Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari 10, 2012, 21:31:10
Kun je me een prijs indicatie geven? Is de constructie van deze kabel degelijker dan die van de Hi-Line?

575 Euro voor een meter. Hij is zeer degelijk.

Klout10

Citaat van: garmtz op januari 10, 2012, 22:55:34
575 Euro voor een meter. Hij is zeer degelijk.

Hoe zou je de overeenkomsten/verschillen omschrijven?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari 10, 2012, 23:25:31
Hoe zou je de overeenkomsten/verschillen omschrijven?

Hij is minder Naims (dus minder PRaT), maar is veel verfijnder. Ook een groter ruimtelijk beeld en 'warmer'.

Klout10

Citaat van: garmtz op januari 10, 2012, 23:27:07
Hij is minder Naims (dus minder PRaT), maar is veel verfijnder. Ook een groter ruimtelijk beeld en 'warmer'.

Hmmm, moet ik toch misschien toch eens overwegen... Je weet zeker dat de prijs correct is? Ik meende dat die altijd veel duurder was...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari 10, 2012, 23:37:39
Hmmm, moet ik toch misschien toch eens overwegen... Je weet zeker dat de prijs correct is? Ik meende dat die altijd veel duurder was...

Prijs gaat maal 0.5, omdat het maar 1 kabel is... ;)  En nu weer on topic... :)

Klout10

Citaat van: garmtz op januari 10, 2012, 22:54:05
Hahaha, ja schokkend he... ;)

Inderdaad, het scheelt echt veel!

Klout10

@Alco,
Ik zie dat je nDAC nog steeds niet is verkocht, weinig belangstelling of gewoon een slechte periode op de 2e hands markt?

Alco

Citeer@Alco,
Ik zie dat je nDAC nog steeds niet is verkocht, weinig belangstelling of gewoon een slechte periode op de 2e hands markt?
Ik vrees beide, Klout10. :unsure:

Al vrij snel nadat ik de advertentie had geplaatst had ik een eerste reactie, van iemand die 'm graag wou hebben, maar hij zag er uiteindelijk toch van af. Nadien nog geen reacties weer gehad.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op januari 12, 2012, 22:47:42
Ik vrees beide, Klout10. :unsure:

Al vrij snel nadat ik de advertentie had geplaatst had ik een eerste reactie, van iemand die 'm graag wou hebben, maar hij zag er uiteindelijk toch van af. Nadien nog geen reacties weer gehad.

In ieder geval suc6 gewenst!

Alco

CiteerIn ieder geval suc6 gewenst!
Thanx. :)  Ik heb nog met 't idee gespeeld om 'm in te ruilen op bijvoorbeeld een ND5xs, maar voorlopig wacht ik nog maar even af.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Ik heb even gemist welke kant je opgaat Alco. Wat komt er voor de nDac in de plaats?
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: Alco op januari 13, 2012, 07:07:07
Thanx. :)  Ik heb nog met 't idee gespeeld om 'm in te ruilen op bijvoorbeeld een ND5xs, maar voorlopig wacht ik nog maar even af.

Ik blijf erbij dat het jammer is dat je hem weg doet, vroeg of laat krijg je spijt...

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari 13, 2012, 11:47:14
Ik blijf erbij dat het jammer is dat je hem weg doet, vroeg of laat krijg je spijt...

Zeker als je hoort wat een XP5 XS op het ding doet... :)

Klout10

Citaat van: garmtz op januari 13, 2012, 13:01:29
Zeker als je hoort wat een XP5 XS op het ding doet... :)

of een Hi-Line  ;D ;D

Alco

CiteerIk heb even gemist welke kant je opgaat Alco. Wat komt er voor de nDac in de plaats?
Je hebt nog niets gemist hoor, Musfed. Ik weet nog niet zeker welke kant ik opga. :blush:

Heb nog gedacht aan (evt ndac inruilen op) de ND5xs. Voornamelijk de mogelijkheid om muziek via usb-stick af te kunnen spelen spreekt me wel aan. Dat is ook mogelijk met de Naim dac, en klinkt nog iets beter dan via de Squeezebox, maar via de Naim dac kun je niet de inhoud van de usb-stick zien. Met de ND5xs kun je wel de info/inhoud op de usb-stick aflezen. (op het display van de ND5xs of op een Ipod/pad)

+ de ND5xs scheelt t.o.v. de SB-Touch + Naim dac weer wat extra kabelspaghetti.

Maar ik ga er vanuit dat de ND5xs 't klankmatig niet wint van de SBT +Ndac en ik zou dan toch nog flink moeten bijbetalen.

CiteerIk blijf erbij dat het jammer is dat je hem weg doet, vroeg of laat krijg je spijt...
Daar ben ik inmiddels niet meer bang voor. De 1e dag/2 dagen was ik erg enthousiast over de ndac, en daarna werd 't minder. En dat enthousiasme is ook niet meer terug gekeerd. (gewenning ?  geen idee...)  :unsure:

Het verschil is zondermeer direkt hoorbaar, maar... het is me uiteindelijk niet het bedrag waard.

CiteerZeker als je hoort wat een XP5 XS op het ding doet.. :)
Dat geloof ik graag Garmtz, maar € 2100,- uitgeven voor 'alleen' een voeding gaat me echt te ver.

De Naim dac was al een rib uit m'n lijf, zelfs voor de schappelijke 2e hands prijs.

We'll see... ::)  (wie weet... misschien zelfs wel ruilen voor een goede/mooie draaitafel! :lookaround:)

Klout10

Citaat van: Alco op januari 13, 2012, 13:42:09
De 1e dag/2 dagen was ik erg enthousiast over de ndac, en daarna werd 't minder. En dat enthousiasme is ook niet meer terug gekeerd. (gewenning ?  geen idee...)  :unsure:

Haal de DAC bij wijze van proef eens een week uit je set en luister dan weer eens ...

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari 13, 2012, 15:55:51
Haal de DAC bij wijze van proef eens een week uit je set en luister dan weer eens ...

Goede tip...

Alco

CiteerHaal de DAC bij wijze van proef eens een week uit je set en luister dan weer eens..
ok, zal ik doen.  Al verwacht ik niet dat 't veel zal uitmaken, het kan ook geen kwaad.

Klout10

Citaat van: Alco op januari 13, 2012, 17:31:21
ok, zal ik doen.  Al verwacht ik niet dat 't veel zal uitmaken, het kan ook geen kwaad.

Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb deze week m'n Hi-Line afgekoppeld en vervangen door de standaard interconnect en ik heb het welgeteld drie dagen vol gehouden. En dat terwijl ik het gros van de tijd er niet eens echt voor ben gaan "zitten" ...

musfed

Nou Alco, als je de nDac weghaalt en alleen via de Touch gaat luisteren en je hoort geen wereld van verschil, dan is er iets anders mis.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Dutch & Dutch 8c's

Fred Mulder

Citaat van: Alco op januari 13, 2012, 13:42:09
Ik weet nog niet zeker welke kant ik opga. :blush:

Is het dan niet wat voorbarig om de DAC al te verkopen?

Misschien dat de synergie van je huidige set het lastig maakt. Vanuit de set die je als uitvalsbasis gebruikt, heb je verschillende pogingen/uitstapjes gemaakt, maar grijp je weer terug naar je basis. Dit kan natuurlijk betekenen dat je geen nieuwe sound wilt/zoekt :blink:. Anders zou ik als tip willen geven eens naar een set te luisteren die als geheel op een hoger niveau ligt (dus niet één component). Hiermee kun je vervolgens je upgradepad uitstippelen, en er stap voor stap naar toe groeien. Het zou zomaar kunnen dat de DAC juist heel goed in je nieuwe referentie/synergie set past...

Wanneer mogelijk kun je nieuwe aankopen zoveel combineren, juist ivm de synergie. Dit heb ik met mijn huidige set gedaan, alles op elkaar afgestemd. Zo weet ik dat er inmiddels veel betere bronnen (nu SB3) zijn, maar de andere onderdelen (luidsprekers, luidsprekerkabels, voeding, interlink) matchen nog te goed om iets te willen veranderen.

gegroet, Fred

Klout10

Citaat van: Fred Mulder op januari 13, 2012, 22:32:19
Anders zou ik als tip willen geven eens naar een set te luisteren die als geheel op een hoger niveau ligt (dus niet één component). Hiermee kun je vervolgens je upgradepad uitstippelen, en er stap voor stap naar toe groeien. Het zou zomaar kunnen dat de DAC juist heel goed in je nieuwe referentie/synergie set past...

Goed idee, anders blijf je wisselen ...

Robiwan

ben toch weer aan de flatcap2x voor de cd5x :D. Met bijvoorbeeld Baby van Yello zijn de stemmen gewoon natuurlijker, dieper en plastischer dan zonder. DE klank plakt meer aan de speakers zonder flatcap. Ook is het hoog wat sprankelender met dan zonder extra sap.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Ik vind een CD5x(s) eigenlijk niet zonder flatcap kunnen... dat is een flinke upgrade. Ook voor je Nait XS...

Alco

CiteerNou Alco, als je de nDac weghaalt en alleen via de Touch gaat luisteren en je hoort geen wereld van verschil, dan is er iets anders mis. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Ik hoor wel direkt een verschil, maar het is geen wereld van verschil, maar dat is voor een ieder persoonlijk denk ik.
Misschien dat ik toch teveel van de dac verwacht, vanwege het grote prijsverschil tussen m'n overige componenten.

@Fred:
Duidelijk verhaal en je hebt zeker een punt, wat betreft die synergy.
(weet eigenlijk even geen goed Nederlands woord er voor)
Met de CD5i-2 heb ik nooit het idee gehad dat ik iets miste, ondanks dat de Naim dac beter klinkt.
Dat komt dan toch doordat de CD5i-2 aanzienlijk minder kost en letterlijk gemaakt is voor de Nait 5i-2.

De Naim dac past wellicht toch meer thuis bij de duurdere, reference series van Naim.
Die kant wil ik echter niet op! Dat word me financieel gewoon too much.
Hoewel de Nait XS + ND5xs dan misschien nog wel 't overwegen waard is, en nog net in de prijsklasse valt tot waartoe ik maximaal wil gaan, maar dan wel alleen de ND5xs, zonder de dac.

@LPlover,

Aha,..toch maar wel weer dus ?!  Ik herken 't verschijnsel.
Gelukkig maar dan dat je 'm niet had verkocht, nadat je 't eerst beter vond klinken zonder de Flatcap 2x. :)