Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerZijn die Penaudio Rebels van Per Flemming (roze vis forum) niets voor jou Alco?
Die had ik nog niet gezien Musfed. De kleine PENaudio's zijn geweldige speakers, maar hebben erg veel ruimte nodig.
Bij Rinsma klonken ze inderdaad altijd geweldig, maar stonden dan meestal ook letterlijk midden in de kamer.

Als ik nog 'n keer andere speakers in huis haal, dan bij voorkeur speakers die vlak voor een muur kunnen staan.
(of hooguit zo'n 30cm, wat ik nu ook heb)  Dat vond ik een voordeel van de meeste Naim speakers.

I.c.m Naim heb ik ze nog nooit gehoord, maar heb hier nog wel een oude Homestudio liggen, waar een test van de Rebel's instaan, i.c.m Sonneteer en de persoon die ze teste had zelf een Naim (90-olive) set, en dat ging ook goed volgens mij.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Het is al weer een tijdje geleden dat ik bij Rinsma was maar voor mijn gevoel had Rinsma alle speakers die hij demonstreerde midden in de kamer staan. Is de winkel eigenlijk nog wel open?
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerHet is al weer een tijdje geleden dat ik bij Rinsma was maar voor mijn gevoel had Rinsma alle speakers die hij demonstreerde midden in de kamer staan
Dat is waar. Tenminste, wel sinds hij voornamelijk Sonneteer & PENaudio's in de zaak heeft staan. Daarvoor demonstreerde hij voornamelijke met Naim, i.c.m Royd speakers, en die stonden vaak wel dicht op een wand.
Kan me trouwens nog een anekdote herinneren van Rinsma, dat er ooit lang geleden een keer was ingebroken. De inbrekers hadden de Japanse, goedkope inruil-meuk meegenomen en 't CB Naim spul laten staan! :laugh: ("onbekend maakt onbemind" ;D ;) )

CiteerIs de winkel eigenlijk nog wel open ?
Volgens mij nog wel, maar.... voor hoelang nog... ?  :unsure:  Zou wel jammer zijn als een dergelijke winkel, na zoveel jaar verloren zou gaan.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

CiteerZou wel jammer zijn als een dergelijke winkel, na zoveel jaar verloren zou gaan.

Tja, velen zijn hem voorgegaan.
Vroeger had Rinsma nog merken die niemand anders had, wat hem bijzonder maakte. Hij heeft nog steeds bijzondere merken maar zijn manier van zakendoen spreekt niet veel mensen tot de verbeelding.
Vriend van me heeft paar jaar geleden nog een NVA versterker gekocht bij Rinsma. Die vewrsterker hield er korte tijd later mee op maar van service had Rinsma nog nooit gehoord. Daarbij heeft hij de neiging op eigen houtje modificaties aan te brengen (waardoor hij het Naim dealerschap kwijtraakte) die niet iedereen aanspreken (zeker de fabrikant niet).

Dus ja, mooi merkenoverzicht maar ik zou alleen iets van hem willen kopen wanneer de doos van de fabrikant uit nog gesealed is.

En wat Naim betreft. Ik kwam er vorige week achter dat Utrecht weer een Naim dealer heeft. Studio Wilbert heeft Naim opgenomen in het produktprogramma. Wel jammer dat Studio Wilbert de enige "serieuze" hifi winkel is in Utrecht. Onvoorstelbaar eigenlijk.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Een goede dealer is o zo belangrijk. Een kleine opsomming van wat er mis kan gaan:

Luistertest van een cd xs maar gecancelled na 3 maanden vergeefs wachten.
Geen goed geluid de dealer zou 4 keer even langskomen maar is dus 4 keer niet geweest.
Een 2de hands cd speler verkocht als nieuw.
Een rekening komt binnenn  1 dag, een garantie bewijs duurt x maanden.

Ach...
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op februari  2, 2012, 10:50:59
Een goede dealer is o zo belangrijk. Een kleine opsomming van wat er mis kan gaan:

Luistertest van een cd xs maar gecancelled na 3 maanden vergeefs wachten.
Geen goed geluid de dealer zou 4 keer even langskomen maar is dus 4 keer niet geweest.
Een 2de hands cd speler verkocht als nieuw.
Een rekening komt binnenn  1 dag, een garantie bewijs duurt x maanden.

Ach...

Ik denk dat ik wel weet waar je het over hebt, herken wel iets in je verhaal.
Het is dat ik persoonlijke omstandigheden van, rekening mee hou...

garmtz

Citaat van: Musfed op februari  2, 2012, 10:30:36
En wat Naim betreft. Ik kwam er vorige week achter dat Utrecht weer een Naim dealer heeft. Studio Wilbert heeft Naim opgenomen in het produktprogramma. Wel jammer dat Studio Wilbert de enige "serieuze" hifi winkel is in Utrecht. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Hilversum is niet erg ver weg van Utrecht... ;)

garmtz

SuperUniti is net binnengekomen! Speelt nu zijn eerste album... ( ) van Sigur Ros...  :pompom: :worship:

Bensz

Kost dat?

Niet handiger om serienummers onzichtbaar te maken?

garmtz

garmtz

Eerste ervaringen met de SuperUniti zijn behoorlijk verpletterend... De dynamiek en PRaT zijn echt 'through the roof' en er zit een heel prettige directheid en openheid in het geluid, precies alsof het lijkt dat de signaalweg heel kort is en er dus heel weinig energie/informatie in de kabels verloren gaat (wat natuurlijk ook zo is). Focus is heel erg precies alsmede de ruimtelijke afbeelding. Ik ben even aan het bijkomen van een sessie met Harbeth SHL5 en Loreena McKennit (Gates of Instanmbul)... :) Pfew...

Poldo

Hoe is de DAC, het zelfde als de supernait?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Citaat van: Poldo op februari  2, 2012, 16:13:25
Hoe is de DAC, het zelfde als de supernait?

Nog niet kunnen beluisteren, maar ik verwacht beter dan die van de SuperNait, vanwege de DAC-opbouw van de SuperUniti die meer weg heeft van die de Naim DAC. De SuperNait is natuurlijk al wat ouder en dus ook de DAC-technologie van dat model.

Poldo

Mooi ding hoor, zeker wanneer je weinig ruimte in je meubel hebt, topklasse in 1 behuizing. Ik ben erg gecharmeerd van de XS in luistersessies dus zal deze ook wel kunnen waarderen.

Bas Akkerman

Ben erg benieuwd naar jullie verdere bevindingen. Ook hoe de Naim ND5 XS zich verhoudt tot de SuperUniti.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

De XS zou 1 van de eerste producten op mijn lijstje zijn wanneer ik de cd speler in zou ruilen voor een streaming device. Die ripper van Naim ziet er ook sexy uit alleen wel prijzig.

garmtz

Bas, er is voor het geld geen combinatie te bedenken van Naim componenten die beter klinkt dan de SuperUniti, of je moet de prijs vergeten en op termijn voedingen willen kunnen toevoegen.

Een combinatie van Nait XS+ND5 XS klinkt alleen beter dan de SuperUniti met een Flatcap XS en XP5 XS erbij. Zal nog verder eea uittesten...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari  3, 2012, 09:15:27
Bas, er is voor het geld geen combinatie te bedenken van Naim componenten die beter klinkt dan de SuperUniti, of je moet de prijs vergeten en op termijn voedingen willen kunnen toevoegen.

Een combinatie van Nait XS+ND5 XS klinkt alleen beter dan de SuperUniti met een Flatcap XS en XP5 XS erbij. Zal nog verder eea uittesten...
Duidelijk! Doodzonde dan dat de SuperUniti geen voedingsuitbreiding ondersteunt of niet? Of zou de SuperUniti dan een te grote concurrent voor de Naimlijn vormen? Ik weet het, wellicht weer een boude aanname van me. 
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lion of Judah

Zit er trouwens een balanceregeling op de SuperUniti?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Citaat van: Fireman op maart  1, 2007, 21:51:06
Vandaag een nieuw meubel ontvangen. Heb wat pics maar nog niet zo mooi. Morgen volgens betere hoop ik. ( meer licht )

Eerst nog van mijn tijdelijk "ballroom"  ;D

Mijn setup:

En mijn nieuwe kast, helaas voor het zicht nu geen plek meer voor mijn LP12. Oplossing ???

Alleen mijn NAC202 en CDX2 staan op de kast. Wel zo strak. Ik hou niet van dat opgepropte zooi. As you know what i mean.

Overigens, ik moest mijn LS-kabel verlengen. Ik haalde de originele naim pluggen er van af en tot mijn verbazing zag ik dit:

Hoe kan dat zo ver komen. Heb ze ca. 2,5 / 3 jaar geleden in elkaar gesoldeerd. Kan dat zo makkelijk?

Ik zie geen plaatjes... Als ik de links apart kopieer, krijg ik dat de pagina niet is gevonden...

garmtz

Even op onze nieuwspagina kijken, downloads beschikbaar van reviews van de ND5 XS uit hi-fi news en Audio... ;)

http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws

8)

Alco

CiteerEven op onze nieuwspagina kijken, downloads beschikbaar van reviews van de ND5 XS uit hi-fi news en Audio...
Ik kan de hifi news-link niet openen... :unsure: Krijg dan de '404 - Component niet gevonden' melding.

garmtz