Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Heren,

Ben om. Ik zie toch meer en meer de voordelen van dat Streaming en ander Digitaal gebeuren in. Ergo....Heb de Supernait hier over een week of twee staan. Ben alleen bang dat de Harbeth PS3 tjes niet het potentieel welke de supernait zal hebben goed kan weergeven dus ook dat word een upgrade naar de Harbeth Compacts ben ik bang. Nou ja..dan maar geen vacantie overleven we ook wel weer.
Quad vintage.

Cyreg

Zou je nog kunnen verbazen hoor Fred  ;) In ieder geval eerst even wennen  ;D
Die kleine P3tjes zijn donders goed en reageren heel goed op betere/andere kwaliteit versterking.  :thumbs-up:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Alco

CiteerHeb de Supernait hier over een week of twee staan. Ben alleen bang dat de Harbeth PS3 tjes niet het potentieel welke de supernait zal hebben goed kan weergeven dus ook dat word een upgrade naar de Harbeth Compacts ben ik bang

Ik denk ook dat 't wel mee zal vallen hoor Fred, maar.... mocht je je kleine Harbethjes toch kwijtwillen.... weet ik wellicht wel een liefhebber.  :bigsmile: ;)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Mooie versterker...

Dr.Bedlo

Denk dat die leifhebber in Assen woont als ik mij niet vergis?  :P

Zal eerst eens moeten bezien hoe de Superscheet bevalt. Ja de Speakers ik ben maar heel klein behuisd en dan moet je ook maar afwachten wat de Compacts in een kamer van 21m3 gaan doen? Ik houd jullie wel op de hoogte van een en ander en voordat ik MP ga bezoeken eventueel laat ik uiteraard eerst hier een en ander voorbijkomen.
Quad vintage.

Alco

CiteerHeren,

Ben om. Ik zie toch meer en meer de voordelen van dat Streaming en ander Digitaal gebeuren in

Leuk om te horen Fred. :) Ik begin zelf de Uniticute steeds interessanter te vinden,... hoewel...
ik zojuist onderstaand bericht las van iemand op 't UK Naim forum, die nu sinds een paar maanden deUniticute heeft, en toch af en toe problemen ondervind.  :huh2: :unhappy:

"come on Naim, surely you can do better than this. I've dropped over £1400 on this, including Naim speaker cable as recommended by the dealer.
I previously had a Logitech Squeezebox, which cost a tenth of the Unitiqute, but also gave me a tenth of the issues! I expect better, honestly."

Dat zijn dan weer wat ontmoedigende berichten. (waaruit (b)lijkt dat streaming niet altijd zo plug-and-play is als de good ol' CD-speler.  :lookaround:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Ik weet niet waar hij problemen mee heeft, maar veel vaker is het omdat iemand zijn netwerk configuratie slecht heeft geregeld, meerdere DHCP servers heeft draaien, etc... Verder moet je ook niet proberen om wireless te draaien, dat is ook om problemen vragen. Ik vind het wel vreemd van Naim dat ze die mogelijkheid hebben geboden.

De Qute draait zelf probleemloos.

Citaat van: Alco op juni  6, 2011, 12:27:01
Leuk om te horen Fred. :) Ik begin zelf de Uniticute steeds interessanter te vinden,... hoewel...
ik zojuist onderstaand bericht las van iemand op 't UK Naim forum, die nu sinds een paar maanden deUniticute heeft, en toch af en toe problemen ondervind.  :huh2: :unhappy:

"come on Naim, surely you can do better than this. I've dropped over £1400 on this, including Naim speaker cable as recommended by the dealer.
I previously had a Logitech Squeezebox, which cost a tenth of the Unitiqute, but also gave me a tenth of the issues! I expect better, honestly."

Dat zijn dan weer wat ontmoedigende berichten. (waaruit (b)lijkt dat streaming niet altijd zo plug-and-play is als de good ol' CD-speler.  :lookaround:

bmateijsen

En streaming is overigens nooit plug-and-play ;). (je moet immers je CD's rippen, netwerk configuratie goed regelen, App downloaden, etc ;) ).

Alco

CiteerVerder moet je ook niet proberen om wireless te draaien, dat is ook om problemen vragen
Ik lees dat Naim inderdaad aanraad om via een ethernet kabel te streamen.
(hoewel ik zelf al zo'n jaar of 3 draadloos stream, zonder noemenswaardige problemen. :unsure:

Ik weet dat streamen niet plug-and-play is, maar sommige fabrikanten doen 't wel zo voorkomen.

S@m

Citaat van: Alco op juni  6, 2011, 12:55:56
(hoewel ik zelf al zo'n jaar of 3 draadloos stream, zonder noemenswaardige problemen. :unsure:

Maar wel met kwaliteitsverlies...?

bmateijsen

Citaat van: Alco op juni  6, 2011, 12:55:56
Ik lees dat Naim inderdaad aanraad om via een ethernet kabel te streamen.

In principe kan het vwb de content wel, die vereist niet zoveel bandbreedte, maar het is een verbinding die met draad altijd werkt.

CiteerIk weet dat streamen niet plug-and-play is, maar sommige fabrikanten doen 't wel zo voorkomen.

Met een beetje hulp is het ook plug-and-play en niet plug-and-pray... ;D. En ik vind dat een goede dealer dat ook moet doen.

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerMaar wel met kwaliteitsverlies...?

Heb 't een keer met elkaar vergeleken. Klankmatig kon ik geen enke verschil merken.

S@m

Citaat van: Alco op juni  6, 2011, 14:19:45
Heb 't een keer met elkaar vergeleken. Klankmatig kon ik geen enke verschil merken.

Ik heb het nog niet vergeleken, maar me laten vertellen dat er verschil tussen zou zitten. Als je geen verschil waarneemt dan is dat mooi meegnomen.

ThijsG

Citaat van: Alco op juni  5, 2011, 12:43:54
Is het (ben ik) zo vreemd dat 't uiterlijk ook een belangrijk aspect is in een HiFi set ?  :unsure: :huh2:

Ik bedoel, als 't in een gesloten kast zou worden weggestopt dan zou 't me niks uitmaken, maar bij mij krijgt 't zo'n beetje de meest prominente plek in de woonkamer. Aangezien 't toch om bedragen gaat die ik niet dagelijks uitgeef en ik er hopelijk nog lang tegenaan moet kijken, spelen de looks zeker een rol.

Nee hoor, ze zijn gewoon gefrustreerd dat ze zelf geen smaak hebben  :hehe: :P
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

He Thijs

En vertel eens hoe bevalt je NAIM?
Quad vintage.

katwax

Citaat van: S@m op juni  6, 2011, 13:16:14
Maar wel met kwaliteitsverlies...?
Je gebruikt in beide gevallen tcp als protocol dus zie ik niet hoe je kwaliteitsverlies kan hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Fred Mulder

Citaat van: fred19633 op juni  6, 2011, 11:28:06
Heren,

Ben om. Ik zie toch meer en meer de voordelen van dat Streaming en ander Digitaal gebeuren in. Ergo....Heb de Supernait hier over een week of twee staan. Ben alleen bang dat de Harbeth PS3 tjes niet het potentieel welke de supernait zal hebben goed kan weergeven dus ook dat word een upgrade naar de Harbeth Compacts ben ik bang. Nou ja..dan maar geen vacantie overleven we ook wel weer.

Zoals Cyreg en Alco al aangeven, maak je geen zorgen.

Zelf luister ik met volle tevredenheid naar een Supernait met Harbeth P3 ES-2.

Voor de aanschaf was ik eerst gecharmeerd van de Nait5i icm Harbeths, maar nadat de SN was aangesloten was ik direct om: wat een set! De Harbeth gaven geen krimp, en zijn zonder meer erg goed instaat om het vermogen/kwaliteit van de Supernait weer te geven.

Later heb ik een Avondale TPX2 voeding toegevoegd (=equivalent van Supercap), ook hiermee presteren de Harbeths zonder morren. Dankzij een strakkere bass, meer diepte en details ontstond nog meer beleving en atmosfeer bij de muziek. Sindsdien helemaal tevreden met de set, geen upgrade behoefte (wanneer ik iets zou moéten aanpakken, zal het de SB3 zijn, dit is nu de zwakke schakel. Maar.. waarom krabben als je geen jeuk hebt). En met 2 zwarte dozen ook nog eens erg overzichtelijk.

Dus weet waar je aan begint als je de Supernait op de Harbeths aansluit  :smile:

Veel luister plezier, Fred

bmateijsen

Citaat van: Alco op juni  6, 2011, 14:19:45

Er zit verschil tussen.... ;)

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juni  6, 2011, 14:44:51
He Thijs

En vertel eens hoe bevalt je NAIM?

De NAC202 is prachtig!! Ben erg benieuwd hoe die klinkt in mijn luisterkamer wanneer ik de NAP200 heb gekocht laat ik het weten hoe
de set mij bevalt!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alco

Citeerwanneer ik iets zou moéten aanpakken, zal het de SB3 zijn, dit is nu de zwakke schakel. Maar.. waarom krabben als je geen jeuk hebt

Dat lijkt mij ook de zwakste schakel. Gelukkig tevens de goedkoopst op te waarderen schakel, door de SB3 te vervangen voor een SB Touch. :) (heb ik vorig jaar ook gedaan, en was klankmatig een duidelijke upgrade, zowel analoog als digitaal aangesloten)

Da's een upgrade die je na verkoop van de SB3 hooguit zo'n € 150,- hoeft te kosten. :smile:

S@m

Citaat van: bmateijsen op juni  6, 2011, 14:54:29
Er zit verschil tussen.... ;)

Mooi is dat dan hè. Optisch van alles verbeteren, maar het belangrijkste laten liggen (of in dit geval laten 'waaien')... ;D

Dr.Bedlo

Citaat van: Fred Mulder op juni  6, 2011, 14:49:08
Zoals Cyreg en Alco al aangeven, maak je geen zorgen.

Zelf luister ik met volle tevredenheid naar een Supernait met Harbeth P3 ES-2.

Voor de aanschaf was ik eerst gecharmeerd van de Nait5i icm Harbeths, maar nadat de SN was aangesloten was ik direct om: wat een set! De Harbeth gaven geen krimp, en zijn zonder meer erg goed instaat om het vermogen/kwaliteit van de Supernait weer te geven.

Later heb ik een Avondale TPX2 voeding toegevoegd (=equivalent van Supercap), ook hiermee presteren de Harbeths zonder morren. Dankzij een strakkere bass, meer diepte en details ontstond nog meer beleving en atmosfeer bij de muziek. Sindsdien helemaal tevreden met de set, geen upgrade behoefte (wanneer ik iets zou moéten aanpakken, zal het de SB3 zijn, dit is nu de zwakke schakel. Maar.. waarom krabben als je geen jeuk hebt). En met 2 zwarte dozen ook nog eens erg overzichtelijk.

Dus weet waar je aan begint als je de Supernait op de Harbeths aansluit  Veel luister plezier, Fred:smile:

We zullen het horen, Hoop op een ietsje meer rust en staging. Maar weet dat ik de Super niet eens zo zeer aanschaf vanwege een klankverbetering want die zal er ontegenzeggelijk zijn maar om de mogelijkheden om met streaming aan de gang te gaan. Of dit bevalt ..tsja,,,ik weet het niet, we zullen zien.

Quad vintage.

Alco

CiteerHoop op een ietsje meer rust en staging.

Als je iets meer rust zoekt in het geluid, zal de SuperNait je ongetwijfeld aanspreken.
Ik vond 'm in het hoog wat rustiger/ingetogener dan de Nait 5i. Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de iets meer heldere klank van de Nait 5i.

Alco

Op het UK Naim forum kreeg ik deze reactie op mijn vraag hoe het versterkerdeel van de Uniticute zich verhoud, t.o.v. de Nait 5i.

"No contest in my opinion - if the Qute was bought simply as an amplifier it would justify its asking price - absolutely amazing little box and a wonderful DAC as well that outperforms all but the very very best.
Feed it from a Mac/V-Link and it sounds superb; I prefer it to the CDX2/Nait 5i, I used to run.
That said CDX2 just using Qute as an amp sounds stunning.
"

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar maakt toch wel nieuwsgierig. :)

Fred Mulder

Citaat van: fred19633 op juni  6, 2011, 18:20:12
We zullen het horen, Hoop op een ietsje meer rust en staging. Maar weet dat ik de Super niet eens zo zeer aanschaf vanwege een klankverbetering want die zal er ontegenzeggelijk zijn maar om de mogelijkheden om met streaming aan de gang te gaan. Of dit bevalt ..tsja,,,ik weet het niet, we zullen zien.

Wat ga je op de digitale ingang aansluiten? SB, pc, ..