Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bensz

O, oke. Ik dacht dat het met de SuperUniti direct meegeleverd zou worden.
Wachten op een software update dus.

garmtz

Citaat van: Bensz op maart 27, 2012, 15:06:11
O, oke. Ik dacht dat het met de SuperUniti direct meegeleverd zou worden.
Wachten op een software update dus.

Klopt.

fireman

Maar airplay is een soort tegenhanger van de nStream app.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: garmtz op maart 27, 2012, 14:56:00
AirPlay zit er nog niet op, maar komt eraan. Zomer denk ik...

Is AirPlay enkel voor de streamers, of ook voor de servers?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Fireman op maart 27, 2012, 21:26:42
Maar airplay is een soort tegenhanger van de nStream app.

Nee, niet echt... AirPlay maakt afspelen van audio van iDevice en Macs mogelijk. Ik zie niet in waarom dit een tegenhanger van nStream is. Eerder een aanvulling.

garmtz

Citaat van: Klout10 op maart 27, 2012, 21:40:37
Is AirPlay enkel voor de streamers, of ook voor de servers?

Denk (met vrij grote zekerheid) alleen de streamers.

fireman

Wat ik dan eigenlijk bedoel is dat ik nu met de nStream app mijn muziek bedien vanaf een willekeurige server.( ook op een Mac device )

Maar ik begrijp 'm al, de naim apparatuur wordt nog aantrekkelijker om met andere apparaten te gaan gebruiken ( die van apple ) Zo'n nStream is dan bij zaak. Maar zeker wel zo handig.

Ik merk nu al dat ik iTunes niet meer opstart. Enkel de nStream app op mijn iPod Touch.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Ben ook erg benieuwd of de geluidskwaliteit van AirPlay op kan tegen direct UPnP. We zullen het zien (horen)! :)

Klout10

Citaat van: garmtz op maart 27, 2012, 21:55:25

Jammer, zijn er uberhaupt nog updates voor bijvoorbeeld de HDX in het verschiet??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bensz

Citaat van: garmtz op maart 27, 2012, 22:09:43
Ben ook erg benieuwd of de geluidskwaliteit van AirPlay op kan tegen direct UPnP. We zullen het zien (horen)! :)

Met hetzelfde bestand, dus geen high-res? Ik denk geen verschil.

Wat bedoel je met direct UPnP?

fireman

Moet zeggen dat de streaming sound via mijn Superuniti vele malen frisser is dan het gestream via de airportexpress. Ligt natuurlijk ook aan mijn pre en DAC natuurlijk ;)

Ben benieuwd of dit apparaat ook een "burn-in time"  nodig heeft. Wordt het alleen maar nog beter :)

fireman

Wat ik ook zou willen is dat als ik een filmpje van youtube, of dat in FB gelinkt staat, met muziek, dat ik die muziek stream naar mijn SU.
Of kan dat nu al. Heb enkel airfoil, maar is er niets beters?

garmtz

Citaat van: Bensz op maart 27, 2012, 22:20:39
Met hetzelfde bestand, dus geen high-res? Ik denk geen verschil.

Wat bedoel je met direct UPnP?

Bij UPnP gaat er data over het netwerk. Die data wordt in het ontvangende apparaat pas gedecodeerd. Bij AirPlay stuur je audio over het netwerk. Het hangt dan dus af hoe het verzendende apparaat staat ingesteld hoe het klinkt. Met Airplay (eigenlijk Airfoil) hoor ik bijvoorbeeld al of ik Pure Music gebruik op mijn Macbook of niet. Bij UPnP hoef je je daar allemaal geen zorgen over te maken.

garmtz

Citaat van: Fireman op maart 27, 2012, 22:45:48
Wat ik ook zou willen is dat als ik een filmpje van youtube, of dat in FB gelinkt staat, met muziek, dat ik die muziek stream naar mijn SU.

Airfoil is daar toch prima voor? Anders een lange mini toslink --> toslink kabel gebruiken.

Bensz

Citaat van: Fireman op maart 27, 2012, 22:45:48

Dat gaat dan strax prima via Airplay.

Overigens zie ik wel een nadeel van Airplay tov UPnP.
Is het niet zo dat je via UPnP je libary op verschillende streamers te gelijk kunt benaderen? Met Airplay in ieder geval niet volgens mij.

Sullivan

Citaat van: garmtz op maart 27, 2012, 21:55:25

Dus ook de NDX gaat AirPlay ondersteunen?

NAIMDIST

De NDX met 24bit/192kHz board gaat Airplay ondersteunen net zoals alle andere Naim producten met dit board. De NDX wordt sinds eind 2011 met dit board geleverd. Laatste verwachting is omstreeks mei via sw-update.

fireman

Citaat van: NAIMDIST op maart 30, 2012, 15:44:37
De NDX met 24bit/192kHz board gaat Airplay ondersteunen net zoals alle andere Naim producten met dit board. De NDX wordt sinds eind 2011 met dit board geleverd. Laatste verwachting is omstreeks mei via sw-update.

Hoe komt u aan deze wijsheid?

garmtz

Ik vermoed dat deze persoon zeer dicht bij de bron zit... ;)

Cyreg

Het enige andere berichtje van NAIMDIST is van 2008 en ondertekend met LATHAM, dus.... :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

fireman

Vraagje, zo'n losse antenne op een superuniti. Zou dat de moeite waard kunnen zijn om mooi (analoog)radio ontvangst te hebben/krijgen? Zal het anders worden dan de iRadio?

garmtz

FM of Internetradio is natuurlijk bijna onvergelijkbaar. Niet alleen qua werking, maar ook kwaliteit. Bij hoge datarates (320kbps) wint iradio, bij lage (< 128kbps) wint FM. Ook de kwaliteit van FM is weer sterk afhankelijk van de antenne, dus investeer bijvoorbeeld in een Magnum Dynalab antenne.

musfed

Ligt het er ook niet aan welke bestanden ze afspelen in de studio bij het luisteren naar FM?
Heb ik persoonlijk niet zo'n hoge pet van op.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Het ligt meer aan de compressie en algehele productie in de studio waar de broadcast wordt gemaakt, ongeacht het ontvangstmedium (FM, Internet, wat dan ook).

fireman

Wat betreft op de SU, kan je beide ( FM en DAB ) aansluiten op 1 antenne, of wordt dat al gedaan?