Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 29, 2011, 17:01:36
Help....Van enige consensus is nooit sprake in de audiowereld. Kan je dus net zo goed dit en alle andere fora sluiten.

Ok...Links hangend, rechts op de grond..WOW

Waarom stel je overigens de vraag als je het antwoord wel weet, verspilling van energie en bandbreedte.

:D :D ach joh we lullen maar wat af op dit naim forum.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ach...heeft ook wel weer zijn charme!

over mannelijke geslachtsdelen gesproken heeft iemand ervaring met een Din Din Interlink van Chord -Anthem 2_anders dan het standaard Naim Kabeltje? _waar is die overigens van?_
Quad vintage.

Alco

De standaard meegeleverde Naim DIN-DIN kabel is ook van Chord.
(is gelijk aan een Chord Chrysalis, die ik ooit in DIN-Cinch uitvoering had)
De Chord Chrysalis zit inmiddels niet meer in hun pakket volgens mij.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 29, 2011, 16:34:53
Voor mij dus ook..of een Rega? Wanneer tja....) Heb je al een NAP gescoord overigens?

Rega ben ik zelf niet zo weg van, vindt het design niet mooi van de duurdere tafels.

Ik heb nog steeds geen NAP :( haha wordt er moedeloos van. Heb nu al ongveer 5 week de NAC202 in huis, staat stof te vangen.
Gaat weer de verkoop in en koop ik toch maar een Akai stereo cassette deck :P

Morgen komt je NAIT XS binnen als het goed is Fred!! :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juni 29, 2011, 17:53:56
Rega ben ik zelf niet zo weg van, vindt het design niet mooi van de duurdere tafels.

Ik heb nog steeds geen NAP :( haha wordt er moedeloos van. Heb nu al ongveer 5 week de NAC202 in huis, staat stof te vangen.
Gaat weer de verkoop in en koop ik toch maar een Akai stereo cassette deck :P

Morgen komt je NAIT XS binnen als het goed is Fred!! :D

dan maar een nieuwe nap kopen :D. De P9 vind je toch wel mooi? Beetje erg duur maar schijnt super te klinken.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Oud lid

P9 klinkt erg goed!

Erwin B

Dr.Bedlo

zal best...maar een mcintosh van e 40.000 doet dat ook wel denk ik. ergens moet je een punt zetten.

@Thijs zo een Rega P3 en dan in NAIM groen..och smaken verschillen maar die vind ik dan wel weer mooi.

Ja als het goed is komt morgen de XS....Nog maar een week xtra vrij genomen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni 29, 2011, 17:45:01
De standaard meegeleverde Naim DIN-DIN kabel is ook van Chord.
(is gelijk aan een Chord Chrysalis, die ik ooit in DIN-Cinch uitvoering had)
De Chord Chrysalis zit inmiddels niet meer in hun pakket volgens mij.

Merci...Als wij AlCO toch niet hadden. Heb je overigens wel eens een andere interlink gehad tussen je NAIM componenten? Ben nieuwsgierig naar eventuele ervaringen. Overigens met een leesbril wordt nu alles een stuk duidelijker....
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni 29, 2011, 19:01:39
zal best...maar een mcintosh van e 40.000 doet dat ook wel denk ik. ergens moet je een punt zetten.

@Thijs zo een Rega P3 en dan in NAIM groen..och smaken verschillen maar die vind ik dan wel weer mooi.

Ja als het goed is komt morgen de XS....Nog maar een week xtra vrij genomen.

De P3 vindt ik wel mooi, die high-end rega modellen vindt ik niet mooi. Haha die groene gaat wel ver hahaha :P Ga je die misschien nemen?
Ik moet zeggen he, dat mijn Project 2 draaitafel al fantastisch klinkt, maarja misschien komt dat omdat ik niet weet hoe een draaitafel kan klinken
in mijn set.

Ja als het goed is krijg ik morgen mijn naim remote :)

* En een nieuwe NAP200 wordt mij te duur (in verhouding)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

Citeerzo een Rega P3 en dan in NAIM groen..och smaken verschillen maar die vind ik dan wel weer mooi.
Me too. 8)

:wub:

Heb een half jaartje geleden een Rega P5/Exact in huis gehad, en vind een P3 dan mooier om te zien.
(door de eenvoud... 1 plaat HDF, een plateau en een arm...that's it)

De P5 en P7 hebben zo'n (vind ik) lelijke 'lijst' er omheen, waarbij het plateau 'visueel' te ver naar links staat,
zodat deze deels over die lijst 'hangt'. Misschien muggenzifterij, maar ik vind 't niet echt mooi.

De P9 daarentegen heeft wel een mooie, houten lijst. (maarja...€ 4000,-...auch,that hurts)  :unhappy:

En deze dan ?  De AVID DIVA :wub:

(kost inclusief Rega RB301 arm + Grado Prestige Gold net iets meer dan een Michell Gyro zonder arm en element) :sigh:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

CiteerMerci...Als wij AlCO toch niet hadden.
Muchas gracias, too much honour signor. :blush:

CiteerHeb je overigens wel eens een andere interlink gehad tussen je NAIM componenten? Ben nieuwsgierig naar eventuele ervaringen.
Alleen een Atlas Quadstar. Die kon ik ooit nieuw met korting overnemen van iemand.
( http://www.hifileads.co.uk/cables/atlas/interconnects/din/Atlas%20Quadstar%20DIN-DIN.htm )

Ik had 't idee dat deze kabel net iets opener klonk nog, dan die grijze 'lavender' kabel van Naim.
(maar de verschillen waren klein, en misschien zelfs verbeelding)  Ik had/hem 'm echter nog liggen, omdat toen ik 'm kocht ik alleen een Nait 2 en gebruikte CDX had, beide zonder de standaard Naim DIN-DIN kabel.

ThijsG

Citaat van: Alco op juni 29, 2011, 19:14:33
En deze dan ?  De AVID DIVA :wub:

(kost inclusief Rega RB301 arm + Grado Prestige Gold net iets meer dan een Michell Gyro zonder arm en element) :sigh:

Wat kost die en waar? :P Haha vind het een mooie tafel. Wel als je de Volvere kent lijkt het een beetje een uitgeklede volvere!
Ben wel benieuwd hoe die klinkt. De Diva zweeft die ook?

Alco

CiteerWat kost die en waar?

Hij kost, compleet en klaar voor actie, met een Rega RB301 arm en Grado Prestig Gold zo'n € 1800,-
Helaas zijn er maar heel weinig AVID dealers. Ik ken alleen Rinsma HiFi in Lippenhuizen, Fryslan.
Er zijn volgens mij nog wel een paar, maar weet zo effe niet welke...

geen idee of ie 'zweeft'. Heb 'm 1x even op de AV-NU show gehoord, vorig jaar oktober.
(samen met z'n grotere broers, op de mooie Sonneteer Alabaster en Campion versterkers)

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juni 29, 2011, 19:07:41
De P3 vindt ik wel mooi, die high-end rega modellen vindt ik niet mooi. Haha die groene gaat wel ver hahaha :P Ga je die misschien nemen?
)

Misschien? 100  procent zeker.

1st maar eens zo een relatief goedkoop tafeltje eens kijken of ik greep en zin er in kan krijgen. Kan wel direct een dure kopen maar zoveel vinyl heb ik niet, en aangezien ik niet zo een "tweaker"-ben -streaken laat ik aan anderen over-. Ben altijd bang dat je weer gaat liggen klooien met een naaldje hier een armpje daar, een ander elementje , en voor dat je het weet zit je met een bak vol dure onderdelen die je zo de vuilnisbak in kan keilen.
Ging in mijn Thorens tijd een lange tijd geleden ook al net zo!
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni 29, 2011, 19:22:27
Muchas gracias, too much honour signior. :blush:
Alleen een Atlas Quadstar. Die kon ik ooit nieuw met korting overnemen van iemand.
( http://www.hifileads.co.uk/cables/atlas/interconnects/din/Atlas%20Quadstar%20DIN-DIN.htm )

Ik had 't idee dat deze kabel net iets opener klonk nog, dan die grijze 'lavender' kabel van Naim.
(maar de verschillen waren klein, en misschien zelfs verbeelding)  Ik had/hem 'm echter nog liggen, omdat toen ik 'm kocht ik alleen een Nait 2 en gebruikte CDX had, beide zonder de standaard Naim DIN-DIN kabel.

O.K.

Vraag het hierom omdat mij 2de hands een Chord Anthem 2 is aangeboden Din to Din. Maar nu lees ik dat deze een zilveren kern heeft en daar ben ik altijd wel weer een beetje huiverig voor. In LS kabels klinkt zilver vaak schel. Misschien dat niet geld voor interlinks? Ben ook nooit zo een adept geweest wat dat aangaat. Hoorde nooit geen verschil. maar nu met eindelijk goede audio en niet van alles wat hoor ik wel verschillen.

Kwestie van kopen en beluisteren denk ik?
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: Alco op juni 29, 2011, 19:34:52
Hij kost, compleet en klaar voor actie, met een Rega RB301 arm en Grado Prestig Gold zo'n € 1800,-
Helaas zijn er maar heel weinig AVID dealers. Ik ken alleen Rinsma HiFi in Lippenhuizen, Fryslan.
Er zijn volgens mij nog wel een paar, maar weet zo effe niet welke...

geen idee of ie 'zweeft'. Heb 'm 1x even op de AV-NU show gehoord, vorig jaar oktober.
(samen met z'n grotere broers, op de mooie Sonneteer Alabaster en Campion versterkers)

Wel grappig Avid, heeft een specifieke kleur voor in combinatie met Naim.

http://www.avidhifi.co.uk/turntable_black.htm

Dr.Bedlo

schiterend speler! Wel een beetje un Thorens. merk waar ik een zwak voor heb, maar of dat gaat samenwerken met NAIM.

Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: Alco op juni 29, 2011, 19:34:52

:wub: Mm, dat valt dan wel weer mee vind ik persoonlijk... Nee, Bas!! Eerst je basisset!   :plain:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ThijsG

Citaat van: Bas Akkerman op juni 29, 2011, 20:09:27
:wub: Mm, dat valt dan wel weer mee vind ik persoonlijk... Nee, Bas!! Eerst je basisset!   :plain:

Wat heb je eigenlijk op het oog voor de basis? Ben benieuwd

Bas Akkerman

Oei, wil dit topic niet kapen, maar heb een eigen topic waar mijn zoektocht naar die basisset staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Dat jullie zo met die P3 weglopen...

Enkel om de looks. BAD! En veel te duur!

Ik heb zoals gezegd alle REGA's toen naast elkaar gehoord P2,P3.P25 en P9. En het begint pas echt goed te worden bij de P25.
Alle draaitafels hadden hetzelfde element. Het was echt om te kijken wat de draaitafel op zich doet.

Daarna heb ik nog uitgebreid de P7 beluisterd (2x). Echt dat zou nu mijn keuze zijn als het geld niet tot de P9 strekt. Het gaat toch om het geluid!

Ik heb zelf een Nottingham Analogue, zwaar gemodificeerd. Maar moest ik een andere kopen zou ik voor de P7 of een Michell Gyro Se gaan.

Erwin B

Alco

CiteerHet gaat toch om het geluid!
OOK, en voornamelijk.  maar wat mij betreft niet alleen...
iets kan nog zo geweldig klinken, maar als 't er (naar mijn smaak) niet uitziet, verdient het geen ereplaatsje in mijn woonkamer. 8)

Het is net als gerechten in een top-restaurant (zat toevallig net effe naar MasterChef te kijken op TV ;D)
Iets kan nog zo goed smaken,...maar als 't er niet uitziet, word 't zo de vuilnisbak ingekieperd.
(al vind ik een onooglijk patatje-met vaak lekkerder dan menig lif-lafjes gerecht in zo'n duur restaurant) :satisfied:

Om 't toch even bij Naim te houden... de Ovator series bijvoorbeeld.
Ik vind 't (zeker gezien de prijs) lelijke speakers, met name ook door de goedkoop aandoende 'plastic' voorkant.
Als die ook in dezelfde houtfineer afwerking was als de zijkanten, werd 't al een wat ander verhaal.
(ook vind ik de fineer keuzes een beetje beperkt en achterhaald bij Naim... al jaaaren maple, cherry en zwart)

Al zou de prijs gehalveerd worden, dan zou ik er nog niet over piekeren om een Ovator S400 set te kopen.
Je moet er tenslotte ook dagelijks tegenaan kijken. (vaker dan dat je er naar luisterd)

fireman

Dit is een mooie  :headbanging:

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Ik vind het ook een beetje appels en peren vergelijken. Een LP12 of een Gyro zal ongetwijfed beter klinken maar dat mag dan ook wel gezien het prijsverschil. Voor mij geldt dat als je niet te veel op hebt met vinyl en eigenlijk af en toe een plaatje draait je budget ook niet echt hoog zal zijn. Dan spelen Looks wel een rol. Vergeet ook niet dat je er dan ook nog een phono voorversterker bij moet hebben en een voeding. Dan kom je wel op duizend pleurops

@Erwin B

Ik vind je commentaren  weinig hout zagen met alle respect ..Stel jij hebt een Michell Gyro of een p7 en ik zeg dan" hoe haal je het in je hoofd, ding ziet er niet uit en speelt voor geen milimeter . ik heb een Bauer Audio Bauer Audio dps 3, Naim Audio Aro, Lyra Delos en die is heaven.

Dan heb je aan die conclusie uiteraard geheel niks!
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: Fireman op juni 29, 2011, 21:51:06
Dit is een mooie  :headbanging

xerxes  :inlove:

Had ik mijn rpm 6.1 niet gehad, had ik deze serieus overwogen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs