Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

een paar plaatjes van de set en van de volume weergave
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

We hebben sinds kort een mooie camera, je ziet elk stofje op het plaatje.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

twani

Wat een rot camera dan :D

Justapoke

Aan de kast en kabelspaghetti zou toch nog wel iets aan gedaan mogen worden.

Zoals ik al eerder aangaf een paar mooie losse planken, kennis van me heet dit laten maken:

Hoewel het in dit geval dus voor boeken is kan het ook prima voor audio. Wandje er achter voor kabels en je hebt een erg strakke setup.
Heeft ie op maat laten maken bij een klein bedrijf in Eindhoven wat hier in gespecializeerd is . Is zo sterk dat je er gewoon op kunt zitten!

Mijn set komt straks ook op van die diepe zwevende boekenplanken te staan als de woning klaar is..
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Klout10

Fireman, wat zijn de afmetingen van je zelfbouw luidsprekers?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Tube-freak

Je kan gewoon zwart foto karton achter de kast plakken zie je niets meer van de kabels. In een of andere freubel winkel kan je misschien ook nog wel rood karton vinden.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bas Akkerman

Citaat van: Justapoke op mei 12, 2012, 23:49:24
Aan de kast en kabelspaghetti zou toch nog wel iets aan gedaan mogen worden.

Zoals ik al eerder aangaf een paar mooie losse planken, kennis van me heet dit laten maken.

Hoewel het in dit geval dus voor boeken is kan het ook prima voor audio. Wandje er achter voor kabels en je hebt een erg strakke setup.
Heeft ie op maat laten maken bij een klein bedrijf in Eindhoven wat hier in gespecializeerd is . Is zo sterk dat je er gewoon op kunt zitten!

Mijn set komt straks ook op van die diepe zwevende boekenplanken te staan als de woning klaar is..
Behoorlijk off topic, maar mooi idee. Eens onderzoeken of dat mooi/mogelijk is met steigerhout.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fireman

Citaat van: Klout10 op mei 13, 2012, 08:17:15
Fireman, wat zijn de afmetingen van je zelfbouw luidsprekers?

Hoogste punt 107cm, breedte 26cm en diepte 40cm.

Waarschijnlijk dat de totems weer de deur uit gaan en de Soups blijven.

Robiwan

Citaat van: Fireman op mei 13, 2012, 09:33:47
Hoogste punt 107cm, breedte 26cm en diepte 40cm.

zelfbouw beter dan de Totems???
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Justapoke

Citaat van: Bas Akkerman op mei 13, 2012, 09:20:03
Behoorlijk off topic, maar mooi idee. Eens onderzoeken of dat mooi/mogelijk is met steigerhout.

Naar mijn weten is dat niet mogelijk. Die planken moeten uit dunne lagen MDF verlijmd worden, anders past het stalen frame er niet in.
In ieder geval is dan geen hoog draagvermogen mogelijk.

Daarnaast is steigerhout geen stabiel materiaal, het lijkt me wenselijk voor audio dat je een perfect vlakke plaat gebruikt.
Je kan het blijkbaar ook laten maken met kurk tussen de dragers en de plank, zodat het hout niet los op de dragers ligt.

Nog een voorbeeld:

Je kan het overigens offtopic noemen, maar dan zijn die zelfbouwspeakers dat ook!
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Justapoke

Citaat van: LPlover op mei 13, 2012, 10:04:14

Dat kan goed. Vind ze overigens ook mooier  :D
--

fireman

Citaat van: LPlover op mei 13, 2012, 10:04:14

Inderdaad, maar in dit geval is het een heel andere speaker. Kijk enkel al naar de units.

Maar in combinatie met mijn SU klinken beide spetterend. Het is elke keer weer genieten. Juist als ik naar de muziek luister en niet naar het technische van het geluid. Heb echt een goeie zet gedaan met de SU

Mario D

Citaat van: fred19633 op mei  9, 2012, 15:45:49
Kun je nagaan hoe mooi het gaat  klinken met een stel fatsoenlijke luidsprekers.

Had hier nu nog een smiley achter gestaan, maar zo een reactie vind ik nogal laag hoor.   :nopompom:

Dr.Bedlo

Citaat van: kalimero op mei 13, 2012, 12:20:18
Had hier nu nog een smiley achter gestaan, maar zo een reactie vind ik nogal laag hoor.   :nopompom:

Dat mag niks op tegen
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Fireman op mei 13, 2012, 09:33:47

Ik zou ze graag van je overnemen, maar moet eerst m'n huidige speakers zien te verkopen  :unhappy:
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Van de week gaan de Totems het net op...

w.b.t SU, internet radio, ook al is het een lage bitrate o.i.d., het klinkt waanzinnig.

Klout10

Heb soortgelijke ervaringen met iRadio op de HDX...

Stef

Upgrade van voedingen aangekondigd op naim website
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Robiwan

Citaat van: Stef op mei 14, 2012, 19:27:32

tuurlijk kunnen de prijzen verder omhoog :crazy:

Justapoke

Citaat van: Stef op mei 14, 2012, 19:27:32

Een webserver upgrade bij Naim zou ook geen overbodige luxe zijn. Is al uren niet bereikbaar, en over het algemeen altijd retetraag.
--

musfed

Oh, nergens last van op de Naimsite. Lekker snel hier.
Dutch & Dutch 8c's

Martin!!!

http://www.naimaudio.com/news/article/new-naim-discrete-regulator

Leuk dat de oude voedingen ook ge-upgrade kunnen worden, ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke verbetering.....
mainly British stuff

Robiwan

Een Ikea Lack tafel schijnt erg fijn te zijn als ondergrond voor een Linn of Rega draaitafel. Het tafeltje is zeer licht, stijf, sterk en el cheapo, 7 euro. Kortom dus maar eentje gekocht. Ik hoor een verbetering in PRAT en snelheid. Het ziet er verder ook goed uit en geen gedoe met muurbeugels e.d..

:) :)

Gebruiker 003

Een Rega draaitafel is geen massa loopwerk zoals bijvoorbeeld Nottingham. Rega is gericht op het controleren van vibraties. De ideale ondergrond voor een Rega is zo stabiel én licht mogelijk. Het wandrek van Rega is ideaal, het heeft nauwelijks massa en is stabiel. Het Ikea tafeltje wat LPlover noemt is ook befaamd als ondergrond.

Robiwan

Citaat van: karma op mei 16, 2012, 13:37:42
Een Rega draaitafel is geen massa loopwerk zoals bijvoorbeeld Nottingham. Rega is gericht op het controleren van vibraties. De ideale ondergrond voor een Rega is zo stabiel én licht mogelijk. Het wandrek van Rega is ideaal, het heeft nauwelijks massa en is stabiel. Het Ikea tafeltje wat LPlover noemt is ook befaamd als ondergrond.

klopt dat lack tafeltje had ik veel eerder moeten kopen. Zelfs als ik op de vloer stamp gaan de woofers niet op een neer als een malle :D