Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: LPlover op juli 27, 2011, 15:42:55
OFF TOPIC: NIEUWE SPEAKERS GEKOCHT.

Vandaag een paar uur wezen luisteren bij Snijders hifi. De volgende speakers kwamen aan bod:

Neat Motive 2
B&M CM8
Bach nog wat???

Net als bij mij thuis werd er gespeeld met een Nait5italic, Cd5xs en Flatcap voeding, Lavender interlink, snaic 5 en standaard stekkerdoos. De luidsprekerkabels waren van dan wel weer van QED. De vloer en muren van de luisterruimte waren bedekt met tapijt met hier en daar glasplaten op de muren. Behoorlijk gedempt net als m'n eigen woonkamer en akoestisch behoorlijk geoptimaliseerd om een goede demo te kunnen geven. 

Eingelijk vanaf de 1e noten was ik verliefd op de Neat Motive 2. He he eindelijk dat lekkere losse klankbeeld waar ik naar opzoek was. Heerlijk pakkend geluid, helder, breed stereobeeld, voldoende laag, niet te netjes maar ook niet schel of scherp. Na vele cd's (o.a. Faithless, Portishead, Blur, Vangalis, Marcus Miller, Bjork etc) bleef dit oordeel overeind. Ik vond het hoog of laag zeker niet overdreven zoals hier door enkele wordt beweert. Gewoon een lekker all round pakkend klinkende speaker met een compacte afmeting. Zowel met house als meer gevoelige muziek klonk het subliem.

De Bach klonk ook niet verkeerd. Misschien zelfs nog wat strakker in het laag maar toch wat te netjes en toch ook wat vlakker. Dan nog de CM8. Oke wat meer laag maar klankbeeld te steriel, clean, nee was na 5 minuten bekeken. Andere merken zoals Quad, Wharfedale, de 600 serie van B&M, 805 heb ik niet beluisterd want die klonken minder levendig volgens Jan Pieter dus vallen meteen of voor mijn voorkeur.

Ik krijg voor de Linn Ninka's nog flink wat terug dus das meegenomen en dan ook geen gekloot met allerlei mensen over de vloer.
Ik heb gekozen voor de Natural Oak uitvoering. Ergens volgende week ophalen :D

Leuk zeg! Gefeliciteerd!

Alco

CiteerOh dat wist ik niet! Any suggestions?

Ik heb zelf geen ervaring met de NAC112 hoor, maar net als de Nait 5 (zonder i of italic) zou de NAC112 wat minder de kenmerkende Naim klank hebben.
(de nac112 en Nait 5 klinken als 't goed is wat terughoudend(er) in 't hoog)

Er staat al een tijdje een NAC112 te koop voor een wel heel schappelijk prijsje, bij een Naim dealer op MP: http://link.marktplaats.nl/451619446  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Roger Black

Ja die zag ik, maar ik ga er nu nog niet voor. Eerst andere prioriteiten. Maar het kan geen kwaad mezelf alvast lekker te maken..

Bas Akkerman

Citaat van: Roger Black op juli 28, 2011, 09:54:07
Maar het kan geen kwaad mezelf alvast lekker te maken..

Nou...?  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Roger Black op juli 28, 2011, 09:39:29
Leuk zeg! Gefeliciteerd!

Thanx. De vrouw is ook blij met de kleinere afmetingen, oh wat zeg ik nu weer :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bezoeker

Citaat van: Alco op juli 28, 2011, 09:52:00
Ik heb zelf geen ervaring met de NAC112 hoor, maar net als de Nait 5 (zonder i of italic) zou de NAC112 wat minder de kenmerkende Naim klank hebben.
(de nac112 en Nait 5 klinken als 't goed is wat terughoudend(er) in 't hoog)

Er staat al een tijdje een NAC112 te koop voor een wel heel schappelijk prijsje, bij een Naim dealer op MP: http://link.marktplaats.nl/451619446  :)

ik heb een naim nait 5 en nait 5i gehad. En het verschil is erg groot. Ik gaf sterk de voorkeur aan de nait 5i. De nait 5 is inderdaad wat saai.
Gr Dennuz

ThijsG

Citaat van: Roger Black op juli 27, 2011, 15:25:05
Ik was erg blij met Emotiva en daar ben ik nog steeds erg over te spreken. De Nait 5i kon wat mij betreft ook niet tippen aan de voorversterking met mono eindversterkers van Emotiva. Maar dit is ook niet te vergelijken. Naim heeft een wat ander prijskaartje.

Ik zou voor de toekomst wel geintresseerd zijn in Nac112 en Nap150.. Maar dat duurt nog even  :)

De 112x versie moet veel mooier zijn. Er staat en setje te koop op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/469222340
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

musfed

CiteerEingelijk vanaf de 1e noten was ik verliefd op de Neat Motive 2. He he eindelijk dat lekkere losse klankbeeld waar ik naar opzoek was.

Altijd leuk om een nieuwe Naim/Neat gebruiker te kunnen begroeten. Gegroet en veel plezier met deze mooie combi.  ;D :clapping:
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Musfed op juli 28, 2011, 13:46:56
Altijd leuk om een nieuwe Naim/Neat gebruiker te kunnen begroeten. Gegroet en veel plezier met deze mooie combi.  ;D :clapping:

Echt een heerlijk klankbeeld vol emotie, bite, kracht, voldoende slam etc. En dat voor zulke slanke vloerstaanders. Ik kwam de luisterruimte ingelopen en struikelde bijna over die compacte kastjes :D Ik had o.a. een cd van Orbital/Massive attack meegenomen met veel snoeihard/diep laag en dat werd zonder problemen weergegeven. Het laag was daarbij zeker niet te droog of kil maar aangenaam warm en goed gearticuleerd. Daarnaast helt de kast wat naar achter zodat met name het hoog beter de ruimte instraalt en dat is fijn gezien mijn situatie van een bankstel en salontafel op korte afstand tot de luidsprekers.  

S@m

Alco

Haha, je was met net even voor S@m!  

Goh, en in Drenthe ook nog en nog maar een jaar oud 8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Nosferatu

Drenthe ? Tussen de schoapies op de hei ? Nee, te ver weg voor Thijs.  ;D
Tegen een royale kilometer vergoeding willen Alex en ik wel even met jou op pad hoor.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Klout10

Citaat van: garmtz op juli 25, 2011, 12:18:24
Ik heb ook regelmatig lopen zeulen met audio toen ik nog geen rijbewijs/auto had. Dit is gewoon inderdaad het toppunt van luiheid. Als je nou consequent bent, bestel je hem nieuw en komt de dealer hem BRENGEN! Wow!

Helemaal mee eens, het zijn de mannen van vroeger niet meer he?!  ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Wat ik me afvraag.... onlangs viel me op (op de Naim prijslijst van mei 2011) dat Naim alleen nog maar de 2 Ovator speakers levert.

Da's wel een heel karig aanbod.  Is er iemand bekend met geruchten over een opvolger van de n-Sats.
Ik zou toch wel nieuwsgierig zijn naar een nieuwe set kleinere stand-speakers en/of een niet al te grote, zuilspeaker.

Tot voor een jaartje of 2 terug had je nog:
Eerst de n-Sats, dan de Ariva, dan de Allae's, en nu hebben ze alleen nog maar de prijzige (en imho lelijke) Ovator's.

Klout10

Op het Naim UK Forum wordt wel gesproken over een Ovator S200 en S800. Maar hoe concreet deze zijn weet ik ook niet...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Wat heb ik allemaal gemist! :O advertentie verlopen/verwijderd. :) Ging zeker om de NAP200 voor 1850.
Ik heb besloten om toch maar een nieuwe te kopen bij Audio Artistiek... Moet nog even doorsparen.

Elke keer stapels Vinyl in huis slepen helpt daar niet bij. Maar heb er geen spijt van. Super platen gekocht.
Deze maand schat ik zo rond de 20 Jazz LP's :) Meeste Nieuw... Awsome
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Klout10

Doe mee aan de "HDX Internet Radio Beta Trial" .... WAUW!

Bensz

Citaat van: Klout10 op juli 30, 2011, 13:57:42
Doe mee aan de "HDX Internet Radio Beta Trial" .... WAUW!

Wat is er WAUW! aan internetradio op een HDX?!

Klout10

Citaat van: Bensz op juli 30, 2011, 18:48:03
Wat is er WAUW! aan internetradio op een HDX?!

De boven verwachting goede geluidskwaliteit van met name de 320 kbps stations en het ongelofelijk grote aanbod: zo'n 17.000 stations!

Robiwan

Staat een mooi Fraim rack te koop op MP, bieden vanaf 1000 euro, een beetje laag bedrag vind ik, toch? Jammergenoeg helemaal in Drenthe ??? :D

http://link.marktplaats.nl/470141540

musfed

CiteerDe boven verwachting goede geluidskwaliteit van met name de 320 kbps stations en het ongelofelijk grote aanbod: zo'n 17.000 stations!

Kunnen we daar ook zonder HDX naar luisteren? Met een SB bijvoorbeeld?
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: Musfed op juli 31, 2011, 10:45:23

Geen idee, wellicht kan een van de SB gebruikers antwoorden.

Lex Groningen

Citaat van: LPlover op juli 31, 2011, 10:18:33
Jammergenoeg helemaal in Drenthe ??? :D

http://link.marktplaats.nl/470141540

Zo ver rijden is het niet hoor.vanuit Groningen ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Bensz

Citaat van: Musfed op juli 31, 2011, 10:45:23

Volgens mij gebruiken beide Vtuner. Is desnoods te ontvangen met een Iphone, Ipad App.

Alco

CiteerStaat een mooi Fraim rack te koop op MP, bieden vanaf 1000 euro, een beetje laag bedrag vind ik, toch? Jammergenoeg helemaal in Drenthe
Lekker dichtbij :D ;)  € 1000,- is inderdaad opvallend laag!
Heb zelf een keer een Fraim met maar 1 base en 2 standaard shelves verkocht voor € 1600,-
(1e bod was toen een belachelijke € 175,- :sleepy:)