Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: LPlover op augustus  3, 2011, 09:31:48
hoezo, internetradio?

Inderdaad, de laatste tijd werd de NAT05 enkel nog gebruikt voor achtergrond muziek. Dat kan nu met iRadio op de HDX ook, daarom mag de NAT05 weg...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: ThijsG op augustus  3, 2011, 10:32:01
Ik heb de Ovator's beluisterd met Naim XS serie. En ik vond het geweldig!! Zeker een aanrader voor Naim liefhebbers die opzoek zijn naar nieuwe speakers.
Als het visueel aanspreekt tja.

Ik vind de Ovators juist wel fraai. De 600 zou volgens de critici het "echte live" geluid heeel erg dicht benaderen.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

nog even over de volgorde van apparatuur in de stekkerdoos. Ik heb zo'n Musicline geval gekocht van 65 euro met 6 aansluitingen. Volgens de handleiding vanaf de inkomende stroomkabel gezien eerst de analoge bronnen, dan digitaal, dan de voorversterker en dan de eindversterker. Op andere fora lees ik weer dat juist de cd speler als eerste moet. Ja hallo wat is het nou?

garmtz

Eerst de CD-speler, dan de analoge bron.

garmtz

Of beter nog, gewoon zelf uitproberen... ;)

Robiwan

De CD5x en NAT05 zijn weer retour na op vakantie te zijn geweest te Latham in het mooie Alphen bij Tilburg.

Ik heb deze 2e hands aangeschaft en vond, voor mijn gemoedsrust, het wel verstandig om deze even na te laten kijken door Latham.
Afgelopen maandag hebben ze een luister- en meettest ondergaan waar ze met vlag en wimpel voor slaagden :D Alleen de software van de NAT05 is gereset. Beide zijn van binnen schoongemaakt. Verder voldeed de electronica aan de specs. Omdat ik een setje Motives 2 had aangeschaft kreeg ik nog flinke korting ook.

In de tussentijd (ca. 2 weken) weer de Rotel RCD1072 aan het spelen gezet. En nu de CD5x weer terug is moet ik toch weer wennen aan de "andere" sound van de CD5x op de Motives 2. Kort samengevat is Rotel directer en twinkelt het hoog wat meer, maar de Cd5x is meer smooth met een voller laag. Oh jee ga ik weer twijfelen???? :D

garmtz

Gebruik je DIN op de CD5X?

Robiwan

Citaat van: garmtz op augustus  3, 2011, 21:31:15
Gebruik je DIN op de CD5X?

ja, de standaard lavender din-din kabel.

Berend van Til

Ik vind de Ovator's op een plaatje ook wel mooi, mooier dan een rechthoekig blok zoals Linn.
Feit is dat er van de weinige Naim dealers maar weinig zijn die hem in het assortiment hebben opgenomen. Ik heb zo eens wat rondgebeld maar verschillende keren gehoord "wegens plaatsgebrek". Als het zulke juweeltjes zouden zijn was er vast wel een plaatsje voor vrijgemaakt worden denk ik dan...

Wellicht maar eens het halve driekwart land afreizen naar Audio Xperience die ze heeft staan.

Dr.Bedlo

Zo....even een tijdje ongewild er tussen geweest maar we zijn weer thuis en kunnen weer van de Naim en Harbeth genieten.
Quad vintage.

Roger Black

Hoe staat de nac112 + nap150 in verhouding tot de nait 5i (eerste i)?

Alco

CiteerHoe staat de nac112 + nap150 in verhouding tot de nait 5i (eerste i)?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de NAC112/NAP150 nog nooit heb beluisterd, maar als 't goed is (afgaand op reacties van anderen) zou de NAC112 terughoudender/softer moeten klinken dan de Nait 5i.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Roger Black

Ik miste bij de Nait 5i een stukje controle (vermogen?), ik benieuwd of dat de 112/150 combi dat meer heeft.

garmtz

Citaat van: Roger Black op augustus  5, 2011, 11:59:32
Ik miste bij de Nait 5i een stukje controle (vermogen?), ik benieuwd of dat de 112/150 combi dat meer heeft.

Minimaal meer...

Roger Black

Zijn de oudere sets dan wellicht meer voor mij? Nac102/Nap180?

Ik wil een beetje rond deze prijs blijven..

garmtz

Citaat van: Roger Black op augustus  5, 2011, 13:10:11
Zijn de oudere sets dan wellicht meer voor mij? Nac102/Nap180?

Ik wil een beetje rond deze prijs blijven..

Die klinken heel anders...

Roger Black

Hoe klinken deze anders tegenover een Nait 5i?

Alco

CiteerZijn de oudere sets dan wellicht meer voor mij? Nac102/Nap180?

Die set heb ik ook gehad in mijn Olive periode. 8) Klankmatig erg mooie set vind ik.
Heb deze niet kunnen vergelijken met een Nait 5i, maar denk ook dat deze combi qua karakter meer overeenkomt met de Nait 5i, dan met de genoemde NAC112/150.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: Alco op augustus  5, 2011, 13:48:25
Die set heb ik ook gehad in mijn Olive periode. 8) Klankmatig erg mooie set vind ik.
Heb deze niet kunnen vergelijken met een Nait 5i, maar denk ook dat deze combi qua karakter meer overeenkomt met de Nait 5i, dan met de genoemde NAC112/150.

Ik denk eerder andersom...

Alco

CiteerIk denk eerder andersom...

O ? :unsure: In wat voor zin bedoel je dan Garmtz ?  

De NAC102/NAP180 heb ik ervaren als een pittige, heldere combi.
(had daarvoor een 72/180, die wat rustiger, beheerster klonk. Ook niks mis mee, maar wel anders)

Dr.Bedlo

Heren.

Ik zat net eventjes naar de NAIM UnitiServe te kijken in principe lijkt mij dat wel wat harde schijf en streaming ineen maar ik vraag ij af hoe ik die in mijn NAITxs kan aansluiten? Og wil dat weer ff niet?
Quad vintage.

Alco

CiteerIk zat net eventjes naar de NAIM UnitiServe te kijken in principe lijkt mij dat wel wat harde schijf en streaming ineen maar ik vraag ij af hoe ik die in mijn NAITxs kan aansluiten? Of wil dat weer ff niet?

Dat gaat helaas niet lukken Fred. De UnitiServe heeft namelijk geen eigen dac aan boord. Je zal er dus ook een losse DAC bij moeten kopen. (ideaal zou de Naim dac zijn, maar dan ben je weer zo'n € 2700,- verder)

Ik heb er ook nog eventjes aan gedacht en dan i.c.m m'n Metrum dac, maar... lijkt me een wat vreemde combi.
(HD-speler/streamer van € 2700,- met een dacje van € 350,-)  :lookaround:

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Alco op augustus  5, 2011, 14:06:05
O ? :unsure: In wat voor zin bedoel je dan Garmtz ? 

De NAC102/NAP180 heb ik ervaren als een pittige, heldere combi.
(had daarvoor een 72/180, die wat rustiger, beheerster klonk. Ook niks mis mee, maar wel anders)

Vanwege het generatieverschil... De Nait 5i zit min of meer in dezelfde generatie als de 112/122+150.

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op augustus  6, 2011, 12:58:13
Dat gaat helaas niet lukken Fred. De UnitiServe heeft namelijk geen eigen dac aan boord. Je zal er dus ook een losse DAC bij moeten kopen. (ideaal zou de Naim dac zijn, maar dan ben je weer zo'n € 2700,- verder)

En de Unitiserve via de (DAC van de) Naim CD van Fred laten spelen en dan versterken door de Nait XS? Of zeg ik nu weer iets raars?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten