Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Mooi Alco, die heb ik ook nog in ons tweede setje (op MC speakers en een SB) op zolder in de study/hobbykamer staan.
Wel met de zilveren kant naar voren. Vorig jaar zelfs laten recappen.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerWel met de zilveren kant naar voren. Vorig jaar zelfs laten recappen.
Ik heb 'm inmiddels ook alweer een tijdje met de zilveren kant naar voren. (is foto van jaartje of 2 geleden)

Mag ik misschien vragen waar je de Nait 2 hebt laten recappen en wat 't kost ?
Volgens mij zitten er namelijke aanzienlijke verschillen in prijs, waar je 'm laat recappen.

Via Latham kostte het een jaar of 2 geleden ongeveer € 350,- maar heb ook weleens een prijsopgaaf via een Naim dealer gekregen, die geloof ik € 175,- bedroeg. (wellicht iets minder uitgebreid en/of andere onderdelen)
Dat gold voor m'n Nait 1 die ik toen maar heb laten recappen.

Vond je 't verschil klankmatig de moeite waard, na 't recappen ? Of was 't meer het idee, dat ie weer als nieuw is.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Bij mijn Nait2 heeft Edwin de recap gedaan. Volgens mij voor rond de 200 euro. Ik heb de recap voor de zekerheid laten uitvoeren, voor een van de caps zou kunnen gaan lekken en voor schade zou kunnen zorgen.
Hij was best een tijdje weg en kan dus niet zo goed zeggen of die veel beter klonk na de recap.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerBij mijn Nait2 heeft Edwin de recap gedaan. Volgens mij voor rond de 200 euro.
Ok, ook via Edwin dus. € 200,- is op zich wel een nette prijs vind ik. Wel jammer dat 't zo lang moet duren.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Een CB zonder CB dan?
Quad vintage.

Alco

CiteerEen CB zonder CB dan?

In dat geval staat CB bij mij voor 'Classic Black' :D ;)

Dr.Bedlo

Ha ek maar denken dat dat voor chrome bumper stond
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Is er iemand die bekend is met het merk Project? Ik zoek een platenspeler en de audio zaak hier om de hoek heeft ondermeer dit merk. Maar ken het niet, en is het niet zo dat ik iets van een voorversterker nodig heb als ik een platenspeler op mijn nait 5i wil aansluiten.

overigens is het vintage gebeuren niet doorgegaan. De tuner miste een knop en dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg. De versterker bleek een voor versterker te zijn (Silly me)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 16, 2011, 10:41:00
Is er iemand die bekend is met het merk Project? Ik zoek een platenspeler en de audio zaak hier om de hoek heeft ondermeer dit merk. Maar ken het niet, en is het niet zo dat ik iets van een voorversterker nodig heb als ik een platenspeler op mijn nait 5i wil aansluiten.

Ja ikke :D. Prima spul en goed klinkend. Als je 2e hands een RPM6 kan bemachtigen meteen doen. Kwaliteitscontrole is echter niet altijd even goed dus let bij een eventuele aankoop op afwijkingen, of vraag de dealer om dit te beoordelen. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 16, 2011, 10:41:00
en is het niet zo dat ik iets van een voorversterker nodig heb als ik een platenspeler op mijn nait 5i wil aansluiten.

Ja, je hebt een phono preamp nodig.

Jumping Jack

Ik heb een RPM6.1 met speed box, Pro-ject heeft mooie dingen en in verschillende prijsklassen.
Ik weet niet of de nait 5i een phono-stage heeft, en als die er een heeft, is de kans groot dat deze enkel MM doet. Dat is dus wel degelijk iets om rekening mee te houden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Een Nait 5i heeft geen phono stage, zoals ik al zei...

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 16, 2011, 22:13:53
Een Nait 5i heeft geen phono stage, zoals ik al zei...

De instap phonostage van Naim, de stageline. Hoe bevalt die in Naim sets in vergelijking met duurdere phono-pre amps zoals bijvoorbeeld mijn Clearaudio Basic +.
Ik zit te denken om mijn Clearaudio te verkopen en een stageline te kopen.

Zit er bij de stageline ook een power/din audio kabel?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

Een Stageline lijkt me een ideale phonoversterker voor de Nait 5i, maar die krijgt zijn stroom via een externe voeding, dus komt er nog de prijs van minimaal een Flatcap overheen. Dan heb je dus een phonoversterker die de prijs van de Nait 5i al overstijgt. :unhappy:

ThijsG

Citaat van: Alco op juni 17, 2011, 08:41:14
Een Stageline lijkt me een ideale phonoversterker voor de Nait 5i, maar die krijgt zijn stroom via een externe voeding, dus komt er nog de prijs van minimaal een Flatcap overheen. Dan heb je dus een phonoversterker die de prijs van de Nait 5i al overstijgt. :unhappy:

Ik geloof (weet nait zeker) dat de Stageline zijn jus van de NAC202 kan krijgen. De superline is ook wel prijzig als je een Hi-Cap erbij aansluit :P.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juni 17, 2011, 08:29:02
De instap phonostage van Naim, de stageline. Hoe bevalt die in Naim sets in vergelijking met duurdere phono-pre amps zoals bijvoorbeeld mijn Clearaudio Basic +.
Ik zit te denken om mijn Clearaudio te verkopen en een stageline te kopen.

Zit er bij de stageline ook een power/din audio kabel?

Ik denk niet dat je klankmatig boek winst door de stageline aan te schaffen. De CA Basic+ is een prima phonotrap en waarschijnlijk beter dan de Stageline.
Visueel is het een ander verhaal :D

ThijsG

Citaat van: LPlover op juni 17, 2011, 08:57:43
Ik denk niet dat je klankmatig boek winst door de stageline aan te schaffen. De CA Basic+ is een prima phonotrap en waarschijnlijk beter dan de Stageline.
Visueel is het een ander verhaal :D

Toch ben ik erg benieuwd naar de Synergie :P. En het schijnt dat Naim componenten beter klinken door gebruik van din/din aansluitingen. Ik kan mijn TT
op de Stageline met RCA phono aansluiten en de Stageline met Din/Din. Mja misschien moet ik het gewoon gaan proberen! :)

Alco

CiteerIk geloof (weet nait zeker) dat de Stageline zijn jus van de NAC202 kan krijgen.

O,ja...dat zou kunnen. Bij sommige Naim voorversterkers kan dat geloof ik.

garmtz

De NAC 202 kan een Stageline voeden inderdaad en ik denk dat de synergy beter is dan met de Clearaudio, maar dat blijft iets om zelf uit te proberen. Ik vind zelf bijvoorbeeld een Lehmann BC Statement (300 Euro) de mindere van een Stageline IN EEN NAIM SET.

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juni 17, 2011, 11:16:10
Toch ben ik erg benieuwd naar de Synergie :P. En het schijnt dat Naim componenten beter klinken door gebruik van din/din aansluitingen. Ik kan mijn TT
op de Stageline met RCA phono aansluiten en de Stageline met Din/Din. Mja misschien moet ik het gewoon gaan proberen! :)

gewoon uitproberen. Maar er was toch wat met je draaitafel?

Alco

Garmtz, op pagina 95 gaf je aan: "Een Squeezebox Touch + DAC is gewoon beperkt! Zeker muzikaal gezien"

Bedoel je dan een SB Touch + DAC in dezelfde prijsklasse, of bijvoorbeeld ook (nog/of juist) i.c.m de Naim DAC.
Afgaand op 't enorme prijsverschil van de SB Touch + Naim dac lijkt 't me inderdaad een combi die niet in balans is.

Maar even afgezien van 't prijsverschil, wat zou dan de beperkende factor kunnen zijn ?
(de SB Touch heeft een goede digitale uitgang, volgens sommigen vergelijkbaar met de Transporter)

Of zit 't 'm meer in hoe de muziek is geript/opgeslagen ? (in mijn geval 't merendeel met EAC in Flac)

Klout10

Volgens mij bedoelde hij de Sb Touch + Metrum DAC in vergelijking met een NaimUniti...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Even wat anders. Isoblue audioracks, wie kent dat?

Zie foto:

website:
http://www.isobluehifi.com/mainmenu.html

Volgens Naim forum zou dit merk een erg goed alternatief zijn voor het Fraim of Fraimlite rack. Ik kan niks vinden over prijzen in eoroos.

Ik gebruik nu een Soundorganisation Z560 rack, staal en glazen platen. Ik zit te denken om de glazenplaten te vervangen door mdf of ze te combineren. Volgens mij gebruikt Naim in z'n Fraim rack ook hout en glas gecombineerd, glas bovenop.

Robin

Alco

Volgens mij zijn de Isoblue racks alleen in Engeland verkrijgbaar.

musfed

CiteerGarmtz, op pagina 95 gaf je aan: "Een Squeezebox Touch + DAC is gewoon beperkt! Zeker muzikaal gezien"

Welke dac hebben "we" hier voor ogen.....
Ben op het op moment aan het luisteren naar een SB Touch/Pardo power module/nDac (+82vv, niet onbelangrijk volgens mij) en dat klinkt best lekker!

Dutch & Dutch 8c's