Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Alco op juni 14, 2011, 21:44:11
Het is jammer dat Ikea de Corras niet meer maakt...

Die zag je op 't UK Naim forum ook weleens als ideaal low-budget rack voor Naim audio.
Plus hij was ook in berken verkrijgbaar.  Dit was mijn setje een jaar of 5 a 6 geleden:

(had ik achteraf die Rega Planar 3 maar gehouden... voor 'n prikkie gekocht van een kennis) :lookaround:

Ideale set. CD, mooie amp en vinyl
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerIdeale set. CD, mooie amp en vinyl
Thanx, was een prima setje, alleen de toenmalige opstelling en akoestiek gooide steeds roet in 't eten.

Het viel me onlangs op dat Rega alleen nog de Rega P3 in hoogglans met externe voeding/toerental kastje levert.
Dan zit je al op bijna de zelfde prijs als de P5.  :unsure:

Met een ander (volgens zeggen beter) plateau, zag ik deze P3-24 laatst op de Duitse Ebay staan. :wub:

(simpel en daardoor juist stijlvol en tijdloos mooi... mooier dan de P5...(vind ik)

oeps... moet ff oppassen dat ik er nu geen Rega topic van maak. :police: ;D
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: Alco op juni 14, 2011, 22:01:41
Thanx, was een prima setje, alleen de toenmalige opstelling en akoestiek gooide steeds roet in 't eten.

Het viel me onlangs op dat Rega alleen nog de Rega P3 in hoogglans met externe voeding/toerental kastje levert.
Dan zit je al op bijna de zelfde prijs als de P5.  :unsure:

Met een ander (volgens zeggen beter) plateau, zag ik deze P3-24 laatst op de Duitse Ebay staan. :wub:

(simpel en daardoor juist stijlvol en tijdloos mooi...veel mooier dan de P5...(vind ik)

oeps... moet ff oppassen dat ik er nu geen Rega topic van maak. :police: ;D

Wil je even een Rega topic aanmaken :P haha  :police:

Ik vind het jammer om te zien dat veel mooie 'goedkopere' draaitafels alleen in hoogglans te verkrijgen zijn tegenwoordig. Ik wil gewoon een mat zwarte
draaitafel :P. (heb ik nu ook). Past het mooist bij Naim.

Ga je de P3-24 aanschaffen? :O:D Gewoon doen! Lekker ploatjes droaien!!  :pompom:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Robiwan

Het is jammer dat Ikea de Corras niet meer maakt...

Die zag je op 't UK Naim forum ook weleens als ideaal low-budget rack voor Naim audio.
Plus hij was ook in berken verkrijgbaar. Dit was mijn setje een jaar of 5 a 6 geleden:

(had ik achteraf die Rega Planar 3 met Goldring G1042 maar gehouden...
destijds voor € 300,- overgenomen van een kennis) :lookaround:

er worden 3 Corras meubels aangeboden op MP. Wel helemaal in Hulst Zeeland of Limburg, dus dat is niet de moeite. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerGa je de P3-24 aanschaffen?
Hmm,..kwait nog nait...  ben er nog niet helemaal uit wat ik nu wil... :lookaround: (vinyl, CD, streaming)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Is mij een NAIT 2 aangeboden denk dat ik die wel neem samen met de bijbehorende tuner. Rega erbij of een Thorens draaitafel en gaan met die groene banaan.Nou ja speakertjes iets van Linn of Rogers moet ik nog even uit zien te vogelen maar misschien dat de sonus Toys het ook wel kunnen doen.

Heb net als ALCO van alles gehad maar ja,,,,,

Quad vintage.

Alco

CiteerIs mij een NAIT 2 aangeboden denk dat ik die wel neem samen met de bijbehorende tuner

Cool 8) Bedoel je met bijbehorende tuner deze NAT02 ?

Ga je de Nait 2 in een 2e set gebruiken ?

Dr.Bedlo

Nee de tuner is met analoge aanduiding en er zit een CB omheen..Je word enthousiast geloof ik niet? Ja is wel de bedoeling. Heb wel eerder Vintage Naim gehad maar ja,,,,Je kent het verhaal. Lijkt mij met de juiste speakers en draaitafel  ideaal om plaatjes te draaien.
Quad vintage.

Alco

Citeerde tuner is met analoge aanduiding en er zit een CB omheen..
Wow, die is nog mooier en zeldzamer! :happy: Dus, 't is een CB uitvoering, zowel de nait 2 als de tuner ?

is 't deze tuner ? (rechts bovenaan op het linker rack) Die word zeer zelden aanbeboden op de 2e hands markt.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni 15, 2011, 08:29:06
Wow, die is nog mooier en zeldzamer! :happy: Dus, 't is een CB uitvoering, zowel de nait 2 als de tuner ?

De nait wel maar de tuner komt van een andere bron en daar heb ik nog geen foto van, maar zij ! zegt dat het een CB tuner is.
Quad vintage.

Alco

CiteerIs dit overgens geen naim nait 1

nee hoor, dit is een Nait 1:

Dr.Bedlo

Ok

Ben er niet zo mee bekend. Ja dat zal hem wel zijn maar zoals gezegd heb er nog geen plaatje van maar kan al haast niet missen(misschien een apart NAIM vintage topic?) ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

misschien interessant

penna-media.hu/review/naim/Tom%20Tom%20Naitology.pdf
Quad vintage.

garmtz

(had ik achteraf die Rega Planar 3 met Goldring G1042 maar gehouden...
destijds voor € 300,- overgenomen van een kennis) :lookaround:

Dat is inderdaad stom. Prachtige draaitafel en muzikaal gezien niet te kloppen in zijn prijsklasse.

EDIT: niet bot bedoeld hoor... ;)

Alco

CiteerDat is inderdaad stom.
Groot gelijk...

CiteerPrachtige draaitafel en muzikaal gezien niet te kloppen in zijn prijsklasse

Mee eens (ondanks de vaste dropveter interlink). Gelukkig heb ik er geen verlies op geleden, maar toch...

Robiwan

Citaat van: Alco op juni 14, 2011, 22:46:30
Hmm,..kwait nog nait...  ben er nog niet helemaal uit wat ik nu wil... :lookaround: (vinyl, CD, streaming)

waarom niet beide???

Alco

Thijs, ik weet niet of je 't al gezien had, maar er staat nu een NAP200 op MP, en... nog redelijk in de buurt ook! :happy:
(wel i.c.m een NAC112, maar wellicht dat je alleen de NAP200 kunt overnemen)

Robiwan

Op MP wordt een paar Naim Credo speakers uit 2001 aangeboden, is dat wat?

Alco

CiteerOp MP wordt een paar Naim Credo speakers uit 2001 aangeboden, is dat wat?

Da's vaak een lastige vraag 'is dat wat', want 't is smaakgebonden. De prijs is wel netjes.
(volgens mij kostten ze destijds zo'n 3000,- of 4000,- Gulden)

Ook zijn ze makkelijk aan te sturen (heb ze 'n keer op m'n Nait 2 beluisterd) en makkelijk te plaatsen. :)
Ik vond 't klankmatig wel prettige speakers (typisch Naim klank), maar wel een beetje lomp qua vormgeving.

Alco

Citeerwaarom niet beide???

Sorry, mijn reactie was wat onduidelijk.
Het gaat waarschijnlijk ook beide worden want de Squeezebox blijft zowieso wel, maar ik bedoelde ermee te zeggen dat ik nog niet weet waar ik m'n budget aan wil besteden.
Dus, OF een CD-speler erbij OF een draaitafel erbij, of ik hou 't alleen bij streamen maar ga dat dan verder optimaliseren.

Dr.Bedlo

Nadenken en nog eens nadenken..en.....en.....en....en....Je word vanzelf wel 85 en dan is er weer iets nieuws
Quad vintage.

Alco

Haha,...nou,..vanzelf... ik hoop 't... moet ik alleen niet vergeten adem te blijven halen :D ;)

Wat betreft m'n volgende upgrade, dat hangt ook (lees: eigenlijk voornamelijk) af van wat er 't eerst op mijn pad komt, want ik heb inmiddels wel een duidelijke voorkeur voor tweedehands.

Er zijn wel enkele 'kandidaten' die ik nu graag zou willen/nieuwsgierig naar ben, maar 't moet alleen nog ff voorbij komen voor een juiste prijs. 8)

Dr.Bedlo

Wat heb je nu precies dan! meende dat je ook een 02 ergens had liggen.
Quad vintage.

Alco

CiteerWat heb je nu precies dan! meende dat je ook een 02 ergens had liggen.
Wat ik heb staat in mijn signature, onder elke reactie van mij, maar heb inderdaad ook nog een CB Nait 2.
(die al enkele jaren de meeste tijd werkloos in een kast staat :blush: ;))

Toevallig staat ie nu ff boven op mijn Nait-5i. Eens in de zoveel tijd heb ik even weer zo'n bui :laugh:
Dan 'komt ie uit de kast' en mag ie weer eens z'n kunstjes vertonen. :smile:

Dit is mijn CB Naimpie:  :wub: