Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: Jeriko op september 19, 2012, 21:41:00
Dat gemene in het hoog in sommige muziekstukken dat hij soms storend vind met z'n eigen speakers, dat was bij mij ook zo. Dus dat hoort zo ;)

Ik heb bij mijn set helemaal geen gemeen hoog zitten, weet je zeker dat dit zo hoort? Ik heb wel eens de neat gehoord en vond het wel goed klinken (is wel alweer een tijdje geleden) alleen met mijn linn majik 140 is het toch veel rustiger want de majik 140 heeft een zijde zacht hoog. De combinatie Naim Supernait en de linn majik 140 is voor mij de perfecte match.

Gr. Jeroen
Grappig Jeroen, die klankcombinatie van Naim en Linn zocht ik ook en heb ik weer in een andere combinatie gevonden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Harbeth dan maar!

Vreemd ik vond de combinatie met Neat (motive 2) juist aan de donkere kant. Kan een akoestik gevalletje zijn.
Quad vintage.

Bensz

Ik zie hier ook enkelen met een Naim streamer. Hoe bevalt deze, qua bediening en stabiliteit? Is de remote app betrouwbaar, en sneller dan voorheen, geeft deze albumart ed goed weer?
Ook tevreden gebruikers in een mac omgeving, en welke Upnp server gebruik je?

Jumping Jack

De n-stream app werkt gewoon prima. Enige minpuntje: je kan niet fast-forwarden binnen een nummer... Albumart wordt absoluut goed weergegeven, en je kan zelfs reviews en aanvullende info over het album dat wordt gespeeld lezen (wat ik echt geweldig vind).
Ik stream met een Synology Nas, met Squeezeserver (had voor de naim een SB Touch, dus de software staat nog gewoon op de Nas)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 20, 2012, 09:24:22
Harbeth dan maar!

Vreemd ik vond de combinatie met Neat (motive 2) juist aan de donkere kant. Kan een akoestik gevalletje zijn.

jij hebt natuurlijk hele slechte oren :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Valt wel mee, maar het was duidelijk hoorbaar in dat Friese schuurtje. Je kunt ook watjes in je oren stoppen dan hoor je geen enkele wanklank meer.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Eindelijk een goede gids ( engels) die zeer duidelijk voor een digiibeet uitlegt hoe het nu zit met computer based audio. Maakt mij in ieder geval minder huiverig voor de nd5sx. Nu nog een NAS en dan ben ik er meen ik wel.

http://www.decdun.me.uk/computeraudio.html
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op september 20, 2012, 10:32:22
Valt wel mee, maar het was duidelijk hoorbaar in dat Friese schuurtje. Je kunt ook watjes in je oren stoppen dan hoor je geen enkele wanklank meer.

De allereerste keer dat ik Naim heb gehoord was ook in een Fries schuurtje, toevallig i.c.m. de Neat Motives. Vond het ook niet donker klinken eerlijk gezegd. Maar oortjes verschillen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dr.Bedlo

Donker ivm Harbeth bedoel ik dan.Wat terughoudener ook.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op september 20, 2012, 12:31:48
De allereerste keer dat ik Naim heb gehoord was ook in een Fries schuurtje, toevallig i.c.m. de Neat Motives. Vond het ook niet donker klinken eerlijk gezegd. Maar oortjes verschillen.

Ga je helemaal naar Friesland om Naim te beluisteren?

Lion of Judah

Ik was in de buurt. Ging trouwens voor nieuwe speakers maar het is altijd leuk om dan ook combinaties te luisteren met andere apparatuur.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op september 21, 2012, 09:04:28
Zo, zit nu 48 uur nadat ik de nait aan heb gezet, nadat deze op zijn beurt een nachtje uit had gestaan.
Het geluid is nu wederom weer wat "ingezakt". Heb de nait al eerder langer aangelaten, maar deze kwam niet meer op het VOOR MIJ beste niveau van de eerste twee dagen.
Heb het vermoeden dat naim adviseert 24/7 aan te laten omdat getuned is onder andere voorwaarden, waardoor deze misschien de eerste twee dagen iets "te" klinkt en daarna optimaal.
Hoe dan ook hier gaat ie om de twee dagen een nachtje uit.

wat ik met mijn nait xs gek vind is dat deze in de ochtend soms warm aanvoelt terwijl het volume op o stond, en ergens in de middag met muziek koeler aanvoelt?

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alco

Citeerwat ik met mijn nait xs gek vind is dat deze in de ochtend soms warm aanvoelt terwijl het volume op o stond, en ergens in de middag met muziek koeler aanvoelt?
Dat verschijnsel heb ik een keer vaker gelezen, met een Naim versterker. Wel opmerkelijk, maar vraag me af waar 't aan kan liggen.

Wat mij onlangs opviel toen ik thuis een UnitiQute kon uitproberen is hoe warm die wordt! (zeker voor Naim begrippen)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op september 21, 2012, 10:01:51
Geen idee, ikluister er alleen maar naar. Voelen doe ik aan iets anders   :tongue2:

:D :D maar valt mij regelmatig op. Hij lijkt mooier te klinken als hij warm is.

Bas Akkerman

Citaat van: corry op september 21, 2012, 10:01:51
Geen idee, ikluister er alleen maar naar. Voelen doe ik aan iets anders   :tongue2:
Ok, dat wordt geen M&G bij corry. :crazy: ;D

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Dey

Citaat van: LPlover op september 21, 2012, 10:23:31
of juist wel :D

Hangt er vanaf ... is Corry nu mannelijk of vrouwelijk?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Bas Akkerman

Gezien het taalgebruik verwacht ik een man. Maar je weet het maar nooit inderdaad. ;)

Klout10

Citaat van: Bensz op september 20, 2012, 10:11:51
Ik zie hier ook enkelen met een Naim streamer. Hoe bevalt deze, qua bediening en stabiliteit? Is de remote app betrouwbaar, en sneller dan voorheen, geeft deze albumart ed goed weer?
Ook tevreden gebruikers in een mac omgeving, en welke Upnp server gebruik je?

Ik ben inmiddels al een aantal jaren de gelukkige bezitter van een HDX. Deze bevalt prima, nooit last van "vastlopers" e.d. software updates gaan vlekkeloos. De Naim HDX maakt gebruik van de n-Serve app. Zeer eenvoudig te bedienen, ook anderen kunnen hier vlot mee overweg. Met de n-Serve app is het ook mogelijk om binnen een nummer te "fast-forwarden". Met de laatste update is het tevens mogelijk om cover art, album namen, etc. te wijzigen.

De enige wens die er voor mij persoonlijk overblijft is een mogelijkheid om bij het sorteren op artiest de voorvoegsels zoals "The" te negeren. Ik zou het geweldig vinden om "The Rolling Stones" terug te vinden onder de letter "R" i.p.v. de "T" zonder alles te renamen naar "Rolling Stones, The", maar ja je kunt niet alles hebben...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerMet de n-Serve app is het ook mogelijk om binnen een nummer te "fast-forwarden". Met de laatste update is het tevens mogelijk om cover art, album namen, etc. te wijzigen.
Aha,...het kan dus wel. :)
Wat ik dan niet begrijp is waarom Naim dit niet heeft doorgevoerd in de app voor de ND5xs, NDX en de Uniti-serie.  :unsure: :-\

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: Alco op september 21, 2012, 14:05:36
Aha,...het kan dus wel. :)
Wat ik dan niet begrijp is waarom Naim dit niet heeft doorgevoerd in de app voor de ND5xs, NDX en de Uniti-serie.  :unsure: :-\

Is ook niet te begrijpen, behalve dat de unitiserve en HDX op een ander platform zijn gebouwd.

Groet,

Bjorn

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2