Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

EdoE

Citaat van: AbZ op februari 15, 2012, 13:26:44
Wat bedoelt men met die slogan over toast?  Dat je bij andere merken geen (goede) smaak hebt maar wel iets te kauwen?  Dat Naim consumenten geen tanden hebben, maar leven op sondevoeding met smaak?  Dit gaat nergens heen denk ik.

Het gaat nergens heen omdat het een geintje is. Dat voel je aan door middel van ge... nou ja... laat ook maar.

Alco

CiteerNee dat word niks zo. Ik denk dat het met mijn ndx 5 of hoe dat ding ook maar heten mag ook niks word. Hele nacht aan laten staan en laten spelen maar klinkt nog steeds erg upfront. misschien voor dat ik aan het experomenteren ga!
Het is de ND5xs. Ik denk niet dat je na 1 dag + nacht mag verwachten dat ie al optimaal klinkt. 'Erg upfront' is niet zoals de ND5xs en de xs-serie in z'n algemeenheid wordt omschreven, dus ik hoop en verwacht eigenlijk wel dat het een inspeelkwestie is. Bij de dealer klonkt het wel goed ? (er vanuit gaande dat je 'm eerst beluisterd hebt)

Heb je de ND5xs al eens beluisterd met muziek op een USB-stick, rechtstreeks aangesloten op het front van de ND5xs ?
(dat kwas bij mij altijd de best klinkende optie op de Naim dac, wellicht dat dat met de ND5xs ook zo is)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

AbZ

Citaat van: EdoE op februari 15, 2012, 13:50:16
Het gaat nergens heen omdat het een geintje is. Dat voel je aan door middel van ge... nou ja... laat ook maar.
Ja, ligt helemaal aan mijn gebrek aan ge... (-voel/-duld) voor dwepen met Naim  :D
Have fun!

(Ik wil dit topic verder niet spammen maar als je Naim zo gaat ophemelen
-al dan niet voor de lol- dan vraag je gewoon om kritische reacties.)

paaj

Citaat van: fred19633 op februari 15, 2012, 13:32:28
kan ik nu ook de streamer digitaal aansluiten op de DAc en dan vervolgens de dac anoloog aansluiten op de XS?
Kan niet anders daar de XS geen digitale in en uitgangen heeft?

Dat lijkt me de beste manier om de boel aan te sluiten, aangezien de Naim DAC wordt gezien als een upgrade voor alles behalve hun meest high-end CD-spelers.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Klout10

Citaat van: fred19633 op februari 15, 2012, 13:32:28
Nee dat word niks zo. Ik denk dat het met mijn ndx 5 of hoe dat ding ook maar heten mag ook niks word. Hele nacht aan laten staan en laten spelen maar klinkt nog steeds erg upfront. misschien voor dat ik aan het experomenteren ga! Ik heb de streamer nu analoog op de xs aangesloten dus zonder tussen komst van de DAC, kan ik nu ook de streamer digitaal aansluiten op de DAc en dan vervolgens de dac anoloog aansluiten op de XS?
Kan niet anders daar de XS geen digitale in en uitgangen heeft?

Fred, heb je de NS5 xs eerst thuis beluisterd??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ja..dat is dat ik nu doe. Mag er een paar daagjes naar luisteren en dan zien we wel of ik deze houd.
Quad vintage.

Klout10

Okee, uit je verhaal maakte ik op dat je hem al had gekocht...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ZeRoo

De ND5 XS zonder extra voedingen of de DAC lijkt de meeste luisteraars op het forum toch niet echt weg te blazen.
Heb deze 1x snel geluisterd maar was ook niet direct overtuigd. Misschien nog eens een keer een weekend meenemen. Wil toch graag overgaan op streamen.

Dr.Bedlo

Mee eens. Nu de Streamer over de DAC loopt klinkt het enigzins aangenaam. Maar kan niet tippen aan de CD weergave of de IPOD rechtstreeks via cinch in de Nait SX gestoken. nee het valt mij op dit moment allemaal een beetje tegen. (of zeg maar gerust behoorlijk tegen)
Als je de streamer wilt aanschaffen zonder dat je een losse DAC hebt dan zou ik mij 2 of 3x bedenken.
Quad vintage.

garmtz

Weet je zeker dat het apparaat niet defect is?? Lijkt me heel uitzonderlijk dat een iPod via de analoge Aux beter klinkt. Als de klank echt afwijkt van wat je kent, is er misschien wat met het apparaat aan de hand...

Klout10

Citaat van: fred19633 op februari 16, 2012, 11:56:56
Nu de Streamer over de DAC loopt klinkt het enigzins aangenaam. Maar kan niet tippen aan de CD weergave of de IPOD rechtstreeks via cinch in de Nait SX gestoken. nee het valt mij op dit moment allemaal een beetje tegen. (of zeg maar gerust behoorlijk tegen).

Begrijp ik je nu goed: iPod rechtstreeks op de Nait XS klinkt in jou beleving beter dan de ND5 streamer? Het lijkt me dat er in dat geval toch ergens in je set iets goed mis moet zijn ??!?!

Klout10

Citaat van: garmtz op februari 16, 2012, 12:59:18
Weet je zeker dat het apparaat niet defect is?? Lijkt me heel uitzonderlijk dat een iPod via de analoge Aux beter klinkt. Als de klank echt afwijkt van wat je kent, is er misschien wat met het apparaat aan de hand...

Je was me net voor ;-)

Dr.Bedlo

Zou je denken? Gezien de Misere met de CD speler zou het best eens kunnen. Ik wacht maar af totdat een kenner en een dealer volgende week langskomen en dan wacht ik hun oordeel wel af. Keep you posted uiteraard.
Quad vintage.

Bensz

Wat voor misere met de Cd speler?

Bensz

En de ipod via usb op de dac?

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op februari 16, 2012, 13:15:34
Wat voor misere met de Cd speler?

In het kort. Geluid was niet des Naims. Zweverig laidback en viel op een gegeven moment helemaal weg. Dealer had belooft langs te komen maar NADA tot 4 keer toe. Ik dacht dat de NAIT de schuldige was maar dat bleek de cd speler te zijn. Logisch die was 2dehands alhoewel wel als nieuw verkocht. Nu heb ik het zoals het zou moeten zijn.
Quad vintage.

Bensz

Dus alsnog opgelost met de CD speler? Had je ook nieuwprijs betaald?

Dr.Bedlo

Ja als deze als nieuw is verkocht dan betaal je uiteraard ook de nieuw prijs.
Quad vintage.

Bensz

Maar wel opgelost? Hoe kwam je er achter?
Misschien heb je mijn dax en xs ook wel gekocht... >:D

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op februari 16, 2012, 13:43:16
Maar wel opgelost? Hoe kwam je er achter?
Misschien heb je mijn dax en xs ook wel gekocht... >:D

Ja..ik was al aan het experimenteren geslagen maar het geluid bleef matig, zweverig, geen controle, laidback. Klonk in 1ste instantie niet onaardig maar werd steeds erger en ja het meer directe en gecontroleerde geluid van NAIM inclusief de PRATT kon ik wel schudden. Toen heb ik de all in one van NAIM eens thuis gehad en die klonk dus stukken beter. Meer datgene dat NAIM als huissound heeft. Maar aangezien het drie in een concept mij niet aanstond maar de sound wel,  ongezien de XS aangeschaft maar dat was wel beter maar niet zoals het was. Latham snapte der ook niks van.

Toen zag ik op het forum een plaatje van de laser van de 5 en die had een soort afekplaatje die er bij mij niet opzat. Vreemd en toen ben ik maar eens met de serienummers aan de gang gegaan en ja..Die speler was toen ik hem nieuw kocht al 3 jaar oud en waarschijnlijk een demo exemplaar. Toen ik boos naar de Dealer stapte en ik deze dus van het schap haalde vielen de schroeven er aan de onderkant ook al uit. (waren vier verschillende schroeven die geen van alle pasten) Nou ja in het verleden en nu wel een betrouwbare dealer in de arm genomen.

Quad vintage.

twani

Djeezzz Fred wat een "Horror stories" heb jij aan de hand zeg :devil: Maar ik snap niet helemaal of je nu CD draait of streamed? (je verteld zoveel ;D)

Gr
Theo

Dr.Bedlo

Ben nogal multi, dus luister naar beide.
Quad vintage.

Bensz

Misschien wil je het niet hier delen, maar is het met de vermeende CD speler nog opgelost door je voormalige Naim dealer?

Hoe heb jij je muziek geript, en in welk bestandstype?
Overigens denk ik dat Alco's manier van streamen de goede weg is. Dus een sqeezebox op een goede dac. Een linn, Naim streamer, of in mijn geval een Sooloos voegt he-le-maal nix toe.
Fred, ik zou mijn licht es opsteken bij Alco. Of zoals ik ga doen mij orienteren op een Mac Mini, al dan niet in combinatie met een Airport express.

Groet Ben

twani

Citaat van: Bensz op februari 16, 2012, 21:59:01
Misschien wil je het niet hier delen, maar is het met de vermeende CD speler nog opgelost door je voormalige Naim dealer?

Overigens denk ik dat Alco's manier van streamen de goede weg is. Dus een sqeezebox op een goede dac. Een linn, Naim streamer, of in mijn geval een Sooloos voegt he-le-maal nix toe.

Groet Ben

Heb je dat allemaal vergeleken Ben? Of is deze uitspraak gebaseerd op het feit dat je dit denkt?

Groet,
Theo