Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli  8, 2012, 18:46:18
Nee, dan heb je absoluut niet hetzelfde. De NDac geeft geen geluid als je je PC erop aansluit. Het is immers geen USB dac, zoals de Rega.

Verder heb ik veel meer vertrouwen in UPNP dan in de audio uit een PC. Het kan vergelijkbaar zijn in kwaliteit, maar alleen als in de PC ALLES klopt. Ik zou gewoon voor het gemak gaan en de ND5 XS kopen.

Ja is ook zo ( ik kijk altijd naar de voorkant en niet naar de achterkant)
Quad vintage.

Poldo

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2012, 10:59:22
Ja is ook zo ( ik kijk altijd naar de voorkant en niet naar de achterkant)

Naim DAC + Uniti Serve is ook een mooie oplossing
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Alco

Ik heb het vermoeden dat iemand een zgan Nait 5i-2 + CD5i-2 aanbiedt op HiFi.nl onder verdachte omstandigheden...  :sarcasm:

Een vrijwel nieuwe set, die onlangs (wellicht 1,5 a 2 weken geleden) werd aangeboden voor € 1750,-
Een paar dagen later voor slechts € 1500,- en nu voor nog maar € 1200,-

Dat klinkt mij als:"If it sounds too good to be true, it usually is."
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Berend van Til

Citaat van: Alco op juli 16, 2012, 17:28:02
Ik heb het vermoeden dat iemand een zgan Nait 5i-2 + CD5i-2 aanbiedt op HiFi.nl onder verdachte omstandigheden...  :sarcasm:

Een vrijwel nieuwe set, die onlangs (wellicht 1,5 a 2 weken geleden) werd aangeboden voor € 1750,-
Een paar dagen later voor slechts € 1500,- en nu voor nog maar € 1200,-

Dat klinkt mij als:"If it sounds too good to be true, it usually is."

Nee dit is denk ik wel serieus. 3 maanden geleden bood hij een Moon 700i versterker aan voor 3000 Euro, kost 9900 nieuw. Had hem bijna gekocht maar door omstandigheden toch afgehaakt. Ik heb de man wel een half uurtje gesproken aan de telefoon en hij behoort to de happy few kreeg ik de indruk en kon het zich wel veroorloven. Degene die de Moon 700i toen wel had gekocht heeft hem overigens nu weer te koop staan voor 6000 Euro....

Alco

aha,ok...bedankt Berend.  Nou,...degene die deze combi koopt heeft dan een megakoopje.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Berend van Til

Het verhaal is eigenlijk nog gekker van die Moon. Ik was 1 van de gegadigden, maar uit mijn verhaal begreep hij dat ik echt wel een liefhebber was van Moon en het apparaat kende.
Ik moest van "moeders" alleen eerst mijn oude versterker verkopen en dan pas mocht ik een nieuwe kopen. Toen ik hem dat vertelde zei hij dat ik hem zo mee mocht nemen en hem pas hoefde te betalen als ik het geld had liggen...
Tamelijk bijzonder toch?. Als ie een XS had had ik hem ook wel willen hebben.

Alco

Holymoly,...da's inderdaad heel bijzonder!  (zulke verkopers zouden er meer moeten zijn) :sigh: ;)

Dr.Bedlo

Ben ook ontsnapt. Stond een tijdje geleden op MP een Maim Nait 1 of 2 chrome bumper. Had de prijs die hij er voor vroeg er wel voor over en de deal was bijna rond. Het was een stadsgenoot. Ja en dan wil ik wel ff langskomen met het scootertje. gevolg Nooit  meer iets van gehoord.
Quad vintage.

Alco

CiteerStond een tijdje geleden op MP een Maim Nait 1 of 2 chrome bumper. Had de prijs die hij er voor vroeg er wel voor over en de deal was bijna rond. Het was een stadsgenoot. Ja en dan wil ik wel ff langskomen met het scootertje. gevolg Nooit meer iets van gehoord.
Dat klinkt me bekend in de oren.... die persoon heeft een tijd geleden diezelfde Nait 1 ook al eens aangeboden op MP.
Toen heeft die advertentie er ook maanden opgestaan. Ik heb er toen op gereageerd, maar.... geen response.

Maar,.... dat kan mischien ook komen doordat reacties op MP advertenties soms direkt naar de prullenbak in Outlook gaan. Het is daarom raadzaam, als je een keer op een MP ad reageert, om de dagen erna ook je prullenbak mapje af en toe te bekijken.
(heb paar keer meegemaakt dat ik reageerde, en dat alleen de 1e reactie aankwam, maar de daarop volgende niet, en de verkoper maar geïrriteerd terugmailen of ik nog wel geïnteresseerd was!)

Ik heb nog wel een zgan, vorig jaar gerecapte CB Nait 2 Fred, maar... of ik die verkoop...  ::)
(alleen voor de 'juiste' prijs) 8)

Waarvoor wou je die Nait 1 gebruiken, als ik vragen mag ?

(ter vervangen van de Brio-R wellicht ?  of gewoon uit nieuwsgierigheid hoe zo'n >25 jaar oude Naim klassieker klinkt ?)

By the way, het verbaasd me dat zelfs een Nait 2 (met 'n magere 15watt) al een Harbeth HL-P3esr aan kan sturen! :blink:
Zie hier de 2e set van UK forumgenoot Sandy8. (die inmiddels bekend staat om z'n mooie foto's en niet alleen van z'n set) :sigh:

GroeneLeeuw

Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

Alco

Citeerleuke laarzen ;D
En in bijpassend 'Naim green'. :satisfied:  Ja, het uitzicht ziet er goed uit, zowel vanaf als richting de luisterplek. :D

goed...ontopic maar weer... ;) :blush:

bmateijsen

Citaat van: Alco op juli 18, 2012, 10:26:04
By the way, het verbaasd me dat zelfs een Nait 2 (met 'n magere 15watt) al een Harbeth HL-P3esr aan kan sturen! :blink:
Zie hier de 2e set van UK forumgenoot Sandy8. (die inmiddels bekend staat om z'n mooie foto's en niet alleen van z'n set) :sigh:

Waarom niet... de Naim heeft een flinke voeding ;). Laatst ook de UnitiQute met een P3ESR gedaan, erg leuk! Wordt nog leuker met een mooie SPL-ultra van Velodyne, maar is geen must.

Groet,

Bjorn

garmtz

Het is een fabeltje dat een P3ES2/R een enorme versterker nodig heeft. Het kan echter wel zijn dat in specifieke situaties, zeker die waarin de kamer erg groot is en de luisterafstand ook, er meer vermogen/reserve noodzakelijk is om het gewenste geluidsvolume te verkrijgen met behoud van rust en controle. In onze demoruimte (die is HUGE!), is er duidelijk verbetering te horen van Nait 5i --> XS --> XS+FC. Dit omdat de speaker voor de te verkrijgen geluidsvolumes dit gewoon nodig heeft. Echter, je zit dan wel op het randje van wat de speaker nog aankan, want de belastbaarheid is 50 W. Oftewel: is je kamer klein en je luisterafstand gering, voldoet iedere Naim versterker ruimschoots. Is je kamer groter en/of de luistafstand, ga je steeds meer merken wat meer vermogen/een grotere voeding doet voor de P3. Er blijft dan echter de grens van de maximale belastbaarheid, dus het nut van dat extra vermogen is gelijk ook wel beperkt.

En zoals Bjorn zegt: een UnitiQute is al heel fraai op de P3, mits de ruimte niet te groot en de luisterafstand beperkt (< 3 m).

Dr.Bedlo

Ergo geen grotere versterker aanschaffen maar kleiner gaan wonen ;D
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 18, 2012, 15:54:09
Ergo geen grotere versterker aanschaffen maar kleiner gaan wonen ;D

Nee, gewoon de speakers dimensioneren op de kamer en niet andersom... ;)

Dr.Bedlo

Je zou natuurlijk als je woonkamer te groot is voor de p3 de stereo in de wc kunnen zetten.
Quad vintage.

Alco

CiteerHet is een fabeltje dat een P3ES2/R een enorme versterker nodig heeft
Daar was ik me wel van bewust, alleen had ik eigenlijk verwacht dat de Nait 2 iets te kort zou komen.
(hoewel,... een LP12 + Nait 2 + Linn Kan speakers (84db) was ook een fraaie en klassieke combi in the 80's)

garmtz

Citaat van: Alco op juli 18, 2012, 16:17:44
Daar was ik me wel van bewust, alleen had ik eigenlijk verwacht dat de Nait 2 iets te kort zou komen.
(hoewel,... een LP12 + Nait 2 + Linn Kan speakers (84db) was ook een fraaie en klassieke combi in the 80's)

Als je het mij PERSOONLIJK vraagt, vind ik een XS+FC het minimum, maar mijn verwachtingspatroon en referentiekader zijn ook anders... ;)

musfed

Sandy8 heeft een mooie smaak zo te zien. Ook de stoel waar mw Sandy8 in zit is geweldig!
De Eames lounge chair!! Goede smaak voor een yank ;-))
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerGoede smaak voor een yank
Voor een Yank heeft ie idd een goede smaak, want als Yankees ergens geen smaak in hebben is 't meestal wel interieur.
(vaak erg degelijk en gedateerd)

Hij maakt ook af en toe fraaie foto's van z'n Naim set/componenten. :) (zoals hier eentje uit juli 2009)

Robiwan

[/quote]

wow, waarschijnlijk een heel lekker vrouwtje, of toch niet :D En dat uitzicht :wub: :wub: Set is wat minder :D

Mijn vriendin kan met haar, zeg maar gerust flinke kuiten, die laarzen echt niet aan :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

ZeRoo

Citaat van: Alco op juli 19, 2012, 00:07:45
Hij maakt ook af en toe fraaie foto's van z'n Naim set/componenten. :) (zoals hier eentje uit juli 2009)

Wat is dat kleine kastje onderaan?  Een streamer of iets dergelijks?

Alco

CiteerWat is dat kleine kastje onderaan?  Een streamer of iets dergelijks?

Dat is een Dynavector P75 phono-versterker: http://www.positive-feedback.com/Issue33/dynavector_p75.htm

RexManning

Besteld...witte ovator s 400's...kan iemand mij twee weken vooruit in de tijd transporteren??
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Fred Mulder

Citaat van: RexManning op juli 20, 2012, 18:02:51
Besteld...witte ovator s 400's...kan iemand mij twee weken vooruit in de tijd transporteren??

Gefeliciteerd Rex..!! Erg stijlvol in het wit  8)

Fred