Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op augustus 21, 2011, 10:12:14
Ik zag 't Thijs... zul je net zien... heb je 'm straks verkocht en even later... wordt er opeens een NAP200 aangeboden. ::)

http://www.music-line.biz/cms/Gebraucht.777.0.html
Quad vintage.

bwolke

Dr.Bedlo

Ben niet zo weg van de sound van Roksan.
Quad vintage.

dre73

er staat een prachtige plinius in de verkoopsectie!  ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cyreg

Op het Naim forum is 'n thread met vele en diverse meningen over de overname van Naim door Focal.

Ook de chairman van Naim doet daaraan mee.  ;)
Maar het blijken toch vooral wel negatieve, donkere en zorgelijke benaderingen.
(Overigens heb ik ook daar 'n fred uit NL z'n duiten in het zakje zien doen?)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op augustus 21, 2011, 12:13:10
Op het Naim forum is 'n thread met vele en diverse meningen over de overname van Naim door Focal.

Ook de chairman van Naim doet daaraan mee.  ;)
Maar het blijken toch vooral wel negatieve, donkere en zorgelijke benaderingen.
(Overigens heb ik ook daar 'n fred uit NL z'n duiten in het zakje zien doen?)

Niet dat die chairman van Naim nog enige invloed heeft over naim ;)
Quad vintage.

Alco

Fred,...stel dat Harbeth opeens samen zou gaan met een merk als B&W, KEF, Wharfedale, oid... zou je dan je speakers ook direkt verkopen ?

Ik bedoel ermee te zeggen... stel dat je gelijk krijgt, dat Naim binnen enkele jaren voornamelijk mainstream producten maakt, dan maakt dat hun huidige/vorige componenten toch alleen nog maar begeerlijker ? (en wellicht meer waard)

Ik verwacht en hoop niet dat Naim radikaal anders zal worden qua filosofie en producten de komende jaren, maar als 't wel gebeurd, then so be it... ik ben NU erg happy met mijn Naim versterker en die doe ik dan niet weg omdat de fabrikant heeft besloten om te gaan fuseren. (ik zou daar alleen mezelf mee in de vingers snijden)

Sonneteer heeft inmiddels ook een alles-in-1 design geval op de markt gebracht... had van mij ook niet gehoeven, maar men hoeft 't niet te kopen en heeft daarnaast ook nog steeds de keuze voor een pure, sobere high-end versterker. Ik verwacht eigenlijk dat Naim ook zo wordt/blijft.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Alco

Vooral eerst het is geen fusie alhoewel het wel zo word gepresenteerd. Het is een overname door focal. En dat houd dus in dat naim geen enkele zeggenschap meer heeft over naim. En ik zou het nog kunnen snappen als men had gekozen voor een degelijke fabrikant die bekend staat om zijn hoogwaardige producten maar daar kun je focal nou net niet van beschuldigen.
Het is ook de reden die mij tegen de borst stuit. Men wil gaen opereren in de wereld markt en daar is simpel weg geen plaats voor Highend. Wel voor gelikte all in one producten die je op de schappen van Saturm en mediamarkt vind. Dat is dus de toekomst van naim. En dan kun je MI beter nu je spul verkopen dan als het al te laat is.

Een 2de is dat men de ontwikkelingen op technisch gebied wil combineren. Dan vraag ik mij werkelijk af wat focal dan wel heeft toe te voegen. Misschien een paar timmerluitjes? Ik kan mij wel goed voorstellen dat naim iets toe te voegen heeft aan focal als focal iets in de richting van versterking of cd spelerij wil toevoegen.

En ja als Harbeth diezelfde weg op zou gaan als naim nu heeft gedaan is het  DOEG.
Quad vintage.

Alco

CiteerVooral eerst het is geen fusie alhoewel het wel zo word gepresenteerd. Het is een overname door focal
o,ja... da's waar... foutje.

Voor de rest van je verhaal denk ik dat 't allemaal reuze mee zal vallen, maar de tijd zal het leren.
Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

Nog een luistertipje:  Cyrus. Ook een Engels bedrijf dat al sinds 1993 mooie producten maakt, en ook al sinds al die tijd in dezelfde mooie en degelijke behuizing. Sound-Gallery in Grunn'n heeft Cyrus staan, dus 't is misschien een poging waard, om te kijken of het je bevalt. (klankmatig heeft het ook wel wat overeenkomsten met Naim is mijn ervaring)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bensz

Zal me benieuwen of de overname voor de huidige importeurs en dealerkanaal ook gevolgen heeft...

Oud lid

Ik lees weer van alles.

Als de "grote baas" door Focal aangewezen wordt heeft de manager die aan het hoofd van Naim staat niks meer te zeggen. Focal zet de koers uit.

Oude Naim producten kunnen dan inderdaad juist iets bijzonders krijgen, omdat ze uit de "echte" Naim tijd zijn. Persoonlijk vind ik dat de producten tot en met de eerste Naim Nait 5, dus zonder toevoeging. Daarna begon de stortvloed aan producten al.

Erwin B

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op augustus 21, 2011, 13:48:01
o,ja... da's waar... foutje.

Voor de rest van je verhaal denk ik dat 't allemaal reuze mee zal vallen, maar de tijd zal het leren.
Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

Nog een luistertipje:  Cyrus. Ook een Engels bedrijf dat al sinds 1993 mooie producten maakt, en ook al sinds al die tijd in dezelfde mooie en degelijke behuizing. Sound-Gallery in Grunn'n heeft Cyrus staan, dus 't is misschien een poging waard, om te kijken of het je bevalt. (klankmatig heeft het ook wel wat overeenkomsten met Naim is mijn ervaring)

Alco. Heb geluisterd naar Cyrus op Epos speakers maar vond het van een droogte niet te filmen...mar misschien dat het wel matched met Harbeth.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op augustus 21, 2011, 13:54:12
Ik lees weer van alles.

Als de "grote baas" door Focal aangewezen wordt heeft de manager die aan het hoofd van Naim staat niks meer te zeggen. Focal zet de koers uit.

Erwin B

Ja dat zei ik geloof ik al.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 21, 2011, 14:04:59
Alco. Heb geluisterd naar Cyrus op Epos speakers maar vond het van een droogte niet te filmen...mar misschien dat het wel matched met Harbeth.

en je vind Naim wel goed klinken maar dat ga je dan verkopen????????????????????????????????
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Correctie is al verkocht.Op de cd speler na want die moet nog gemaakt worden cq is na de bestelling een maand geleden nog steeds niet in zicht.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus 21, 2011, 14:15:58
en je vind Naim wel goed klinken maar dat ga je dan verkopen????????????????????????????????

Ja..Ik zal je ook vertellen welke de eigenlijke reden is om dit te doen. Het leuke aan naim is dat je op een vrij eenvoudige wijze kunt upgraden en je set kunt verbeteren. Zat dan ook te denken aan een flatcap XS of Supercap en een betere cd speler als de Xs. En ja de 500 series was ook iets waar ik serieus over nadacht. Nu naim is verkwanseld aan een B fabrikant heb ik er werkelijk een hard hoofd in of deze producten nog wel de zelfde kwaliteit en dezelfde muzikaliteit zullen behouden als dat ze nu nog hebben. Maar ik denk vooruit wat gebeurt er met in laten we zeggen 2 of drie jaar als je wilt upgraden. Valt er dan nog wel iets te upgraden? Heeft men de kwaliteit of de sound weten te behouden? Ik heb er een hard hoofd in.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 21, 2011, 14:28:44
Ja..Ik zal je ook vertellen welke de eigenlijke reden is om dit te doen. Het leuke aan naim is dat je op een vrij eenvoudige wijze kunt upgraden en je set kunt verbeteren. Zat dan ook te denken aan een flatcap XS of Supercap en een betere cd speler als de Xs. En ja de 500 series was ook iets waar ik serieus over nadacht. Nu naim is verkwanseld aan een B fabrikant heb ik er werkelijk een hard hoofd in of deze producten nog wel de zelfde kwaliteit en dezelfde muzikaliteit zullen behouden als dat ze nu nog hebben. Maar ik denk vooruit wat gebeurt er met in laten we zeggen 2 of drie jaar als je wilt upgraden. Valt er dan nog wel iets te upgraden? Heeft men de kwaliteit of de sound weten te behouden? Ik heb er een hard hoofd in.

volgens mij loop je veels te ver op de zaken vooruit omdat we helemaal niet weten wat er allemaal staat te gebeuren. Maar goed je bent stronteigenwijs en dat siert je wel :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

musfed

Ik zie nu niet echt in dat Focal een "b fabrikant" is van speakers.
Ik lees nogal eens lovende berichten over bijvoorbeeld de Utopia speakerrange.

Dutch & Dutch 8c's

dre73

fred heeft gewoon even een dipje! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op augustus 21, 2011, 14:45:39
Ik zie nu niet echt in dat Focal een "b fabrikant" is van speakers.
Ik lees nogal eens lovende berichten over bijvoorbeeld de Utopia speakerrange.

Lovende kritieken zeggen niks helaas. Heb ook wel lovende kritieken van Bose gehoord. En we weten allemaal....Denk dat het voor mij ook iets emotioneels is. Ik moet iets voelen bij een merk. Bij naim had ik dat heel sterk en nu dus niet meer. Kheb het ook met Harbeth en Sonus Faber. Met focal heb ik niks. Klinken oook alemaal wel heel erg Bright. Als je het mooi vind moet je het doen maar geef mij maar Harbeth op dit moment.
Quad vintage.

Xander32

Citaat van: fred19633 op augustus 21, 2011, 16:43:30
Lovende kritieken zeggen niks helaas. Heb ook wel lovende kritieken van Bose gehoord. En we weten allemaal....Denk dat het voor mij ook iets emotioneels is. Ik moet iets voelen bij een merk. Bij naim had ik dat heel sterk en nu dus niet meer. Kheb het ook met Harbeth en Sonus Faber. Met focal heb ik niks. Klinken oook alemaal wel heel erg Bright. Als je het mooi vind moet je het doen maar geef mij maar Harbeth op dit moment.
Jij vindt Linn niets, vindt Focal niets ... heb je deze merken wel eens zelf goed kunnen beluisteren in een goede keten?
Maar over smaak ...

Jij hebt zo aan jouw onderschrift te zien een prachtige sset peakers (Harbeth) maar stuurt deze aan met een Marantz 1601 ¿¿¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Dr.Bedlo

Citaat van: Xander32 op augustus 21, 2011, 17:06:53
Jij vindt Linn niets, vindt Focal niets ... heb je deze merken wel eens zelf goed kunnen beluisteren in een goede keten?
Maar over smaak ...

Jij hebt zo aan jouw onderschrift te zien een prachtige sset peakers (Harbeth) maar stuurt deze aan met een Marantz 1601 ¿¿¿

Sander.

Op it moment worden de Harbeths niet meer aangestuurd. Vandaar ook mijn queste. De marantz is mijn snurksetje.
Quad vintage.

Alco

CiteerIk zie nu niet echt in dat Focal een "b fabrikant" is van speakers.
Ik ook niet, met betrekking op de genoemde Utopia range, maar ik denk dat Fred meer doelt op de betaalbare Chorus serie die.... als ik mij niet vergis, ook bij de Mediamarkt verkrijgbaar is. :mellow:

S@m

Citaat van: Alco op augustus 21, 2011, 17:51:43
Ik ook niet, met betrekking op de genoemde Utopia range, maar ik denk dat Fred meer doelt op de betaalbare Chorus serie die.... als ik mij niet vergis, ook bij de Mediamarkt verkrijgbaar is. :mellow:

Ach, Naim koop je al op Marktplaats... ::)

Alco

CiteerAch, Naim koop je al op Marktplaats... ::)
Ferrari, Lamborghini en Rolls Royce ook.  :dontgetit: