Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 10:48:17
Je hebt helemaal gelijk Bas.

Is het trouwens teveel van het goede om in een kleine woonkamer (23m2) een setje Harbeth P3 ESR op een Supernait zetten? Die arme mini-monitoren kunnen het dan zwaar te verduren krijgen. En is het een idee om het laag aan te vullen met een XXLS400 i.c.m. antimode? Geen idee of je dat goed kan aansluiten op een Supernait met NACA5 en Naim terminals.

Harbeth speakers zijn in ieder geval beter dan geen speakers lijkt mij. Kan heel goed . Ik zelf ben ook nogal klein behuisd en die combi doet het uitstekend. Het zijn niet voor niks Nearfield speakers.
Quad vintage.

Dey

Wat zijn nearfield speakers??  ???
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Bas Akkerman

Speakers die zijn bedoeld om relatief dicht bij de luisteraar te plaatsen. Dan geven ze het geluidsbeeld dat de maker bedoeld heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: LPlover op maart  1, 2012, 17:37:51
speel nu weer zonder flatcap op de CD5x en Stageline maar wel weer een flatcap op de Nait XS :o :D. Klinkt toch lekkerder, lees warmer, voller en rauwer. Zo blijf ik bezig mezelf in de maling te nemen :D. Met een flatcap aan de CD5x en Stageline wordt het klankbeeld wel meer opengetrokken, loopt het hoog wat verder door en is het laag iets strakker, maar het pure gaat er wel een beetje vanaf. Het klinkt wat "heller" met flatcap. Wat mij ook niet bevalt is het extra 4-5 din kabeltje tussen de flatcap en versterker voor de Stageline, i.p.v. 1x SNAIC 5 op de power aux ingang van de XS. Hoe minder kabels hoe wat beter wat mij betreft.

Sluit je de kabels aan met de markering aan de goed kant (aan de bronkant)? En laat je de bajonetten loszitten?

garmtz

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 10:48:17
Je hebt helemaal gelijk Bas.

Is het trouwens teveel van het goede om in een kleine woonkamer (23m2) een setje Harbeth P3 ESR op een Supernait zetten? Die arme mini-monitoren kunnen het dan zwaar te verduren krijgen. En is het een idee om het laag aan te vullen met een XXLS400 i.c.m. antimode? Geen idee of je dat goed kan aansluiten op een Supernait met NACA5 en Naim terminals.

Zeker niet teveel van het goede! Je moet alleen een beetje oppassen met het volume. Is een goed idee om het laag aan te vullen, maar ik denk niet dat je het laag zult missen... ;)

Jeriko

[/quote]

Het lijkt er in de verte niet op de Harberth P3 ESR maar je zou eens de Majik 140 luidspreker van linn op de supernait moeten proberen klinkt geweldig en ik kan het weten want ik speel met de dezelfde versterker en luidsprekers.

Gr. Jeriko
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

garmtz

Citaat van: Jeriko op maart  2, 2012, 11:48:40

Het lijkt er in de verte niet op de Harberth P3 ESR maar je zou eens de Majik 140 luidspreker van linn op de supernait moeten proberen klinkt geweldig en ik kan het weten want ik speel met de dezelfde versterker en luidsprekers.

Gr. Jeriko

Best een mooie combi, maar luister ook eens naar de Majik 140 aktief op Linn... ;)

Dey

Citaat van: Jeriko op maart  2, 2012, 11:48:40

Gr. Jeriko

Bedankt, dat is eventueel een optie. Majik speakers worden toch niet meer gemaakt? Luidsprekers koop ik liever nieuw dan tweedehands.

@ Garmtz, ik speel zelfs geregeld orgelmuziek (muzieksmaak is van heavy metal tot en met rustige orgelklanken  :blush:) en dan is wat laagweergave toch wel prettig. De Harbeth M30 is misschien een betere keuze, maar die zijn veel meer aanwezig in de woonkamer en daar wordt moeders de vrouw niet zo blij van.
Wat kosten een paar Skylan voeten voor een M30?

Jeriko

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 12:03:25
Bedankt, dat is eventueel een optie. Majik speakers worden toch niet meer gemaakt? Luidsprekers koop ik liever nieuw dan tweedehands.

Hoe kom je daarbij ik heb ze splinternieuw gekocht en ze staan nog steeds op de site van Linn, http://www.linn.co.uk/systems/products/loudspeakers/majik-140.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeriko

Citaat van: garmtz op maart  2, 2012, 11:58:50
Best een mooie combi, maar luister ook eens naar de Majik 140 aktief op Linn... ;)

Helaas geld op, en deze optie van linn dat kost nogal wat.

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart  2, 2012, 11:33:37
Sluit je de kabels aan met de markering aan de goed kant (aan de bronkant)? En laat je de bajonetten loszitten?

ja he he ;)

De Motives 2 zijn ietwat helder in het hoog. Zonder flatcap op de cd5x en stageline is de balans gewoon fraaier, maar zonder flatcap op de xs weer iets te tam.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: Jeriko op maart  2, 2012, 12:12:09
Helaas geld op, en deze optie van linn dat kost nogal wat.

Dat klopt... Minimaal 6760 Euro (met inruil van de SuperNait minder)... Heb je wel gelijk een Linn streamer... :)  Maar dit is wel ERG off-topic. Bijna 'fout' zelfs... :D

garmtz

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart  2, 2012, 13:25:06
ja he he ;)

De Motives 2 zijn ietwat helder in het hoog. Zonder flatcap op de cd5x en stageline is de balans gewoon fraaier, maar zonder flatcap op de xs weer iets te tam.

Hmm..Zo kunnen waarnemingen verschillen. Vond de neats wat te donker en te laidback klinken. Wel de mooiste speakers kwa model die ik ooit heb gezien. A womens touch lijkt het wel
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 10:55:41
Wat zijn nearfield speakers??  ???

Misschien interessant voor menigeen?

http://www.ls35a.com/
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2012, 13:29:34
Hmm..Zo kunnen waarnemingen verschillen. Vond de neats wat te donker en te laidback klinken. Wel de mooiste speakers kwa model die ik ooit heb gezien. A womens touch lijkt het wel

Donker? Wellicht wel iets ingetogen maar daarom klinken ze zo fijn. Meen je dat qua looks? Ik vind ze juist simpel en weinig bijzonder maar gewoon netjes en niet te groot.

garmtz

Ik vind ze ook erg gaaf om te zien en donker zou ik ze persoonlijk niet willen noemen. Eerder piitig en dynamisch.

Dr.Bedlo

Ik heb ze direct vergeleken  met de p3esr en vond ze wat laidback overkomen. Wat donkerbruin achtig,.
Quad vintage.

Dey

Ik ben het met de omschrijving van Fred eens. Na een kwartier luisteren had ik genoeg gehoord van de Neat's, dat donkere is niet mijn smaak. Audio Physic Tempo 25 vond ik dan weer goed klinken, maar in mijn woonkamer was dit geen succes, het geluid liep helemaal dicht.

garmtz

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 14:13:01
Ik ben het met de omschrijving van Fred eens. Na een kwartier luisteren had ik genoeg gehoord van de Neat's, dat donkere is niet mijn smaak. Audio Physic Tempo 25 vond ik dan weer goed klinken, maar in mijn woonkamer was dit geen succes, het geluid liep helemaal dicht.

Ik vind juist een Tempo donker! :D

Dr.Bedlo

Gaan we weer. Je vraagt je af of reviews en meningen anders dan je eigen wel enig nut hebben?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2012, 14:24:24
Gaan we weer. Je vraagt je af of reviews en meningen anders dan je eigen wel enig nut hebben?

Als diegene met een mening een ruim referentiekader heeft, wat ook bekend is bij de lezer, kan het nut hebben ja...

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2012, 14:24:24
Ze geven een richting aan, meer niet. Voor het grootste, resterende deel blijft het vooral een smaakkwestie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Dey op maart  2, 2012, 14:13:01

donker als in ingetogen of donker als enigzins dof? Dat laatste zou echt bijzonder zijn en wellicht een bezoekje aan de oorarts waard ;)

Dey

Citaat van: LPlover op maart  2, 2012, 14:41:53
donker als in ingetogen of donker als enigzins dof? Dat laatste zou echt bijzonder zijn en wellicht een bezoekje aan de oorarts waard ;)

Ingetogen is het betere woord. Achteraf bedacht ik me dat de luisterruimte indertijd erg gedempt was, bij mij is dat allerminst het geval. Thuis heb ik veel reflecties waardoor een Neat wellicht goed tot zijn recht zal komen.
W.b.t. oorarts, tja, momenteel zit ik zonder gehoor en dat komt niet alleen door de afwezigheid van speakers, maar ook door een vreemde allergie aanval waardoor o.a. mijn oren bijna zijn uitgeschakeld.