Naim? En maakt het dan nog iets uit of je RCA > RCA of RCA > DIN gebruikt icm Decade en 202? Garmt, kun jij hier iets over zeggen?

bmateijsen

Naim klinkt altijd beter met DIN....

fireman

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 14:31:18
Dank Garmt!
Sebas

De Pass te kill??  Ik heb juist de Pass weer gekocht om zijn warmte en diepte, en ik had een superuniti (mooi ding)

Ps: of had je een ander type als dat ik heb  :-\
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

De Hi-Line kabels zijn erg goed en geschikt en RCA --> DIN is 'the way to go'. Het maakt dus uit...

garmtz

Citaat van: Fireman op januari 15, 2013, 15:12:29
De Pass te kill??  Ik heb juist de Pass weer gekocht om zijn warmte en diepte, en ik had een superuniti (mooi ding)

Ps: of had je een ander type als dat ik heb  :-\

Niet tonaal, vooral in muzikale zin kil en afstandelijk...

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 15:15:36
De Hi-Line kabels zijn erg goed en geschikt en RCA --> DIN is 'the way to go'. Het maakt dus uit...

Wel duur  :(
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Citaat van: garmtz op januari 15, 2013, 15:16:19
Niet tonaal, vooral in muzikale zin kil en afstandelijk...

Heeft of kan dan met de rest te maken hebben omdat ik dat totaal anders ervaar. Ik wordt er juist in "meegenomen"

Match met speakers??
Goed afgestelde speaker positie misschien??
Bekabeling??
Etc...
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Iedereen luistert anders... Mijn oordeel is misschien ook wel wat absoluut... ;)

sebassie

Ik had een INT-150. In eerste instantie was ik helemaal verliefd op t geluid icm mijn AudioNote speakers. Ik weet dat het niet een voor de hand liggende combi is, maar het klonk zo gemakkelijk en met zoveel fundament dat ik de Pass heb gekocht... Na een tijdje miste ik toch de emotie, de warmte... En die heb ik wel weer bij Naim gevonden.

fireman

Citaat van: sebassie op januari 15, 2013, 15:28:41
Ik had een INT-150. In eerste instantie was ik helemaal verliefd op t geluid icm mijn AudioNote speakers. Ik weet dat het niet een voor de hand liggende combi is, maar het klonk zo gemakkelijk en met zoveel fundament dat ik de Pass heb gekocht... Na een tijdje miste ik toch de emotie, de warmte... En die heb ik wel weer bij Naim gevonden.

Dat is hartstikke mooi, genieten!!

Ik wil, ook al is het volgens mij tegen de filosofie, wetten, meningen van Garmtz & Bjon in ;) , toch mogelijk een ND5xs in mijn set plaatsen.

Streaming solution met iPhone app :) want dat staat als een huis ( die ervaring had ik met de de SU )