Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: NAIMDIST op maart 30, 2012, 15:44:37
De NDX met 24bit/192kHz board gaat Airplay ondersteunen net zoals alle andere Naim producten met dit board. De NDX wordt sinds eind 2011 met dit board geleverd. Laatste verwachting is omstreeks mei via sw-update.

Heb ik dit board ook in mijn SU?

Zoja, op welk "kanaal"  komt de airplay dan binnen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op april  3, 2012, 17:01:27
Heb ik dit board ook in mijn SU?

Ja, alle SuperUniti's hebben dit board volgens mij.

CiteerZo ja, op welk "kanaal"  komt de airplay dan binnen?

Gewoon een extra 'ingang' in n-Stream verwacht ik.

fireman

Citaat van: garmtz op april  3, 2012, 18:03:23
Ja, alle SuperUniti's hebben dit board volgens mij.

Gewoon een extra 'ingang' in n-Stream verwacht ik.

Dus dat board heeft allerlei vrije route liggen die ingeschakeld kunnen worden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op april  3, 2012, 19:05:53
Dus dat board heeft allerlei vrije route liggen die ingeschakeld kunnen worden.

Nee, zie het niet als een bepaald apart 'pad' in hardware... Het is gewoon een stukje extra software dat de data die normaal binnenkomt voor UPnP nu op een andere poort ziet binnenkomen, dit 'herkent' als AirPlay en dezelfde weg laat gaan als de UPnP audio. Niets dus dan een stukje extra software...

fireman

Hmmm... OK, maar hoe dan als ik UPnP aan het spelen ben en tussendoor een airplay signaal wil luisteren?

garmtz

Citaat van: Fireman op april  3, 2012, 21:20:56
Hmmm... OK, maar hoe dan als ik UPnP aan het spelen ben en tussendoor een airplay signaal wil luisteren?

Dan switch je naar de 'virtuele' AirPlay ingang via n-Stream. Exact zoals je dat ook doet als je 'tussendoor' iRadio wilt luisteren. Exact hetzelfde idee, want er wordt precies dezelfde weg gevolgd, alleen weer een andere 'poort'.

fireman

Iemand al de totem forst op de superuniti geprobeerd? Komt ' ie te kort of "pakt" 'ie m helemaal in.

garmtz

Lijkt mij geen enkel probleem...

fireman

Citaat van: garmtz op april  6, 2012, 01:34:46
Lijkt mij geen enkel probleem...

Heb binnenkort (mogelijk) een stel.

Heb nu wel de Soup (zelfbouw), maar wil naar kleiner formaat. De forest is denk ik wel een mooie vervanger.

zappa

Heb vorige week die combinatie horen spelen bij Alpha in Brasschaat.
Totem erg muzikaal.

corry

.

Lion of Judah

Jaaaa, ik zie het ook! Daarom laat Alco natuurlijk ook niet meer van zich horen in dit topic :-X
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dey

1 minuut forum stilte voor de verloren zoon. Zou hij sneller terugkeren dan Fred?

Ik twijfel enorm voor de aanschaf van nieuwe luidsprekers, Harbeth M30 worden met stands en eventueel sub erg prijzig. Ik neig nu meer naar Naim Allae's die lekker tegen de muur geplaatst kunnen worden waarbij er een grotere dansvloer over blijft en ze niet snel omver worden gelopen door de kinderen (1,5 en 4 jaar).

Is er iemand bekend met Allae luidsprekers? Moet de ontkoppeling regelmatig vervangen worden?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

twani

Citaat van: Dey op april 10, 2012, 19:38:34
1 minuut forum stilte voor de verloren zoon. Zou hij sneller terugkeren dan Fred?

Ik twijfel enorm voor de aanschaf van nieuwe luidsprekers, Harbeth M30 worden met stands en eventueel sub erg prijzig. Ik neig nu meer naar Naim Allae's die lekker tegen de muur geplaatst kunnen worden waarbij er een grotere dansvloer over blijft en ze niet snel omver worden gelopen door de kinderen (1,5 en 4 jaar).

Is er iemand bekend met Allae luidsprekers? Moet de ontkoppeling regelmatig vervangen worden?
Over die kosten gesproken? Die sub moet er al gelijk bij? Oftewel heb je het al geprobeerd in je eigen opstelling? Of is het een  aanname dat je bij de M30 een sub nodig hebt?

Groet,
Theo

Dey

Citaat van: twani op april 10, 2012, 19:44:15
Over die kosten gesproken? Die sub moet er al gelijk bij? Oftewel heb je het al geprobeerd in je eigen opstelling? Of is het een  aanname dat je bij de M30 een sub nodig hebt?

Groet,
Theo

Theo, het blijft een monitor speaker en met mijn muzieksmaak (rock, metal, pop, klassiek, orgel) is de Harbeth geen ideale speaker wat betreft drive en diepgang.

Alco

Citeer@Alco

Ik zie dat je de nait 5i-2 hebt vervangen door een brio-r. Wil je je ervaring delen en de verschillen/overeenkomsten omschrijven ?
Ja hoor, geen probleem.

De overeenkomsten:

- Beide versterker hebben klankmatig gelukkig een vergelijkbare klank, die mij aanspreekt.
(In HiFi-termen: open/transparant, helder, gedetailleerd)

De voornaamste verschillen:

De Brio-R heeft een iets dieper/ruimtelijker geluidsbeeld dan de Nait 5i-2.
De Brio-R heeft ietsie meer basfundament, maar is tegelijk wel retestrak in het laag.

Het is met de Brio-R net iets makkelijker om instrumenten afzonderlijk te volgen, t.o.v. de Nait 5i-2.
Ook lijkt het of stemmen iets meer aanwezig zijn/minder opgaan in de rest. (lastig uit te leggen, maar hetzelfde ervaar ik ook met de Nait 2 vs de Nait 5i-2)
.
De Nait 5i-2 klinkt wellicht net iets directer.

De Brio-R doet me meer denken aan de Nait 2 en dat was precies mijn wens!

In deze test werd de Brio-R zowel klankmatig als visueel ook al vergeleken met de oude 'shoebox' Nait.
( http://www.digitalaudioreview.net.au/index.php/audio-reviews/amplifier-reviews/item/325-rega-brio-r-integrated-amplifier )

Om een lang verhaal kort(er) te maken. De Brio-R heeft, net als de Nait-2, die 'x-factor' die het luisteren naar muziek boeiender, uitnodigender maakt, en ik daardoor dus meer geniet. (en daar 't uiteindelijk om, toch ?! 8))

Uiteraard ben ik nog steeds een liefhebber van Naim, maar ik moet zeggen dat het UK Naim forum me de laatste tijd wel steeds minder boeide dan voor een paar jaar geleden.

Op een ander, Engelstalig forum las ik gisteren nog een reactie van iemand, die toevallig ook eerst een Nait 5i-2 had, daarna een XS en sinds kort is overgestapt op de Brio-R!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Alco, ik snap je tekst maar het is enigzins suggestief denk ik. Ik heb begrepen dat er binnen de Naim range ook smaakverschillen kunnen worden ingekleurd middels de diverse types en upgrades. Het komt nu een beetje over alsof Naim in z`n algemeenheid de verkeerde weg is ingeslagen hetgeen me, afgaande op de louter hyper goede reviews, niet aan de hand lijkt.
Nogmaals ik begrijp je enthousiaste me voor de Rega, die kennelijk erg goed bij jou en je set past, maar met Naim is (nog steeds) niets mis...

Groet,
Theo.

twani

Citaat van: Dey op april 10, 2012, 19:54:52
Theo, het blijft een monitor speaker en met mijn muzieksmaak (rock, metal, pop, klassiek, orgel) is de Harbeth geen ideale speaker wat betreft drive en diepgang.
Waarom, dat wetende, die speaker dan tóch op je shortlist?

Dey

Citaat van: twani op april 10, 2012, 21:58:43
Waarom, dat wetende, die speaker dan tóch op je shortlist?

Ja dat is een goede opmerking. Omdat een SN met M30 toch een hele fijn combi vormt en omdat ik alleen investeer in apparatuur waarvan ik weet dat de afschrijving op de lange termijn meevalt. Zeer positief van Naim is dat ze goed waardevast is.

garmtz

Ik draai ook met M30+sub en dat is een prima combi, ook voor elektronische muziek met lekker sublaag en OSI ofzo... 8)

Alco

CiteerHet komt nu een beetje over alsof Naim in z`n algemeenheid de verkeerde weg is ingeslagen hetgeen me, afgaande op de louter hyper goede reviews, niet aan de hand lijkt.
Nogmaals ik begrijp je enthousiaste me voor de Rega, die kennelijk erg goed bij jou en je set past, maar met Naim is (nog steeds) niets mis...
Er is inderdaad niets mis met Naim. Dan heb je me verkeerd begrepen. (of ik heb het wellicht verkeerd verwoord)

CiteerIk heb begrepen dat er binnen de Naim range ook smaakverschillen kunnen worden ingekleurd middels de diverse types en upgrades
Da's waar, maar daar hangt dan wel een fors prijskaartje aan die ik niet meer bereid ben om te betalen.

Ik vind nog steeds dat Naim prachtige producten maakt, maar heb ook altijd wel open gestaan voor andere merken.
(as long as they're British ;))  Als dan opeens blijkt dat een versterker van slechts € 575,- de goede aspecten van mijn Nait 5i-2 en Nait-2 combineert en daarmee aan al mijn wensen voldoet, dan is m'n keuze vrij snel gemaakt. :)  
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Citaat van: Alco op april 10, 2012, 22:37:42
Er is inderdaad niets mis met Naim. Dan heb je me verkeerd begrepen. (of ik heb het wellicht verkeerd verwoord)
Da's waar, maar daar hangt dan wel een fors prijskaartje aan die ik niet meer bereid ben om te betalen.

Ik vind nog steeds dat Naim prachtige producten maakt, maar heb ook altijd wel open gestaan voor andere merken.
(as long as they're British ;))  Als dan opeens blijkt dat een versterker van slechts € 575,- de goede aspecten van mijn Nait 5i-2 en Nait-2 combineert en daarmee aan al mijn wensen voldoet, dan is m'n keuze vrij snel gemaakt. :)  
Je had het prima verwoordt Alco, je kon het alleen op 2 manieren lezen en wilde niet mensen een verkeerd beeld van Naim zouden meekrijgen. Overigens ben ik juist wel fan van de optiek van de recente Rega's, sommigen vinden de lichtjes te heftig schijnt..... Bedenk me nu opeens dat ik nog een neon verlicht Rega Sign op de plank heb liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Het ding is nog nieuw en kost "weinig"

Alco

CiteerBedenk me nu opeens dat ik nog een neon verlicht Rega Sign op de plank heb liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Het ding is nog nieuw en kost "weinig"
Bedankt voor je aanbod Twani, maar ik heb geen interesse.

Klout10

Alco,

Gefeliciteerd, je was volgens mij al een hele poos aan het zoeken zonder echt iets te kunnen vinden. Ik wens je veel luisterplezier toe!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerAlco,

Gefeliciteerd, je was volgens mij al een hele poos aan het zoeken zonder echt iets te kunnen vinden. Ik wens je veel luisterplezier toe!
Dank je, Klout10.

Enkele online recensies van de Brio-R en met name dit verslag van ene Art Kyle uit de US hebben m'n nieuwsgierigheid naar de Brio-R aangewakkerd:
( http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=413819 ) Hij gebruikt ze i.c.m Harbeth HL-P3es en heeft o.a. ook een Sonneteer Alabaster gehad.