Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerHeb zelf een UQ gehad en ik moet zeggen dat het een heel fraai en sterk versterkertje is.
Maar een Nait 2 klinkt beter,...toch ?  :sigh:

Heb zelf de UQ beluisterd bij een dealer op Sonics Argenta (http://www.immediasound.com/Sonics-Argenta-front.jpg) en dat klonk verassend goed.
En de prijs vind ik voor Naim begrippen ook netjes... als je dan nagaat dat je een versterker, streamer en FM-tuner hebt voor die prijs.

Jammer is dat 't display weer van 't formaat postzegel is, dus nauwelijk afleesbaar, maar afgezien daarvan... :smile:

Ik vermoed dat deze Cyrus 5 net iets te kort komt voor de SF's van Thijs, maar...

voor 't geld wellicht het proberen waard en nog in de buurt ook: http://link.marktplaats.nl/494257323 :)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Deze 102/180 zou denk ik ook wel een mooie combi kunnen zijn met de SF's van Thijs: http://link.marktplaats.nl/493078169
Ik schat dat die voor/eind-combi niet zoveel meer hoeft te kosten dan de 202 zou moeten opleveren.
(vind die olive serie persoonlijk niet zo fraai om te zien, maar klankmatig was de 102/180 wel toppie!)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Bedankt allen voor de berichten!

De stappen zijn als volgt.
- NAC202 verkopen om schuld en basis benodigheden te bekostigen
- Sonus Fabers houden om van te genieten
- Straks als alles weer in rustig vaar water komt, ga ik zeker weer bezig met deze mooie hobby

Als iemand nog een NAC202 wil hebben voor een vlijmscherpe prijs dan moet die snel zijn, heb twee mogelijke kopers!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Citaat van: Alco op oktober 22, 2011, 19:21:43
Deze 102/180 zou denk ik ook wel een mooie combi kunnen zijn met de SF's van Thijs: http://link.marktplaats.nl/493078169
Ik schat dat die voor/eind-combi niet zoveel meer hoeft te kosten dan de 202 zou moeten opleveren.
(vind die olive serie persoonlijk niet zo fraai om te zien, maar klankmatig was de 102/180 wel toppie!)

nu bericht ik een klein verslagje van de AV-Nu en X-fi show en in het bijzonder over de Motive 2se speakers, en dan niks nul noppes reactie. Maar wel dat gezeik over thijs >:(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bert003

Alco

Citeernu bericht ik een klein verslagje van de AV-Nu en X-fi show en in het bijzonder over de Motive 2se speakers, en dan niks nul noppes reactie. Maar wel dat gezeik over thijs >:(
Woeps.... sorry hoor...  :mellow: niet meer aan gedacht, o.a. door het bericht over de evt Uniticute combinatie met de SF's. Ik heb daarna niet meer een pagina terug gekeken... kan soms gebeuren.  :blush:

Maar bedankt voor je verslag! :) Het is 'n beetje summier, maar zo te lezen heb je je wel goed vermaakt gisteren! :)
Al met al laat sla ik dit keer maar over. (had m'n camera's al opgeladen en eten/drinken voor onderweg ingeslagen, maar uiteindelijk dacht ik...ach, laat ook maar. Aangezien ik niet echt specifieke aankoopplannen heb, die ik op de show wou beluisteren. (ok...de Neat Motive 2 SE heeft wel 'n beetje m'n interesse)

Ik dacht, om een goed/beter beeld te krijgen van hoe iets klinkt kan ik beter bij een dealer gaan luisteren/kijken. Scheelt een lange rit (vaak ook nog staan) in de trein, en bij een dealer kun je precies dat beluisteren wat ik zelf wil in alle rust met m'n eigen muziek.

Klout10

Citaat van: LPlover op oktober 23, 2011, 00:05:53
nu bericht ik een klein verslagje van de AV-Nu en X-fi show en in het bijzonder over de Motive 2se speakers, en dan niks nul noppes reactie. Maar wel dat gezeik over thijs >:(

Daarom de naam van dit topic aanpassen naar "Het Thijs Topic". Er is zoveel meer om over te discussieren, waar blijven de discussies over de ND 5X en de SuperUniti?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: LPlover op oktober 22, 2011, 14:27:24
[Ben trouwens benieuwd (om 't ff ontopic te houden) of er nog Naim liefhebbers van dit forum naar de AV-NU en/of X-Fi show zijn (ongetwijfeld) vandaag en daar evt nog een verslag van maken.
Had mezelf eerst wel voorgenomen om vandaag te gaan. (had m'n foto/video-cameraatjes al opgeladen), maar had er uiteindelijk niet zoveel zin meer in. (had niet echt iets specifieks voor ogen en had geen puf meer om 2 uur lang in een (vaak) overvolle trein te zitten)

Al ben ik op zich wel benieuwd naar de Neat Motive 2Se, die als ik me niet vergis tijdens de X-fi show gedemonstreerd wordt op een SuperNait.

Ben net terug van een kort bezoek. Na 2 uurtjes had ik het wel weer gezien. De apparatuur en speakers klonken in de hotelkamers van de X-fi show duidelijk beter dan in de grote ruimtes van de AV-Nu show. Ik heb Naim op de AV-Nu show even beluisterd en dat klonk niet bijzonder. Bij de X-fi show (ik liep eerst naar het verkeerde hotel :D) had Latham 2 ruimtes. 1 met de SuperNait met Motive 2se en een ruimte met Neat Momentum en wat draaitafels. Niet omdat ik zelf Motive 2 speakers thuis heb staan maar de 2se klonk gewoon goed in die kleine ruimte. Strak en pakkend. Verder vond ik Art's Excellence met Audio Research en Wilson Benesch speakers erg strak klinken. Maar ook Sense of music had een mooie goed klinkende set en nog wel enkele. Verder Jochem Rake van Transrotor in kleine levende lijven ontmoet. Wat een opdondertje is dat :D

Kortom wie morgen nog wil gaan, ik zou de X-fi show aanbevelen.

Mooi verslag, bedankt! In het verleden vaak naar Veldhoven geweest, maar voor mij is Utrecht toch net wat te ver weg...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerDaarom de naam van dit topic aanpassen naar "Het Thijs Topic". Er is zoveel meer om over te discussieren, waar blijven de discussies over de ND 5X en de SuperUniti?
Zit wat in...  ok, genoeg m.b.t de situatie van Thijs. (wie is Thijs ?  ;) :laugh:)

Wellicht dat de discussies over de ND5x en de SuperUniti na dit weekend los komen.
Ze zijn nog zo nieuw, en als 't goed is dit weekend pas voor het eerst gepresenteerd.
Ik ga er vanuit dat ze prima klinken, maar op een show als de AV-NU vind ik 't lastig om te beoordelen.

Ik moet wel zeggen dat ik langzaam maar zeker wen, aan de looks van de SuperUniti.
In het begin vond ik 't een spuuglelijk ding.  Iemand bekend met wat de prijs gaat worden ?
(ik gok ergens achterin de € 4000,- ?)

twani

Heb je het dan over een apparaat van gelijke signatuur als een Linn Dsi echter dan met méér vermogen? Streamer en Versterker in één dus?

Groet,
Theo.

Alco

CiteerHeb je het dan over een apparaat van gelijke signatuur als een Linn Dsi echter dan met méér vermogen? Streamer en Versterker in één dus?

Yep.

Groet,
Alco

fireman

Citaat van: Alco op oktober 22, 2011, 18:50:05
Maar een Nait 2 klinkt beter,...toch ?  :sigh:

Klopt. Meer diepte en plaatsing. Maar de UQ is wel heel er leuk omdat de mogelijkheden vele malen groter zijn ( AB, internet radio, streaming, etc.. )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

twani

Citaat van: Klout10 op oktober 23, 2011, 11:10:30
Daarom de naam van dit topic aanpassen naar "Het Thijs Topic". Er is zoveel meer om over te discussieren, waar blijven de discussies over de ND 5X en de SuperUniti?
Blijkbaar is er over Naim niet zoveel te vertellen "at the moment"...

Bensz

Dan kan er een slotje op dit topic. Bovendien heeft de topicstarter zijn Naim spulletjes ook grotendeels verkocht.... :P ??? :angel:

Klout10

Op naar het Naim UK Forum dan maar ...

fireman

Citaat van: Bensz op oktober 28, 2011, 16:10:50
Dan kan er een slotje op dit topic. Bovendien heeft de topicstarter zijn Naim spulletjes ook grotendeels verkocht.... :P ??? :angel:

Klopt, ik heb enkel nog een tuner (te koop)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Lex Groningen

Citaat van: Bensz op oktober 28, 2011, 16:10:50
Dan kan er een slotje op dit topic.

Ik denk dat Alco als echte Naim liefhebber daar niet echt blij mee zou zijn.  ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

fireman

Citaat van: Alex Groningen op oktober 28, 2011, 23:07:07
Ik denk dat Alco als echte Naim liefhebber daar niet echt blij mee zou zijn.  ;)

Inderdaad, en menig andere (toekomstige)naim liefhebber. Want zoals je gemerkt heb wisselt een naim liefhebber nogal eens van zijn spulletjes  ;)

Hier is de ervaring van divers naim apparatuur. Moet zeggen dat er weinig vragen zijn op aansluit en technisch gebied.

Alco

CiteerIk denk dat Alco als echte Naim liefhebber daar niet echt blij mee zou zijn. ;)
Snifff, snotter :(  Zou 't idd wel jammer vinden... een plekje waar de Dutch Naimies hun ei kwijt kunnen. :lookaround:
Er is ook nog een Duits forum, met een dedicated Naim topic, maar m'n Deutsch is nicht zo gut wie mein English.

Is 't geen optie om 't topic gewoon open te houden, voor 't geval dat iemand toch eens iets wil vragen mbt Naim ?

Zou 't wel erg vinden als 't UK forum zou verdwijnen, maar dat zal niet gauw gebeuren gelukkig.  :smile:
(ben daar al forummember sinds 2001 oid) tjonge,...wat vliegt de tijd)

Robiwan

Om dit Naim forum nieuw leven in te blazen, de volgende stelling:

Horen wij nu echt die fameuze PRAT met Naim?????

Wie wel, wie niet, voor wie bestaat er geen PRAT, enz.

:) :D

Alco

CiteerHoren wij nu echt die fameuze PRAT met Naim?? :dontgetit:

Wie wel, wie niet, voor wie bestaat er geen PRAT, enz.

Ik hoor wel dat Naim klankmatig iets bijzonders heeft, dat ik nog maar bij een paar merken ben tegen gekomen.
(merken als NVA en Sonneteer)
Of dat nou die bewuste PRaT is... geen idee. Dat heb ik er nooit zo uit kunnen halen eigenlijk.
(zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik dat klankmatig moet definïeren)

Mijn ervaring van veel bekende, andere merken is wel dat ik ze vaak wat te saai/laid-back vind, t.o.v. Naim, maar of dat dan PRaT is... :unsure: (heb in ieder geval wel PRET met Naim)  ;D  ;)

Robiwan

[Mijn ervaring van veel bekende, andere merken is wel dat ik ze vaak wat te saai/laid-back vind, t.o.v. Naim, maar of dat dan PRaT is... :unsure: (heb in ieder geval wel PRET met Naim)  ;D  ;)

[/quote]

Andere merken (bijv. Rotel, Pioneer, Denon, Cambridge) hebben een mooier dieptebeeld, meer transparantie, diepere bassen. Daarentegen is de algehele controle minder, het middengebied meer laidback, minder levendigheid, meer analytisch en inderdaad wat saaier. Alleen wat nu meer het "live" geluid benaderd daar ben ik nog niet over uit, en ach wat maakt het uit, als er maar fijn klinkende muziek uit je set komt, meer hoeft het niet te wezen.

Lex Groningen

Citaat van: Alco op oktober 29, 2011, 10:58:36
Snifff, snotter :(  Zou 't idd wel jammer vinden... een plekje waar de Dutch Naimies hun ei kwijt kunnen. :lookaround:
Is 't geen optie om 't topic gewoon open te houden, voor 't geval dat iemand toch eens iets wil vragen mbt Naim ?

Wees gerust. Volgens mij kan niemand meer eigenhandig een topic sluiten. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

fireman

Citaat van: Alex Groningen op oktober 29, 2011, 17:19:41
Wees gerust. Volgens mij kan niemand meer eigenhandig een topic sluiten. ;D

Echt wel ;)

Don't worrie topic blijft open!

Lex Groningen

Citaat van: Fireman op oktober 29, 2011, 19:35:52
Echt wel ;)

Don't worrie topic blijft open!

Ik kan sinds een lange tijd al geen slotjes meer vinden bij topic's die ik zelf heb geopend.
Maar mooi dat je hem open laat. ;)