Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

MVG

Citaat van: LPlover op oktober 19, 2012, 20:21:41
Nee integendeel :D Als ik mezelf hoor praten op een video-opname denk ik, jez..s waarom is me vriendin nog bij me? :D

Een wat voller laag, maar met behoudt van het overige spectrum, zou mijn set nog prettiger maken.

Het laag op de voorgestelde luisterplaatsen vond ik anders toch voldoende vol.. Maar ach ieder zijn smaak he  :D
Verslag in orde zo?, ik had de chips en cola misschien nog moeten vermelden  :D

Robiwan

Citaat van: MVG op oktober 19, 2012, 20:24:34
Het laag op de voorgestelde luisterplaatsen vond ik anders toch voldoende vol.. Maar ach ieder zijn smaak he  :D
Verslag in orde zo?, ik had de chips en cola misschien nog moeten vermelden  :D

Verslag moet over :devil:. Die nare ondertoon, gemiep en gejammer dat echt zeer doet in m'n harstreek, dat Naim niet geschikt is voor achtergrondmuziek, dient u te herzien en te vervangen door "Naim is the best en laat u genieten van oorstrelende muziek zoals het werkelijk bedoelt is" ;).

Iederaan begrijpt uit de laatste zin dat ik met m'n werk regelmatig te maken heb met ambtenaren. Wilt u het akoestisch rapport even aanpassen mijnheer Liebrechts, dan komt het ons beter uit! :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Nee integendeel :D Als ik mezelf hoor praten op een video-opname denk ik, jez..s waarom is me vriendin nog bij me? :D

Er is inderdaad niets confronterende dan jezelf horen, ik vind dat zelf echt vreselijk  :crazy:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: sebassie op oktober 19, 2012, 10:34:17
Hallo,
Ik ben onlangs overgestapt van een Linn Majik DSI naar een Naim ND5XS. En dat tot volle tevredenheid! Wat ik wel mis is:
- de mogelijkheid om via de app playlists te maken (nummers in de wachtrij plaatsen).
- Songcast (of een equivalent)
Of zitten deze 2 mogelijkheden wel in de Naim app, maar heb ik ze niet gevonden?
Sebas
Maarre... dan is er wel meer gebeurd dan het wisselen van streaming device is het niet? Het zal toch ook nog ergens mee versterkt moeten worden.....

MVG

Citaat van: LPlover op oktober 19, 2012, 20:38:07
Verslag moet over :devil:. Die nare ondertoon, gemiep en gejammer dat echt zeer doet in m'n harstreek, dat Naim niet geschikt is voor achtergrondmuziek, dient u te herzien en te vervangen door "Naim is the best en laat u genieten van oorstrelende muziek zoals het werkelijk bedoelt is" ;).

Iederaan begrijpt uit de laatste zin dat ik met m'n werk regelmatig te maken heb met ambtenaren. Wilt u het akoestisch rapport even aanpassen mijnheer Liebrechts, dan komt het ons beter uit! :D

Nare ondertoon?  ???  ;D Als ik louter overdreven positief zou doen dan krijg je weer vragen over: en de negatieve punten dan?

Zonder gekheid, ik vond het een mooie set! Ik had alleen wat meer muziek nog willen proberen achteraf gezien. En over die achtergrond muziek waren we het eens  ;D
Voor en kleine vergoeding herzie ik mijn verslag  :devil:

Robiwan

Citaat van: MVG op oktober 19, 2012, 21:22:41
Nare ondertoon?  ???  ;D Als ik louter overdreven positief zou doen dan krijg je weer vragen over: en de negatieve punten dan?

Zonder gekheid, ik vond het een mooie set! Ik had alleen wat meer muziek nog willen proberen achteraf gezien. En over die achtergrond muziek waren we het eens  ;D

ach het was maar een geintje. Prima verslag :)

MVG

Citaat van: LPlover op oktober 19, 2012, 21:33:35
ach het was maar een geintje. Prima verslag :)

Weet ik wel, maar toch ging ik er ff op door  :) (die eigenschap vertoon ik wel vaker) Thanks!

Lion of Judah

Een wat voller laag, maar met behoudt van het overige spectrum, zou mijn set nog prettiger maken.

En bij mij bijna precies andersom! Lijkt er op dat we naar ongeveer hetzelfde op zoek zijn.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

twani

Citaat van: MVG op oktober 19, 2012, 21:22:41

;D

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op oktober 20, 2012, 09:35:22Ik vraag me af hoe deze zich verhouden tov mijn huidige zelfbouwset die (los van naim) volgens de bouwer een set arro's van de plank zouden spelen. Maar ja, het gaat immers om de juiste match.

Ja volgens de bouwer ;) Laat je verrassen en ga eens luisteren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de zelfbouwset net zo betrokken zou klinken als Totem, Neat of Naim. De zelfbouwsets die ik beluisterd heb waren wel altijd goed in het neerzetten van een strak plaatje en ruimtebeeld, maar het ontbrak aan samenhang en betrokkenheid, zeg maar het muzikale aspect, wat wel aanwezig moet zijn om het echt lekker te laten klinken.

sebassie

Citaat van: twani op oktober 19, 2012, 21:13:07
Maarre... dan is er wel meer gebeurd dan het wisselen van streaming device is het niet? Het zal toch ook nog ergens mee versterkt moeten worden.....

klopt, daar zorgt mijn pass int-150 voor.
heb de superuniti beluisterd op mn audio note speakers en dat klonk fenomenaal, maar wil geen all in 1 apparaat meer...  de pass klinkt ook super!
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Klout10

Ik ben nu ruim drie jaar de eigenaar van een HDX. Het enige waar ik eigenlijk nog steeds aan moet wennen is de wijze waarop artiesten "gesorterd" worden. Hiermee bedoel ik dat een album van Albert King bij mij in de kast terug te vinden is onder de K, maar eenmaal geript, op de HDX onder de A.

Het meest bezwaarlijke vind ik echter dat bands met het voorvoegsel "The" allemaal onder de T worden gezet. Nu heb ik deze albums allemaal hernoemd; "The Rolling Stones" wordt "Rolling Stones, The" zodat deze weer onder de R terug zijn te vinden...

Eigenlijk vind ik het jammer dat de HDX dit niet op de een of andere manier zelf ziet. Zelfs een iPod Touch kan dit zo doen...

Hoe gaan andere streaming liefhebbers hier mee om??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerHet enige waar ik eigenlijk nog steeds aan moet wennen is de wijze waarop artiesten "gesorterd" worden. Hiermee bedoel ik dat een album van Albert King bij mij in de kast terug te vinden is onder de K, maar eenmaal geript, op de HDX onder de A.
Dit geld ook voor mijn SB Touch. Was er vrij snel aan gewend en inmiddels weer ik niet beter en vind 't geen probleem.

Ik vraag me af of een Naim ND5xs dan ook op diezelfde manier de namen sorteerd, als bij de HDX.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Hoi Alco, hoe gaat de SB eigenlijk om met prefixes zoals "The"??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

mjveenma

Dat is zelf in te stellen, je kunt invoeren dat bijvoorbeeld 'the' en 'le' niet worden meegenomen, 'The Beatles' staat dan gewoon onder de B. Standaard neemt de sb de volgende prefixes niet mee: The El La Los Las Le Les.

Alco

De SB laat ook 'The' voor de bandnaam staan.  Na het rippen (in EAC naar Flac), haal ik ook 'The' weg. (in Mp3tag)
Het is even wennen, maar aangezien ik niet zo vaak een CD koop/rip is 't een extra klusje van minder dan 1 minuut)

CiteerDat is zelf in te stellen, je kunt invoeren dat bijvoorbeeld 'the' en 'le' niet worden meegenomen, 'The Beatles' staat dan gewoon onder de B. Standaard neemt de sb de volgende prefixes niet mee: The El La Los Las Le Les.
Klopt, maar daar trekt mijn SB Touch zich weinig van aan. (de SB heeft wel vaker een eigen willetje heb ik wel gemerkt)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

mjveenma

Alco, bij de Logitech Media Server onder instellingen>mijn muziek>lidwoorden die bij het sorteren genegeerd moeten worden valt dit gewoon in te stellen. 'The Beatles' blijft wel  'The Beatles' maar wordt gewoon onder de B weergegeven en niet onder de T.

corry

.

Klout10

Citaat van: mjveenma op oktober 21, 2012, 10:37:42
Alco, bij de Logitech Media Server onder instellingen>mijn muziek>lidwoorden die bij het sorteren genegeerd moeten worden valt dit gewoon in te stellen. 'The Beatles' blijft wel  'The Beatles' maar wordt gewoon onder de B weergegeven en niet onder de T.

Geweldige oplossing! Jammer dat dit bij de Naim servers blijkbaar niet mogelijk is. Of zie ik iets over het hoofd??

Alco

CiteerAlco, bij de Logitech Media Server onder instellingen>mijn muziek>lidwoorden die bij het sorteren genegeerd moeten worden valt dit gewoon in te stellen.
Weet ik, en bij mij is ie ook zodanig ingesteld, maar mijn SB Touch trekt zich daar vaak dus weinig van aan.
Heb net nog als proef een CD geript van The Paladins, maar die staat nu weer gewoon bij de T, niet bij de P.
(vandaar dat ik in mp3tag The altijd even weghaal, na het rippen)

CiteerArro heb ik nog niet geluisterd, maar is misschien wel een mooie middenweg en schijnt een mooie match met de nait 5i-2...
Totem is een erg fraaie combi met Rega. (ook het enige merk waarop ik tot nu Totem's heb beluisterd)
Ik vermoed daarom dat Naim dan ook wel mooi combineert. De Arro klinkt in ieder geval al erg goed met de Rega Mira versterker.
Die heb ik 2010 op de AV-NU show beluisterd en ik was aangenaam verrast: http://www.youtube.com/watch?v=CoRUMpZAHzQ
(ze klonken volwassener, dan ik door hun superslanke uiterlijk had verwacht, al kun je dat via dit filmpje niet echt horen)

mjveenma

Citaat van: Alco op oktober 21, 2012, 11:18:06
Weet ik, en bij mij is ie ook zodanig ingesteld, maar mijn SB Touch trekt zich daar vaak dus weinig van aan.
Heb net nog als proef een CD geript van The Paladins, maar die staat nu weer gewoon bij de T, niet bij de P.
(vandaar dat ik in mp3tag The altijd even weghaal, na het rippen)

Vreemd, zelf nog nooit last van gehad. Maar goed, het veranderen van de naam in mp3tag werkt natuurlijk ook.

sherlock

Citaat van: Alco op oktober 21, 2012, 11:18:06
Totem is een erg fraaie combi met Rega. (ook het enige merk waarop ik tot nu Totem's heb beluisterd)
Ik vermoed daarom dat Naim dan ook wel mooi combineert. De Arro klinkt in ieder geval al erg goed met de Rega Mira versterker.
Die heb ik 2010 op de AV-NU show beluisterd en ik was aangenaam verrast: http://www.youtube.com/watch?v=CoRUMpZAHzQ
(ze klonken volwassener, dan ik door hun superslanke uiterlijk had verwacht, al kun je dat via dit filmpje niet echt horen)

Die set heb ik ook gehoord en was flink onder de indruk; Trentemoller klonk als een huis! Iedereen was op zoek naar een sub
in de zaal die maar niet te vinden was. Heb de Arro's nog een keer serieus geluisterd op de Rega Mira en wat een prachtige combi is het.
Maar...de set komt naar mijn idee pas goed tot bloei met luid volume (zoals ze op de AV-NU stonden te spelen) en die periode heb
ik afgesloten  ;)

Op normaal volume miste ik de PRaT...het echte Naim geluid (al kende ik Naim toen nog niet). Op aanraden van een collega Naim/Neat
geluisterd en al bij het eerste nummer wist ik het al: dit is het!

Achteraf denk ik dat de Mira wat tekort komt. Kan me goed voorstellen dat ze goed samengaan met de Nait 5i2 of de XS!
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

corry

.

Jumping Jack

Citaat van: corry op oktober 23, 2012, 12:10:08

Om ontopic te blijven, is het met die naim streamer all in one dingen ook mogelijk om door bestandsmappen te navigeren?

Ja, maar dat hangt volgens mij af van de software op de server (ik gebruik nog steeds Squeezeserver op mijn NAS)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs