Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op maart  9, 2012, 10:55:51
Fred, misschien een kleiner oppervlak bedekken in plaats van het hele raamoppervlak? Dus bijvoorbeeld een wandkleedje of schilderij op doek?

Bas,

Zit wat in, maar loop nu wel tegen de beperkingen van de kamer en het interieur aan. Je wilt tenslotte ook niet al te veel concessies doen. Ik bedoel het algemeen dagelijks gebeuren is niet prettig in een wir war van allerlei dempingsmaterialen.Maar het moet gezegd: Had niet verwcht dat de akoestiek zo een invloed kan hebben.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2012, 11:03:49
Bas,

Zit wat in, maar loop nu wel tegen de beperkingen van de kamer en het interieur aan. Je wilt tenslotte ook niet al te veel concessies doen. Ik bedoel het algemeen dagelijks gebeuren is niet prettig in een wir war van allerlei dempingsmaterialen.Maar het moet gezegd: Had niet verwcht dat de akoestiek zo een invloed kan hebben.
Denk dat een hoop mensen zich daar in vergissen. Daarom ook mijn ideëen, akoestische aanpassingen die niet zo opvallen. Leuk om te lezen dat je er mee experimenteert.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2012, 11:03:49
Bas,

Ook al is het hier op het forum al honderd duizend keren geschreven (ik heb zelf ook nog geen akoestische ingrepen gedaan hoor, behalve een vloerkleed maar dat was een esthetische ingreep met een leuke bijwerking  ;))
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Komt denk ik ook met de onbekendheid en welke fenomenen hieraan ten grondslag liggen (ontgonnen gebied) het dwingt je ook kritisch te luisteren anders dan de apparatuur zijn werk te laten doen. En inderdaad een simpel dekentje kan soms meer teweegbrengen dan een interlink van enige honderden cq duizenden euros. Benodigd een andere denkwijze en hoe je met audio omgaat.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Zo..even een update van hoe het er mee staat.

Welnu ik heb na zeer kort wikken en wegen besloten dat het Surround gebeuren mij niet aanspreekt. Het word allemaal een beetje te en in een relatief kleine slaapkamer word het allemaal een beetje te rommelig met al die speakers en snoeren en kabels!
geluidsbeeld is wel mooi met een goede bluray maar dat gebeurt maar zelden. Kortom ik heb de Marantz Bd Player en de reciever inclusief de Monitor audio speakers van de hand gedaan( mijn neef je was er intens gelukkig mee en dat vind ik dan ook wel weer een leuke gedachte)

Goede raad was niet eens duur . Een van mijn exxen is namelijk ook genaimd en had zich recent een all in one van Naim gekocht. Haar oude set bestaande uit de versterker en de cd speler uit de 3 serie kon ik voor een vrienden prijs overnemen(scheelt als je uitelkaar bent zonder auw)
Dit dus in de slaapkamer gezet. Ik mis allleen nog speakers. De sonusjes die mijn ex had wou ze niet kwijt en dat kan ik haar geenzins kwalijk nemen.Ik zoek hier bij dus nog spaekers die niet al te groot zijn(boekenplank formaat) Ik ben zelf op de een of andere manier nogal gecharmeerd van Tannoy maar of dit past bij Naim weet ik niet. Ervaringen en voorstellen dus zeer welkom.Verder zoek ik nog een dac hierbij. Denk aan een REGA of Music Hall, maar of dit geod uitpakt? Meningen wederom zeer welkom. Waarom een DAC. Kan ik de ipod aansluiten en het geluid van de tv via de dac naar de naimen sturen.

In de woonkamer is niet zo veel veranderd. Behalve dan dat ik daar een nieuwe tv heb staan. Een Panasonic tlxghjee 37 inch (oid) een Ledje (plasma mot ik niet) Het geluid van de tv heb ik via de Ndac lopen naar de Betjes. En dat klinkt mij toch een partij mooi. De tattoo was er gisteren toevallig op en daar werd ik toch wel ff emo van, zo mooi als dat klonk.Uiteraard digitaal via een Humax waarvan er ook nu een in de slaapkamer staat. Kan ik vier proggies tegelijk opnemen(kom tijd tekort)

Zo..Rust hoop ik voor de komende dagen. En hoor graag jullie meningen betreffende de DAC en de Speakers.

Quad vintage.

Oud lid

Rega DAC lijkt me prima. 

Erwin B

bmateijsen

Wij hebben recent een Nait XS ingeruild, waanzinnige staat, iets meer dan een jaar oud, compleet met doos en restant garantie! PM of mail bij interesse!

Groet,

Bjorn

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 10, 2012, 11:30:03
Zo..even een update van hoe het er mee staat.

Welnu ik heb na zeer kort wikken en wegen besloten dat het Surround gebeuren mij niet aanspreekt. Het word allemaal een beetje te en in een relatief kleine slaapkamer word het allemaal een beetje te rommelig met al die speakers en snoeren en kabels!
geluidsbeeld is wel mooi met een goede bluray maar dat gebeurt maar zelden. Kortom ik heb de Marantz Bd Player en de reciever inclusief de Monitor audio speakers van de hand gedaan( mijn neef je was er intens gelukkig mee en dat vind ik dan ook wel weer een leuke gedachte)

Goede raad was niet eens duur . Een van mijn exxen is namelijk ook genaimd en had zich recent een all in one van Naim gekocht. Haar oude set bestaande uit de versterker en de cd speler uit de 3 serie kon ik voor een vrienden prijs overnemen(scheelt als je uitelkaar bent zonder auw)
Dit dus in de slaapkamer gezet. Ik mis allleen nog speakers. De sonusjes die mijn ex had wou ze niet kwijt en dat kan ik haar geenzins kwalijk nemen.Ik zoek hier bij dus nog spaekers die niet al te groot zijn(boekenplank formaat) Ik ben zelf op de een of andere manier nogal gecharmeerd van Tannoy maar of dit past bij Naim weet ik niet. Ervaringen en voorstellen dus zeer welkom.Verder zoek ik nog een dac hierbij. Denk aan een REGA of Music Hall, maar of dit geod uitpakt? Meningen wederom zeer welkom. Waarom een DAC. Kan ik de ipod aansluiten en het geluid van de tv via de dac naar de naimen sturen.

In de woonkamer is niet zo veel veranderd. Behalve dan dat ik daar een nieuwe tv heb staan. Een Panasonic tlxghjee 37 inch (oid) een Ledje (plasma mot ik niet) Het geluid van de tv heb ik via de Ndac lopen naar de Betjes. En dat klinkt mij toch een partij mooi. De tattoo was er gisteren toevallig op en daar werd ik toch wel ff emo van, zo mooi als dat klonk.Uiteraard digitaal via een Humax waarvan er ook nu een in de slaapkamer staat. Kan ik vier proggies tegelijk opnemen(kom tijd tekort)

Zo..Rust hoop ik voor de komende dagen. En hoor graag jullie meningen betreffende de DAC en de Speakers.

Vrouw, audio, Naim??? Dat heb jij weer :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerVrouw, audio, Naim??? Dat heb jij weer
Ik dacht ook toen ik dit las...
"Een van mijn exxen is namelijk ook genaimd en had zich recent een all in one van Naim gekocht."

een vrouw die uit zichzelf Naim koopt ?! :worship: Klinkt als een droomvrouw. :sigh: ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op maart 10, 2012, 19:58:23
Ik dacht ook toen ik dit las... "Een van mijn exxen is namelijk ook genaimd en had zich recent een all in one van Naim gekocht."

een vrouw die uit zichzelf Naim koopt ?! :worship: Klinkt als een droomvrouw. :sigh: ;)

:D :D Zeker met een hoop nukken en eigenaardigheden, net als Naim :D

corry

.

Bas Akkerman

Ach, je moet je vrouw Naimen zoals ze is.

Ik kon hem niet laten liggen. Bovendien is dit nog de nette versie ;)

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

musfed

Of een goede voeding er op aansluiten....
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2012, 23:06:47
Ach, je moet je vrouw Naimen zoals ze is.

Ik kon hem niet laten liggen. Bovendien is dit nog de nette versie ;)

:D :D :D

fireman

Stel:

Ik heb een iPod-Touch, iMac, een superuniti en een Synology NAS staan.

Nu wil ik via de iPod touch de muziek bedienen/afspelen vanaf mijn NAS/iMac op de superuniti. Welke UpNp software is dan het beste? Mijn iMac gaat geregeld uit (bij geen gebruik), de NAS blijft altijd aan.

Ik heb zo'n nStream app op de iPod.

Hoe kan ik het beste de digitale muziek vanaf mijn iMac/NAS het beste (ook in kwaliteit) afspelen?

Indien ideeën, graag linkjes en uitleg erbij.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Edit: heb wat gevonden in de DSM. Vinkje aangezet en spelen maar. Die nStream vindt 'm heel keurig.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

op het "echte" Naim forum wordt veronderstelt dat wanneer je een Stageline op de aux 2 (power/signaal) van een Nait XS/Supernait aansluit, dit gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit van de overige ingangen. Proefondervinderlijk lijkt het of de klank een fractie minder soepel is met zowel de cd als de tuner.

wie heeft hier ervaring mee?

garmtz

Verondersteld of VASTGESTELD?

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart 26, 2012, 10:45:05
Verondersteld of VASTGESTELD?

ik denk het 1e!

Wat is jouw ervaring.

garmtz

Ik heb het nooit getest. Zal dat eens doen.

Bensz

Citaat van: Fireman op maart 22, 2012, 21:49:00
Stel:

Ik heb een iPod-Touch, iMac, een superuniti en een Synology NAS staan.

Nu wil ik via de iPod touch de muziek bedienen/afspelen vanaf mijn NAS/iMac op de superuniti. Welke UpNp software is dan het beste? Mijn iMac gaat geregeld uit (bij geen gebruik), de NAS blijft altijd aan.

Ik heb zo'n nStream app op de iPod.

Hoe kan ik het beste de digitale muziek vanaf mijn iMac/NAS het beste (ook in kwaliteit) afspelen?

Indien ideeën, graag linkjes en uitleg erbij.

Intussen terug naar Naim?
Kan je dealer je niet helpen?

fireman

Citaat van: Bensz op maart 27, 2012, 08:17:31
Intussen terug naar Naim?
Kan je dealer je niet helpen?

Yepp, je zou 't bijna niet geloven :)

Zelf verholpen. Op mijn Synology NAS staat de functie van UPnP. Aan gevinkt en spelen maar via de nStream app. Tot nu toe snel en stabiel. Dat was in het verleden wel heel wat anders.

Bensz

Nou, ik val niet echt van m'n stoel van verbazing of zo dat je weer terug bent bij Naim.

Zit er op de SuperUniti nu Apple Airplay, en werkt het?

garmtz

AirPlay zit er nog niet op, maar komt eraan. Zomer denk ik...

fireman

Leuk vooruitzicht dat airplay ( er vanuit gaande dat het met een software update te realiseren is ;) )

Voorlopig alles op mijn NAS en radio heb ik met iRadio van de SU zelf.