Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ook de flatcap maar de deur uitgedaan? Nee..Ik ben meer iemand van een tafel of dressoir achtig iets. THX anyway
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  2, 2012, 18:54:46
Ook de flatcap maar de deur uitgedaan? Nee..Ik ben meer iemand van een tafel of dressoir achtig iets. THX anyway

ja met de flatcap meer een hifi geluid dan muziek.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Spijker op de kop klonk mij net iets te "gemaakt".
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  2, 2012, 19:03:38
Spijker op de kop klonk mij net iets te "gemaakt".

wellicht met andere naim apparatuur, speakers en akoestiek wel een verbetering.

corry

.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op mei  2, 2012, 19:30:55
wellicht met andere naim apparatuur, speakers en akoestiek wel een verbetering.

Kweennie, je zou toch verwachten dat de sx serie op elkaar afgestemd zou zijn.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: corry op mei  2, 2012, 20:46:33
Dit stuit me toch wel tegen de borst.
Naca5 was toch al niet zo lang geleden fors in prijs gestegen.
Die peperdure dac, streamers etc die alleen maar duurder worden...zwijgen over het topsegment. Bijna lachwekkend.

De kachel bij Naim moet natuurlijk wel(blijven) branden. Bovendien wil inversteerder Focal ook wel een paar centen terug zien. Ik snap dan ook niet waarom een merk als Bose te duur gevonden, en daarom verguisd wordt op dit forum.

Oud lid

Veel bedrijven zijn behekst door een ziekte die hebzucht heet. (Zij noemen het de noodzaak om te groeien).

Erwin B

Bensz

De luidsprekerkabel die steeds duurder wordt is te verklaren uit de koperprijzen.

Gianno

Citaat van: Bensz op mei  2, 2012, 22:42:34
De kachel bij Naim moet natuurlijk wel(blijven) branden. Bovendien wil inversteerder Focal ook wel een paar centen terug zien. Ik snap dan ook niet waarom een merk als Bose te duur gevonden, en daarom verguisd wordt op dit forum.

Mijn persoonlijke gevoel t.a.v. van Bose heeft niks met hun prijzen te maken. Voor mij is het Bose-geluid gewoon geen "hi-fi". Persoonlijk vind ik hun klankkleur gewoon niet lekker. Toevallig zijn er blijkbaar veel mensen met een soortgelijk gevoel op dit forum  ;D

Ps de koperprijzen worden inderdaad steeds hoger. Ben blij dat ik in april nog 14 meter naca5 heb gekocht. Nu begint het wel echt prijzig te worden.

Klout10

Citaat van: Bensz op mei  3, 2012, 04:00:14
De luidsprekerkabel die steeds duurder wordt is te verklaren uit de koperprijzen.

Niet alleen koper, maar alle grondstoffen worden duurder. Onderschat ook de invloed niet van transportkosten waardoor materialen duurder worden. Bovendien zal Latham ook wat willen verdienen ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ben bang dat FONA een verkeerde weg inslaat en als zij het basis segment verwaarlozen op deze wijze ze veel klanten zullen verliezen.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op mei  3, 2012, 08:46:59
Ben bang dat FONA een verkeerde weg inslaat en als zij het basis segment verwaarlozen op deze wijze ze veel klanten zullen verliezen.

Naim een bedrijf met werknemers waarvoor zij bepaalde verantwoordelijkheden heeft. Uiteindelijk heeft Naim zelf als enige inzicht in het feit waar het geld verdiend wordt en welke producten het meeste opleveren. Daar hebben wij absoluut geen idee van, misschien dat het ons nog zal verbazen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

corry

.

Klout10

Ben niet zo thuis in de materie van wisselkoersen, maar ik kan me goed voorstallen dat dit ook impact heeft...

Ik wil het overigens niet goedpraten hoor: zag dat de HDX ook EUR 500 omhoog is  ???

Bensz

Citaat van: Klout10 op mei  3, 2012, 10:01:33
Ben niet zo thuis in de materie van wisselkoersen, maar ik kan me goed voorstallen dat dit ook impact heeft...

Ik wil het overigens niet goedpraten hoor: zag dat de HDX ook EUR 500 omhoog is  ???

Harde schijven zijn toch de laatste tijd flink in prijs gestegen?

Dr.Bedlo

x
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op mei  2, 2012, 22:42:34

Dat komt omdat dat merk niets met Hifi heeft te maken.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ik ben maar een simpele ziel maar een collega verhaalde dat mij een usb spdif converter had en dat toch wel het summun was maar ik mag een boon zij nmaar wat is dat nu weer dan? Hij had het over een audiophile 2 o.i.d. En ja je wilt ook niet dom overkomen...
Quad vintage.

paaj

Dat is om je PC/laptop als bron te gebruiken. Net als de nu populaire HiFace en V-Link een apparaat dat een kwalitatief goede SPDIF uitgang toevoegt om aan een losse DAC te koppelen. Een doe-het-zelf alternatief op de Naim, Linn etc streamers.

http://www.tweak-fi.com/apps/blog/show/10035485-review-audiophilleo-2-usb-to-spdif-converter-the-missing-link
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

een opmerking in het algemeen inzake vinylweergave.

Is het jullie wel eens opgevallen dat bij sommige platen het geluid meer naar rechts zit en dat links meer van de ambient is te horen, ook in vergelijking met de cd versie? Het zal best goed zijn maar ik vind het veelal enigzins irritant.

Een check met een hifinews tesplaat wijst uit dat op het gehoor er geen sprake is van kanaalongelijkheid met het Rega Exact element. Maar toch, maar toch twijfel ik een beetje. 

Dr.Bedlo

Citaat van: paaj op mei  3, 2012, 14:09:09
Dat is om je PC/laptop als bron te gebruiken. Net als de nu populaire HiFace en V-Link een apparaat dat een kwalitatief goede SPDIF uitgang toevoegt om aan een losse DAC te koppelen. Een doe-het-zelf alternatief op de Naim, Linn etc streamers.

http://www.tweak-fi.com/apps/blog/show/10035485-review-audiophilleo-2-usb-to-spdif-converter-the-missing-link

Sorry maar e sluit je computer toch via de usb aan op je DAC? Dan gebruik  je je  computer toch als bron?
Quad vintage.

paaj

Met je Rega DAC wel inderdaad, maar een Naim DAC bijvoorbeeld (om on-topic te blijven :)) niet. Ligt ook erg aan de aansluitingen op de DAC.

Dan nog kan er kwalitatief verschil zitten tussen de rechtstreekse USB verbinding en met zo'n adapter naar SPDIF ertussen. Niet elke USB ontvang chip is technisch even goed, zo hoor je bijvoorbeeld van de DacMagic vaak dat USB minder goed klinkt dan SPDIF en is zo'n adapter dus interessant.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV