Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

Dr.Bedlo

Mee eens. Denk dat een hele boel audiofools! intens gelukkig zouden worden van de Basic(5) serie Streaming en Dac. Denk niet dat het er van komt.
Quad vintage.

Alco

CiteerIk mis iets in het instapsegment van naim m.b.t. streaming en/of dac.
Dat maakt de eerste stap een dure en vraagt alweer om de volgende dure upgrade om er het maximale uit te halen.
Ook helemaal mee eens Corry & Fred.  Naim heeft de laatste paar jaren veel uitgebracht, maar wat ik het liefst had gezien niet.

Een ND5i-2 zou ik bij wijze van blindelings durven aanschaffen. (de CD5i-2 beviel me klankmatig tenslotte ook prima i.c.m de Nait 5i-2)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens nog ff iets. Kwil wat kabels aanschaffen van the chord company maar is er een webwinkel waar ik digitaal een bestelling kan doen binnen Nederland?
Quad vintage.

Gianno

Citaat van: Alco op mei  2, 2012, 09:29:02
Ook helemaal mee eens Corry & Fred.  Naim heeft de laatste paar jaren veel uitgebracht, maar wat ik het liefst had gezien niet.

Een ND5i-2 zou ik bij wijze van blindelings durven aanschaffen. (de CD5i-2 beviel me klankmatig tenslotte ook prima i.c.m de Nait 5i-2)

Ik denk persoonlijk dat Naim voor het "instapsegment" (wat natuurlijk nog steeds aan de prijs is) steeds meer one-box-solutions wil aanbieden. Het zou mij weinig verbazen als de 5i serie tzt volledig verdwijnt (wel jammer). Dan zou de unitiqute hun algehele instapper worden, de uniti de instapper voor de xs lijn en de superuniti voor de 200 lijn. Een instapper voor de 500 lijn zou natuurlijk wat vreemd zijn  ;D

Tube-freak

Sorry voor de late reactie maar

quote author=LPlover link=topic=56631.msg2177654#msg2177654 date=1335704553]
nou ik heb de rp6 vergeleken met de rp3 en dat is best een stap vooruit, vooral wat betreft autoriteit, stereobeeld en laagweergave.
[/quote]
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Alco

CiteerOverigens nog ff iets. Kwil wat kabels aanschaffen van the chord company maar is er een webwinkel waar ik digitaal een bestelling kan doen binnen Nederland?
ja hoor, die is er Fred. Je hebt 'm notabene zelf al genoemd... :D  De webwinkel van www.hifihuis.nl

CiteerHet zou mij weinig verbazen als de 5i serie tzt volledig verdwijnt (wel jammer).
Dat vermoed ik ook...
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op mei  2, 2012, 10:31:58
ja hoor, die is er Fred. Je hebt 'm notabene zelf al genoemd... :D  De webwinkel van www.hifihuis.nl
Dat vermoed ik ook...

Klopt. Had ik ook gezien maar zij bieden maar een klein assortiment en weinig verdere informatie. En ja ..Din he...Die hebben ze dus niet.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Tube-freak op mei  2, 2012, 10:30:52
Sorry voor de late reactie maar

quote author=LPlover link=topic=56631.msg2177654#msg2177654 date=1335704553]
nou ik heb de rp6 vergeleken met de rp3 en dat is best een stap vooruit, vooral wat betreft autoriteit, stereobeeld en laagweergave.

Ben benieuwd heb de rp 6 ook in de bestelling staan. Ongehoord gekocht overigens maar dat schijn ik wel vaker te doen.
Quad vintage.

Alco

CiteerEn ja ..Din he...Die hebben ze dus niet.
Da's waar... ik ging er vanuit dat het voor je Rega Brio-R + Rega dac bedoeld was, aangezien je (neem ik aan) al DIN-kabels hebt voor je Naim set.

CiteerBen benieuwd heb de rp 6 ook in de bestelling staan. Ongehoord gekocht overigens maar dat schijn ik wel vaker te doen
Sodejuu...nice, Fred! :)  Het lijkt inmiddels wel dat je net zo gemakkelijk nieuwe HiFi componenten koopt als een pak melk of een halfje volkoren. :blink:

ps. Dat vraagt binnenkort eigenlijk wel om één of meer nieuwe systempics. :smile:

Dr.Bedlo

Ja klopt maar heb voor dat pakkie boter op dit moment nog een rommelpotje van kabels. En wil nu ook voor de fona set eens gaan experidingessen met kabels.
Quad vintage.

Dey

Ik heb een zeer oude Chord Cobra RCA-->DIN kabel en die speelt de nieuwe één week oude Cobra Plus RCA-->DIN weg. De nieuwe Cobra klinkt nog erg rauw, komt vast omdat 'ie niet ingespeeld is.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op mei  2, 2012, 10:40:59
Da's waar... ik ging er vanuit dat het voor je Rega Brio-R + Rega dac bedoeld was, aangezien je (neem ik aan) al DIN-kabels hebt voor je Naim set.
Sodejuu...nice, Fred! :)  Het lijkt inmiddels wel dat je net zo gemakkelijk nieuwe HiFi componenten koopt als een pak melk of een halfje volkoren. :blink:

ps. Dat vraagt binnenkort eigenlijk wel om één of meer nieuwe systempics. :smile:

Als alles klaar is en dat duurt nog wel een momentje dan ga ik als ik mijn canonnetje wederom weer heb gevonden een paar fotos plaatsen.
Quad vintage.

Tube-freak

Mijn excuses. Er is wat fout gegaan met mijn quotes aangaande de Rega  RP3 en de RP6.
De Rega RP6 komt "met" een Rega TT-PSU platen speler voeding welke je ook kan bestellen als optie voor een Rega RP3.

het zou intressanter zijn om een Rega RP3 + TT-PSU te vergelijken met een Rega RP6 welke de TT-PSU al heeft zodat je de verschillen kan horen.
De RP6 heeft ook nog wat andere upgrades zoals eeen stjiver board enzo maar hoever dat bijdraagt aan het klankverschil is lastig te voorspellen
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robiwan

Citaat van: Tube-freak op mei  2, 2012, 11:31:09
Mijn excuses. Er is wat fout gegaan met mijn quotes aangaande de Rega  RP3 en de RP6.
De Rega RP6 komt "met" een Rega TT-PSU platen speler voeding welke je ook kan bestellen als optie voor een Rega RP3.

het zou intressanter zijn om een Rega RP3 + TT-PSU te vergelijken met een Rega RP6 welke de TT-PSU al heeft zodat je de verschillen kan horen.
De RP6 heeft ook nog wat andere upgrades zoals eeen stjiver board enzo maar hoever dat bijdraagt aan het klankverschil is lastig te voorspellen

en toch heb ik last van audio nerveuza :D Ben al een dag bezig met proberen welk materiaal als ondergrond het beste klinkt voor de Rega. De Rega staat opgesteld op een Ikea expedit bookshelf. Dit kastje heeft goede dempende eigenschappen. Maar de vloer is niet helemaal recht dus staat de rp6 niet helemaal waterpas. opvullen met ringetjes, bierfiltjes of wat dan ook lijkt me geen goede oplossing. dus moet er een plank onder op spikes. Ik wil me nog niet wagen aan de Rega muurbeugel dus vandaar dit experiment.

Materiaal:
1. 12 mm dik spaanplaat (46x35,5 cm)
2. 12 mm dik multiplex (46x35,5 cm)
3. plank van ikea gefineerd, 12 mm dik spaanplaat (56x40 cm)
4. 4 mm dik glas (45x36 cm) (glasplaat van soundorganisation audio rack)
5. audio magic plateau, 22 mm mdf, afgewerkt, met sparingen voor spikes.

Muziek (vergelijking met cd versie via de cd5x):
Picture book van simply red
dream of the blue turtles van sting
christians met christians

Klank in volgorde van materiaal:
1. onevenwichtige klankbalans
2. meer balans en meer pit, maar toch niet geheel overtuigend
3. pittig, helder, strak en puntig laag.
4. rustig en warm, mist pit, laag wat zompig
5. goede balans maar zou de pit van optie 3 mogen hebben. Visueel wel fraai.

Ik kan nog een pro-ject muurbeugel proberen maar dan is spiken geen mogelijkheid want de originele ben ik kwijt. Heb wel rubbertjes om de plank waterpas te zetten.

laters..

voorlopig voor nr. 3.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei  2, 2012, 09:45:17
http://audiophilemusings.blogspot.com/2011/06/streamers-and-dacs-from-linn-cyrus.html

Voorspelbaar (voor mij dan)...  Ik zeg wel vaker dat er een limiet is aan S/PDIF en dat een geïntegreerde oplossing vaak muzikaler is. Maar niet ALTIJD! Is de DAC echt heel erg goed, kan deze de Linn Majik DS nog wel verbeteren. Maar dan is de DAC wel duurder dan de Linn zelf... ;)

Over de NDX: je moet een Naim bron niet uit de context van een Naim systeem halen, dan underperformen ze vrijwel zonder uitzondering (MIJN mening!).

Alco

Heb zojuist de nieuwe prijslijst van Naim ontdekt:

http://www.lexicommultimedia.nl/wp-content/uploads/Naim_prijslijst_14mei_2012.pdf

Helaas zijn sommige producten in prijs gestegen, van € 50,- tot enkele honderden euro's.
Met name de Ovator 400 speakers zijn flink duurder geworden met ruim € 500,- (au!)
Ook de SuperUniti is € 225,- in prijs gestegen en Naca5 kabel van € 25,- naar € 35,- p.m.

Klout10

Citaat van: Alco op mei  2, 2012, 17:34:53
Met name de Ovator 400 speakers zijn flink duurder geworden met ruimt € 500,- (au!)

Toch nieuwe speakers??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Wel jammer dat de prijslijst niet via de Latham website is te vinden...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

35 euro/m voor NAC05 vind ik nu wel erg prijzig voor zo'n lelijke kabel :hmmm: :D alles is zo'n beetje 50-75 euro duurder geworden.

Alco

CiteerToch nieuwe speakers??
Nee, dat ligt voorlopig niet in de planning. (viel me alleen op dat juist de Ovator's zoveel duurder zijn geworden)

€ 35,- p.m. voor naca5 zou ik er nu ook niet meer voor over hebben. (dan maar Chord oid)
Gelukkig heb ik een setje witte Naca5 over kunnen nemen van Fireman. :)

Dr.Bedlo

Zo. Loopt net iemand de deur uit met de flatcap xs. Was al eerder van plan deze te verkopen daar het mij niet  bracht wat ik er van had verwacht. Word de P6 weer iets meer betaalbaarderder (o.i.d.) van.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  2, 2012, 18:46:16
Zo. Loopt net iemand de deur uit met de flatcap xs. Was al eerder van plan deze te verkopen daar het mij niet  bracht wat ik er van had verwacht. Word de P6 weer iets meer betaalbaarderder (o.i.d.) van.

volgende week een fraimlite ophalen met inruil van de flatcap xs. Interesse in een Quadraspire meubel (5 levels)?