Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli  6, 2011, 08:25:02
En daar beweer je wat idd :O. Beter dan je Clearaudio Performance :O? :D haha, thats naim for ya :P

ja met m'n huidige phonotrap de bluenote. De stageline staat nog niet aangesloten want ik zit nog te wachten op een 4-5 din kabel. Ik denk dat de klank met de stageline weer typisch Naim is en dan is de performance welicht weer net wat beter dan de cd5x :D Wat mij bovenal zeer bevredigd is dat mijn set alle muzieksoorten goed laat klinken. Zelfs house muziek met echt vet laag komt niets te kort. En hoe hoger het volume hoe lekkerder het klinkt :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Overigens vergevingsgezindheid. Merk duidelijk dat de SX meer vergevingsgezind is dan de 5. meer flexibel met cds en popachtige muziek.
Gisteren klonk het allemaal weer helemaal bagger en nu gaat het weer. Vreemd. Misschien toch iets van doen met netvervuiling waar een van de Heren van BBenG over sprak? Moet er toch maar eens induiken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2011, 11:07:00
Overigens vergevingsgezindheid. Merk duidelijk dat de SX meer vergevingsgezind is dan de 5. meer flexibel met cds en popachtige muziek.
Gisteren klonk het allemaal weer helemaal bagger en nu gaat het weer. Vreemd. Misschien toch iets van doen met netvervuiling waar een van de Heren van BBenG over sprak? Moet er toch maar eens induiken.

Zo heeft Naim weer een nieuwe range, de SX :D

Bij mij is het klankbeeld ook wisselend. Van zeer goed naar iets minder zeer goed :D Toch vraag ik mij af of een stekkerdoos gebaseerd op ster aarding hier geen verbetering in kan geven daar de apparatuur onderling geen invloed op elkaar hebben?

Ik heb het al eerder gevraagd, maar heeft hier iemand ervaring met de Naim Hydra leads of the Powerigel van Music Line?

Robin

ThijsG

Citaat van: LPlover op juli  6, 2011, 11:19:34

Bij mij is het klankbeeld ook wisselend. Van zeer goed naar iets minder zeer goed :D Toch vraag ik mij af of een stekkerdoos gebaseerd op ster aarding hier geen verbetering in kan geven daar de apparatuur onderling geen invloed op elkaar hebben?

Ik heb het al eerder gevraagd, maar heeft hier iemand ervaring met de Naim Hydra leads of the Powerigel van Music Line?

Robin

De egel staat wel bij Audio Artistiek! Roadtrip to Grunn mien jung!! :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Robin

Ach vergeef nhet mij ik bedoel de XS

Ik heb de powerigel eens op mijn vorige setup gehad_de naim 5 serie- maar kon geen verschil horen. Misschien dat dat nu anders is?
Quad vintage.

ThijsG

Ik heb toch besloten om niet naar Duitsland te gaan voor de NAP200. Ik ben nog steeds op zoek naar een tweedehands exemplaar in NL.
En ik zit er aan te denken om gewoon nieuw te kopen met inruil, maar dan moet ik wel een mooie prijs krijgen.

Overigens zit ik heel af en toe te denken om van de Reference af te stappen en de XS kant op te gaan.....  :sadlike:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Cyreg

In post 2994 heb ik iets gezegd over MusicLine Naim 6xblok en Naim powercord  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Misschien een polletje of een weddenschapje."Zal het Thijs lukken in de komende tien jaar om iets blijvends aan te schaffen?! ;) ;) ;) ;)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli  6, 2011, 11:37:52
Ik heb toch besloten om niet naar Duitsland te gaan voor de NAP200. Ik ben nog steeds op zoek naar een tweedehands exemplaar in NL.
En ik zit er aan te denken om gewoon nieuw te kopen met inruil, maar dan moet ik wel een mooie prijs krijgen.

Overigens zit ik heel af en toe te denken om van de Reference af te stappen en de XS kant op te gaan.....  :sadlike:

jezus Thijs maak nou eens een keuze man :D Als er hier in de buurt een NAP200 wordt aangeboden wil ik best voor je gaan kijken :) Heb je Snijders hifi al eens gebeld? 0104125000

Robiwan

Citaat van: Cyreg op juli  6, 2011, 11:39:21
In post 2994 heb ik iets gezegd over MusicLine Naim 6xblok en Naim powercord  ;)

link graag

ThijsG

Robiwan

ThijsG

Citaat van: LPlover op juli  6, 2011, 11:44:41
jezus Thijs maak nou eens een keuze man :D Als er hier in de buurt een NAP200 wordt aangeboden wil ik best voor je gaan kijken :) Heb je Snijders hifi al eens gebeld? 0104125000

Of toch een supernait? Hmmm...  :dozingoff: hahhaa.

Snijders heeft geen Occasion staan en ze doen hun Demo modellen van de NAP200 niet weg, omdat die lekker ingespeeld zijn en ze verkopen veel NAC202/NAP200 combi's. Wanneer er een nieuwe model uitkomt van de NAP200 dan verkopen ze die pas. Ik heb mijn gegevens bij ik denk alle
Naim dealers achter gelaten om mij te tippen wanneer er een NAP200 beschikbaar is.

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli  6, 2011, 11:55:09
Of toch een supernait? Hmmm...  :dozingoff: hahhaa.

Snijders heeft geen Occasion staan en ze doen hun Demo modellen van de NAP200 niet weg, omdat die lekker ingespeeld zijn en ze verkopen veel NAC202/NAP200 combi's. Wanneer er een nieuwe model uitkomt van de NAP200 dan verkopen ze die pas. Ik heb mijn gegevens bij ik denk alle
Naim dealers achter gelaten om mij te tippen wanneer er een NAP200 beschikbaar is.

good thinking :) je hebt een PM

Dr.Bedlo

Naimpies...

Ik zit even in een dillema. K heb besloten om binnenkort mijn cd bron te upgraden en dat zou dus de CD5XS worden, maar nu kan ik voor diezelfde centen een occasion CDX2 kopen. En ja,,dat is dus het dillema. Zal de CDX2 echt hoorbaar beter zijn of gaat het om de nuances?. ook vraag ik mij af of een CD speler kwa onderdelen sneller stuk gaat of dat er vlotter iets kapot gaat.

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2011, 17:51:35
Naimpies...

Ik zit even in een dillema. K heb besloten om binnenkort mijn cd bron te upgraden en dat zou dus de CD5XS worden, maar nu kan ik voor diezelfde centen een occasion CDX2 kopen. En ja,,dat is dus het dillema. Zal de CDX2 echt hoorbaar beter zijn of gaat het om de nuances?. ook vraag ik mij af of een CD speler kwa onderdelen sneller stuk gaat of dat er vlotter iets kapot gaat.

kun je beide niet ergens beluisteren?

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2011, 17:51:35
ook vraag ik mij af of een CD speler kwa onderdelen sneller stuk gaat of dat er vlotter iets kapot gaat.

sneller dan wat..?

Dr.Bedlo

Nee..dat kan niet. De XS wel want die koop ik gewoon bij een Dealer De 2 kan ik ook wel beluisteren maar dan in een totaal andere setup. (leema en proac speakers)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli  6, 2011, 17:59:34
sneller dan wat..?

Dan mijn eendje.

Nee...heeft een cd speler niet veel meer delicate onderdelen dan bijvoorbeeld een versterker? Het lijkt mij dat de uitschuiflade van de NAIM nogal gevoelig is voor allerlei ongelukjesen tevens de lens die ligt er toch open bloot in? Bij een versterker heb ik al mijn reserves maar bij een CD speler!
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2011, 18:03:16
Dan mijn eendje.

Nee...heeft een cd speler niet veel meer delicate onderdelen dan bijvoorbeeld een versterker? Het lijkt mij dat de uitschuiflade van de NAIM nogal gevoelig is voor allerlei ongelukjesen tevens de lens die ligt er toch open bloot in? Bij een versterker heb ik al mijn reserves maar bij een CD speler!

Hij is ongetwijfeld sneller dan je eendje, maar waarschijnlijk minder grappig.

Natuurlijk is een apparaat met bewegende delen gevoeliger voor storingen, daar hoef je imo geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd toch..?

Dr.Bedlo

Nee..dat heb ik dan ook niet gedaan.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2011, 18:08:37
Nee..dat heb ik dan ook niet gedaan.

Dus het antwoord wist je al voor je de vraag poste.. ;D

ThijsG

Fred,

Wanneer je de CDX2 gaat kopen moet je even informeren of van die serienummer nog het loopwerk vervangen kan worden. Ik hoorde dat de oudere modellen
geen loopwerken meer voor zijn. Mocht er iets stuk gaan, dan is het fijn dat die gerepareerd kan worden.

De CDX2 heeft ook andere afmetingen dan de CD5XS die precies met je NAIT overeenkomt, mocht je gevoelig zijn voor de looks.

Succes!

Alco

Uiteraard kan er aan een CD-speler meer kapot gaan dan in een versterker, maar ik hoor/lees zelden iets over een Naim CD-speler die de geest heeft gegeven of opeens kuren vertoond.
Alleen met de oudere Naim CD-spelers (bijv. olive serie) zou ik voorzichtig zijn, omdat daarvan het loopwerk niet meer leverbaar is, dus als dat het begeeft (en uitgerekend dat schijnt nogal eens te gebeuren lees ik soms) ben je de sigaar...

In tegenstelling tot veel CD-spelers (met zo'n flinterdun, plastic rammel-laadje) hebben Naim CD-spelers wel een behoorlijk degelijke lade, waarin het loopwerk/laserunit is verwerkt.
Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.

Het ligt er alleen wel aan hoe lang de loopwerken van een CDX2 nog verkrijgbaar zijn, mocht deze tzt vervangen moeten worden.  Aangezien streaming steeds populairder en mainstream begint te worden, kan ik me voorstellen dat er steeds minder CD-loopwerken gefabriceerd worden.

(edit: Thijs was me net effe voor, maar sluit me dus geheel bij zijn advies aan)  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Cyreg

Ook even via de serienrs op juiste uitvoering en ouderdom/fabricagejaar letten (zie de links)  ???

http://www.naimaudio.com/serial-numbers

http://www.naimaudio.com/product-history
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)