Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

paaj

... maar jammer van de foto's

>:D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Ziet er heel gaaf uit!

RexManning

Zelfs met de foto's? ;) Thanks!
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

garmtz

Citaat van: RexManning op augustus  4, 2012, 11:54:33
Zelfs met de foto's? ;) Thanks!

Maak ze eens zonder 'effect'... ;)

Jumping Jack

:withstupid: het effect is leuk, maar duidelijker worden ze er niet op...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sherlock

Ik zie de laatste tijd steeds vaker Naim surround versterkers te koop staan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zitten volgens mij al een tijd niet meer in het assortiment.
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Robiwan

Citaat van: sherlock op augustus  8, 2012, 10:45:29
Ik zie de laatste tijd steeds vaker Naim surround versterkers te koop staan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zitten volgens mij al een tijd niet meer in het assortiment.

versterker of processor? Die laatste zal ik zeker niet kopen, zo old skool :(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

hmmmmmm zit met een probleem :( In de woonkamer ligt nieuw en vrij dikke vloerbedekking (hoogpolig). De indeling van de kamer is gelijk als voorheen. Het laag vond ik in 1e instantie voller en mooier (zeg maar 2 weken geleden) maar nu irriteerd mij het bolle en te gladde karakter me behoorlijk. Het rockt niet alles klinkt een beetje zoals een 128 kbs mp3 bestand. Niet echt levendig. Heb al lopen schuiven met de speakers maar maakt nauwelijks wat uit. Op een afstand van ca. 68 cm tot de achtermuur en ca. 103 cm tot de zijmuren is het algehele beeld het beste.

Het lijkt wel of het hoogpolige tapijt de uitstroom van de baspoort aan de onderkant van de Motive 2 belemmert. De ruimte tussen de baspoort en tapijt is ca. 2,4 cm. Het oude tapijt was natuurlijk helemaal plat gelopen en niet meer hoogpolig :D

Zou het helpen om de speakers op een tegel te plaatsen, of hebben jullie nog andere suggesties?

Ik hoor graag van jullie Naim lovers.

gr,

Robin

paaj

Tapijt moet je ook al inspelen tegenwoordig?  :'(
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Citaat van: paaj op augustus  8, 2012, 13:15:21
Tapijt moet je ook al inspelen tegenwoordig?  :'(

:D Het klinkt anders dus het tapijt is de schuldige :D

Ik wil een droge bas maar die is nu modderig.

Lion of Judah

Ik zou het gewoon proberen, trial en error dus. Eerst met een goedkoop tegeltje en als het werkt een mooi marmeren plaatje.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Tegel kan hier helpen denk ik, maar bedenk je ook dat door demping van (mid-)hoog de klankbalans opschuift naar het laag en dat hoogpolig tapijt transienten kan afvlakken, wat de indruk kan geven van een trager laag. Er speelt meer...

Robiwan

Citaat van: garmtz op augustus  8, 2012, 17:39:48
Tegel kan hier helpen denk ik, maar bedenk je ook dat door demping van (mid-)hoog de klankbalans opschuift naar het laag en dat hoogpolig tapijt transienten kan afvlakken, wat de indruk kan geven van een trager laag. Er speelt meer...

klopt, het laag lijkt trager/modderiger en het klinkt meer afgevlakt dan voorheen. Het dreunt ook veel meer dan voorheen, en als ik ergens een hekel aan heb :crazy:

Ben al de gehele bezig met schuiven, luisteren, schuiven, luisteren, schuiven, luisteren enz :(

Ik heb wel stoeptegels van 20 kg/st maar die staan in de berging en ik woon 4 hoog zonder lift. Dus effe naar boven sjouwen kost me mn hartkleppen :D

dre73

het is een zware hobby! :D

maar die tegel zou ik zeker proberen.
heb je geen houten plaatje?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

Citaat van: dre73 op augustus  8, 2012, 18:59:15
het is een zware hobby! :D

maar die tegel zou ik zeker proberen.
heb je geen houten plaatje?

hijg hijg hijg, ze zijn boven. Nou maar weer schuiven en luisteren dan :( :D Kan dat optimaliseren van de speakerplaatsing op de een of andere manier niet makkelijker met testmateriaal????

dre73

zeker,ik gebruik meestal een stuk geplastificeerd spaanplaat of stukjes laminaat.

stukkie lichter en het schuift makkelijk. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

zonder spikes, dus met de baspoort min of meer afgesloten, klinkt het nog het beste.

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op augustus  9, 2012, 15:28:48
Zou het kunnen dat de speakers op de vloerbedekking nu minder stabiel staan? Dat zou kunnen leiden tot ongewenste kastresonanties en een trage bas. Gewoon drie spikes evenver uitdraaien en zo stabiel mogelijk zetten met de vierde.

Het tapijt ligt ook los op het beton zonder onderbedekking, maakt dat nog wat uit? De spikes zijn super scherp en prikken dwars door het tapijt heen en staan dus direct op de betonnen vloer. Het dreunt veel meer dan voorheen. Ik baal best wel want fijn naar muziek luisteren dat ook goed klinkt is een belangrijke hobby voor mij. Als ik de kamer in loop en verhef mn stef dan klinkt het ook vlak en bedompt. 

corry

.

Robiwan

Citaat van: corry op augustus  9, 2012, 19:14:29
Dat het tapijt de akoestiek verandert spreekt voor zich. Vreemd vind ik wel dat je nu een dreunende bas hebt. Ook vind ik het vreemd dat je een trage bas hebt aangezien de spikes door het tapijt op het beton staat waardoor "ongewenste" resonanties goed afgevoerd kunnen worden. Misschien dat de vloer deze resonanties nadelig transporteert. Ik weet niet wat je voorheen op de vloer had, maar je zou eens kunnen experimenteren met iets dempends onder de speakers/spikes.

voorheen ook tapijt maar minder dik en ook geen onderlaag.

nu neem ik mezelf niet meer serieus :D Ik doe net weer de spikes onder de speakers en prik deze goed door het tapijt heen, er is wel wat weerstand nodig, en het laag is nu potjandorie wel goed???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Hoe kan dat nou? 

dre73

tijd voor het gesticht! :D

had je dit voorheen ook geprobeerd?

Robiwan

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2012, 19:38:34
tijd voor het gesticht! :D

had je dit voorheen ook geprobeerd?

:D :D Wij audiofreaks hebben allemaal een steekjes los zitten. Waarom zoveel geld uitgeven voor een stukje muziek terwijl er met een aldi setje ook best wat te genieten valt, tenminste dat zijn de woorden van mijn vriendin :D

tja ik denk te snel schuiven, neerzetten, luisteren, schuiven enz zonder de spikes ook echt in de grond te boren en stabiel te zetten? Dat maakt dus wel degelijk een hoop uit.

dre73

absoluut dat dat soort dingen veel aandacht verdienen.
vergeet niet de speakers goed uit te meten. ;)

garmtz

Citaat van: LPlover op augustus  9, 2012, 19:30:07
voorheen ook tapijt maar minder dik en ook geen onderlaag.

nu neem ik mezelf niet meer serieus :D Ik doe net weer de spikes onder de speakers en prik deze goed door het tapijt heen, er is wel wat weerstand nodig, en het laag is nu potjandorie wel goed???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Hoe kan dat nou? 

Vrij logisch, de speaker koppelt nu goed met de vloer en dat maakt het laag strakker.