Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op april 19, 2012, 18:34:47
Fijn dat ik een steentje bij heb kunnen dragen.

Ik heb trouwens ook soms dat m'n nait 5i-2 vast hangt. Geen reactie via ab en via front toetsen. Rest enkel aan/uit zetten. Heb een panasonic plasma en experimteer momenteel met afdekken van het logo tijdens tv kijken/zappen. So far so good.

En nog maals bedankt.

Hoor dit probleem overigens veel ivm met Pana. De Pana heb ik ook in de buurt staan. Alhoewel het de LED versie  is .
Quad vintage.

Martin!!!

Ik heb ook een Panasonic plasma en met mijn SuperNait nergens last van........ :headbanging:
mainly British stuff

paaj

Ik merk alleen dat ik af en toe de AB uit de pre-stand heb staan, waardoor de versterker ook niet reageert. Nadeel van een 'universele' remote.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 20, 2012, 14:59:50
En nog maals bedankt.

Hoor dit probleem overigens veel ivm met Pana. De Pana heb ik ook in de buurt staan. Alhoewel het de LED versie  is .

hmm nergens last van met mijn pana plasma en nait xs AB. Sterker nog de Nait XS is nog nooit vastgelopen. Met de Nait 5i-2 gebeurde dat me inderdaad wel eens.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Vervolgens gaan we dus wederom alle uitzonderingen opsommen. Zucht. Het gaat dus niet om wie er geen last van hebben maar wie er wel last van hebben.
Quad vintage.

fanny

Iemand ervaring of Naim en Avalon een goede match is?

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 21, 2012, 11:57:15
Vervolgens gaan we dus wederom alle uitzonderingen opsommen. Zucht. Het gaat dus niet om wie er geen last van hebben maar wie er wel last van hebben.

ik dus niet. Maar het valt mij op dat jij wel vaker last hebt van rare perikelen :D

garmtz

Citaat van: fanny op april 21, 2012, 12:01:02

Directe ervaring niet, maar het lijkt me geen geweldige match eerlijk gezegd.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 21, 2012, 12:37:53
ik dus niet. Maar het valt mij op dat jij wel vaker last hebt van rare perikelen :D

I'm Funny that way'
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 21, 2012, 12:52:21
I'm Funny that way'

:D :D

maar zoals gezegd dus wel vastloop problemen met de nait 5i-2.

Robiwan

die combi kom je maar weinig tegen.

Dr.Bedlo

Je zou het ook eens kunnen vragen op het Engelstalige Naim forum.
Quad vintage.

Klout10

Die vraag heb ik ooit al eens gesteld:

http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/1566878605430298

Ik verwacht dat je weinig reactie zult krijgen, over het algemeen zijn er maar weinig dealers die beide merken voeren. Ook wel te verwachten: beide merken zijn ook wat tegengesteld qua filosofie; Flat Earth vs. Round Earth...

Mijn SuperNait "hangt" trouwens ook zo nu en dan...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerIemand ervaring of Naim en Avalon een goede match is ?
Da's inderdaad een combinatie die ik nog niet gehoord heb, of weleens over gelezen heb.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat 't geen geweldige match is. Kan 't niet uitleggen, maar toch...
Heb wel diverse keren Avalon's gehoord, maar dat was meestal op Spectral. (booooring :yawnee:)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Ik kan me wel een review van de Avalon Ascendant herinneren in Hifi+ waarin gesproken werd over een geweldige match met de NAP300. Maar met een NAP300 klinkt natuurlijk (bijna) elke speaker geweldig ;-)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fanny

Dan moet ik wellicht ook naar andere speakers op zoek  ;D

Dr.Bedlo

Ik zit mij opeens wat af te vragen ( dat heb je op de zondagmorgen wel eens) Ik heb nog een laptop staan met daar op de harde schijf een groot aantal cds die destijds zijn geimporteerd met EAC wav formaat.

Nu zit hier ook een usb uitgang op en nu vraag ik mij dus af als ik die laptop met de USB met een USB kabel in de NAIM of REGA dac steek kan ik dan die files ook afspelen? En zo ja hoe verhoud zich dan de kwaliteit van een en ander?

Of moet ik een geluidskaart in de laptop steken met een digitale uitgang? En die dan in de dac steken? Heeft de kwaliteit van de Geluidskaart in de laptop nog iets van doen met de uiteindelijke geluidskwaliteit?
Quad vintage.

paaj

De Rega DAC wel, de Naim DAC niet.
Verschil zit in de USB poort:
Rega DAC heeft een USB-B poort en werkt daarmee als externe geluidskaart.
De Naim DAC heeft USB-A en kan dus zelf stickjes lezen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Citaat van: paaj op april 22, 2012, 12:07:35
Verschil zit in de USB poort:
Rega DAC heeft een USB-B poort en werkt daarmee als externe geluidskaart.
De Naim DAC heeft USB-A en kan dus zelf stickjes lezen.

Sorry maar daar snap ik dus ff helemaal niks van ( Ja groninger en digibeet)
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: paaj op april 22, 2012, 12:07:35

Is het enige belangrijke fred... :)

Dr.Bedlo

Sanp ik nog niet wel de rega maar de naim niet of andersom??
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april 22, 2012, 12:54:39
Sanp ik nog niet wel de rega maar de naim niet of andersom??

De Rega kun je met USB aan je PC hangen, de Naim niet.

De Rega is een USB DAC, deze kan dus digitale audio-data vanaf een USB-verbinding omzetten naar analoge audio. De NAIM is een DAC die data vanaf USB stickjes uit kan lezen en van iPods. In dit geval gaat er dan geen audio over de kabel (of vanuit het stickje), maar een bestand. Dit bestand wordt in de DAC ingelezen en daar pas omgezet naar analoog.

Dr.Bedlo

Dat is al een stuk duidelijker kwa uitleg. merci.

Maar kan ik dan de laptop wel via digital out rechtstreeks op de dac aansluiten? Of neemt dan de geluidskaart van de laptop de processing voor zijn rekening.
Overigens Garmtz. Proficiat ik vind het lovenswaardig dat jullie je merken gamma bijstellen en enige merken niet meer voeren waar jullie niet meer achter kunnen staan! Lovenswaardig. Vaak zie je bij dealers in de loop van de tijd een wirwar ontstaan van allerlei merken en dan zie je als consument door de bomen het bos niet meer.

Quad vintage.

garmtz

Dey

Ik heb deze Allae's nu thuis spelen. Ze klinken lekker, maar de ruimte is akoestisch een ramp. Heb gisteren mijn set met deze speakers elders veel beter horen spelen. Volgende project is het subtiel plaatsen van demping.

Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio