Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Klout10 op november 15, 2012, 09:12:51
Zomaar eens een vraag: valt het jullie ook op dat gebruikers/bezoekers van Marktplaats steeds onbeleefder worden? Uiteraard gebeurt het al langer dat er op sommige advertenties belachelijk lage biedingen worden uitgebracht. Maar op het moment dat je contact opneemt met bieders hebben sommigen nog niet eens het fatsoen om te reageren?

Ook komt het mij steeds vaker voor dat ik andere adverteerders een vraag stel waar geen antwoord op komt??

Ben ik de enige die dit opvalt of zou het zomaar aan mij liggen? De lol gaat er op deze manier wel een beetje af ...

Of dan zet je in de advertentie bieden vanaf 400 euro, krijg je een mailtje van een of andere kloothommel die eventjes 300 euro biedt??????
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: LPlover op november 16, 2012, 08:31:25
Of dan zet je in de advertentie bieden vanaf 400 euro, krijg je een mailtje van een of andere kloothommel die eventjes 300 euro biedt??????

Inderdaad, dat soort dingen bedoel ik. En als je dan netjes reageert met de mededeling dat je de bieder wel tegemoet wil komen krijg je doodleuk de reactie "300 euro vind ik meer dan genoeg" ...

Ik denk dat ik er maar eens een poosje mee stop ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Ik had een keer in 2007 een Naim Fraim te koop staan... (1 base 2 levels)

Een collega mailde mij met de mededeling:"Ik wil je graag € 175,- bieden. Het moet tenslotte wel leuk blijven."  :sarcasm: >:(
Uiteindelijk voor € 1500,- verkocht. (eenzelfde staat nu op MP voor een schappelijk prijsje van maar € 675,- te koop)

Ik heb weleens 't idee dat bieders op MP geen idee hebben waarom ze exact bieden.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Effe een vraagje over de ND5x...

Klopt het, als je muziek vanaf USB-stick, via de ND5xs wilt afspelen, de bestanden op die USB-stick alleen .wav of .flac mogen zijn ?
(dus geen mp3 ?) Kan 't me niet voorstellen, maar begon te twijfelen toen ik dit gedeelte las op de site van Latham:

"Ondersteunde Formaten
internetradio (WMA, MP3 MMS, Playlists M3U en PLS, MP3 AAC (max 320kbit/s), WAV en FLAC (Max 24/192 via USB of UPnP), AIFF en OGG Vorbis.Apple lossless via iPod.
"
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Kijk even in de manual van de ND5, is geen probleem...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Ok, thanx Klout10.  Leek me ook al vreemd dat 't niet zou kunnen.

fireman

Kan je die ND5 zien als een bron die een DAC en ontvanger aan boord heeft? Dus een superuniti minus  versterker gedeelte?

Ik zoek nl nog een netwerkspeler welke ik met mijn iPhone kan bedienen, net als de superuniti...
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op november 17, 2012, 09:35:49
Kan je die ND5 zien als een bron die een DAC en ontvanger aan boord heeft? Dus een superuniti minus  versterker gedeelte?

Ja.

Alco

Een ND5xs lijkt me ook wel iets (al vraag ik me af ik het giga prijsverschil waard vind, t.o.v. m'n Squeezboxje, maar goed... daar kan ik achter komen), maar iets wat me wel wat afstoot zijn de berichten die ik weleens lees, m.b.t de bediening.

Ik lees soms reacties van mensen die geïrriteerd en/of teleurgesteld zijn in de n-stream app. Hier enkele voorbeelden:

"Since yesterday the nStream does not show my UPnP Folders view anymore. It goes to the first level of them and then after pressing some item it does nothing. If I try with the remote control everything works ok."

"I seem to suffer quite frequently from issues where nStream loses the connection I.e. at least once during every listening session - "Streamer not responding" with the option to "Try again" or "setup".  Usually after a period of time the connection will be re-established"

"I also find that the nstream client cannot connect to the upnp server on occaision.  Again after a while it comes back on line"

Dergelijke problemen herken ik bij m'n huidige SB Touch!  (ok, laatste tijd niet meer, maar heel af en toe heeft ie nog eens kuren)
Als ik m'n SB Touch bedien via de IR AB is er nooit iets aan de hand, maar via de Ipod....soms... :dontgetit: :unhappy:
Bij een apparaat van amper € 250,- kan ik dat nog wel verdragen, maar bij een streamer van > €2500,-  :-\

garmtz

Meestal zijn dit netwerkproblemen... Wij hebben dit soort issues nooit.

Robiwan

Citaat van: Alco op november 17, 2012, 10:58:32
Een ND5xs lijkt me ook wel iets (al vraag ik me af ik het giga prijsverschil waard vind, t.o.v. m'n Squeezboxje, maar goed... daar kan ik achter komen), maar iets wat me wel wat afstoot zijn de berichten die ik weleens lees, m.b.t de bediening.

Ik lees soms reacties van mensen die geïrriteerd en/of teleurgesteld zijn in de n-stream app. Hier enkele voorbeelden:

"Since yesterday the nStream does not show my UPnP Folders view anymore. It goes to the first level of them and then after pressing some item it does nothing. If I try with the remote control everything works ok."

"I seem to suffer quite frequently from issues where nStream loses the connection I.e. at least once during every listening session - "Streamer not responding" with the option to "Try again" or "setup".  Usually after a period of time the connection will be re-established"

"I also find that the nstream client cannot connect to the upnp server on occaision.  Again after a while it comes back on line"

Ik herken deze euvels bij m'n huidige SB Touch!  (ok, laatste tijd niet meer, maar heel af en toe heeft ie nog eens kuren)
Als ik m'n SB Touch bedien via de IR AB is er nooit iets aan de hand, maar via de Ipod....soms... :dontgetit: :unhappy:
Bij een apparaat van amper € 250,- kan ik dat nog wel verdragen, maar bij een streamer van > €2500,-  :-\

koop een draaitafel nooit zulke problemen :D

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op november 15, 2012, 20:18:17
Mijn stopcontacten in de woonkamer zijn niet geaard. Zie inderdaad een stickertje achterop de SN waarop staat dat het wel zou moeten. Vraag me nu af wat wijsheid is: lekker zo laten of als de wiedeweerga een elektroboer bellen.....

Dan kan je meteen een offerte voor een aparte audio-groep laten opmaken  :thumbs-up:
mainly British stuff

Alco

CiteerBack to NAIM Alco?
Who knows tzt... ik sluit niks uit. ::)
Neemt niet weg dat Rega ook goed bezig vind ik.  :worship:

fireman

Zeer zeer zeer sporadisch had ik het met de superuniti. Vaak kan het inderdaad een netwerkprobleem zijn of de NAS staat even in een "slaapstand" als je 'm voor de eerste keer aanspreek/activeert.

Je kunt ook continue verbinding kiezen, dan zou het dus nooit mogen uitvallen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Begrijp ik 't goed dat als je muziek vanaf USB-stick afspeelt via de ND5xs, dat dit zowieso ten alle tijde moet werken ?
(aangezien daar geen PC/NAS voor aan hoeft te staan, toch ?)

garmtz

Citaat van: Alco op november 17, 2012, 14:05:15
Begrijp ik 't goed dat als je muziek vanaf USB-stick afspeelt via de ND5xs, dat dit zowieso ten alle tijde moet werken ?
(aangezien daar geen PC/NAS voor aan hoeft te staan, toch ?)

Klopt.

Robiwan

Algemene vraag aan alle Naim lovers hier.

Wie heeft z'n set aangesloten op een geaard stopcontact?

Gr,

Robin

Alco

Ik niet.  (ook nooit gehad of behoefte gevoeld om dat te veranderen)

Ik denk dat de meeste woningen in Nederland geen geaarde stopcontacten hebben.

Robiwan

Citaat van: Alco op november 17, 2012, 15:20:02
Ik niet.  (ook nooit gehad of behoefte gevoeld om dat te veranderen)

Ik denk dat de meeste woningen in Nederland geen geaarde stopcontacten hebben.

Er staat een mooie Rega P7 met blackbird te koop bij La Scala, sla je slag :D

Alco

CiteerEr staat een mooie Rega P7 met blackbird te koop bij La Scala, sla je slag
No offence, maar mooi vind ik 'm eerlijk gezegd niet (vanwege zilverkleurige omlijsting) en Tilburg is wel 'n heeul eind fietsen.  :sadlike: ;)

Die zwarte P7 die in Utrecht staat is dan aantrekkelijker, in zowel financieel als visueel opzicht.  8)

Alleen begrijp ik je antwoord, n.a.v. geaarde stopcontacten niet helemaal... :unsure:

garmtz

Zal voor de gein in de zaak eens de aarde afplakken van onze Powerigel en luisteren naar de verschillen tussen zonder en met randaarde.

Robiwan

Citaat van: Alco op november 17, 2012, 16:43:48
No offence, maar mooi vind ik 'm eerlijk gezegd niet (vanwege zilverkleurige omlijsting) en Tilburg is wel 'n heeul eind fietsen.  :sadlike: ;)

Die zwarte P7 die in Utrecht staat is dan aantrekkelijker, in zowel financieel als visueel opzicht.  8)

Alleen begrijp ik je antwoord, n.a.v. geaarde stopcontacten niet helemaal... :unsure:

omdat je een paar lp's hebt gekocht op een beurs :D

Robiwan

Citaat van: garmtz op november 17, 2012, 17:02:33
Zal voor de gein in de zaak eens de aarde afplakken van onze Powerigel en luisteren naar de verschillen tussen zonder en met randaarde.

ja leuke test. Ik ben benieuwd.

Robiwan

Citaat van: Alco op november 17, 2012, 16:43:48

inderdaad niet verkeerd 1300 euro voor een p7 met een mooi mm element. Koop daar nog een Graham Slee bij en klaar is Alco!