Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Een rack duurder dan velen van de Naimies aan componenten hebben... :crazy:

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op juli 31, 2011, 11:16:10
Zo ver rijden is het niet hoor.vanuit Groningen ;)

:D :D vanuit Spijkenisse is het een ko....ere eind :D Hmmmm ik heb best wel interesse om m'n Naim set te complementeren. Wellicht is het Fraim meubel al een jaar of 10 oud en vandaar de relatief lage prijs. Zouden er ook nepperts in omloop zijn?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Alco op juli 31, 2011, 12:25:16
Lekker dichtbij :D ;)  € 1000,- is inderdaad opvallend laag!
Heb zelf een keer een Fraim met maar 1 base en 2 standaard shelves verkocht voor € 1600,-
(1e bod was toen een belachelijke € 175,- :sleepy:)

soms begrijp ik je echt niet. Waarom verkoop je in hemelsnaam een Fraim base?????????????????????

Bensz

Citaat van: LPlover op juli 31, 2011, 13:03:08
soms begrijp ik je echt niet. Waarom verkoop je in hemelsnaam een Fraim base?????????????????????

Omdat Ikea base en shelves het ook prima doen....

Alco

Citeersoms begrijp ik je echt niet. Waarom verkoop je in hemelsnaam een Fraim base?

Haha, die reactie had ik al verwacht. ;D  Tja... :lookaround:
Heb 'm in een opwelling gekocht, toen ik 'n keer een financïele meevaller had, en ik 't zondermeer een prachtig rack vind om te zien.  Achteraf gezien krankjorum, want klankmatig maakte het niet zoveel uit. (Nait 5i, CD5X) t.o.v. m'n Ikea Corras op spikes.

Gelukkig heb ik 'm later nog voor een redelijke prijs weer kunnen verkopen, zodat 't verlies binnen de perken bleef.

CiteerOmdat Ikea base en shelves het ook prima doen....
Beter had ik 't niet kunnen verwoorden, Bensz.  8)

Ik heb nu een Ikea Odda kastje op 3 kegels. Totale prijs, zo'n € 65,-  Da's kleingeld, t.o.v. het Fraim. (>€ 2000,- )
Met een top-Naim set zal 't verschil zondermeer groter zijn, maar in mijn geval was/is 't weggegooid geld.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op juli 31, 2011, 14:29:55
Gelukkig heb ik 'm later nog voor een redelijke prijs weer kunnen verkopen, zodat 't verlies binnen de perken bleef.

Had je het frame niet beter kunnen houden? Dan had je helemaal geen verlies gehad en een fantastisch rack  :o
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerHad je het frame niet beter kunnen houden? Dan had je helemaal geen verlies gehad en een fantastisch rack

Da's waar, maar toen ik later het streamen ontdekte, begon m'n CD-speler steeds meer stof te verzamelen.
Die heb ik toen uiteindelijk verkocht en ben met een SB Classic en CA DACmagic verder gegaan.  
En een Fraim voor alleen een SB Classic en een DACmagic is wel erg over de top.  ::)  ;)
(sure, een SB Classic + DACmagic haalt 't niet bij een CD5x, maar voor mij was 't destijds blijkbaar goed genoeg)

Wat me ook een beetje stoort aan veel van die open, dedicated HiFi-racks is dat je alle kabelspaghetti zo in 't zicht hebt, en dat vind ik nogal rommelig staan. Van de voorkant gezien valt 't niet zo op, maar van de zijkant wel, en mijn Fraim stond toen voor een schouw in 't midden van de kamer.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

CiteerKunnen we daar ook zonder HDX naar luisteren? Met een SB bijvoorbeeld?
Volgens mij gebruiken beide Vtuner. Is desnoods te ontvangen met een Iphone, Ipad App.

Even de lijst van het Naim forum gehaald, http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/6494738676778961 en de zenders kunnen (natuurlijk...) ook gewoon met een SB gespeeld worden.

Het eerste station wat ik probeerde (Deep Vibes Radio) was inderdaad 320K maar het tweede, die ik nu beluister, Dark Side Radio is 127kbps.
De derde, een mexicaans station (XHREL Radio Michoacan) is "empty".
Jazz Ensemble is 32kbps!!
En de laatste die ik probeer, Linn Radio is wel weer 320kbps. Wel mooi geluid maar dodelijk saaie tingel tangel Jazz muziek.  :yawnee:

Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerLinn Radio is wel weer 320kbps. Wel mooi geluid maar dodelijk saaie tingel tangel Jazz muziek. :yawnee:
Inderdaad... LINN Jazz is van die oersaaie, behangmuziek. Klinkt geweldig, maar verder... (geld ook voor de meeste muziek op 't Naim label imho)

Alleen dit album 'Spirit of Django' van gitarist Martin Taylor vind ik wel mooi en heb ik ontdekt/gekocht, dankzij Linn Jazz radio:

bmateijsen

De makkelijkste website voor internetradio is http://tunein.com/

Klout10

M'n favoriet op dit moment is Radio Paradise (320kbps)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

musfed

CiteerM'n favoriet op dit moment is Radio Paradise (320kbps)

Ja, die hebben wij ook vaak opstaan. Helaas krijg ik er maar 128kbps van binnen.  :confused:
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: Musfed op augustus  1, 2011, 17:28:51
Ja, die hebben wij ook vaak opstaan. Helaas krijg ik er maar 128kbps van binnen.  :confused:

Radio Paradise maakt deel uit van Naim's Choice, vandaar de hogere bitrate...

http://www.naimaudio.com/news/article/3365

Berend van Til

Het valt me op dat niemand de Ovators heeft hier? Als ik zo e.e.a. lees moet dit toch wel wat bijzonders zijn. Misschien niet helemaal de "Naim sound" maar dat hoeft niet perse een nadeel te zijn bij spekers.

Ik zag op een Youtube filmpje Garmt er mee bezig.

Wat vinden jullie, Bjorn en Garmt, van de Ovator en hebben jullie de 400 ook staan? Daar zou ik persoonlijk eerder interesse in hebben vanwege het wat bescheidener formaat.

garmtz

Citaat van: Berend van Til op augustus  1, 2011, 23:47:24
Het valt me op dat niemand de Ovators heeft hier? Als ik zo e.e.a. lees moet dit toch wel wat bijzonders zijn. Misschien niet helemaal de "Naim sound" maar dat hoeft niet perse een nadeel te zijn bij spencers.

Ik vind juist dat de Ovators absoluut het NAIM geluid belichamen! Dynamische vrijheid, rijke tonaliteit en homogeniteit, het 'plastische' en krachtige dat ook de elektronica heeft, zit allemaal ook absoluut in de speakers!

CiteerWat vinden jullie, Bjorn en Garmt, van de Ovator en hebben jullie de 400 ook staan? Daar zou ik persoonlijk eerder interesse in hebben vanwege het wat bescheidener formaat.

Wij hebben tot nu toe alleen de S600 in onze luisterruimte gehad en die vond ik geweldig! Zoals gezegd dus heel 'Naims' met alle eigenschappen daarvan. Wat betreft plaatsing zijn ze kritisch, maar je krijgt er heel veel voor terug. De S400 alleen nog op shows gehoord en ben dan altijd voorzichtig met mijn oordeel.

We hebben ze geen van beiden permanent staan, maar dat heeft meer te maken met het gebrek aan ruimte op dit moment.

Robiwan

De nieuwe Neats Motives 2 staan in mn woonkamer aangesloten en wel. De 1e klanken zijn veelbelovend :inlove: Er is al meteen een soort vertrouwd gevoel en das goed.

latersssssssssss

Bas Akkerman

Veel plezier ermee LPlover!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Goed om te horen dat ze direkt al goed bevallen, LPlover! :smile:

En,...'t mag gezegd worden, het zijn beauties. :wub:
Niet van die grote, lompe bakken, maar mooie, slanke zuiltjes.

Robiwan

Citaat van: Alco op augustus  2, 2011, 19:53:30
Goed om te horen dat ze direkt al goed bevallen, LPlover! :smile:

En,...'t mag gezegd worden, het zijn beauties. :wub:
Niet van die grote, lompe bakken, maar mooie, slanke zuiltjes.

thanx. Schatjes zijn het. Prachtig afgewerkt, vooral een super mooie tweeter, echt vlijmscherpe spikes aan de onderzijde en minder lomp. Ik heb ze op dezelfde plek neergezet als de Ninka's (markering met een paar cd's :D) en wonderwel klinken ze op deze plek al erg goed. Het laag boemt totaal niet maar is ook niet dun. Gewoon een natuurlijk fundament en lekker snel en dynamisch. Volgens de handleiding minimaal 200 uur inspelen voor stabilisatie, nou dat worden late uurtjes :D

Een direct vergelijk met de Linn Ninka's kan ik niet meer maken maar met de cd's die ik vaak beluister klinken de Motive 2 meer open, vrijer en pittiger dan de Ninka's in mijn herinnering, maar qua klankleur zal door het inspelen de boel nog wat opfleuren.

Klout10

Het is zo ver: de NAT05 gaat in de verkoop, zie MP...

musfed

Mooie speakers LPlover. Zien er prachtig uit en dat zullen ze vast ook klinken.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus  3, 2011, 00:11:13
Het is zo ver: de NAT05 gaat in de verkoop, zie MP...

hoezo, internetradio?

ThijsG

Citaat van: Berend van Til op augustus  1, 2011, 23:47:24
Het valt me op dat niemand de Ovators heeft hier? Als ik zo e.e.a. lees moet dit toch wel wat bijzonders zijn. Misschien niet helemaal de "Naim sound" maar dat hoeft niet perse een nadeel te zijn bij spekers.

Ik zag op een Youtube filmpje Garmt er mee bezig.

Wat vinden jullie, Bjorn en Garmt, van de Ovator en hebben jullie de 400 ook staan? Daar zou ik persoonlijk eerder interesse in hebben vanwege het wat bescheidener formaat.

Ik heb de Ovator's beluisterd met Naim XS serie. En ik vond het geweldig!! Zeker een aanrader voor Naim liefhebbers die opzoek zijn naar nieuwe speakers.
Als het visueel aanspreekt tja.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Citaat van: LPlover op augustus  2, 2011, 19:01:51
De nieuwe Neats Motives 2 staan in mn woonkamer aangesloten en wel. De 1e klanken zijn veelbelovend :inlove: Er is al meteen een soort vertrouwd gevoel en das goed.

latersssssssssss

Awsome!! Mooi man... Enjoy
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Jumping Jack

Psst, Thijs, het is "awesome"
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs