Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Oud lid

Citaat van: fred19633 op februari 29, 2012, 11:21:48
Terwijl ik bij de Brio de neiging heb om dat ding op de kop te zetten. Die volumeknop zit verkeerd( Engels merk zeker?)

De volumeknop zit verkeerd?! Volgens mij is Naim zo'n beetje de enige die hem links heeft zitten. En dat vind ik weer onhandig, want het lijkt wel of die gemaakt zijn voor linkshandigen.

Erwin B

Martin!!!

Uhhh nou Ten van PJ klinkt hier weergeven door (de door vele hier verguisde) DVD5 ook in het geheel niet verkeerd!

Ben toch ook echt benieuwd welke cd LPlover nu wel bedoelde!!!

Dit vindt ik een hele mooie de Sansui TU 9900
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op februari 29, 2012, 12:07:30
Ben toch ook echt benieuwd welke cd LPlover nu wel bedoelde!!!

De laatste van Sieneke
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

corry

.

Robiwan

speel nu weer zonder flatcap op de CD5x en Stageline maar wel weer een flatcap op de Nait XS :o :D. Klinkt toch lekkerder, lees warmer, voller en rauwer. Zo blijf ik bezig mezelf in de maling te nemen :D. Met een flatcap aan de CD5x en Stageline wordt het klankbeeld wel meer opengetrokken, loopt het hoog wat verder door en is het laag iets strakker, maar het pure gaat er wel een beetje vanaf. Het klinkt wat "heller" met flatcap. Wat mij ook niet bevalt is het extra 4-5 din kabeltje tussen de flatcap en versterker voor de Stageline, i.p.v. 1x SNAIC 5 op de power aux ingang van de XS. Hoe minder kabels hoe wat beter wat mij betreft.

Alco

Om toch nog heel even terug te komen op de Rega Brio R, die dus in sommige testverslagen en/of gebruikers ervaringen wordt vergeleken met Naim versterkers. (als de Nait 2, 5i-2 en zelfs XS)

Ik ontdekte per toeval het energieverbruik van de Brio R....
"Power consumption:  195 watts" :blink:

Volgens een eigenaar die z'n Rega Brio R ook 24/7 aan heeft staan, net als bij Naim, zou dat qua stroomverbruik op jaarbasis zo'n slordige € 390,- moeten kosten! :omg:
Als je dat vergelijkt met een Naim Nait 5i-2, die maar zo'n 10 kw/h vraagt, en daarmee op jaarbasis slechts zo'n € 20,- aan stroom verbruikt kost, vind ik dat wel een enorm verschil!!

Kan 't echt zoveel schelen ?  :huh2:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

paaj

Maximaal of constant?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Lex Groningen

Citaat van: LPlover op februari 29, 2012, 10:25:18
:D :D Ziet er ook niet uit MF :( :D

Naim vind ik nou net iets voor de bejaarde muziekliefhebber.
Wie weet ooit als ik in het bejaardenhuis zit dat er dan ook een Naim setje komt.
Vind het merk namelijk nogal saai en stoffig overkomen als ik kijk naar de looks.

Maar goed, gaan jullie maar lekker door met het verheerlijken van Naim in jullie topic. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Bas Akkerman

Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2012, 08:29:37
Naim vind ik nou net iets voor de bejaarde muziekliefhebber.
Wie weet ooit als ik in het bejaardenhuis zit dat er dan ook een Naim setje komt.
Vind het merk namelijk nogal saai en stoffig overkomen als ik kijk naar de looks.

Maar goed, gaan jullie maar lekker door met het verheerlijken van Naim in jullie topic. ;)
En heb je het ook al eens beluisterd?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lex Groningen

Citaat van: Bas Akkerman op maart  2, 2012, 08:38:18

Al meerdere keren. En hoewel ik het leuk vind klinken was ik toch altijd weer blij als ik thuis naar m'n eigen set kon luisteren.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Alco

CiteerMaximaal of constant?
Dat stond er niet bij, maar iemand op een Engels forum schreef dit over het stroomverbruik van de Rega Brio R:

"The Rega's driver stage is biased to class A, so it's always on. The power consumption of 195 watts seems about right. Another class A amplifier that I know well, the Linar Audio A105 power amplifier (gorgeous sounding BTW) is also rated at 50 watts into 8 ohms and consumes 200 watts at idle.

Naim amps are biased to class B (or "quasi complimentary AB"), so will consume less current at idle."

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Nosferatu

Citaat van: Bas Akkerman op maart  2, 2012, 08:38:18
Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2012, 08:46:35
Al meerdere keren. En hoewel ik het leuk vind klinken was ik toch altijd weer blij als ik thuis naar m'n eigen set kon luisteren.
Citaat van: fred19633 op februari 29, 2012, 10:12:11
Is er iemand die ervaring heeft met de lijn van Musical Fidelity tov Naim.
Ik voel een gunfight at the O.K. Corral aankomen :D. Fred, pak de bakfiets, laad je Naim/Harbeth spulletjes in en snel naar Alex toe. Mooi vergelijk lijkt me dat; Naim/MF en Harbeth/Usher.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op maart  2, 2012, 08:55:55
Ik voel een gunfight at the O.K. Corral aankomen :D. Fred, pak de bakfiets, laad je Naim/Harbeth spulletjes in en snel naar Alex toe. Mooi vergelijk lijkt me dat; Naim/MF en Harbeth/Usher.  ;D

Zou een leuk vergelijk zijn van 2 totaal verschillende sets. Maar ik weet nu al waar mijn keuze op zal vallen, maar die van Fred ook. ;)

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2012, 09:15:45
Zou een leuk vergelijk zijn van 2 totaal verschillende sets. Maar ik weet nu al waar mijn keuze op zal vallen, maar die van Fred ook. ;)
Ja, weet jullie beider voorkeur ook wel; 2 stugge gruningers allebei overtuigd van hun eigen gelijk.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

corry

.

musfed

CiteerVind het merk namelijk nogal saai en stoffig overkomen als ik kijk naar de looks.

Ik vind die industriele buitenkant juist mooi (Chrome bumper en Olive serie in de kast staan). In tegenstelling tot het flashy voorkomen van andere merken die veel te "blingbling/scheef petje" willen zijn met van die verchroomde knoppen bijvoorbeeld......  ;D
Dutch & Dutch 8c's

Bas Akkerman

Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2012, 08:46:35
Was trouwens niet als aanval bedoeld hoor. Maar soms heb ik het idee dat mensen puur op uiterlijk een merk niet de kans geven en dat begrijp ik nooit zo goed. In ieder geval goed om te horen dat je tevreden bent met je set!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lex Groningen

Citaat van: Musfed op maart  2, 2012, 09:51:03
Ik vind die industriele buitenkant juist mooi (Chrome bumper en Olive serie in de kast staan). In tegenstelling tot het flashy voorkomen van andere merken die veel te "blingbling/scheef petje" willen zijn met van die verchroomde knoppen bijvoorbeeld......  ;D

Bedoel je mij? :D Het is trouwens één verchroomde knop, die van de volume. Voor de rest zit er op mijn MF set ook maar erg weinig bling bling.
Moet daar namelijk ook niet zoveel van hebben.

Lex Groningen

Citaat van: Bas Akkerman op maart  2, 2012, 09:56:27
Was trouwens niet als aanval bedoeld hoor. Maar soms heb ik het idee dat mensen puur op uiterlijk een merk niet de kans geven en dat begrijp ik nooit zo goed. In ieder geval goed om te horen dat je tevreden bent met je set!

Ik zag het ook niet als een aanval hoor. Ik ben net zo tevreden over m'n set als jullie over je Naim set.
Maar goed, ik heb hier niets te zoeken in jullie topic, dus ontopic maar weer. ;)

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2012, 10:08:56
Ik zag het ook niet als een aanval hoor. Ik ben net zo tevreden over m'n set als jullie over je Naim set.
Maar goed, ik heb hier niets te zoeken in jullie topic, dus ontopic maar weer. ;)

je hebt een mooie set hoor Alex :) Maar verder niks negatiefs meer over Naim aub :D

Dr.Bedlo

Wat is er mooi aan MF dan?  ;D ;)
Quad vintage.

Dey

Bij het merk MF moet ik altijd hier aan denken:

Net zo onverwoestbaar als een Naim  ;D

Excuses voor het off topic gaan
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Bas Akkerman

Het zou wat zijn als je in een merktopic niet meer negatief c.q. kritisch mag zijn. Elk merk heeft wel zijn mindere kanten, niets is perfect. Ik vind het persoonlijk wel fijn als punten, zowel positief als negatief, onderbouwd worden.
En ik heb geen Naim-set trouwens, ik heb überhaupt geen set staan.  ;D

Dr.Bedlo

Ach..Alle gekheid op een stokkie, ieder merk heeft wel zijn merites. Zelfd Bo...! Er zijn tenminste horden pe- opeltjes die het prachtig vinden(totdat ze bij mij in de kamer staan dan is het klaar)
Later dezen dag een uitgebreid verslag van mijn akoestiek queste. Heb de hele week vrij genomen(eigen baas dus dan mag ik dat doen)om daar mee aan de gang te gaan.
Quad vintage.

Dey

Je hebt helemaal gelijk Bas.

Is het trouwens teveel van het goede om in een kleine woonkamer (23m2) een setje Harbeth P3 ESR op een Supernait zetten? Die arme mini-monitoren kunnen het dan zwaar te verduren krijgen. En is het een idee om het laag aan te vullen met een XXLS400 i.c.m. antimode? Geen idee of je dat goed kan aansluiten op een Supernait met NACA5 en Naim terminals.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio