Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op september  1, 2011, 10:38:30
O ? :smile: goh, toevallig die ene die tweedehands te koop stond ergens in overijssel ?

Wat voor dac ga je aan de Unitiserve hangen ?  (of bedoelde je misschien dat je de UnitiQute gekocht hebt, i.p.v de Serve)  :sigh:

Dat gedoe ook met al die types niet mijn sterkste kant! Helaas... naim Unity. en geen 2de hands dat doe ik in principe nooit. hele slechte ervaringen mee.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  1, 2011, 10:48:21
Dat gedoe ook met al die types niet mijn sterkste kant! Helaas... naim Unity. en geen 2de hands dat doe ik in principe nooit. hele slechte ervaringen mee.

echt? Ik vrijwel alleen maar goede ervaringen. Zit je ook niet mee zeg :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

musfed

Nog even over de powerigel; deze heeft toch alleen zin als je meerdere Naim spulletjes hebt staan?
Met 1 apparaat is je steraarde wel gegarandeerd lijkt me zo...
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Je hebt toch meerdere naim apparaten. Heb dat geval ooit eens van AA geleend maar vond het niet je dat. Maar dat kwam achteraf denk ik van die cd speler die toen al niet goed was. Wel vervelend want het veel geroemde PRATT heb ik nog nooit gehoord. Nu wel tot voor kort overigens.
Quad vintage.

musfed

Ik wel. Ik heb alleen voor mezelf een Hydra gemaakt. Heeft hetzelfde doel.
En iets goedkoper dan een powerigel, die ik overigens wel erg gaaf vindt.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Musfed op september  1, 2011, 11:57:01
Ik wel. Ik heb alleen voor mezelf een Hydra gemaakt. Heeft hetzelfde doel.
En iets goedkoper dan een powerigel, die ik overigens wel erg gaaf vindt.

De netzleiste van Music line van 65 euro werkt net zo goed.

Robiwan

Nieuwe aanwinst, Quadraspire Q4 meubel (2e hands) :inlove: :inlove: Klankmatig ook weer winst. Soepeler, voller, schoner. Ik wel de voetjes van een van flatcaps moeten afschuren (niet het sorbotane gedeelte uiteraard :D) om het gestappeld passend te maken op de onderste plank :D Er zit net 2 mm ruimte boven de kap, genoeg dus.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

musfed

Mooi setje zo. Wel jammer van die napsc (toch?) op je cd-speler.
Kun je die niet op dat cd-kastje naast de set parkeren?
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Ziet er mooi uit hoor, een Naim set op Quadraspire! :smile:

Niet zo overdreven groot en diep zoals de meeste HiFi-racks.
En vind hout ook mooier dan al dat glas en metaal wat je tegenwoordig zo veel ziet.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Nog even een site die ik per ongeluk net tegenkwam: http://www.kumadesign.com/PIX/NAIM/
Kuma, bekend van het Naim forum heeft wat mooie ploaties verzameld. Leuk om door te sneupen.
Dutch & Dutch 8c's

musfed

En ja, erg lelijk. Maar de modulaire gedachte erachter, en de aandacht voor detail. De Naim DBL speakers uit elkaar zien er zo http://www.kumadesign.com/PIX/NAIM/DBL/alltheparts.jpg wel indrukwekkend uit.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerKuma, bekend van het Naim forum heeft wat mooie ploaties verzameld. Leuk om door te sneupen.
Nice, thanx. :)  Hij kan idd erg mooie foto's maken.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Musfed op september  1, 2011, 21:35:05
Mooi setje zo. Wel jammer van die napsc (toch?) op je cd-speler.
Kun je die niet op dat cd-kastje naast de set parkeren?

Dat is de stageline phonoversterker. ja das een goed idee om deze op het cd kastje te parkeren.

AbZ

Citaat van: LPlover op september  1, 2011, 22:44:08
Dat is de stageline phonoversterker. ja das een goed idee om deze op het cd kastje te parkeren.
Weet niet het cd-kastje toevallig in de richting komt,  maar is het misschien een idee
om de phono amp in de buurt van de draaitafel te zetten?  of is dat not done in de Naimosofie?

Robiwan

Citaat van: AbZ op september  1, 2011, 23:28:25
Weet niet het cd-kastje toevallig in de richting komt,  maar is het misschien een idee
om de phono amp in de buurt van de draaitafel te zetten?  of is dat not done in de Naimosofie?

Ik bestel een extra plank met collums voor het meubel!. De stageline staat dan op z'n eigen etage.

AbZ

Citaat van: LPlover op september  1, 2011, 23:39:20
Ik bestel een extra plank met collums voor het meubel!. De stageline staat dan op z'n eigen etage.
Ik zou die flatcaps elk een eigen etage geven
en de interlink (en dus afstand) tussen draaitafel en phono amp kort houden.

Dit lijkt me vrij logisch maar ik weet niets van Naim (behalve dat daar niet alles even logisch gaat).

musfed

Citeerbehalve dat daar niet alles even logisch gaat

A: wat is logisch?
B: wat is logisch?
C: wat is logisch?
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: AbZ op september  1, 2011, 23:42:14
Ik zou die flatcaps elk een eigen etage geven
en de interlink (en dus afstand) tussen draaitafel en phono amp kort houden.

Dit lijkt me vrij logisch maar ik weet niets van Naim (behalve dat daar niet alles even logisch gaat).

De interlink is een vaste kabel vanuit de clearaudio satisfy arm (een kabel uit 1 stuk van element naar tulp),een vaste lengte dus. 
een voeding kan wat mij betreft gestapeld worden, lijkt me niet zo probleem.

garmtz

Robiwan

Citaat van: garmtz op september  3, 2011, 13:30:29
Heel mooie set zo!

en toch mis ik wat "bass oohmp of slam" zoals ze dat zo mooi zeggen in het Engels. Een party animal is het ook niet direct. Dat laatste deed de 5italic beter. De XS+FC2x is rustiger en soms vind ik de klank wat metalig. Zoals door enkele hier wordt aangegeven zijn Naimies niet snel tevreden. En nee ik ook nog niet.

Dr.Bedlo

Ja dat is zo-zie nieuw profil- meer rust en controle. Heb het idee dat de XS het kwa upfrontheid een stapje terug doet.Dat metaal achtige. Tsja daar heb ik dan geen last van.behalve bij hoge en harde piano aanslagen een beetje als je er eecht op gaat letten. De flatcap XS moet nog binnenkomen dus daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar. Houd wel van rust en controle.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september  3, 2011, 15:09:46
Ja dat is zo-zie nieuw profil- meer rust en controle. Heb het idee dat de XS het kwa upfrontheid een stapje terug doet.Dat metaal achtige. Tsja daar heb ik dan geen last van.behalve bij hoge en harde piano aanslagen een beetje als je er eecht op gaat letten. De flatcap XS moet nog binnenkomen dus daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar. Houd wel van rust en controle.

dat laatste doet de XS+FC2x zeker wel, maar qua strakheid in het diepste laag laat hij steekjes vallen en ook dat deed de 5italic beter. Tjonge jonge wat een problemen weer :D.

als ik heeeeeel eerlijk tegen me zelf ben dan vond ik de sound van mijn set van een jaar geleden eigenlijk fijner klinken (Rotel/Sony ES/Linn Ninka/Siltech/Clearaudio). Wellicht is de Naim sound na een periode van gewenning niet helemaal mijn ding, dat was de sound van Cyrus aan het begin van dit jaar ook al niet :confused: 

Dr.Bedlo

Tsjonge tsjongeik  kan der ook wat van kwa twijfel maar dit....! Hoe ben je eigenlijk tot de keuze van de Neat gekomen? En heb je de Harbethjes gehoord. heb de combi Naim en Harbeth en Neat gehoord en mijn conclusie was snel gemaakt.
Quad vintage.

fireman

Draai het nummer van Noir & Haze eens met "around (solomun vox remix)"

Als je over een punchy bass kunt praten heb je het hier. Ik weet niet hoe groot jouw speakers zijn, maar voor een puchy bass die jij misschien bedoelt heb je wellicht grote speakers nodig (groter (intern)volume)

Mijn Soups doen het very punchy met de nait 2. Als of er een mega versterker achter staat.

Deze:

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17