Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

komt ie dan....
Quad vintage.

Lion of Judah

Is goed te merken dat de stand van de Britse pond hoog is zeg.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Bensz

De Qute is behoorlijk gedaald!

Klout10

Bedankt Fred, dat zijn soms forse verhogingen: SuperNait zowat +10%

Zit natuurlijk ook de BTW verhoging naar 21% bij ingegrepen ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: Bensz op oktober  9, 2012, 19:45:58

Da's dan weer apart ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Bedankt Fred

En de NDX is 'slechts' € 71,00 duurder geworden, er zullen zoals vaker beschreven meerdere oorzaken zijn voor de prijsveranderingen, we zullen er mee moeten leven.............  :'(
mainly British stuff

Fred Mulder

Citaat van: Klout10 op oktober  9, 2012, 19:49:55
Bedankt Fred, dat zijn soms forse verhogingen SuperNait zowat +10%

Zal ik de prijs van m'n (pre) loved Supernait op hifi.nl dan ook maar bijstellen..  :angel:
Nee hoor, het lijkt me een mooi aanbod zo  ;)  :thumbs-up:

Edit: hmm, valt me nu pas op dat de advertentie er niet meer op staat.. Waarschijnlijk verlopen, zal het straks bijwerken

Edit: et voila, de advertentie staat er weer op: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140473/Naim-Supernait-mt-Avondale-TPX-2.html

paaj

Citaat van: Bensz op oktober  9, 2012, 19:45:58

Mooie prijs zeg. Laatste voorraad of echt een 'budget' stap van Naim?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Valt nog niets van te zeggen. Heb deze eerst maar eens aan de stroom gezet zonder aan te sluiten, kan ie lekker warm worden.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 10, 2012, 10:18:00
Valt nog niets van te zeggen. Heb deze eerst maar eens aan de stroom gezet zonder aan te sluiten, kan ie lekker warm worden.

ho ho, dan duurt het inspelen langer omdat er geen signaal door heen gaat ;) Alles aansluiten en nog niet aandachtig gaan luisteren. Gewoon wat achtergrondmuziek. Vanaf komend weekend kun je er vol voor gaan.

Dr.Bedlo

Ok, kan sowieiso mijn oorgierigheid maar moeilijk bedwingen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 10, 2012, 11:08:16
Ok, kan sowieiso mijn oorgierigheid maar moeilijk bedwingen.

:D :D

Goldring 2500 MM element klinkt erg fijn. lekkere hoge output, zeer breed frequentiebereik, overall geen enkele terughoudendheid, niet te warm of koel, geen kanaalonbalans, geen sissende sss-en of natte ttt'ssss. Zelfs geen hoorbare vervorming of achteruitgang in frequentiebereik (dof) bij aftasting van de binnenste groeven. Ondanks dat de body geen rechte lijnen heeft kun je wel makkelijk onder het element tegen de cantilever aankijken en dus was ook het inbouwen en afstellen een fluitje van een cent. Dit element had ik veel eerder moeten aanschaffen :( i.p.v. die ellende met het Rega Exact elementje. Het lijkt er ook niet meer op dat de Stageline de zwakke schakel was in het analoge domein.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op oktober 10, 2012, 11:40:03
Het lijkt er ook niet meer op dat de Stageline de zwakke schakel was in het analoge domein.

Jammer ik had een beetje de hoop dat je de Stageline (weer is) te koop ging aanbieden  :bigsmile: :bigsmile:
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op oktober 10, 2012, 11:54:55
Jammer ik had een beetje de hoop dat je de Stageline (weer is) te koop ging aanbieden  :bigsmile: :bigsmile:

Hebben wij volgens mij nog ex-demo staan in S (low output)

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op oktober 10, 2012, 11:54:55

Ga binnenkort nog wel naar de Rega Fono, Heed questor/Quasar en Dynavector P75 MkIII testen, dus wie weet :D

Jumping Jack

Bjorn: hoe verhoudt zo'n StageLine zich tov mijn Lehmann Decade? Geen interesse hoor, gewoon nieuwsgierigheid aangezien jullie ook Lehmann voeren  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: bmateijsen op oktober 10, 2012, 11:56:38
Hebben wij volgens mij nog ex-demo staan in S (low output)

Ik heb een MM element dus moet ik aan de N versie.................
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Jumping Jack op oktober 10, 2012, 12:05:58
Bjorn: hoe verhoudt zo'n StageLine zich tov mijn Lehmann Decade? Geen interesse hoor, gewoon nieuwsgierigheid aangezien jullie ook Lehmann voeren  ;).

De Stageline is absoluut meer Naim's... de Lehmann Decade is een mooie phonotrap, ruimtelijk, transparant en gedetailleerd. De Stageline zal wel meer groove hebben t.o.v. de Decade, maar minder resolutie.

Je zou dan eigenlijk 1 stap hoger moeten bij Naim en die speelt dan ook gelijk de Decade eruit ;)

Dr.Bedlo

Ok.

Ik kon mijn oorgiergheid maar moeilijk bedwingen en hoewel ik van zins was de Flatcap XS tijd te gunnen om warm te worden is mij dit niet gelukt. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Ik had al eerder een Flatcap op de XS aangesloten maar de indrukken die ik toen had stroken absoluut niet met de waarnemingen en indrukken die ik er nu van heb. Misscien is er de vorige keer iets misgegaan met de aansluitingen? Wie zal het zeggen.

Een uitgebreid luisterverslag volgt in het weekend.
Quad vintage.

garmtz

Robiwan

Citaat van: garmtz op oktober 11, 2012, 11:39:14
Ben benieuwd! :)

Heb jij ervaring met een Trigon Vanguard phonoversterker?

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 11, 2012, 12:32:13
Heb jij ervaring met een Trigon Vanguard phonoversterker?

Nee.

Robiwan

garmtz