Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: S@m op september 27, 2011, 11:44:59
Ik vraag me af waarop zo'n waardering op is gebaseerd. De samenstelling, hoe het is neergezet, afwerking, ...?

ook de kleine marge voor de waardering tussen een in mijn ogen super set en baggerset is maar klein (2,3-6,4). Tis gewoon leuk om je eigen set te plaatsen met wat gelul eroomheen en om foto's van andere sets te bekijken. Sommige sets zijn echt super :wub:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerMijn Naim set krijgt een hoge waardering op hifi.nl onder my.hifi.nl. Toch wel een lekker gevoel :D
Vind zelf ook dat je een mooie set heb. Vooral sinds het op je Quadraspire rack staat. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: LPlover op september 27, 2011, 11:53:36
ook de kleine marge voor de waardering tussen een in mijn ogen super set en baggerset is maar klein (2,3-6,4). Tis gewoon leuk om je eigen set te plaatsen met wat gelul eroomheen en om foto's van andere sets te bekijken. Sommige sets zijn echt super :wub:

Je hebt idd een mooie set, met het wegwerken van de bekabeling e.d., een likje verf op de verwarming  en andere lange gordijnen zal de waardering stijgen denk ik  ;)

Robiwan

Citaat van: S@m op september 27, 2011, 12:33:48
Je hebt idd een mooie set, met het wegwerken van de bekabeling e.d., een likje verf op de verwarming  en andere lange gordijnen zal de waardering stijgen denk ik  ;)

geen zin in, ben nogal lui :D

S@m

Citaat van: LPlover op september 27, 2011, 12:38:14
geen zin in, ben nogal lui :D

??? Onbegrijpelijk.

Kleine moeite met groots resultaat en blijkbaar hecht je waarde aan wat een ander van je set vindt, dus de waardering zal toenemen  ;)

Robiwan

Citaat van: S@m op september 27, 2011, 13:40:11
??? Onbegrijpelijk.

Kleine moeite met groots resultaat en blijkbaar hecht je waarde aan wat een ander van je set vindt, dus de waardering zal toenemen  ;)

wel nee, vind het leuk meer niet.

S@m

Citaat van: LPlover op september 27, 2011, 13:45:37
wel nee, vind het leuk meer niet.

Vind je het niet leuker een hogere waardering te krijgen enkel en alleen door het een beetje 'op te fleuren' (heb je zelf ook nog profijt van: rustigere/opgeruimde aanblik = dito weergave).

Voor degene die denken 'waar gaat dit over'....

Dr.Bedlo

Wat is het nut daarvan dan, een hogere waardering? T zal mij wat.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op september 27, 2011, 14:15:18
Wat is het nut daarvan dan, een hogere waardering? T zal mij wat.

Het nut kan een kleine ego-boost zijn, voor de één wel en de ander niet. Het slaat in elk geval op de volgende post Fred. Zo hoef je niet alles ( :sigh:) terug te lezen...

Citaat van: LPlover op september 27, 2011, 11:20:22
Mijn Naim set krijgt een hoge waardering op hifi.nl onder my.hifi.nl. Toch wel een lekker gevoel :D

De waardering is echter maar een magere 5,9 en slaat nergens op daar de hoogste waardering een 6,4 is ??? ??? ???

Robiwan

Citaat van: S@m op september 27, 2011, 14:01:00
Vind je het niet leuker een hogere waardering te krijgen enkel en alleen door het een beetje 'op te fleuren' (heb je zelf ook nog profijt van: rustigere/opgeruimde aanblik = dito weergave).

Voor degene die denken 'waar gaat dit over'....

In het echt ziet het er slechter uit :D Als we ooit nog eens verhuizen dan maak ik alles netjes in ons nieuwe huis ;).

Roger Black

Citaat van: LPlover op september 27, 2011, 15:15:49
In het echt ziet het er slechter uit :D Als we ooit nog eens verhuizen dan maak ik alles netjes in ons nieuwe huis ;).

Zei ik ook  :D

Robiwan

Citaat van: Roger Black op september 27, 2011, 15:39:16
Zei ik ook  :D

jemig de pemig, inmiddels is de waardering gezakt van 5,9 naar 5,7 :( :D

Jumping Jack

Dat zal S@m wel geweest zijn...  >:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2011, 16:07:18
Dat zal S@m wel geweest zijn...  >:D

Okay, ik ben een l*l, maar zo'n grote nou ook weer niet. Ik bewaar m'n stem nog even totdat het opgeruimd en geschilderd is... ;D

ThijsG

Er staat een NAC202 te koop voor een weggeefprijs :O :angel:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Lex Groningen

Zit je er nog steeds mee in je maag, Thijs? Ik weet het, de markt is kl#ten op dit moment.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Robiwan

Citaat van: ThijsG op oktober  2, 2011, 08:38:06
Er staat een NAC202 te koop voor een weggeefprijs :O :angel:

Tja lastig. Het schiet niet erg op. Ik denk dat je beter af bent door de 202 niet te verkopen en flink doorsparen voor een NAP 202. Dat downgraden wordt nu alleen maar frustgraden. Maar ik heb het idee dat het in de audiobranche momenteel nogal slecht gaat en dat vertaald zich ook door naar MP.

Alco

Op Audiomarkt.de staat nog wel een 1 jaar oude NAP200 te koop, maarja... da's ergens all the way in Duitsland.

Je had geen auto, toch ?  :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op oktober  2, 2011, 09:42:25
Op Audiomarkt.de staat nog wel een 1 jaar oude NAP200 te koop, maarja... da's ergens all the way in Duitsland.

Je had geen auto, toch ?  :unsure:

UPS ???
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerUPS :dontgetit:
Dat zou inderdaad nog een optie kunnen zijn. (al heb ik geen idee wat UPS kost)
Ik moet voor m'n werk weleens wat via een koerier laten versturen/ophalen, en dat is van Den Haag naar Assen of andersom al gauw zo'n € 300,-  

Ik weet niet waar de verkoper in Duitsland woont, maar mocht het ergens in 't noorden zijn, dan zou 't misschien een optie kunnen zijn om de man het voorstel te doen of hij de versterker tegen betaling kan/wil brengen.
Op die manier heb ik in 't verleden wel vaker HiFi componenten gekocht via bijv. Marktplaats. Een soortgelijk bedrag voor die vergoeding was ik anders zelf ook al kwijt geweest aan auto huren, brandstof, etc.

Alco

Zo,....zojuist heeft ergens op de wereld een CB Nait 2 weer een nieuwe eigenaar gevonden.

Zat effe wat te surfen...kwam op Ebay.co.uk en viel toevallig net in de laatste 30 seconden van een bieding:

485,- UK pounds, oftewel zo'n € 565,- :happy:  (not bad, not bad at all)  ::) 8)

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op oktober  2, 2011, 09:06:08
Zit je er nog steeds mee in je maag, Thijs? Ik weet het, de markt is kl#ten op dit moment.

Klopt, ik wil ervan af!! En de Sonus Faber's staan ook te koop :). Iemand geintereseerd in een set prijs met de NAC202 dan hoor ik dat graag. Dan kunnen we een mooie scherpe prijs ervan maken!!

De markt is echt slecht idd, wel jammer. :) Stelletje gierige kl##tz#kken :P hahaha :D Het heeft tijd nodig!! :) We gaan het zien.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Jumping Jack

Citaat van: ThijsG op oktober  3, 2011, 07:52:55
Klopt, ik wil ervan af!! En de Sonus Faber's staan ook te koop :). Iemand geintereseerd in een set prijs met de NAC202 dan hoor ik dat graag. Dan kunnen we een mooie scherpe prijs ervan maken!!

De markt is echt slecht idd, wel jammer. :) Stelletje gierige kl##tz#kken :P hahaha :D Het heeft tijd nodig!! :) We gaan het zien.

Als je jouw vinyl ook gaat verkopen, dan hoor ik het graag!  >:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Zou er iemand geïnteresseerd zijn in mijn nDAC incl. Teddy-XPS?

btw, mijn nait 2 en nat 02 gaan ook mogelijk de verkoop in :)

eea hangt tevens af van verdere opwaardering ( indien nog beschikbaar )

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Waarom zou je je nDAC weg doen??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2