Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  3, 2011, 15:45:26
Tsjonge tsjongeik  kan der ook wat van kwa twijfel maar dit....! Hoe ben je eigenlijk tot de keuze van de Neat gekomen? En heb je de Harbethjes gehoord. heb de combi Naim en Harbeth en Neat gehoord en mijn conclusie was snel gemaakt.

de xs was een impulsaankoop en daar heb ik een beetje spijt van. Die Neats zijn prima. Tja sterrebeeld tweelingen en die zijn zo veranderlijk als het weer :D

ik hoor het nog even aan.  
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

@LPlover:

Citaat van: Fireman op september  3, 2011, 16:10:13
Draai het nummer van Noir & Haze eens met "around (solomun vox remix)"

Als je over een punchy bass kunt praten heb je het hier. Ik weet niet hoe groot jouw speakers zijn, maar voor een puchy bass die jij misschien bedoelt heb je wellicht grote speakers nodig (groter (intern)volume)

Mijn Soups doen het very punchy met de nait 2. Als of er een mega versterker achter staat.

Deze:
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Alco

CiteerTja sterrebeeld tweelingen, die zijn zo veranderlijk als het weer
Ah vandaar,...dat zou mijn regelmatige twijfels ook kunnen verklaren. ::) ;D
(hoewel ik op 't randje zit...stier/tweeling)

@Garmtz
(je heb als 't goed is PM)  8)

@Fred,

Wow, Fred... Dat heb je rap gedaan, die switch van McIntosh terug naar Naim! :blink: Maar... welcome back! :happy:
Mooie set hoor!  Heb je de dac nieuw gekocht ?  Hoe klinkt je huidige Naim set nu, t.o.v. je vorige ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op september  3, 2011, 17:21:25

ach, ik zit nu even te luisteren met voorfrontjes op de speakers. Dat klinkt een stuk fijner. Maar goed zal morgen weer anders zijn :D

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september  3, 2011, 16:17:04
de xs was een impulsaankoop en daar heb ik een beetje spijt van. Die Neats zijn prima. Tja sterrebeeld tweelingen en die zijn zo veranderlijk als het weer :D

ik hoor het nog even aan.  

Ok...Ik daarentegen geen moment spijt van de XS tov de 5-2/ Meer rust en controle en vooral een breder stereobeeld en meer details. Misschien wel iets meer upfront. Wel weer minder rauw vind ik.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op september  3, 2011, 17:21:25

@Garmtz
(je heb als 't goed is PM)  8)

@Fred,

Wow, Fred... Dat heb je rap gedaan, die switch van McIntosh terug naar Naim! :blink: Maar... welcome back! :happy:
Mooie set hoor!  Heb je de dac nieuw gekocht ?  Hoe klinkt je huidige Naim set nu, t.o.v. je vorige ?

Ja ben iegenlijk ook net gek maar enfin. Ervaar nu een grote rust en controle meer upfrontheid en meer directe betrokkenheid bij de muziek. De Dac heb ik nog in het doosje staan en de platte kop moet nog binnenkomen dus dat moet nog maar ff wachten.
Quad vintage.

sherlock

Fred, mooi om te lezen dat je weer terug bent met Naim, je verandert nog sneller van mening dan good old Thijs  ;)

Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Dr.Bedlo

Citaat van: sherlock op september  3, 2011, 22:19:07
Fred, mooi om te lezen dat je weer terug bent met Naim, je verandert nog sneller van mening dan good old Thijs  ;)

Ach ja...Ben toch maar weer bij NAIM blijven plakken. Dat is de Sound die ik mooi vind en wat kan het mij eigenlijk bommen dat ze hun roots hebben verloochend.

Heb net een mooi "Wauw" moment gehad. Rogers Waters "Amused to Death" Dat is toch wel heel apart om te horen. Opgenomen met het zogenaande Q sound. Daar lust ik nog wel een paar opnamens van eerlijk gezegd en gesproken.En dat terwijl de muziek en ansich nu niet echt my cup of coffee is.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  3, 2011, 23:09:40
Ach ja...Ben toch maar weer bij NAIM blijven plakken. Dat is de Sound die ik mooi vind en wat kan het mij eigenlijk bommen dat ze hun roots hebben verloochend.

Heb net een mooi "Wauw" moment gehad. Rogers Waters "Amused to Death" Dat is toch wel heel apart om te horen. Opgenomen met het zogenaande Q sound. Daar lust ik nog wel een paar opnamens van eerlijk gezegd en gesproken.En dat terwijl de muziek en ansich nu niet echt my cup of coffee is.

Naim 5XS :eh: :eh: :eh: :eh: :eh:

Alco

CiteerNaim 5XS :eh: :eh: :eh: :eh:
Haha, ja... ik verbaasde me eerst ook al even, maar heb me inmiddels aangeleerd Fred zijn typenummer aanduidingen, te 'converteren' naar de meest waarschijnlijke. ::)  ;)  
Ik neem aan dat Fred de Nait XS bedoeld. (omdat die in een 5-serie kast zit, qua hoogte, is 't 5XS geworden)  8)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Mooie set Fred. En ook het digitale deel niet vergeten met de nDac. Ben benieuwd wat je daar van vindt!
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op september  4, 2011, 00:15:43
Haha, ja... ik verbaasde me eerst ook al even, maar heb me inmiddels aangeleerd Fred zijn typenummer aanduidingen, te 'converteren' naar de meest waarschijnlijke. ::)  ;)  
Ik neem aan dat Fred de Nait XS bedoeld. (omdat die in een 5-serie kast zit, qua hoogte, is 't 5XS geworden)  8)

Ik zal mijn best eens gaan doen:

NAIM Nait XS

NAIM CD5XS

NAIM DAC

NAIM Flatcap XS

Dat is het zoals het volgens mij moet zijn.

De flatcap XS moet nog binnenkomen en de DAC zit nog in het doosje. Wacht ik ook ff mee tot de Flatcap binnen is.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  4, 2011, 09:08:35
Ik zal mijn best eens gaan doen:
NAIM Nait XS
NAIM CD5XS
NAIM DAC
NAIM Flatcap XS
Dat is het zoals het volgens mij moet zijn.
De flatcap XS moet nog binnenkomen en de DAC zit nog in het doosje. Wacht ik ook ff mee tot de Flatcap binnen is.

:D De Nait XS staat bij mij voor extra slecht :D Zou de combi NAD C165 BEE/C275BEE wat zijn?

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september  4, 2011, 09:20:01
:D De Nait XS staat bij mij voor extra slecht :D Zou de combi NAD C165 BEE/C275BEE wat zijn?

Volgens mij zit je in een zware audio dip LP lover?

Luisteren dan maar weer! Kan de XS niet slecht vinden. Anders dat wel. Probeer eens Harbethjes tuned on Naim overigens.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  4, 2011, 09:27:38
Volgens mij zit je in een zware audio dip LP lover?

Luisteren dan maar weer! Kan de XS niet slecht vinden. Anders dat wel. Probeer eens Harbethjes tuned on Naim overigens.

geintje joh. ik ga eens een subwoofer proberen bij de XS. heb een B&W staan die ik alleen maar gebruik voor films.

Dr.Bedlo

Zit ik ook wel aan te denken maar dan een Naim Nsub als ik het type goed heb. Nad praat me der alsjeblieft niet van. Getver.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Overigens nog een vraag: De Flatcap kan ik aansluiten op de Versterker of de Cd en misschien wel op de Dac. Maar wat is het beste? Zou het zo ff niet weten.
Quad vintage.

Alco

Citeernog een vraag: De Flatcap kan ik aansluiten op de Versterker of de Cd en misschien wel op de Dac
De Flatcap kan je aansluiten op de versterker en je CD-speler. Niet op de dac.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  4, 2011, 10:10:59
Overigens nog een vraag: De Flatcap kan ik aansluiten op de Versterker of de Cd en misschien wel op de Dac. Maar wat is het beste? Zou het zo ff niet weten.

mijn ervaring is dat het iets minder goed klinkt wanneer je zowel de XS als de cd5xs aansluit op de flatcap. Ik zou de flatcap alleen voor de cd5xs gebruiken want die upgrade vond ik bij mijn set het meest overtuigend.

Cyreg

Voor wat het waard is, deze getalletjes  ;)

Maar wellicht toch interessant  :unsure:
waardering:
- voor Nait XS (35) en met Flatcap(35+10)
- voor Supernait(48) zonder ..cap

http://www.hificritic.com/colloms/intamps.aspx
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op september  4, 2011, 14:54:54
Voor wat het waard is, deze getalletjes  ;)

Maar wellicht toch interessant  :unsure:
waardering:
- voor Nait XS (35) en met Flatcap(35+10)
- voor Supernait(48) zonder ..cap

http://www.hificritic.com/colloms/intamps.aspx

dit rijtje is helemaal om te lachen:
Aesthetix Rhea Phono 38
Audio Note AN S4 step up  62
Audiolab 8000 ppa 16
Audio Research PH-2 18
ARC REF Phono 36 MC, 45 MM
Conrad Johnson EV1  30
Conrad Johnson Premier 15 40
Creek OBH -15 19 MC 35 MM
Cyrus aEQ7 20 MC 24 MM
Graham Slee Revelation 30
Graham Slee Elevator EXP (with Revelation) 26
Kinshaw Perception SA 17
Lehmann Audio Silver Cubevv 26
Michell ISO HR 16
Naim Prefix (Flatcap) 30 
Naim Superline (With Supernait) 52
Naim Superline (with Hi Cap) 120
Naim Superline (With Supercap) 150
Plinius Koru 15 MM/MC
Pro-ject Tube Box SE II MC /MM 45 MM/MC
PS Audio GCPH 15
Roksan Phono ref DXP SE 45
Trichord Dino Mk2 (std supply)  29
Trichord Dino Mk2 (NC supply)  33 

Hoe bedoiel je Naim minded :D

Oud lid

Citaat van: fred19633 op september  3, 2011, 23:09:40

Ik kan je niet meer serieus nemen. Het spijt me.

Erwin B

S@m

Citaat van: Erwin B op september  5, 2011, 07:39:15
Ik kan je niet meer serieus nemen. Het spijt me.

Erwin B

Ik voorspel dat Fred binnenkort met Quad gaat spelen...  ::)

Dr.Bedlo

Nou dat zie ik niet zo vlot gebeuren..Overigens ben ik maar een keer geswitched hoor dus dat calt nog wel mee toch?
Quad vintage.