Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Martin!!! op oktober 31, 2012, 21:10:52
Die zeker niet goedkoop (€ 750) die hou ik in gedachten. Toch zou graag een keer DC1 uitproberen......

Ik zou zeker een aantal kabels uitproberen. Maar wil je niet op termijn gewoon naar een Naim streamer?

Martin!!!

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2012, 21:12:08
Maar wil je niet op termijn gewoon naar een Naim streamer?

Jazeker, mmmm misschien het kabelgeld ff opzij leggen en bij de NDX stoppen  :hehe:
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op oktober 31, 2012, 21:16:24
Jazeker, mmmm misschien het kabelgeld ff opzij leggen en bij de NDX stoppen  :hehe:

Dat is exact mijn gedachte ja... :)

Lion of Judah

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2012, 13:01:32
Cool! Hahaha! :)

Jammer dat je snel nog even een foto van jezelf in je profiel hebt gezet anders had ik wel even gepost dat jij die "bald-head" bent op de eerste rij :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op oktober 31, 2012, 21:31:33
Jammer dat je snel nog even een foto van jezelf in je profiel hebt gezet anders had ik wel even gepost dat jij die "bald-head" bent op de eerste rij :D

Hahaha! Nog een forum om bij te houden... * zucht * :)

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op oktober 31, 2012, 21:16:24

wat, jij gaat toch alleen nog geld uitgeven aan lp's :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: LPlover op oktober 31, 2012, 21:49:58
wat, jij gaat toch alleen nog geld uitgeven aan lp's :D

ja das ook weer waar, moet maar een modus zien te vinden dan...  :dozingoff:
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november  1, 2012, 17:03:51
ja das ook weer waar, moet maar een modus zien te vinden dan...  :dozingoff:

De Stageline staat nu al bijna een week niet meer aan het sap. Dat betekent voor jou 5 maanden extra inspelen :D

Martin!!!

Citaat van: LPlover op november  1, 2012, 17:13:26
De Stageline staat nu al bijna een week niet meer aan het sap. Dat betekent voor jou 5 maanden extra inspelen :D

Dan kan die in ieder geval mooi schoon aan het Goudsche sap.......
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november  1, 2012, 17:19:27

Dan kan die in ieder geval mooi schoon aan het Goudsche sap.......

Groene stroom? Gaat Naim slechter door klinken :D

Lion of Judah

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2012, 13:01:32
Cool! Hahaha! :)

Nog een vraagje Garmt: in je verslag had je het over het feit dat je de SN wat donkerder vond. Dat was ook de conclusie van LPLover tijdens de M&G bij mij thuis. Hoe zou je dan de SN+Hicap omschrijve?. Ik kan me niet zo goed meer herinneren hoe het tijdens jullie luisteravond klonk behalve dat ik die combi het beste vond en het basloopje een stuk beter volgbaar was dan zonder Hicap.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Martin!!!

Citaat van: Martin!!! op januari  3, 2012, 19:29:50
Meer detail. een strakker laag, rust, voller en vooral veel meer het gevoel meer "in" de muziek te zitten

Dit is wat ik toen en nu nog steeds ervaar......

Kan me nu inderdaad herinneren dat het basloopje tijdens de NAIM workshop met de HiCap veel beter te volgen was dan zonder!

Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik de HiCap heb aangeschaft!
mainly British stuff

Lion of Judah

Heet jij Garmt? :D Geintje. Thanks :)

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op november  1, 2012, 21:59:50
Heet jij Garmt? :D Geintje. Thanks :)

Oh nee das waar ook  8), maar dacht doe toch al vast een duit in het zakje, je mag hier trouwens best eens komen luisteren met en zonder de HiCap.....
mainly British stuff

Lion of Judah

Graag, mits het een beetje aan te rijden is natuurlijk. Waar woon je?

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op november  1, 2012, 22:20:54
Graag, mits het een beetje aan te rijden is natuurlijk. Waar woon je?

Ik PM je zo ff
mainly British stuff

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Fred Mulder

Goed idee Klout, en een upje voor de Naim Supernait met/zonder Avondale TPX2  :D
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140473/Naim-Supernait-mt-Avondale-TPX-2.html

Ik zal ze binnenkort eens los aanbieden, misschien dat het bedrag/combi wat aarzeling geeft.

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

YamahaRXV

Citaat van: Fred Mulder op november  4, 2012, 15:48:05
Goed idee Klout, en een upje voor de Naim Supernait met/zonder Avondale TPX2  :D
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140473/Naim-Supernait-mt-Avondale-TPX-2.html

Ik zal ze binnenkort eens los aanbieden, misschien dat het bedrag/combi wat aarzeling geeft.

Mooie combinatie zo  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

paaj

Wat doet zo'n Avondale los? Kan ik weer ergens voor sparen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Fred Mulder

Citaat van: YamahaRXV op november  4, 2012, 16:58:32
Mooie combinatie zo  :clapping:

Bedankt Yamaha, ik heb nu al wat weemoed bij de gedachte dat ze worden vervangen, ze geven veel plezier! Maar er zal ook wat moois voor terugkomen. Ik ben er nog niet uit, denk nu aan een Linn Akurate DSM icm actieve speakers (focal, pmc, adam, of wellicht dat de merge met Naim nog interessante actieve speaker gaat opleveren). De komende tijd zal het sowieso wat rustiger zijn, mijn vrouw is in verwachting, dus waarschijnlijk mag ik eerst van andere decibellen genieten  :D ondertussen krijgt de muziekkamer ook steeds meer vorm (van de week plinten geplakt, dus het gaat de goede kant op)  :thumbs-up:

Fred Mulder

Citaat van: paaj op november  4, 2012, 17:34:05
Wat doet zo'n Avondale los? Kan ik weer ergens voor sparen :)

Paaj, met een Supernait zeker aan te raden. De TPX2 kan ik voor 500 aanbieden.

Hieronder nog wat achtergrond informatie die ik een keer in een mail heb gebruikt, als je meer wilt weten kun je even PM'en.

Avondale biedt (net als teddy Pardo) passende voedingen aan voor Naim producten.Op Engelse fora staat Avondale Audio hoog aangeschreven. Op pinkfishmedia (waar ook veel over Naim wordt gesproken) staan verschillende recente ervaringen, zo snel gevonden:
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=1365228#post1365228
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=1481750#post1481750
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=1105949#post1105949
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?p=1651138#post1651138

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op november  1, 2012, 21:33:29
Nog een vraagje Garmt: in je verslag had je het over het feit dat je de SN wat donkerder vond. Dat was ook de conclusie van LPLover tijdens de M&G bij mij thuis. Hoe zou je dan de SN+Hicap omschrijve?. Ik kan me niet zo goed meer herinneren hoe het tijdens jullie luisteravond klonk behalve dat ik die combi het beste vond en het basloopje een stuk beter volgbaar was dan zonder Hicap.

De SN wordt niet vreselijk veel minder donker met een HiCap. Wel komt er meer definitie in alles, waardoor dingen minder rommelig klinken. Dit geeft de perceptie van meer detail en voor sommigen misschien ook het gevoel van minder donker.

paaj

Nette prijs denk ik. Ik was hem al tegen gekomen in mijn zoektocht en ga (blijf) hem zeker in de gaten houden. Wel eerst even bijkomen van de sub :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV