Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ja inderdaad mijn bijnaam is niet voor niets Fred Raket ;D

Anyway. Toch maar weer een Flatcap XS aangeschaft, kan ik vanmiddag al halen bij de audioartiesten hier om de hoek. Of het wat brengt, zal meer aandachtig en seri euser gaan luisteren als de 1ste keer.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Hmm...Ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  8, 2012, 10:36:28
Ja inderdaad mijn bijnaam is niet voor niets Fred Raket ;D

Anyway. Toch maar weer een Flatcap XS aangeschaft, kan ik vanmiddag al halen bij de audioartiesten hier om de hoek. Of het wat brengt, zal meer aandachtig en seri euser gaan luisteren als de 1ste keer.

Een flatcap XS om te proberen of echt al aangeschaft?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Klout10

Nieuwe Naim dinplug voorzien van volledig 16 karaat gouden pennen (niet verguld maar puur)?

Iemand enig idee wat ik me hierbij moet voorstellen en hoe deze zich verhoudt tot de standaard Naim kabel cq Hi-Line?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Kom net terug met de flatcap xs en heb met Edwin afgesproken dat zodra hij die kabel weer te leen had ik er eentje mocht uitproberen. Ben der wel oorgierig naar.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Grr..Zit er wel een boekje bij maar hoe de flatcap op de Xs moet worden aangesloten staat natuurlijk weer nergens. en aangezien ik het de vorige keer ook niet niet heb aangelsoten, weet ik dus nu ff van niks. Ha ha Misschien de handleiding van de nait.
Quad vintage.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober  8, 2012, 18:01:21
Grr..Zit er wel een boekje bij maar hoe de flatcap op de Xs moet worden aangesloten staat natuurlijk weer nergens. en aangezien ik het de vorige keer ook niet niet heb aangelsoten, weet ik dus nu ff van niks. Ha ha Misschien de handleiding van de nait.

je hebt wel een SNAIC 4 kabel nodig Freddy :D

Dr.Bedlo

Ja dat weet ik ,maar die zit er staandaard bij, heb wel een snaic 5 moeten aanschaffen ( of vice versa). Maar laat de Flatcap eerst maar een een week of 2 zo aan de stroom staan zonder aansluitingen. Ken ie lekker warm worden.
Quad vintage.

garmtz

Let op de aanduidingen rond de kabel voor de juiste aansluitrichting.

garmtz

Dr.Bedlo

Iemand al de nieuwe prijslijst van oktober online gespot? Zoniet dan kan ik die voor ons wel even scannen. Heb deze gisteren meegenomen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op oktober  9, 2012, 08:59:11
Let op de aanduidingen rond de kabel voor de juiste aansluitrichting.

Ja staat gelukkig duidelijk aangegeven. Thx anyway.

Quad vintage.

Jumping Jack

Zo, de Powerline die ik op de proef had (met dank aan BB&G het gestelde vertrouwen!) is een blijvertje! Niet goedkoop, maar wel een significante verandering. Vergelijk het een beetje met het verschil tussen SD en HD op televisiegebied: meer inkijk in de muziek door een transparantere weergave en meer detail en diepte... Blablabla. Het klinkt gewoon erg lekker  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

gefeliciteerd.

Ben tot nu toe een absolute non believer geweest op dit gebied (netstroom) maar het valt mij vaak op dat soms een en ander Tear jerking mooi klinkt en soms geheel bagger terwijl er aan de setup niets is veranderd. De enigste verklaring die ik kan hebben is dat het toch iets met de netvervuiling heeft te maken? De Powerline en eventueel de powerigel zouden dan toch ee verbetering moeten zijn.
Quad vintage.

Jumping Jack

Ik vind het ook geen gemakkelijk gebied. Maar naim brengt het toch enigszins geloofwaardig met hun mechanische verhaal van ontkoppelde connectoren en het isoleren van trillingen...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober  8, 2012, 13:35:22
oke, jij bent nog veel impulsiever dan ik :D

Ja, ik weet het maar na 2 keer de mist te zijn ingegaan met de ND5sx kortom het streaming gebeuren geloof ik het zolangzamerhand wel. Ik blijf nu eenmaal een geitewollen sokken anoloog type. We zien wel waar de digitale revolutie verder toe leid. Zoals ik het nu heb vind ik het prima. Ben alleen wel oorgierig of de Neat (motive 2)t ook met de Rega overweg kunnen?

Weet iemand hoe het Thijs G inmiddels vergaat?
Quad vintage.

Jumping Jack

Cd is ook digitaal Fred, je bent hipper dan je denkt  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op oktober  9, 2012, 11:09:26
Cd is ook digitaal Fred, je bent hipper dan je denkt  ;).

nou voor een deel slechts :D

Oud lid

Fred, ik vind de fotokwaliteit niet op Ansel Adams niveau liggen...

Erwin B

Dr.Bedlo

Whatever...Vind ik van geen belang. Ben mijn kanon nog steeds zoekende. Dit is met een telefoontje gemaakt. Kun je ook geen superfoto op verwachten.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op oktober  9, 2012, 09:31:14
Iemand al de nieuwe prijslijst van oktober online gespot? Zoniet dan kan ik die voor ons wel even scannen. Heb deze gisteren meegenomen.

Heb wel interesse...

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober  9, 2012, 09:31:14

Ik heb er ook wel intresse in....................
mainly British stuff