Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Aah ok, duidelijk. :smile: Dank je voor de heldere uitleg Michel!  8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: Fireman op juni 11, 2011, 09:58:20
Zover mij bekend is de uniti een 5i + CD5i ineen. Plus radio en streaming optie.
Voeg je nu een airport express toe ben je klaar voor € 80,-

Dat is het functioneel wel, maar de Uniti klinkt echt lekker en is wat mij betreft klankmatig niet een 5i + CD5i. Door de laatste technieken klinkt de Uniti vrijer, en biedt meer openheid.

ivo1986

Het loopwerk is van de 5x toch? En de DAC van de 5i.

fireman

Citaat van: bmateijsen op juni 13, 2011, 13:17:43
Dat is het functioneel wel, maar de Uniti klinkt echt lekker en is wat mij betreft klankmatig niet een 5i + CD5i. Door de laatste technieken klinkt de Uniti vrijer, en biedt meer openheid.

Helder. Het is wat ik in het verleden vernomen had. Een goed vergelijk is bij jullie waar te nemen ( neem ik aan )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op juni 13, 2011, 20:33:00
Helder. Het is wat ik in het verleden vernomen had. Een goed vergelijk is bij jullie waar te nemen ( neem ik aan )

We hebben beide combi's staan, dus ja.

Dr.Bedlo

Beste Luistergenoten,

Net naar de unity geluisterd bij Audio Artistiek. En ja..Dat is uiteraard moeilijk. Het is mijn luisterruimte niet, mijn speakers niet en mijn muziek niet. Ik heb dan ook vooralsnog geen keuze kunnen maken. Wat ik hoorde klonk mij een beetje analytisch maar dat heeft te maken met bovenstaande factoren. Anyway om een lang verhaal kort te maken. Binnenkort mag ik de Unity thuis proberen en dan kom ik een stuk verder.
Afwachten maar.....
Quad vintage.

garmtz

Jouw muziek niet?!?! Ik neem toch aan dat je je eigen muziek mag draaien en dat er naar speakers wordt gezocht die zo dicht mogelijk komen bij de Harbeths?

Dr.Bedlo

Het was maar even een losse pols luistersessie een 1ste globale indruk zeg maar, had ook niet mijn eigen muziek meegenomen. We hadden stilzwijgend al belsloten dat deze thuis beluisterd kan worden, dus dan maakt het niet zoveel uit Ben ook in de gelukkige omstandigheid dat AA in principe om de hoek ligt.
En ja Harbeth speakers die zijn zo apart die moet je maar net hebben staan.
Quad vintage.

garmtz

Robiwan

Hebben we deze Naim set in extrema forma al gezien :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Kende ik nog niet...

Robiwan

Citaat van: garmtz op juni 14, 2011, 16:52:30
Kende ik nog niet...

Dat setje staat bij mij in de kinderkamer :D

Alco

CiteerHebben we deze Naim set in extrema forma al gezien

Ja, heb 'm vaker gezien. Zal ongetwijfeld fantastisch klinken, maar...mij iets (lees: veel) teveel van 't goede.
(de beste man moet haast wel vrijgezel en/of miljonair zijn) (of beide :D)

Daar staat volgens mij voor meer geld aan Naim dan ik als hypotheek op m'n huis heb... :omg:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op juni 13, 2011, 13:00:46
Aah ok, duidelijk. :smile: Dank je voor de heldere uitleg Michel!  8)

Alco, jij gebruikt een Ikea Odda meubel voor je set. Geeft dat nog een klankmatige winst? Ik vind dat meubel er prima uitzien en volgens mij zijn de platen erg goed gedempt. Ik gebruik nu een Soundorganisation stalen rack met glazen platen en ben er toch niet zeker van of dat goed gaat met Naim?

Is dit wat als audio meubel (Ikea Benno), of doe ik m'n apparatuur daarmee echt te kort?

Alco

CiteerAlco, jij gebruikt een Ikea Odda meubel voor je set. Geeft dat nog een klankmatige winst?

Hmm, daar vraag je wat... of 't echt een klankmatige winst geeft betwijfel ik, maar ik heb ook niet echt 't idee dat 't in negatieve zin veel uitmaakt. Ik vond 't mooi strak, eenvoudig van vorm, en een lekker laag prijsje. :sigh:
(heb alleen de 4 zwenkwieltjes vervangen voor 3 kegels)

Het is een vrij licht materiaal (hardboard planken opgevuld met papier) en merken als Naim en Rega klinken beter op een lichter meubel dan op een zwaar, massief meubel, dus in dat opzicht zou zo'n Ikea kastje prima moeten zijn. :)

CiteerIs dit wat als audio meubel (Ikea Benno), of doe ik m'n apparatuur daarmee echt te kort?
Klankmatig zal 't waarschijnlijk wel meevallen, maar visueel zou ik 't doodzonde vinden.
Vind het persoonlijk een erg goedkoop uitziend kastje.(helemaal met die wielen eronder) :omg:

Dan vind ik de Besta mooier als ik heel eerlijk ben. (en is nog goedkoper) :smile:

De Naim Fraimlite vind ik nog steeds errug mooi. :wub:

(maarja... daar koop je ongeveer 30 Ikea Odda's voor)  :butbut: :wacko:

Robiwan

Citaat van: Alco op juni 14, 2011, 19:17:43
Hmm, daar vraag je wat... of 't echt een klankmatige winst geeft betwijfel ik, maar ik heb ook niet echt 't idee dat 't in negatieve zin veel uitmaakt. Ik vond 't mooi strak, eenvoudig van vorm, en een lekker laag prijsje. :)
(heb alleen de 4 zwenkwieltjes vervangen voor 3 kegels)
Klankmatig zal 't waarschijnlijk wel meevallen, maar visueel zou ik 't doodzonde vinden.
Vind het persoonlijk een erg goedkoop uitziend kastje.(helemaal met die wielen eronder) :omg:

Dan vind ik de Besta mooier als ik heel eerlijk ben. (en is nog goedkoper ook) :smile:

De Naim Fraimlite vind ik nog steeds errug mooi.

(maarja.... daar koop je ongeveer zo'n 30 Ikea Odda's voor)  :butbut: :wacko:

ja maar deze is alleen in wit verkrijgbaar. Ik heb ikea shit in berkenkleur :D

bmateijsen

Fraimlite is wat mij betreft ieder cent waard, waanzinnige kwaliteit voor zeer lage prijs.

Alco

Citeerwaanzinnige kwaliteit voor zeer lage prijs.
Vergeleken met de normale Fraim moet ik toegeven dat de prijs een stuk betaalbaarder is geworden (en eigenlijk vind ik 'm nog mooier dan de gewone Fraim :)), maar een 'zeer lage prijs' zou ik 't nog niet willen noemen.
Hoewel 't voor Naim normen inderdaad nog wel meevalt.

Wat ik wel jammer vind bij dergelijke open racks als de Fraim (en >90% van de meeste dedicated HiFi-racks) is dat de fabrikant altijd hun meubels promoten (op sites of in brochures) met HiFi-componenten die blijkbaar opeens draadloos met elkaar verbonden zijn.
Je ziet nooit een kabel op foto's, waardoor 't erg fraai oogt, maar in de praktijk is 't lastig om de meeste kabelspaghetti aan 't oog te ontrekken.  (ligt er ook een beetje aan waar zo'n rack komt te staan, dus 't kan meevallen)

bmateijsen

Vergelijk het eens vwb prijs met andere hifi-meubels ;) (en IKEA hoort daar niet bij ;D).

Citaat van: Alco op juni 14, 2011, 19:36:50
Vergeleken met de normale Fraim moet ik toegeven dat de prijs een stuk betaalbaarder is geworden (en eigenlijk vind ik 'm nog mooier dan de gewone Fraim :)), maar een 'zeer lage prijs' zou ik 't nog niet willen noemen.
Hoewel 't voor Naim normen inderdaad nog wel meevalt.

Wat ik wel jammer vind bij dergelijke open racks als de Fraim (en >90% van de meeste dedicated HiFi-racks) is dat de fabrikant altijd hun meubels promoten (op sites of in brochures) met HiFi-componenten die blijkbaar opeens draadloos met elkaar verbonden zijn.
Je ziet nooit een kabel op foto's, waardoor 't erg fraai oogt, maar in de praktijk is 't lastig om de meeste kabelspaghetti aan 't oog te ontrekken.  (ligt er ook een beetje aan waar zo'n rack komt te staan, dus 't kan meevallen)

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juni 14, 2011, 19:25:38
Fraimlite is wat mij betreft ieder cent waard, waanzinnige kwaliteit voor zeer lage prijs.

675 euro voor basis en 2 plankjes en 1500 euro voor 4 apparaten, vind ik toch wat te gortig :D

Alco

CiteerVergelijk het eens vwb prijs met andere hifi-meubels ;)

Ja, dan heb je inderdaad wel een punt. (al vind ik 't merendeel van de Hi-Fi racks overpriced)

bmateijsen

Citaat van: LPlover op juni 14, 2011, 19:43:07
675 euro voor basis en 2 plankjes en 1500 euro voor 4 apparaten, vind ik toch wat te gortig :D

Je kan dus voor 675 euro 2 apparaten plaatsen. Daarna moet je inderdaad 400 euro voor een standaard level erbij reken.
Of je pakt gelijk 2 levels erbij voor 675 euro extra.

Dit is wel een meubel wat goed ontkoppeld is, volledig in Naim filosofie is en de looks heeft van het Reference rack.

Alco

Voor een iets vriendelijk prijs, hoe vind je dit dan LPlover ?

Is in berken uitvoering verkrijgbaar, met buizen in zowel zwart/zilver en 2 verschillende diameters.
(of heb je echt een voorkeur voor een wat lager/breder rack)

Het rack op de foto is van 't merk Quadraspire, en kan elke Naim dealer leveren. (zelfde importeur)

Robiwan

je bedoelt de Q4EVO, ja das erg mooi.

Alco

Het is jammer dat Ikea de Corras niet meer maakt...

Die zag je op 't UK Naim forum ook weleens als ideaal low-budget rack voor Naim audio.
Plus hij was ook in berken verkrijgbaar. Dit was mijn setje een jaar of 5 a 6 geleden:

(had ik achteraf die Rega Planar 3 met Goldring G1042 maar gehouden...
destijds voor € 300,- overgenomen van een kennis) :lookaround: