Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli  9, 2011, 09:35:46
ik ben 75% Grunnings en 25% Fries..... kan het daar nog iets mee te maken hebben?  :coffee:

Het ergste soort :D En have you make up your mind?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Lex Groningen

ik ben 75% Grunnings en 25% Fries..... kan het daar nog iets mee te maken hebben?  :coffee:

Citaat van: LPlover op juli  9, 2011, 09:39:14
Het ergste soort :D

Heb hier niets meer aan toe te voegen. :D

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

ThijsG

:-X

Keuze volgt.... haha wanneer, Stay Tuned for another episode
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Ja, ik denk dat op het moment van beslissen je Friese genen om de hoek komen kijken. (Ervaring mee...ja!)

Dr.Bedlo

Ja....
Quad vintage.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

"Doe'k 't wel,...doe'k 't niet,...of krieg ik spiet" ;D

Btw,...dan zullen de meeste (1e) bieders op MP ook wel uut Grunn'n komen, als die zo zuunig bint. :laugh: ;)

Zag namelijk dat iemand op MP € 580,- biedt voor een CD5i-2, maar diezelfde persoon biedt slechts € 500,- voor een CD5X + FC2!  :sarcasm: :yawnee:

Zag trouwens nog iets opvallends... een CDX2 te koop bij een Naim dealer voor € 2000,-
Volgens Latham zou deze CD-speler ongeveer 5 jaar oud zijn, maar afgaand op het serienummer is deze uit 2003!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

WahhahAHaHhaa en dan woon ik ook nog es in de volgende wijk:

http://www.youtube.com/watch?v=Upter4JrVSU

Enjoy!! WhahAHHAHAHAHa
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Mijn Groningse oortjes zijn volledig dichtgeslagen..Koorts,  en de paracetamol is niet aan te slepen..Shit...Nooit geen last van maar uitgerekend nu je naar de Muziek wil luisteren gebeurd dit. shit...En ik mijn geliefde Naimpie maar de schuld geven...Sorry naimpie .
Quad vintage.

Lex Groningen

Citaat van: ThijsG op juli  9, 2011, 10:05:32
WahhahAHaHhaa en dan woon ik ook nog es in de volgende wijk:

http://www.youtube.com/watch?v=Upter4JrVSU

Enjoy!! WhahAHHAHAHAHa

Ken het clipje. Al een aantal jaartjes oud.

Maar pffffff die lui zijn echt niet te verstaan. Je zet je eigen wijk hier lekker positief neer. :D
Aantal jaar geleden had ik dit beeld nog bij het Oosterparkwijk, maar na alle renovaties en nieuwbouw is dat beeld snel verdwenen.
Kom er elke dag doorheen als ik richting mijn werk fiets, en vind het een mooie gezellige volkswijk.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Dr.Bedlo

Citaat van: Alex Groningen op juli  9, 2011, 10:16:02
Ken het clipje. Al een aantal jaartjes oud.

Maar pffffff die lui zijn echt niet te verstaan. Je zet je eigen wijk hier lekker positief neer. :D
Aantal jaar geleden had ik dit beeld nog bij Oosterparkwijk, maar na alle renovaties en nieuwbouw is dat beeld snel verdwenen.
Kom er elke dag doorheen als ik richting mijn werk fiets, en vind het een mooie gezellige volkswijk.

Alleen jammer van Kathy en Gre..Je zal der maar naast wonen. Die hebben vast geen NAIM.
Quad vintage.

Lex Groningen

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2011, 10:17:36
Alleen jammer van Kathy en Gre..Je zal der maar naast wonen. Die hebben vast geen NAIM.

De sociale dienst keert een hoop uit voor hun cliënten, maar denk dat een Naim set zelf hun te ver gaat. ;D
Maar inderdaad, je zal er maar naast wonen.

Dr.Bedlo

Stelletje mutsen

Kwoon zelf in de korrewegwijk. Overigens back to NAIM anders krijgen we op onze donder. Maar enige meligheid zal wel toegestaan worden. Nog iemand die gedachten heeft aangaande Chord ANthem interlink en wat die gaat doen tussen de NAIM componenten?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2011, 10:28:52
Stelletje mutsen

Kwoon zelf in de korrewegwijk. Overigens back to NAIM anders krijgen we op onze donder. Maar enige meligheid zal wel toegestaan worden. Nog iemand die gedachten heeft aangaande Chord ANthem interlink en wat die gaat doen tussen de NAIM componenten?

kweet niet maar zou het lekker bij Naim houden!

Alco

Haha, kwam net nog bij toeval een 'antieke' foto tegen, van mijn eerste Naim setje uit 2001.

Wel een foto waarbij 't weinig uitmaakt of ik m'n bril op heb of niet...het blijft wazig ;D

Het bestond uit een Naim CD3.5 CD-speler (destijds bij Sound-Gallery gekocht, die toen nog Naim dealer was), een CB Nait 2 (gekocht bij Rinsma HiFi, voor omgerekend €450,- waaruit de waardevastheid van Naim weer blijkt), en onderop het (Atacama Europa) rack een Sony 940QS tuner.

De speaer(tje)s waren de Benjamin's uit de Monitor-Audio serie, de MA1. (afmetingen van slechts 15 x 15 x 24cm)
De stands waren van Pro-ject en de ls-kabel was Transparent The Wave. (ligt nu nog ergens in m'n schuur ;D )

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Lex Groningen

Ik zie zonder bril ook goed. Maar ik zie nu echt geen foto.

Klout10

Citaat van: Alco op juli  9, 2011, 10:04:17
Zag trouwens nog iets opvallends... een CDX2 te koop bij een Naim dealer voor € 2000,-
Volgens Latham zou deze CD-speler ongeveer 5 jaar oud zijn, maar afgaand op het serienummer is deze uit 2003!

Alco, niet op elke slak zout leggen. Misschien een ex-demo die in 2006 verkocht is. Als je het echt wilt weten, waarom geen belletje plegen??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Daar valt me de bek van open!

Een oud collega van mij zag de nait XS ook wel zitten en was dus op zoek naar een occasion daar nieuw er voor hem niet in zit. Vind ie een hele goedkope in Varseveld de man had dringend geld nodig, en ja niet netjes maar toch maar ff afknijpen die hap.

Komt ie gisteravond onverrichte zake terug, En waarom?"Dat ding was niks, die achterkant waar je de pluggen instopt lag los kon je zo een stukkie naar binnen drukken" zei hij.

Tsja.. En als hij nu niet zo ongenuanceerd tekeer was gegaan tegen de verkoper had hij deze alsnog kunnen kopen. Maar dat zit er nu niet meer in. Ehh is een Fries overigens.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2011, 13:52:30
Daar valt me de bek van open!

Een oud collega van mij zag de nait XS ook wel zitten en was dus op zoek naar een occasion daar nieuw er voor hem niet in zit. Vind ie een hele goedkope in Varseveld de man had dringend geld nodig, en ja niet netjes maar toch maar ff afknijpen die hap.

Komt ie gisteravond onverrichte zake terug, En waarom?"Dat ding was niks, die achterkant waar je de pluggen instopt lag los kon je zo een stukkie naar binnen drukken" zei hij.

Tsja.. En als hij nu niet zo ongenuanceerd tekeer was gegaan tegen de verkoper had hij deze alsnog kunnen kopen. Maar dat zit er nu niet meer in. Ehh is een Fries overigens.

zaten de aansluitingen aan de achterkant los, of gewoon de kast? Het 1e is normaal

Dr.Bedlo

gewoon de aanlsluitingen de normale sitiatie dus.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2011, 15:04:01
gewoon de aanlsluitingen de normale sitiatie dus.

dat hoort zo en heb je hem dat ook verteld :D Ik schrok ook toen ik voor het eerst de NAT05 tuner in m'n handen had en ik nog geen Naimpie was. Kolere de Din aansluiting zit los, wat heeft die gozer uit Terschelling me nou geflikt :D. Verdiep je wat meer in de Naim godsdienst en dan lees je dat dat voor de ontkoppeling is (zwevend).

Dr.Bedlo

Nee..Ik, heb dat neit verteld dacht dat ie dat wel wist!
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2011, 17:09:26
Nee..Ik, heb dat neit verteld dacht dat ie dat wel wist!

Wist jij dat wel... ;D

Dr.Bedlo

Ja zodra je de pluggjes achterin steekt merk je dat wel.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: Klout10 op juli  4, 2011, 21:16:10
Garmtz " hoewel ik voor de Hi-Line wel een nog beter alternatief weet met eigenlijk vrijwel geen nadelen ".

Klout 10 " Ben benieuwd welk alternatief je precies bedoelt...

Misschien is dit wat voor je Fred voor interlink? Alleen de vraag is nu nog, welke meneer bedoelt.