Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Andere fabrikanten brengen dan weer nauwelijks veranderingen en dan wordt weer een gebrek aan keuze verweten. Ik vind ook dat de apparaten van Naim zich snel achter elkaar aandienen en het lijkt een beetje op Apple wat dat betreft. Maar het blijft aan de consument te bepalen welk apparaat het beste aan zijn wensen voldoet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli  7, 2012, 12:26:29
Op zich vind ik 't zelf nog niet echt storend, maar kan me ergens wel iets voorstellen bij je mening, Fred19633.

De doorgewinterde Naim liefhebber zal zich ongetwijfeld wel een weg weten te banen tussen de inmiddels vele componenten binnen het Naim programma, maar kan me voorstellen dat 't een nieuweling enigszins afschrikt of aan het twijfelen brengt.
Uiteraard is er dan de behulpzame dealer, maar zou me ook voor kunnen stellen dat een koper zelf van te voren al een gerichte keuze wil maken wat hij wil gaan beluisteren, en dan is er momenteel wel errug veel keuze.

In dat opzicht is het modellenpakket van enkele andere Britse fabrikanten wel een oase van rust. (bijv: Sonneteer, Rega)

Dat bedoel ik Alco. Overdaad het een wel met dit en dat dan weer zonder, en wat moet je met een voor versterker streamer als je XS hebt meot je weer een aparte eindversterkopen. Een al in one met en zonder tuner en met en zonder streamer. Je word er helemaal gek van. Het spul van rega is dan inderdaad een oase van rust. Klinkt wel anders dat wel.
Quad vintage.

garmtz

Je MOET helemaal NIKS en je laat je zo gek maken als je zelf wilt... ;)

Dr.Bedlo

Je moet niks maar daarom wil je nog wel. Tis net als seks je moet niet maar je wil wel.
Quad vintage.

raindog

Begint wel een rare discussie te worden zo, een fabrikant verwijten dat ze te veel keuzes bieden...  :wacko:

Ook al begrijp ik niet altijd de meerwaarde van een nieuw product, de keuzemogelijkheid komt volgens mij alleen maar ten goede aan de klant die zo precies dat kan vinden dat aansluit bij zijn/haar wensen. Je kunt het toch niet een fabrikant kwalijk nemen wanneer je zelf een beperkt vermogen hebt om het overzicht te bewaren.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Met een beperkt geestelijk ( ik ben katholiek overigens alhoewel niet meer beleidend)vermogen heeft dat geen klap te doen. Want dan zou je zelf gexien je opmerking niet verder komen dan een iq ver onder de 30. Het heeft te maken met een zekere luiheid. Ik houd nu eenmaal(en ik zal de eingste niet zijn) van een fabrikant die een duidelijke modellen politiek nastreeft zonder na te denken of dit wel kan, of die mogelijheid wenselijk is, en of het zus en zo niet anders en beter kan. Ik wil luisteren en fluks met plug and play en zonder daar over na te hoeven denken.
Quad vintage.

garmtz

Nouja, ik had mijn punt al gemaakt... ;)

raindog

Me too, let's move on...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Maar Fred, als het nu lekker klinkt wat je hebt, waarom zou je dan überhaupt willen veranderen van apparatuur? Je kan de onrust in je eigen donder toch niet wijten aan de keuzemogelijkheden van een fabrikant? Dan valt er op deze aarde helemaal van niets meer te genieten, omdat het altijd beter en anders kan. Dus please, please, en dit is zeker niet alleen aan jou gericht, ga nu gewoon eens genieten van wat je hebt!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Dat doe ik ook Bas, wees gerust.
Quad vintage.

paaj

Ik vind het juist wel handig, als nieuwe koper kun je precies samenstellen wat je wil hebben en als bestaande gebruiker kun je gewoon ook alle kanten op. Nu dus ook en voorversterker en streamer in één, wat tot nu toe mistte en dat scheelt toch weer één of twee apparaten als je het compact wil houden.

Veel keus inderdaad, en sommige modellen overlappen natuurlijk maar nu heb je voor ieder wat wils. Als er iets duidelijk is dan is het wel dat Naim gewoon hard voor streamen gaat en ook daarin voor elke wens en elk budget wat wil bieden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Klout10

Op zich is het natuurlijk gewelding dat er binnen een merk zo veel te kiezen valt. Wat het echter lastig maakt is dat er om de haverklap nieuwe apparaten verschijnen met nieuwe of gecombineerde functionaliteit. Een soort van "roadmap" waarin wat duidelijkheid wordt gegeven zou volgens mij niet verkeerd zijn...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Heb de nd5 xs besteld misschien te voorbarig want kan ik nu de NDac en de Cd speler de deur uit doen?
Quad vintage.

paaj

Je zou nog kunnen kijken hoe de ND5XS reageert op de losse DAC, maar als je geen CD's meer gaat spelen kan dat natuurlijk prima.
LG 42C3 || Apple TV

Alco

Een voordeel van het enorme modellen pakket van Naim is misschien wel dat er meer ingeruild op nieuwe producten.
Daardoor zou de markt voor gebruikte Naim componenten dan groter worden. Dat is dan weer interessant voor mensen met een beperkter budget.  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2012, 13:59:31
Dat doe ik ook Bas, wees gerust.

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2012, 17:24:33
Heb de nd5 xs besteld misschien te voorbarig want kan ik nu de NDac en de Cd speler de deur uit doen?
:blink: :withstupid:

Fred Mulder

Citaat van: LPlover op juli  7, 2012, 12:57:42
ik bij mn CD5x, NAT05, Stageline en RP6.

Plannen om de XS in te ruilen?

Fred

Robiwan

Citaat van: Fred Mulder op juli  7, 2012, 19:10:18
Plannen om de XS in te ruilen?

Fred

nee totaal niet. ben zeer tevreden met de set. heb ook (nog) geen behoefte aan downloading/streaming.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Fred Mulder

Ah, het niet vermelden van de XS heeft me op verkeerde been gezet, ik keek er al van op omdat je set goed bij elkaar past.

Fred

Sullivan

Even een vraag. Ik heb een SuperNait en een NDX. Ik wil beide apparaten bedienen (met een ir kastje) via de remote ingangen aan de achterkant. Ivm system automation heb ik de NDX (ir out) aan de SuperNait (ir in) gekoppeld. Nu heb ik dus geen remote ingang meer over op de SuperNait. Nu had ik gehoopt dat de SuperNait ir codes voor volume wel doorgestuurd zouden worden via de NDX (ir in) naar de SuperNait, maar dit gebeurd dus niet. Ik heb ook geprobeerd om een 3.5 splitter in de SuperNait te doen en daarop de NDX en mijn ir kastje op aan te sluiten, maar dat werkt dan niet goed (System automation wel, ir kastje heel slecht, heel af een toe wel).

Heeft iemand anders ideeën hoe ik dit werkend kan krijgen?

Robiwan

Citaat van: Fred Mulder op juli  7, 2012, 20:05:10
Ah, het niet vermelden van de XS heeft me op verkeerde been gezet, ik keek er al van op omdat je set goed bij elkaar past.

Fred

wel een hoop gekloot met het rega exact mm elementje. komende week wordt het 4e exemplaar opgestuurd die helemaal toppie zou moeten zijn volgens de dealer :butbut::D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: paaj op juli  7, 2012, 17:35:44
Je zou nog kunnen kijken hoe de ND5XS reageert op de losse DAC, maar als je geen CD's meer gaat spelen kan dat natuurlijk prima.

Ik zit mij net af te vragen dat als ik via usb mijn computer aansluit op de NDAC en dan naar de versterker (analoog) ik dan niet hetzelfde heb als de ND5 xs. En hoe pakt dit geluidstechnsich uit? Kheb nu de computer aangesloten op de Rega set en foobar voor het rippen. Afspelen via foobar lukt niet.
Quad vintage.

garmtz

Nee, dan heb je absoluut niet hetzelfde. De NDac geeft geen geluid als je je PC erop aansluit. Het is immers geen USB dac, zoals de Rega.

Verder heb ik veel meer vertrouwen in UPNP dan in de audio uit een PC. Het kan vergelijkbaar zijn in kwaliteit, maar alleen als in de PC ALLES klopt. Ik zou gewoon voor het gemak gaan en de ND5 XS kopen.

paaj

Da's het nadeel van computers, dat je er gevoel voor moet hebben en er best wat tijd aan kwijt bent om het netjes in te stellen. In een situatie waar je USB-A niet van USB-B kunt onderscheiden is een ND5XS een mooie oplossing ja :)
LG 42C3 || Apple TV

Fred Mulder

Citaat van: paaj op juli  8, 2012, 19:16:22
Da's het nadeel van computers, dat je er gevoel voor moet hebben en er best wat tijd aan kwijt bent om het netjes in te stellen. In een situatie waar je USB-A niet van USB-B kunt onderscheiden is een ND5XS een mooie oplossing ja :)

+1  :thumbs-up: